-hava soğuk menzil düştü, -elektroniğe aban menzil düştü -uzun yolda taşrada şarj istasyonu arama derdi -batarya bitti stresi ile uzun yolda diken üstünde olma (süratli agresif kullanım gibi menzili düşüren diğer etkenlere değinmiyorum çünkü aynı handikap benzin-mazot-lpgli araçlarda da var tek fark 10 dakikada yakıtı fullemeniz tabiki :) gördüğüm kadarıyla sürekli kısa belirli bir rotada olmayan uzun yol için alınması saçmalık ötesi gibi geldi bana şehir içi ufak araç alıp akşam evde şarj edilecekse mantıklı gibi diğer türlü henüz bir cazibesi yok gibi. muhtemelen ellerindeki araçları pilleri kitledikten sonra 5-10 yıla çok daha iyi pil-menzil teknolojisi duyuracaklar gibime geliyor |
Elektrikli arabanın LPGli araç kadar yakması (hızlı şarjda)
-
-
Halit bolkan ve diğer uzmanlardan detaylıca dinledim bana da hiç konforlu gelmedi bu elektrikli otomobil işi.
Özetle insan-otomobil ilişkisini yeniden düzenleyen bir sistem.
Ama bu yeni teknolojiye uyum sağlarken yaşam tarzını da bu araca göre düzenlemen lazım. Bu yüzden bana pek cazip gelmedi.
Ben aracımın deposunu bile evden çıkınca değil , daima eve dönerken fullerim. Kapımdaki aracın deposu daima full dolu olmazsa rahat edemem. Aracımın deposu her duruma hazırlıklı şekilde full doludur. Sürüşe başladığımda istasyona uğramak bile zul gelir bana.
Bir iki dakikada hzlıca akaryakıt yüklemesi yapılabilmesi bile bana ciddi zaman kaybı olarak geliyorken, zorunlu şarj molalarına asla katlanabileceğimi düşünmüyorum. Fellik fellik şarj yeri ararken kendimi hayal bile edemiyorum, o anda cinnet geçirir arabayı yakarım muhtemelen.
Geçenlerde iyi dinlenmiş vaziyette kendimi çok dinç hisseder şekilde yola çıktım Trabzon'dan Sakarya'ya yaklaşık 1000km yolu 1 dakika bile durmadan geldim. İşemek için bile durmadım.
(Bu örneği övünülecek bir başarı olarak yazmadım aksine çok riskli ve hiç kimseye tavsiye etmem. Fakat ben kamyon şoförüyüm, uzun yol tecrübem çok fazla, ama ne yazık ki otomobil sürerken, kamyondaki gibi sürüş süresini kısıtlayan takograf gibi bir durum yok. Kamyonun direksiyonundayken kesintisiz 4,5 saatin üzerinde ve toplamda 24 saat içerisinde 9 saatten fazla süremiyor iken, otomobil direksiyonunda dilersen 24 saat kesintisiz sürüş yapabiliyorsun. Sanki biri insan, diğeri mutant)
Birde yaşam alanında şarj olayı var. Pencereden kablo mu uzatıcaz? İstanbul'da yeri geliyor aracın eve parketmeyi boşver yakın bir sokakta bile park yeri bulamayıp başka mahallelere araba çekiyoruz.
