Şimdi Ara

easytronic gerçektende 'düz' den az mı yakıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Hepinize iyi akşamlar, Baktığım broşürlerde olsun, Opel in kendi sitesindeki teknik verilerden elde ettiğim bilgiler olsun benzinli motorda easytronic şansımaz düz olanından daha az yakıyor gösteriyor. Yani veriler de öyle gösteriyor, bunun bir doğruluk payı var mı ?? eğer bu doğru değilse suç teşkil etmez mi ? Yanlış anlamayın araba alacağım arasştırma yapmaktan beynim döndü Şu astra kullanan arakadaşlar biraz bilgi desteğinde bulunurlarsa çok mesud olacağım. ÇÜnkü şöyle bi durum var dizel essentia ve 1.6 njoy arasındayım her ikisi de easytronic eğer veirlen değerler doğru ise 1.6 njoy da düşünebilirim.
    saygılar...



  • easytronic az yakabilir belki ama orda yazan verilere sen güvenme istanbul şehir içi 1.6 10 litre yakar 100 kmde
  • valla verilere göre ve opel yetkililerine göre easytronic daha az yakıyor... ama onun dier araçlara göre daha farklı bir kullanma yöntemi warmış we öle kullanıldıgında daha az yakıyormuş... tabi bu yöntemi kimse bilmediğinden normalinden daha fazla yaktırıyormuşuz easytronic ile... ve diğer otomatik yada tiptronic araçlara göre de daha sarsıntılı oluyormuş bu yüzden... özet olarak eski bir opel yetkilisinin bana söyledikleri bunlardı...
  • birde yarı otomatik şanzımanlarda tüketim ölçümleri manuel modda yapılıyor. az yakma olayı otomatikte değil manuelde kullanırken var gibi bir yoruma varabiliriz.
  • Easytronic daha az da yakabilir daha çok da.Bu tamamen sizin kullanış tarzınızla alakalı.

    Aynı şey düz arabalarda da geçerlidir:Siz çok devirli kullanır,uzun süre küçük viteslerde seyir ederseniz easytonicten de çok yakarsınız.Easytronic şanzımanlı arabayı doğru gaz - doğru zaman oranlarıyla kullanırsanız az yakar,doğrudur.Ama siz kalkışta dip gaz kalkarsanız , araba 5-6 bin devir arası vites büyültür ve bu da daha çok yakmasına neden olur.

    Farzedelim ki yokuş çıkıyorsunuz.Eğer tiptironiğe alıp birinci viteste makul bir devir aralığında yokuşu çıkarsanız sorun yok ama normal konumda(p oluyor galiba) gaza sonuna kadar basıp-bırakıp basıp bırakıp , sonra niye çekmiyor bu araba vb.yorumlar yapıp arabayı zorlarsınız hem adam gibi çekmez,hem de çok yakar.

    Örnekler artabilir , ama iş sizin sağ ayağınızda biter..

    Saygılar
  • Hocam biz kullanıyoruz. Normal değerlerde yakıyor. 7 ile 8 arası yakıyor Ankara'da. Eğerki gazın dibine kadar basıpda bu araba çok yakıyor derseniz kusura bakmayın oha derim gerçektende. Kalkışta sakin kalkın. Doğru devirlerde ilerleyin. Manuelde kullanacaksanız devri yükseltipte vites değiştirirseniz eğer yakar tabi araba. Uzun yolda ben en son bi ara 4 lt falan gördüm sonra yükseldi tabiki. Ortalama uzun yolda 6 ya kadar düşer. 5.5'te görülebilir. Ama kullanmaya bağlı.

    Ankara içi 1 depo benzin ortalama 600 km yol yaptırıyor bize.
  • Easytronic düz vitesle hemen hemen aynı yakar.
    Belki çok az 0,2 litre düşük yakar belki de 0,2 lt fazla yakar. Tamamen kullanıcıya bağlı.
    O nedenle düzle aynı yaktığını kabul edebilirsiniz.

