Şimdi Ara

Elektrikli araçlar ,Hidrojenli araçlar ,Doğalgaz ile çalışan araçlar forumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
3
Favori
1.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilineceği üzere son 5 yıldır artık elektrikli araç satışları yaygınlaşmaya başladı ,konuyu açmamdaki amaç genel bilgilendirme ve ileride yaygınlaşacak araçların güncel sorunlarını irdelemek ve kullanıcıların tecrübelerinin aktarılmasını sağlamaktır .
    Sizlerden araçların artı ve eksi yönlerini duymak ve ileride yaygınlaşacak hidrojen ile çalışacak araçlar yaygınlaşana kadar geçiş sürecini beraberce incelemektir .

    Son açmış olduğumuz motor yağı konusu 16 yıldır aktif olarak forum kullanıcıların bilgi alışverişinde kullanılmasını görerek gurur duyuyorum .

    Umarım bu başlık da 20 sene boyunca tüm süreçlerin içinde forumdaşların paylaşımında olarak bir bilgi ansiklopedisine dönüşür .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Öncelikle satış için ülkemizde de üretilecek elektrikli araçların menzil konusunu tartışmaya açmak istiyorum .Pratik ve teorik değerlerin arasındaki farklar nelerdir .Araç garanti sürecinin sonuna yaklaştığında teorik ve pratik km menzili ,ilk satışda reklamalrında iletilen menzile ne kadar yaklaşacaktır.

    Ayrıca aracınızın kliması devreye alınarak 5 saat uzun yolda kullanıldığında menzil azalması yüzdesel olarak ne olacaktır.
    ARACIN HIZLI ŞARJ durumunda olabilecek riskler içi alınan tedbirler nelerdir.Bunun uluslararasi şartnameleri hazırlanmış mıdır.

    Farzedelim ki kullanım esnasında aşırı ısınacak bataryaların soğutulması işlevi nasıl çözümlenmektedir.

    Bu sorunların çözümü için sunulacak teknik çözümleri hangi şartnameler ile garanti altına alınacaktır Bu Konu da avrupada yaygın şartnameler yeterli midir .

    Yine çıkabilecek batarya patlamalarına ve yaralanmalarına karşı sigorta şirketlerinin kasko da bu risk değerlendirmeye alınmış mıdır.
    BİRÇOK SORU VE CEVAP olmaktadır ve bunların araca yakıt ekonomisinin dışında eksi noktaları vurgulanmakta veya tartışılmakta mıdır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Avrupada hidrojenin dağıtım ağı kurulması planlanıyor ,daha biz hidrojen araçlarda veya sanayide kullanılır mı onu daha anlayamıyoruz .

    GEÇ OLMADAN BİLİNÇLENELİM,asıl enerji kaynağı 2030 sonrasında hidrojen olacak, her yerde kullanılacak. Linke bakınız

    Sözcü: Yeni sanayi hamlesi: Hidrojen boru hattı.
    https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonomi/yeni-sanayi-hamlesi-hidrojen-boru-hatti-6442298/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Araçlarda ise hidrojen zaten kullanılmaya başladı , şimdilik pahalı olabilir ancak çok kısa zaman içşnde ucuzlayarak yaygınlaşması kaçınılmazdır .Menzil meselesi ise kısa sürede dolum yapılacağı için sorun olmayacaktır.

    https://www.youtube.com/watch?v=8YtfRvllIoY&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hocam, sizleri burada yeniden görmek çok güzel.
    Bugün diğer bir konuda mb ceo’nun görüşleri vardı. Sadece elektrikle bu işler olmayacak, ileride hidrojen gibi yakıt hücreli araçlara yoğunlaşılması gerekli diyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 yıl üstüne yeni bir başlık açtığınızı görmek çok güzel vezir hocam.... 



    @vezir

  • kocaballi kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim .Emeklilik sonrası yeniden forumlara bakabilme şansım oldu.Dünyada ve enerjide herşeyde büyük bir dönüşüm olacak 10 yıllık bir döngüye girdik.Bilgilendirme için yeni bir başlık açayım dedim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motorlu Araçlar Konu Dışı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    sadece elektrikle olmayacağı kesin gibi.Ama hidrojene de biraz daha vakit var ancak genç arkadaşlarımız 2035 sonrası her ay hidrojen ile ilgili bir başlıkla karşılaşacak.

    ELEKTRİK kesin çözüm ve güvenli ancak depolanma ve kullanılma esnasında dünyaya çok büyük bir yük getirecek .Dünyanın bu yükü kaldırması olanaksız .Em azından ülkemiz için düşünürsek bir aracı şarj etmek problen değil ama 10 dakikada 10 araç şarj istasyonuna gelirse ,düşünün ki bu elektrik için nasıl bir altyapı gerekecek kimse bunu tartışmıyor. Ben 10 yıl kadar önce bu konuyu elektrik dağıtım firmasında uzun uzun tartışmıştım. Sonuç olarak çok büyük alt-yapı ,trafo ,kablo ve dağıtım merkezi denilen switchgear yatırımı gerekli. Bunu dağıtım firmaları asla yapamaz ,devlet destek olsa milyarlarca dolarlık yeni bir altyapı yenilemesi gerekiyor. Herkez arabaya odaklanmış ancak bunun kw olarak şebekeye büyük bir yükü söz konusu.