Örnek maliyet hesapları da hiç cazip gelmedi bana. Üstelik bunlar agresiflikten uzak optimum sürüş şeklinde yapılan hesaplar. Öyle tapa gaz hesap yapsan benzinli aracı da geçiyor maliyet.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Nasıl yenisi çıkınca eski telefon modeli demode oluyor, elektrikli arabalar da o misal hızla demode kalacaklar, her sene daha hızlı şarj olanı, daha uzun menzillisi çıkacak, daha otonom olanı çıkacak, yazılım güncellemesi gerekecek, senin aracın bilgisayarı yetmeyecek bir süre sonra demode kalacak. Batarya şarj tutmaz hale gelecek, değişmesi gerekecek, değişmesi epey masraflı olacak, tabi sadece batarya değil, bilgisayarı da değışmesi gerekecek, şarj kablosu eskiyecek o da değişecek mecburen, kablosuz şarj gelecek bir süre sonra senin araba yine demode kalacak, yani anlayacağıniz elektrikli araç işine hemen girmenize gerek yok, aksine ilk girenler arge maliyetine katlanacaklardır, sonra girenler daha sorunsuz ve daha yeni teknoloji ile karşılaşacaklardır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evde şarz etmesi ucuzmu sanki? nerde olursan ol otoyoldada olsan bi uzatma yaptır git en yakın camide şarza tak dolsun
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Toyota'daki hibrit sistem hariç hiçbir elektrikli araba bana cazip, çekici ve uygun gelmiyor.
Eskişehir'den Antalya'ya gidicem örnek. 500 KM yol.
Ohooo şarj istasyonu ara, şarj olmasını bekle.
Birde deli gibi para ver.
Elektrikli aracı yüksek menzil uygun fiyat gibi lanse etmeye çalıştılar ama yemedi. Millette öyle algı oluşmadı maalesef.
Elektrikli araba demek; şarj derdi demek, menzil derdi demek bendeki algı bu.
Dolayısıyla milyonlar verecek param yok olsa bile heleki iş adamı, ticaret vs yapıyor olsam önünden bile geçmezdim.
Tam toplantıya gidicen ah sektör menzil yok. akjlshakdjhaskfjhaslf
Bence bu işin bi 10 senesi var en az.
Düşünün eski telefonları. Mesela 7-8 sene önceye kadar hızlı şarj yoktu.
Örnek telefonlar 4-5 saatte şarj oluyordu. Sonra atıyorum 10 watt çıktı oo dedik 2 saatte dolmaya başladı.
Sonra 20 watt çıktı vay dedik 1.30 dakikada şarj olmaya başladı.
Sonra 30 watt çıktı abooo dedik 1 saatte şarj olmaya başladı.
Böyle ilerledi.
Sonra bir baktık ki örnek benim telefonum 40 dakikada %0'dan %100'e şarj oluyor. Ve o şarj ile bir tam gün dolu dolu çıkarıyor.
Şimdi bilinen bir markanın bir modeli 17 dakikada %100 şarj oluyor.
İlerde belki 5 dakikada şarj olanı çıkacak.
Elektrikli araçlarda aynen böyle olacak.
10-15 sene sonra bir bakacağız.
1000 km menziller.
Kablosuz şarjlar.
Ultra hızlı şarjlar vs vs vs...
O yüzden kobay olmaya gerek yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 28 Kasım 2022; 7:20:38 >
-
Afedersiniz de cami, belediye tesisi, restoran ya da başka bir yerde kullandığınız elektriğin parasını kim ödeyecek?
Ayrıca istasyonda 20-40 dk süren batarya şarjı şebeke elektriği ile en az 5 saat sürer.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet elektrikli araçlar şu anlık saçmalık. Boşuna alıp da maceraya gerek yok.
New Holland İtalya'da elektrikli traktör işine girecekti sonradan vazgeçtiler menzil problemi yüzünden.
Bende Mitsubishi Colt 1.3 vardı, sakin kullanımda 6.5 litre gaz yakıyordu.
-
Mevcut teknolojik ve ekonomik şartlarda Türkiye'de elektrikli otomobil almak şımarıklıktan öte değil bana göre.
Alırken ekonomik değil, kullanırken ekonomik değil, şarj süresi vs günlük ve uzun yol kullanımına uygun değil. Bundan dolayı parayla rezil olacağını bile bile şımarıklıktan öte değil.
Hibrit araçlar aklıma yatıyor ama full elektrikliler hiç mantıklı değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu an daha çok ilkel bir aşamada. İster istemez herkese uymayacak.
Ancak Dünya da Türkiye'den ibaret değil.
