Şimdi Ara

Elektrikli araba ile Almanya-Turkiye yapan gurbetçi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
2.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.youtube.com/watch?v=2FhrwD70zMc&feature=youtu.be



    Adamın kafa yapısını çözemedim. Muhtemelen alım gücü iyi olunca, kafada dert tasa olmadığı için kendi kendilerine sıkıntı yaratmaya çalışıyorlar. Video neredeyse hep şarj istasyonlarında geçiyor. Yazık günah bu zihniyete.




  • Silivri dolum istasyonunu Part 2 'dan aldım zaten, Türkiye'ye vardığı istasyonu eklemek için.

    Evet arkadaşlar, en güney Almanya'dan en batı İstanbul'a 550 km menzilli dediği elektrikli VW ile 9 şarjda gidiliyor. Araçta 2 kişi var. Yol uzamasın düz olsun diye pahalı otobandan gidiyor kendi de diyor zaten Slovenyada otoban çok pahalı diye, 90km/h hızı geçmiyor, kamyon sollayamıyor. elektrikli araçla yolda kalmasın diye yapıyor tüm bunları.

    part 2, 3'te adam bir 10-20 şarj istasyonu daha ziyaret etmiştir. adamın ömrü şarj istasyonlarında ceple Internete bağlanıp app indirerek, bi sürü elektrik abonman kartı taşıyarak, bozuk şarj cihazlarının düzelmesini bekleyerek geçti. alın size elektrikli araba.
  • Vakti bol, eglence ariyor. Benzinli-dizel arabayla gelmek bile basli basina bol vakit gostergesiyken, bu arkadasimiz daha ileri noktaya tasimis
  • Üşenmedim saydım. Güney Almanya Sigmaringen - Silivri İstanbul arasında tam 9 şarj yapıyor. Yol, yolda değil şarj makinalarında geçiyor. Şarj istasyonu arama, kart kabul ettirme (hepsi her kartı kabul etmiyor) Internetten app indirme, üye olma, vs ile şarja başlamadan uzun süreler harcıyor üstüne. Fakat adam sabırlı, hatta neşeli.

    Sigmaringen Almanya (evde şarj)
    347km Salzburg Avusturya,
    242km Radovljica Slovenya,
    292km Novska Hırvatistan,
    297km Belgrad Yugoslavya (Otelde şarj),
    200km Niş Yugoslavya,
    285km Svilengrad Bulgaristan,
    34 km Edirne sınırı Bulgaristan (Visa kartıyla Türkiye'de şarj sıkıntı olabilir diye)
    172km Silivri, Türkiye
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Part 2 , part 3 videoları da var ayrıca.

  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Silivri dolum istasyonunu Part 2 'dan aldım zaten, Türkiye'ye vardığı istasyonu eklemek için.

    Evet arkadaşlar, en güney Almanya'dan en batı İstanbul'a 550 km menzilli dediği elektrikli VW ile 9 şarjda gidiliyor. Araçta 2 kişi var. Yol uzamasın düz olsun diye pahalı otobandan gidiyor kendi de diyor zaten Slovenyada otoban çok pahalı diye, 90km/h hızı geçmiyor, kamyon sollayamıyor. elektrikli araçla yolda kalmasın diye yapıyor tüm bunları.

    part 2, 3'te adam bir 10-20 şarj istasyonu daha ziyaret etmiştir. adamın ömrü şarj istasyonlarında ceple Internete bağlanıp app indirerek, bi sürü elektrik abonman kartı taşıyarak, bozuk şarj cihazlarının düzelmesini bekleyerek geçti. alın size elektrikli araba.
  • Bu elektrikli arabalar bin iki bin km menzil olmadıkça tutmaz tamamen
  • Ben arkadaşı tebrik ediyorum, bir şey denemiş, paylaşmış. Bu arkadaş sayesinde böyle bir senaryoyu gördünüz, fikriniz oldu. 2 sene önce İstanbul-Ankara arasında bile plan program yapıyordu insanlar elektrikli araç için. Böyle bir seyahat düşünülemezdi bile.

    DH mühendisler ve uzmanlar derneği de dalga geçmek için mısırlarını, cipslerini almışlar hemen. En ufak faydanız yok, anca gırgır şamata. Bu videolar başlı başına elektriğe geçişi hızlandıran şeyler. Bugün 10 kere şarj edecek, seneye 5 kere. Sonra bambaşka bir düzene geçmiş olacağız ve içten yanmalı sevdalısı, tek şarjla 2000 kilometre yapmazsa geçmemci tayfa yine konuşuyor olacak. Allah bu insanlarla bir ömür geçirecek olanlara sabır versin. 10 şarj 5 saat eder ama bir ömür geçmek bilmez.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ARABA İLE TÜRKİYE TURU
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • jay jay justified kullanıcısına yanıt

    petrolün dünyada bitip, kullanımdan kalktığını bu forumdaki en genç üye bile göremeyecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 2 Kasım 2022; 16:26:59 >
  • BayGlock kullanıcısına yanıt

    1000-2000 Km menzil yetmez Hocam, elektrikli araba dediğin en az 44.000 Km menzili olacak ki, bir kere şarj edip dünyanın etrafına dolaşacaksın ki bir şeye benzesin değil mi ama? 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Ben arkadaşı tebrik ediyorum, bir şey denemiş, paylaşmış. Bu arkadaş sayesinde böyle bir senaryoyu gördünüz, fikriniz oldu. 2 sene önce İstanbul-Ankara arasında bile plan program yapıyordu insanlar elektrikli araç için. Böyle bir seyahat düşünülemezdi bile.

