Şimdi Ara

Edit: problem çözüldü (Yeni 2008 kapı fitili yıpranma sorununa yaklaşım hk.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
0
Favori
7.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 7 Şubat 2020 tarihinde Deniz Peugeot bayisinden uzun uğraşlar sonucu büyük bir hevesle aldığım Peugeot 2008 (2020) model aracımın kapı fitillerinin aşındığını fark edip (fotoları aşağıda) ilgili bayinin servisine kayıt açtırdım, en azından açtırdığımı sanıyordum. Benim gibi aracını severek kullanan ve nice kişiye tavsiye eden bir kişinin maruz kaldığı Peugeot kalitesi (!) serüveni bu andan itibaren başlıyor:

    1- Bir süre sonra navigasyon güncellemesi için servise (bayi) aracımı bıraktığımda, yıpranmayla ilgili fotoların da çekilip genel merkeze yollandığı ve genel merkezden cevap beklendiği tarafıma bildirildi.

    2- Bir ay kadar sonra servisi arayıp konu hakkında bilgi almak istediğimde fotoları gönderdiklerini ve hala cevap gelmediği ifade edildi. Bu durumdan 1 hafta sonra da genel merkezden ret cevabı geldiği, yıkama sırasında dış etken olarak kullanıcı tarafından yapıldığı ve garantinin kapsamadığı belirtildi. İlk sorunu bildirdiğim zaman 5 aylık olan bir aracın, kaç kere yıkanabileceği (ki hep aynı oto yıkamacıda özel köpüklerle yıkatıldı) ve daha önceki araçlarda benzer bir durum yaşamadığını ve bu cevabı kabul edemeyeceğimi belirtip sorunu genel merkeze bizzat ilettim.

    3- Konuyla ilgili genel merkezi aradığımda, servisten kendilerine herhangi bir bilgi iletilmediği (!) ve 0'dan kayıt açacaklarını belirttiler. Onca süre boşuna cevap beklemenin ardından sabırla ve çözüm bulabilmek ümidiyle, sil baştan, genel merkezde yeni kayıt açılmasını bekledim. Daha da ilginci bir süre (bir hafta kadar) sonra daha önce çekilmiş olduğu iddia edilen fotoların olmadığını (!) ve yeni baştan foto çekmem gerektiğini ifade ettiler ve bu fotoları yetkili servise, kendilerine (genel merkeze) iletmeleri için göndermem gerektiğini belirttiler.

    4- Yetkili servise açıkça, kendilerinin genel merkeze gönderdiklerini belirtmelerine ve oradan cevap verildiğini ifade etmelerine rağmen aslında oraya hiç iletmediğini ve fotoların dahi olmadığını belirttiğimde, lafı dolandırıp aslında gönderdik vb cümlelerle oyalamaya çalıştılar. Aynı ifadeyi genel merkeze de belirtip her ikisinin de, birbirleri ve müşterileri arasında iletişim problemleri olduğunu, içsel problemlerinin ötesinde 5 ayda yıpranmış plastik bir aksam için ( ne kadar kaliteli olduğu tartışılır ) bu kadar uğraştırılmaması gerektiğini, aracın üzerine dantel sermeyip dışarıda kullandığımızı ve diğer araçlarda olduğu gibi ona göre kaliteli malzeme seçiminin yapılması gerektiğini ( ki bununla ilgili malzeme mühendislerden oluşan birimleri mevcut ) ve bunun doğal olmadığını belirttim. Bunun yanında her ne olursa olsun müşterilere bu şekilde yaklaşmamaları gerektiğini ve kendilerinin de müşteri olduğu vakitler olduğunu, bir departmanın dediğini diğerinin yalanladığı bir şekilde müşterilere nasıl güven ve kalite duygusu vereceklerini düşündüklerini sordum. Bu kurumsallıktan uzak bir yaklaşımı ve gerekçelerini doğru ve inandırıcı bulmadığım için yasal haklarımı arayacağımı belirttiğimde yaşanan bu durum karşısında ne bir özür ne de sorumluluk hissetmenin ötesinde en ufak bir rahatsızlık hissetmeyip bunun sanki gayet doğal bir durummuş gibi tavır sergilediler.