Mesela Almanya'da olsam bir tane Citroen Ami tarzı ya da ne bileyim A-B sınıfı ufak bir araba alırdım işe, markete v.b git gel yapmaya. Bir tane de D veya E sınıfı benzinli uzun yol aracı alırdım. Yine Türkiye'de imkanı olan elektrikli araba alabilir, elektrikli arabanın yaptıracağı tasarrufla uzun yola giderken araba kiralayabilir.
Asıl mevzu ilerleyen süreçlerde bu şarj işinin nasıl kolaylaşacağında bence. Çıkar-Tak batarya sistemi olabilir özellikle ticari araçlar için basit bir transpalet yardımı ile değiştirilebilen bataryalar iş görebilir.
Şu anda %100 elektrikle çalışan belediye otobüsleri var. Bakın bu araçlar her türlü yola ve koşula gidiyorlar. Şarj konusu bu kadar büyük sıkıntı olsa toplu taşımada kullanılmazlar.
Ve şöyle bir detay daha var; elektrikli araçlar her yönden gelişirken batarya ihtiyacı oluşmadığı için batarya konusunda geri kalındı. Yani elektrikli lokomotifler, troleybüsler, tramvaylar derken bütün elektrik aksamı geliştirildi. Kimsenin bataryayı geliştirme ihtiyacı olmadı ama. Günümüzde yumurta kapıya dayandığı için ben batarya teknolojisinin de yeterince gelişeceğini düşünüyorum.
Henüz emekleme aşamasındaki bir olayı tamamen yaygın bir olayın yerine olduğu gibi koymak olmaz tabii ki. Hem şehirler/insanlar elektrikli araçlara adapte olacak hem elektrikli araçların çıkardığı "sorunlar" için çözümler bulunacak.
-
aynen öyle tam beni anlatmışsın. ben de çocuklar olmadığı zaman çoğu rotada durmam
araç 65 litre genleşmeyle 70 litre üzeri mazot alıyor (2.0D). tam gaz gelince bin kilometre ekonomik sürüşte 1400km üstü görüyor. ihtiyaç halinde shell ya da opetten 10 dakikada fulleyip lavabo ihtiyacımı görüp çıkıyorum.
10 hadi bilemedin 20 dakikada aynı maliyetle dolup benzer menzillerle gidecekse gelsin alalım. (ilk aracı satın alma maliyeti ve şarj maliyeti)
ayrıca insanların kaçırdıkları noktalar çok. soğuk havada otoyolda 150-200 dur kalk (yavaşla hızlan) gitsen 600km dedikleri elektrikli araç 400 km yi geçemez belki daha aşağı düşer menzil. çocuk oyuncağı gibi
-
bazılarına bunu anlatamıyoruz. tamam teknoloji her gün gelişiyor fakat nasıl ilk çıkan PC leri alanların elinde 2-3 yılda çöp olduysa bugünkü kakaladıkları araçların çoğu da aynen öyle olacak. bu işin bence 10 senesi var rahat
-
Elektrikli aracın güzel yanı; ucuz maaliyetle (görece) çok hp. 560 hp bir taycanı sadece şarj ederek problem yaşamadan kullanabilirsiniz ama atıyorum bir bmw m5 veya rs6 ile bu konfor olmaz. Yağı suyu bakımı benzini arızası derken yorucu olabilir ama elektrikde bu durum yok. Elektrikli araçları kıyaslarken yakın beygir gücündeki araçlarla ve onların tüketimiyle kıyaslamak daha doğru. Sadece menzil ve şarj süresi olarak bakmamak lazım, piste girmekx ani hızlanma veya kıvrımlı yollarda gazlamalı kullanma konusunda e.v. maaliyeti düşük olacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yakın bir tarihte sağ şeritte çekici bekleyen elektrikli araçlar gorecez. Çünkü menzil hesabı hiç tutmayacak. Yazın Klima, kışın kalorifer menzili sömürecek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
şehir içi 400 km menzil için 10 dk bile uzun süre. Ağız alışkanlığı olduğu için 10 dk iyidir diyoruz ama depoyu fullemek hiçbir zaman 10 dk sürmüyor. 4-5 dk'da 1000-1200 km'lik menzil alınabiliyor. 5 dk'da en azından yarı menzil olan 500 km olması lazım ki bunun da belki 10 yılı var. Şu anda gerçek koşullarda 300 km (lpg'li araç menzili) 20-25 dk gibi. Lpg'li aracınızın 30 lt'lik deposunu 5 dk yerine 25 dk'da dolduruyorsunuz gibi düşünün şu anki teknolojiyi.