    DH mühendisler ve uzmanlar derneği de dalga geçmek için mısırlarını, cipslerini almışlar hemen. En ufak faydanız yok, anca gırgır şamata. Bu videolar başlı başına elektriğe geçişi hızlandıran şeyler. Bugün 10 kere şarj edecek, seneye 5 kere. Sonra bambaşka bir düzene geçmiş olacağız ve içten yanmalı sevdalısı, tek şarjla 2000 kilometre yapmazsa geçmemci tayfa yine konuşuyor olacak. Allah bu insanlarla bir ömür geçirecek olanlara sabır versin. 10 şarj 5 saat eder ama bir ömür geçmek bilmez.
    Vayy elona soyle de youtuberlik yapsin




  • jay jay justified kullanıcısına yanıt
    2022 de Sigmaringen-Silivri arasındaki 2024km'yi paralı otobanda 9 şarjla giden elektrikli VW, seneye 5 şarjla nasıl gidecek bunu bize açıklar mısınız?
  • Açıklayayım; Lucid Air halihazırda bu aracın iki katı menzile sahip (800 km civarı, gerçek hayat testi ile teyit edilmiş). Lucid Air kadar olmasa da ona yakın gerçek kullanım menzili (WLTP'den bahsetmiyorum) olan araçlar da var. Böyle bir araç alabilir ya da pil üretim maliyetleri düştüğü için araçlarda daha büyük pil kullanımı yaygınlaşır. Bu arkadaşımız aracını başka bir araçla değiştirir, daha uzun kilometreler yapar tek şarjla. Tıpkı telefonlarda olduğu gibi pil kullanımı yöneten sistemler geliştikçe yine aynı senaryolarda menziller uzayacaktır. Bu seçenekler çoğaltılabilir.

    Aaa, bir dakika, bunu şu anda bile yapabilir isteyenler, değil mi? Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmazsak, aslında gelinen noktayı daha net görebiliriz.

    Siz okumamaya, araştırmamaya, öğrenmemeye devam edin. Gözünüzün önünde ücretsiz kaynak var, hem de interaktif. Altına espriler yazın, ince uçlu şarj aleti olan var mı falan. Alın size elektrikli otomobil. 😊




  • Tebrik ederim, herkes cesaret edemez. Konfor alanımızdan çıkamıyoruz.
  • Vakti var mı ? Varmış
    İmkanı var mı ? Varmış

    Bence müthiş
    Ben klasik araçla daha rahat gezerim
    Ama merakı varmış ve elektrikli aracı denemiş

    Ve bu aracı düşünenler yerine mis gibi testini yapmış paylaşmış

    Yürümediğimiz yolları yürümüş gibi sürekli eleştirmek doğru değil
    Herkesin kendi tercihi
  • Helal olsun koca yürekli insan demek istiyorum kendisine. İnsanların aklını başına almasını sağlamıştır, en azından benim.

    Bu dakikadan sonra benim için elektrikli araba bir seçenek olmaktan çıkmıştır, rezillik başka da bişey değil.

    Şöyle bir şey söylemek istiyorum; Enerjinin sıvı olarak taşınamadığı bir senaryo düşünelim.

    Herkes buradaki arkadaş gibi yolculuklar yapmak zorunda olsun.

    ....Ve sonra birisi diyor ki ben sıvı olarak enerji satıyorum ve buna göre bir motor dizayn ettim.

    Birazcık sesli bir motor ancak enerji olarak bu sıvıyı koymak için araçta bir depo da bulunacak, bu sıvı sadece 5 dakikada dolacak ve uzun yolda 700-800 km gidebileceksiniz.

    Aracın fiyatı sadece 2 kat pahalı olacak... Ortalık yıkılırdı.

    İnsanlar bu teknolojiyi almak için birbirini ezerdi ve ben 3 katı vereyim hemen alayım bu teknolojiyi diye karaborsa oluşurdu.


    Sonra da şunu hayal ettim; "Şaka şaka 2 kat pahalı olmayacak, aynı fiyat olacak" dediğini...

    Millet elektrikli arabalarını ateşe verirdi :)





  • Elektrikli arabalar için powerbank tarzı birşey yok mu?  

    Mesela uzun yolculuklarda birkaç tane powerbank yanına alıcan arabanın şarjı azalınca hemen takıp yoluna devam edicen şarj istasyonu aramadan.

  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    şuan elektrikli otomobillerin avantajları ani ivmelenme ve bakımlarının az olması bence(ülkemizde)

    200-250kwh hızla şarj olan ve 80-100kw bataryası olanlar iş yapar anca ,diğerleri ancak şehir içi kullanılır


    en fazla 30-40km aralıklar hızlı şarj cihazı olursa işler değişmeye başlar.

    hızlı şarjda 50-60kw lık olmayacak.şuan ülkemizde 10 tane bile gerçek hızlı şarj yoktur.


    -teslanın kurdukları 250kw lık

    -trugo lar var 300kw(siemens) lık boluda

    -proschenin var birde sanırım 250kw lık.


    e şarj çanakkale otoyoluna yeni 180kw lık istasyonlar kurmuş ama cihazlar max 200A . 400v bataryalı araçlar yavaş şarj olur. 800v luk bataryalı araçlar randıman alır ancak


    daha çok yol alınması gerek :)

  • Bu arada araç sahibi arkadaş yorumlarda ortalama hızının 130 km/s olduğunu, ortalama tüketimin ise 14 kW/h olduğunu belirtmiş. Tüm yolu 90 ile gidiyor, kamyon sollayamıyor diye nerenizden uydurdunuz anlamış değilim. Harika değerler.
  • Kadran genelde hep 130 daydı, bir kere sarj azalınca 90la gitti.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.