    Altı üstü plastik bir aksam için bu kadar oyuna başvuran bir firmada, kapı veya motorda sorun çıksa neler yaşanabileceğini düşünmek dahi istemiyorum. Tüm burada ifade ettiklerimin (bayinin de, genel merkezin de) telefonda kayıtlarıyla sabit ve mevcuttur. Fransa Peugeot'un, Türkiye Peugeout'un bakkal gibi yönetildiğinden farkında olmaları sağlamak adına kendilerine durumu ifade eden bir mail atacağım. Şikayetvar ve Tüketici hakem heyetine de başvuracağım. Sizlerin bu uzun açıklamayla vaktinizi aldıktan sonra sormak istediğim en hızlı, bilinen veya bilinmeyen, hangi yöntem ile netice alabilirim? Bayi de genel merkezde iyi polis - kötü polisi oynuyor. İstedikleri gibi müşteriye davranamayacaklarını, bir aracı garantili satıyorlarsa onun altının doldurulması gerektiğini ve kurumsal kalite konusunda uyarı almalarını sağlamak istiyorum. Herkes istediği gibi at koşturursa muz cumhuriyetinden farkımız kalmaz. Önceki aracımda (juke) garantinin son haftası aküsü bitmişti, bir an bile uğraştırmadan direkt garantiden değiştirmişlerdi, bu firmadaki bu yaklaşımı, tarafıma dayatılan kaliteden uzak üslubu ve müşterilerinin zamanlarını çalmalarını sindirmem mümkün değil. Yanlış anlaşılmaması adına kişisel herhangi bir çalışana değil tepkim (ilgili kişi isimlerini saklı tuttum), firmanın doğalı olmuş genel yaklaşımı ve tavrı karşısında tepkim ve eminim bunu yaşayan tek kişi ben de değilim. Tasarımı güzel diyerek her şeyi sineye çekecek halimiz yok. Kalite algısı sorunlara bahane değil çözüm bulmaktan geliyor. Yoksa bu markadan araç alanların sonrası için 2 kere düşünmesi ve olası sorunlara ciddi zaman ve enerji ayırması gerekebilir.

    Aşağıda 0 alınmış ve daha senesini doldurmamış bir aracın plastik aksamının muhtelif yerlerindeki aşınmaların fotoğrafları mevcuttur. Tek bir bölgede, kesik, yarık vb tarzda olsa bir derece anlamaya çalışacağım ama birden çok noktada yıpranmaya yol açan malzemenin kalitesi araştırılmaya değer. Kaldı ki hangi sağlıklı birey kendi aracına ki o kadar özenirken, zarar vermek ister, gerçekten sundukları gerekçelerini anlamakta zorluk çekiyor ve sözde garantinin özde ne işe yaradığını sorguluyorum.

    Edit: problem çözüldü (Yeni 2008 kapı fitili yıpranma sorununa yaklaşım hk.)
    Edit: problem çözüldü (Yeni 2008 kapı fitili yıpranma sorununa yaklaşım hk.)
    Edit: problem çözüldü (Yeni 2008 kapı fitili yıpranma sorununa yaklaşım hk.)
    Edit: problem çözüldü (Yeni 2008 kapı fitili yıpranma sorununa yaklaşım hk.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kazein -- 29 Ekim 2020; 17:25:21 >