-
Bu yoruma şu yönüyle katılmıyorum. Eğer o tip gazlama arabası alacaksam o zaman ses, egzotik görünüm, sürüş hissiyatı isterim. Maalesef hiçbir elektrikli bunları içten yanmalı emsalleri gibi veremiyor. Soft limitör, turbo olduğu için görece daha sessiz ya da motor sesi karakteristik olmayan otomobiller bile içten yanmalı modellerde beğenilmiyor. Ağırlık yere yakın olsa da virajlarda hala dezavantaj oluşturuyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elektrikli araçlar birden parlatıldı. Daha doğru düzgün ara form olan hibritler bile yaygınlaşmamışken hemen elektriğe yüklenmeye başladılar, özellikle ülkeler bunu yaptı başta Avrupa. Bu şarj süreleri ve bataraya süreleriyle hibritler çok daha mantıklı. Şehir içinde yakıtı ciddi anlamda düşürüyor, uzun yolda da yeni nesil benzinliler 5 litre civarı yakıyor. Daha ne olsun, önce bu ara form yaygınlaşıp sonra tam elektriklilere geçilmesi lazım. Batarya yenileme maliyetlerini konuşmadık bile.
-
hissiyat olarak daha zayıf katılıyorum 👍🏻
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tecrübene fazla güvenme arabayı iyi kullanmanın hiç önemi yok. 10 saat aynı pozisyonda hareketsiz kalmanın sonucu ufak bir pıhtıyla ahirete intikal etmenle sonuçlanabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azaz06 -- 2 Aralık 2022; 19:14:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de aksini iddia etmedim zaten.
Çok çok büyük risk kimseye tavsiye etmem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zengin bebe oyuncağı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Toyota'daki hibrit sistem hariç hiçbir elektrikli araba bana cazip, çekici ve uygun gelmiyor. Eskişehir'den Antalya'ya gidicem örnek. 500 KM yol. Ohooo şarj istasyonu ara, şarj olmasını bekle. Birde deli gibi para ver. Elektrikli aracı yüksek menzil uygun fiyat gibi lanse etmeye çalıştılar ama yemedi. Millette öyle algı oluşmadı maalesef. Elektrikli araba demek; şarj derdi demek, menzil derdi demek bendeki algı bu. Dolayısıyla milyonlar verecek param yok olsa bile heleki iş adamı, ticaret vs yapıyor olsam önünden bile geçmezdim. Tam toplantıya gidicen ah sektör menzil yok. akjlshakdjhaskfjhaslf Bence bu işin bi 10 senesi var en az. Düşünün eski telefonları. Mesela 7-8 sene önceye kadar hızlı şarj yoktu. Örnek telefonlar 4-5 saatte şarj oluyordu. Sonra atıyorum 10 watt çıktı oo dedik 2 saatte dolmaya başladı. Sonra 20 watt çıktı vay dedik 1.30 dakikada şarj olmaya başladı. Sonra 30 watt çıktı abooo dedik 1 saatte şarj olmaya başladı. Böyle ilerledi. Sonra bir baktık ki örnek benim telefonum 40 dakikada %0'dan %100'e şarj oluyor. Ve o şarj ile bir tam gün dolu dolu çıkarıyor. Şimdi bilinen bir markanın bir modeli 17 dakikada %100 şarj oluyor. İlerde belki 5 dakikada şarj olanı çıkacak. Elektrikli araçlarda aynen böyle olacak. 10-15 sene sonra bir bakacağız. 1000 km menziller. Kablosuz şarjlar. Ultra hızlı şarjlar vs vs vs... O yüzden kobay olmaya gerek yok. |
Halit bolkan ve diğer uzmanlardan detaylıca dinledim bana da hiç konforlu gelmedi bu elektrikli otomobil işi.