    Burada önemli olan easytronik vb şanzuöanların ,nokta tam otomatik viteslere göre (ki onlar düz viteslere göre %15-20 daha fazla yakarlar) çok az yakmalarıdır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 4 çok mu kalitesiz
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bende enjoy easytronic 115hp lik olandan var henüz 3500 km de,şehir içi ortalama yakıt tüketimi için: "sakin ve dikkatli" kullanım tarzında 6,8 lt gördüğümde oldu 8,1 litre gördüğümde oldu(bunlar depo bitimi sonundaki ortalama tüketimlerdir)
    babamdada megane 2 benzinli otomatik var,oda 9 litreden aşağı pek düşemiyorum diyor,ama kullanım tarzı ilede çok ilgili bişi bu
  • arkadaşlar gerçektende ilgi ve alakanıza teşekkür etmek istiyorum. Bugün 2-3 arkadaşa danıştım bu yakıt olayını astra kullanılrlar onlarda.(benriznli) easytronic in kullanıma göre az veya çok yaktığını ama bu farkın fazla olmadığını söylediler, ortlama düz ile aynı yakıyor diyebilirmişiz. Ama "racai" arkadaşın dediği gibi normal totomatikler gibi düz vitesliden öyle %20 felan fazla yakma durumu yokmuş.
    saygılar herkese teşekkürler.
    bu arada arabayı aldığımda forumda başlık açacağım:):):) eğer görgüsüzlük sayılmazsa:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ensiferum2 -- 21 Kasım 2007; 23:42:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ensiferum2

    arkadaşlar gerçektende ilgi ve alakanıza teşekkür etmek istiyorum. Bugün 2-3 arkadaşa danıştım bu yakıt olayını astra kullanılrlar onlarda.(benriznli) easytronic in kullanıma göre az veya çok yaktığını ama bu farkın fazla olmadığını söylediler, ortlama düz ile aynı yakıyor diyebilirmişiz. Ama "racai" arkadaşın dediği gibi normal totomatikler gibi düz vitesliden öyle %20 felan fazla yakma durumu yokmuş.
    saygılar herkese teşekkürler.
    bu arada arabayı aldığımda forumda başlık açacağım:):):) eğer görgüsüzlük sayılmazsa:)


    saçmala dostum olurmu öyle şey,en kısa zamanda bekliyoruz aracının resimlerinide tabii
  • hocam easytronic de yaşanan sorunlara ne diyorsunuz? düzelttilermi bu sorunu?
    bu alet ZORTRONİK mi yoksa KOLAYTRONİK mi
  • ben daha araba sahibi değilim bu otomobile sahip olanalr biliyorlardır cevabını ama haddim olmayarak şunu diyebilrim artık yokuşta kalkış desteği gelmiş easytronic ile beraber bi de kullanıcı arkadaşlarımdan bildiğim biraz geç algılama olayı eğer sorun dediğin o ise . Ya ben pek yorum yapmayım daha arabayı almadan hehe neyse herkese iyi forumlar:D
  • Sürücünün kullanım tarzları konumuz değil. Aynı sürücünün yani aynı sürüş tarzının manuel ve easytronic şanzumandaki yakıt tüketimidir konumuz olan. Diğer bütün şartlar aynı olduğunda easytronic (otomatik modda iken), manuel şanzumanlı araçlara göre özellikle şehiriçinde daha az yakar. Şehir dışında da arada bir fark vardır ancak bu çok bariz değildir. (Neticede genelde 5. vitesde kullanılacak).
    Bunun sebebi vites aralıklarının çok kısa olması. Kısa aralıklarla vites değişimi gaza basmanıza fırsat bile tanımaz (özellikle basmak istemiyorsanız tabii). 50 metre gitmeden bile araç 1-2-3, 4. vites hatta 5. vitestedir (araç 50-60 km/h hız ile gidiyordur). Yüksek vites, daha az gaza basmayı ve daha az motor devrini sonuçladığından daha az tüketim de kaçınılmazdır.
    Tüm yarı otomatik şanzumanlı araçlar için geçerlidir bu söylediğim.
    (İlla yaksın çok yaksın istiyorsanız. Basarsınız gaza, düz otomatik farketmez. Tekrar ediyorum söylediklerim sürüş tarzı ile ilgili değil.)




  • Bu tür viteslerde aracın mantığı hep en ekonomiği yakalamaktır. o nedenle gerçekten çok hızlı vites yükeltir ve 50km civarında 5. vitese geçmiş olur. Gayrı nın da dediği gibi genellikle yüksek devirlere pek çıkılmaz. (ama gazı köklerseniz 5 ten direk 2 ye iner ve max devirleri çvirdikten sonra vitesi değiştirir). Biz 3 yıldır MMT kullanıyoruz hemen hemen düz vitesle aynı gibi yakıyor diyebilirim. Aradaki fark çok da fazla değildir(az yada çok yakması yönünde). Hiç bir zaman klasik otomatikler gibi benzin canavarı değildir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.