  • Aynı yerde 4 sene boyunca bir önceki aracım yıkandı herhangi bir problem olmadı: Bilindik bir yer, yılların oto yıkamacısı, merdiven altı ya da otopark kenarına sıkıştırılmış bir yer değil. Arkadaşlarım da yıllardır aynı yerde yıkatıyor, hiçbir arkadaşımın aracında bir şey olmayıp benimkinde olması bu dediğiniz ihtimali eliyor, kaç kere art arda yıkandı araçlar çünkü. Malzeme kalitesinde problem olduğunu düşündürten ibareler olmasa zaten burada bu şekilde belirtmezdim ve de firmanın durumu ele alış biçimi...
    O fitiller yumuşak plastik kauçuk gibi. Yani adamlar haklı kesinlikle yıkama kaynaklı. Ne hikmetse bu tür şeyler hep aracını özel oto yıkamacı özel şampuan ve özel köpükle yıkayanların başına geliyor. Konunun köpükle alakası yok. Yıkamacı su tabancasını yakın tutmuş orası zedelenmiş bu kadar basit. Konuyu nerden nereye getirmiş. Benimde başıma geldi kendim yaptım bu hatayı. 0 aldığım aracın kapı çerçevesi ve sileceklerin olduğu yer yumuşak olduğu için su tabancasını çok yakın tutmam nedeniyle zedelendi hatta kaputun ordaki delindi. İlk aracım Peugeot 308 di T9 kasa. Her yıkamada jantlara da su tutuyordum disk yamuldu. Bu benim suçum mu yoksa Peugeotun suçu mu? Aracın garantisi de devam ediyordu. Serviste yaptırdım parasını da verdim. Hır gür mü çıkarsaydim? Lanet olsun Fransız arabalarına Almanın gözünü seveyim diyip bomboş paket Polo mu alsaydım. Yazılanları uzun uzun okumadım gerekte yok. Basit bir plastik fitil için firmayı suçluyorsun ama çıkardığın hır güre bak. Madem basit bir fitil büyütme bu kadar. O basit dediğin fitiller arabanın lastiğinden daha pahalı. En azından benim 308 imde öyleydi.Yıkamacı farketmişse onun için kötü bir tecrübe olmuştur. Belki daha önce 2008 yıkamamıştır olabilir. Haberi yoksa haberdar et. En azından başkasının aracına zarar vermesin
    Peugeot kendilerini asılsız karaladığın için dava açsada haklı değil mi şimdi? Yumuşak malzeme büyük ihtimal yıkarken olmuş kullanıcı hatası yani. Kaldıki Peugeot bu modeli sınıfının en kalitelisi iddiası ile sattığını da düşünmüyorum öyle olsa bile fitil aynı fitil. Bu kadar takıntılı olup nasıl rahatça yaşayabiliyorsunuz merak ediyorum.
  • Yerler seni burda yine de yerimizi alalim
  • Param olsaydı ilk alanlardan olabilirdim. İyiki param yokmuş bu arada geçmiş olsun hocam. Sinekte küçük ama mide bulandırıyor. Umarım çözülür bir an önce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Yerler seni burda yine de yerimizi alalim
    siz yakıt üreten tsi ve süper japon aracı honda ve isveç çeliği üflenmiş volvocularla karıştırdınız sanırım

    Peugeotcular mazlum naif kendi kabuklarından daha yeni çıkmaktalar kalite malzeme teknoloji arge ve mühendislik anlamında..

    dolayısıyla savunulacak bir şey yok ortada

    yatırım ve ortaya konulan iş olarak iyi yol katediyorla ama..

    3008 bunun en güzel örneği..

    eat8 aısın tam otomatik tork konvertörlü şanzıman transferi çok başarılı vede güzel.

    çok mesafeleri var daha,keşke şarapları kadar efsane olabilseler bu sektörde.

    yinede fiyat performans anlamında iyi seçenekler sunuyorlar..

    servis ve yan hizmetlerde ise sanırım pek iyi değiller..

    bende peugeot kullanıyorum,servise gitmiyorum mesela..

    aracım yeni olduğu halde.

    peugeoet ile alakasız otomobil firmaları bu tip durumları kullanıcı hatası altında müşteriye malediyorlar

    bu kısım üzücü..




  • fransız arabalar cok guzel cok teknolojik tasarimi futuristik eşsiz. yalniz soyle bir sorun var ilk 4 5 yil guzeller. sonrasi malum...
  • Şimdi her araçta bu tür sorunlar çıkabilir ama önemli olan sizin gibi sorunu çözmesi için başvurduğunuz ismine yetkili kurum veya kişiler dediğiniz satış sonrası hizmetin müşteri memnuniyeti üzerine ne kadar çok karar aldıkları. Burada unutulmaması gereken şey ne aldığınız kimden aldığınız ve ürünün markasının ne olduğunun hiç bir önemi yok çünkü burası TÜRKİYE.

    Biz ticareti yanlış anlamışız ve yanlış uyguluyoruz. Ticari firma kar sağlamalı evet ama ticari ahlakı çiğnememeli.

    Ama bu işler TÜRKİYEDE olunca ticaret vatandaşın cebindeki parada oluyor. Nasıl ondan çalarım veya koparırım diye işler yürüyor. Maalesef TÜRKİYE böyle çünkü yetkili kurumlar var ama izlemekle yetiniyor.