Özetle insan-otomobil ilişkisini yeniden düzenleyen bir sistem. Ama bu yeni teknolojiye uyum sağlarken yaşam tarzını da bu araca göre düzenlemen lazım. Bu yüzden bana pek cazip gelmedi. Ben aracımın deposunu bile evden çıkınca değil , daima eve dönerken fullerim. Kapımdaki aracın deposu daima full dolu olmazsa rahat edemem. Aracımın deposu her duruma hazırlıklı şekilde full doludur. Sürüşe başladığımda istasyona uğramak bile zul gelir bana. Bir iki dakikada hzlıca akaryakıt yüklemesi yapılabilmesi bile bana ciddi zaman kaybı olarak geliyorken, zorunlu şarj molalarına asla katlanabileceğimi düşünmüyorum. Fellik fellik şarj yeri ararken kendimi hayal bile edemiyorum, o anda cinnet geçirir arabayı yakarım muhtemelen. Geçenlerde iyi dinlenmiş vaziyette kendimi çok dinç hisseder şekilde yola çıktım Trabzon'dan Sakarya'ya yaklaşık 1000km yolu 1 dakika bile durmadan geldim. İşemek için bile durmadım. (Bu örneği övünülecek bir başarı olarak yazmadım aksine çok riskli ve hiç kimseye tavsiye etmem. Fakat ben kamyon şoförüyüm, uzun yol tecrübem çok fazla, ama ne yazık ki otomobil sürerken, kamyondaki gibi sürüş süresini kısıtlayan takograf gibi bir durum yok. Kamyonun direksiyonundayken kesintisiz 4,5 saatin üzerinde ve toplamda 24 saat içerisinde 9 saatten fazla süremiyor iken, otomobil direksiyonunda dilersen 24 saat kesintisiz sürüş yapabiliyorsun. Sanki biri insan, diğeri mutant) Birde yaşam alanında şarj olayı var. Pencereden kablo mu uzatıcaz? İstanbul'da yeri geliyor aracın eve parketmeyi boşver yakın bir sokakta bile park yeri bulamayıp başka mahallelere araba çekiyoruz. Örnek maliyet hesapları da hiç cazip gelmedi bana. Üstelik bunlar agresiflikten uzak optimum sürüş şeklinde yapılan hesaplar. Öyle tapa gaz hesap yapsan benzinli aracı da geçiyor maliyet. |
Nasıl yenisi çıkınca eski telefon modeli demode oluyor, elektrikli arabalar da o misal hızla demode kalacaklar, her sene daha hızlı şarj olanı, daha uzun menzillisi çıkacak, daha otonom olanı çıkacak, yazılım güncellemesi gerekecek, senin aracın bilgisayarı yetmeyecek bir süre sonra demode kalacak. Batarya şarj tutmaz hale gelecek, değişmesi gerekecek, değişmesi epey masraflı olacak, tabi sadece batarya değil, bilgisayarı da değışmesi gerekecek, şarj kablosu eskiyecek o da değişecek mecburen, kablosuz şarj gelecek bir süre sonra senin araba yine demode kalacak, yani anlayacağıniz elektrikli araç işine hemen girmenize gerek yok, aksine ilk girenler arge maliyetine katlanacaklardır, sonra girenler daha sorunsuz ve daha yeni teknoloji ile karşılaşacaklardır.
|
Benzer içerikler
- petlas mı lassa mı
- gaz ayarı kısık olursa ne olur
- polen filtresi kaç km değişir
- hibrit araçlar neden tutulmuyor
- vgt nedir
- volkswagen tayron
- cupra fiyat listesi
- bmw x1 elektrikli menzil
- ıd buzz fiyat
- kia sportage en dolu paketi hangisi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X