    Geçmiş olsun bence en kısa süre de Fransa merkeze yazı yazın ve foto ile destekleyin. En hızlısı böyle olur.
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Kol kırılır yen içinde kalır diyerek 2 ay sabrettik ama kolu beslemiyorsa arterler, bazen kral çıplak da diyebilmek gerek. Yiyecek olan varsa yüksek ihtimal ya galericidir ya da sepicidir, kullanıcılardan tepki geleceğini düşünmüyorum çünkü servis ve genel merkez kalitesi dolaylı olarak kullanıcıları etkiler. Peugeot ne kadar iyi, sorunsuz olur ve kaliteyi arttırırsa, kullanıcıların araçları da o kadar iyi bakılır ve sorunlarına o kadar hızlı muhatap bulur. Bu sorunlu sistemi beslemenin nihai fayda getireceğini düşünmüyorum. Sorunlu sistemde, sistem bu diyerek susmak yenilerini normalleştirmek olur ki düzelebilmesi için tepki gösterebilmek gerek. Yoksa ben de isterim, en iyisi olsun, yüksek oranda müşteri memnuniyeti olsun, gözüm kapalı güven duyabileyim. Bizzat yaşadığım sorunu paylaşıyorum ki kendilerini (Peugeot) de sorgulayabilsinler. Araç kötü değil yanlış anlaşılmasın ama bir hint kumaşı da değil. Nice artısını sayabilirim ama bu eksisi olmadığı anlamına gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kazein -- 30 Eylül 2020; 22:52:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    siz yakıt üreten tsi ve süper japon aracı honda ve isveç çeliği üflenmiş volvocularla karıştırdınız sanırım

    Peugeotcular mazlum naif kendi kabuklarından daha yeni çıkmaktalar kalite malzeme teknoloji arge ve mühendislik anlamında..

    dolayısıyla savunulacak bir şey yok ortada

    yatırım ve ortaya konulan iş olarak iyi yol katediyorla ama..

    3008 bunun en güzel örneği..

    eat8 aısın tam otomatik tork konvertörlü şanzıman transferi çok başarılı vede güzel.

    çok mesafeleri var daha,keşke şarapları kadar efsane olabilseler bu sektörde.

    yinede fiyat performans anlamında iyi seçenekler sunuyorlar..

    servis ve yan hizmetlerde ise sanırım pek iyi değiller..

    bende peugeot kullanıyorum,servise gitmiyorum mesela..

    aracım yeni olduğu halde.

    peugeoet ile alakasız otomobil firmaları bu tip durumları kullanıcı hatası altında müşteriye malediyorlar

    bu kısım üzücü..

    Alıntıları Göster
    Öyle demeyin hani sizde çok defa pejonu savundunuz da benim bu forumda hasta derecesinde ölümüne pejo fanboylarinin olduğu listede degilsiniz .Onlar kendilerini biliyor zaten.




  • Öne çıkardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    fransız arabalar cok guzel cok teknolojik tasarimi futuristik eşsiz. yalniz soyle bir sorun var ilk 4 5 yil guzeller. sonrasi malum...
    Bravo muhteşem tespit. 11 yaşında ve 205bin km dizel Fransız araç Sahibi olarak size çok katılıyorum.














    Gülmekten.
  • Bir fitil kaç lira olabilir ki kullanıcı hatası olsa bile tutup değiştirse o kişi aldığı hizmeti o da öve bitiremeyecek belki bayinin daha fazla araç satmasına vesile olacak. kafa olmayınca böyle oluyor.
  • Ben de 8 yaşında bir fransız sahibi olarak konuya dahil olayım. Cam fitilleri değil de kapı fitilleri bende de sorunlu. Ben aracı ilk sahibinden aldım, araç ben 2019 ekimde alana kadar izmirdeymiş. Güneşin etkisine veriyorum ben. Onun dışında bir sorun yok.
  • Benzer yırtılma benim golfte olmuştu, yıkamacıdan alır almaz fark etmiştim. Yıkamacı tabi inkar etmişti.. Harici bir sebep var gibi görünüyor.
  • Bu hep böyle olmuştur.

    Aracın kendini eskitmesi diye bir tabir vardır.

    Bu konuda en iyi markalar en önde fransa araba markalarıdır, ardından kore gelir. Bu böyledir yani.

    Biz Türk vatandaşlarının alabildiği araçlar olarak baktığımızda bu konuda en iyi firmalar çoğu zaman alman araçları oluyor. Merso, audi, vw, bmw bu konuda kullanıcıyı en az üzenler.

    (Tüm yorumlarım işin malzeme kalitesi kısmıyla alakalıdır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SARIMSAKLI MAYONEZ -- 1 Ekim 2020; 0:45:30 >
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Aynı yerde 4 sene boyunca bir önceki aracım yıkandı herhangi bir problem olmadı: Bilindik bir yer, yılların oto yıkamacısı, merdiven altı ya da otopark kenarına sıkıştırılmış bir yer değil. Arkadaşlarım da yıllardır aynı yerde yıkatıyor, hiçbir arkadaşımın aracında bir şey olmayıp benimkinde olması bu dediğiniz ihtimali eliyor, kaç kere art arda yıkandı araçlar çünkü. Malzeme kalitesinde problem olduğunu düşündürten ibareler olmasa zaten burada bu şekilde belirtmezdim ve de firmanın durumu ele alış biçimi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kazein -- 1 Ekim 2020; 1:28:46 >
  • Oncelikle gecmis olsun.Firmanın sorunların arkasında durmaması iyi olmamıs.Umarım firma sorunları hakkında tuketicinin arkasında durur.
    Ki 30008,20008 sahipleri aracların kronik sorunları oldugunu Adblue vb kendileri burada ifade ettiler.Hatta bir ikisinin tip ve Vites dısında bir artısı yok demislerdi.Umarım dogru degildir.Varsa da cozulur.

    Her zaman ki gibi konu amacı dısına tasmıs.Hemen Fransız,Japon,Alman kıyasına donmus.

    Oncelikle bildigim kadarıyla Opel GM baglı ABD Firması iken fakat Alman denirken de cok fazla kronik sorunmları olan bir aractı.Motor ve Vites ile alakalı kronik sorunlar vardı.Olayı hemen Fransız oldu sorunlar basladı ya cekmek yanlıs ve dogru bir yaklasım degil...

    Renault da su sorunlar var deyin Genel Olarak ya da bizim tecrube ettigimiz kadarı ile Amcaoglunun Duster ve Megane 4 den hepsi ile ilgileniyorlar.Musteri Memnuniyetine onem veren bir firma ve sorunları cozmek icin ugrasıyor.
    Multijet ve DCI gibi basaralı ve kabul edilmis Motora sahip kac arac var?

    Ben Pejo 301 ve Citroen C Elysee en ufak begenmeyen fakat herkes gibi 208,308,508,2008,3008,Yeni Corsa hayranlıkla bakan grupta idim.Umarım bu kronik sorunlar cozulur.Ve firmanın yaklasımı daha iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Öyle demeyin hani sizde çok defa pejonu savundunuz da benim bu forumda hasta derecesinde ölümüne pejo fanboylarinin olduğu listede degilsiniz .Onlar kendilerini biliyor zaten.

    Alıntıları Göster
    bir önceki aracım 2015 1 serisi joy plus bmw idi..) 116 d..

    ben o araca şanzıman harici çöp dediğim için konudaki üyelerden ne azarlar işittim..)

    premium arabaya öyle olurmuymuş da vs vs görseniz şirket hissedarı sanırdınız

    o aracı satıp rifter aldım..sattığım arabada ön park sensörü ve hız sabitleme yoktu..(

    şimdiki aracımda adaptif hız sabitleme ve şerit takip asistanı ve 3.sınıf otonom sürüş var.

    demem o ki markalar benim için hayat konforu anlamına geliyor

    hiçbirine ortak olmadığım gibi

    amblem ve logo fanatizmi olmadı,bu paraya alınabilecek tam otomatik tork konvertörlü en geniş aracı aldım

    imkanlar olsaydı x serileri mercedesin suv seçenekleri tercihim olabilirdi

    ama nerde..

    fanatizm adına volvoyu hedef tahtasına koyabilirsiniz

    görece kavramından çıkıp volvo en iyi tasarım diyen fanatikler bu konularda hayat bulmakta..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.