    Şimdilik demo gibi 5 araç ile yola koyulması kolay ama Togg yatırımı sonuçlandığında insanlar şehirler arası gitmek için şarj istasyonlarına ihtiyaç duyacaklar ve 50 araç bir istasyona giderse akşama kadar şarj yapamazlar. Yine her işimizde olduğu gibi bir plansızlık söz konusu. Aracı satın alan kişilere sadece şehir içi kullanın diyemezsiniz ki ...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Uzun yıllardır yazıyorum ,Türkiye nin ilk yapması gereken konu doğalgaz ile çalışan araçları desteklemek olmalıydı.Nedenlerini defalarca yazdım ama özetle kısa sürede dolum yapılması ve emisyon olarak temiz bir yakıt olması ve ülkemizin her yerinde bulunması büyük bir avantaj dır.Bunun altyapısı için milyarlarca dolar harcanarak ülkemizin her köşesine götürüldü ,Dolum istasyonu için boru hattına yakın olması yeterli ve aynı anda 10 aracı 5 dakikada dolumunu yapabilirsiniz.
    AYRUPA da CNG istasyonları çok yaygın olarak birçok istasyonda satışı yapılıyor ve bizde satılırsa avrupa dan çok daha ucuz olacaktır

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • BELKİ bu tür konuları tartışmak için çok erken ama öngörüde bulunmak için bilgi yeterli .

    Gelelim elektrikli araçların şarj işine ,

    Herkez villada yaşamadığına göre ,aracını akşamdan sabaha şarj etmek isteyenlerin sitelerdeki karmaşasını hayal edelim.
    Daha sitede park etme işini çözemeyen site sakinleri mecburen evinden kablo çekmek için apartmanın yakınına park ederek kablo uzatmak isteyecektir. Bu konuda çıkabilecek kavgaları şimdiden tahmin etmek zor değil.Uzatılan onlarca metrelik kablolar üst katlardan aşağılara sarkıtacak ve hem görüntü kirliliği ,hem de birbirini çekemeyen komşular kablo makası ile kendi kafasına göre operasyon yapabilecektir .Üzülerek.söylemem gerekir ki medenice bir çözüm beklemek şimdiden zor ilen 15 yıl sonrası kablo kargaşası büyük bir toplumsal sorun olacaktır.

    1970 lerde mercedes araçların yıldızlarını sökmek mahalle gençlerinin bir tutkusu idi.Sağlam mercedes yıldızıolan araç bulabilen yoktu, sokağa parkedilen aracın hem arabası komple çizikler içim de kalırdı hemde lüks araç işe her yeri kurcalamadan sokakta kalması güç idi .Bu durum 90 lara kadar azalarak devam etmiştir.

    Bu medileşme ve birbirinin aracına saygı konusu 50 yıl önce de aynı idi ki şimdiden 30 sene sonrasını düşünmek çok da zor değil dır. Bu evden şarj ili sakat bir konu olarak kalmaya devam edecektir ancak avrupa bir.çözüm bulana kadar devam eder .

    Bütün bunlara ek olarak sıfır araç satışında verilen.menzil değerleri pratikte çok değişken bir konu olacak ve büyük şehirlerde sıkışık trafikte çok ciddi stres kaynağı olması muhtemeldir.

    KIŞIN soğuk havalarda aracın içinin ısıtılması işi toplam menzili düşürecek ve soğuk havalarda full şarj anında yüzdesel olarak düşecektir .Bu konuyu da tam kavrayabilmek için herkesin kullandığı cep telefonlarının şarj konusuna benzer bir durum söz konusudur. Artı olarak cep telefonumuzu kışın dışarda balkonda bıraktığınızı düşünün şarj seviyesi hiç bir zaman maksimuma ulaşamayacaktır .Bu konu teknik bir problem olarak çözülmeyi bekleyen bir mevzudur. Çünkü bataryaların belirli bir ısıda tutulmaması durumunda maksimum şarj teoride kalacak bir.mevzudır .Bataryaları ısıtacak sistem yapılabilir ama bu sefer de aracın toplam menzili ciddi bir kayıp olması söz konusu olacaktır.

    İşte bu tür problemlerin çözümü sadece elektirk kaynağına odaklanan araçlarda ilk yıllarda ortada duracak konulardan bazılarıdır .Bazı sistemler içşn elektrik dışında bir enerji kaynağı olması zaruriyeti doğurmaktadır .Benim önerim bu işi doğalgaz veya LPG gibi gaz sistemleri ile destekleyerek ikincil bir küçük sistemin kurulmasının yadsınamaz olacağıdır. İleride bu kaynak hidrojen de olabilir çünkü elektirk diş kaynaktan sağlandığında bunu suyu elektroliz.ederek araçta hidrojen olarak depolanmasının mümkün olacağıdır .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • https://forum.donanimhaber.com/hibrit-elektrikli-araclarda-israrla-surdurulen-yaniltici-bilgiler-tartisma-konusu--137228499


    Benim 2 yıl önce açtığım konu budur. İsteyen göz atabilir, yorum yazın, reklam yapıyorum tarzı değil en azından belirli verileri okuyup objektif bakabilirsiniz.


    İçten yanmalı motorlar elbette bitecek çünkü sonlu enerjiye bel bağlayıp hiçbir zaman bitmemesini bekleyemezsiniz. Ancak Güneş'e Dyson Küresi bile yapsanız o enerji de bir gün bitecek. Elektriğin tek avantajı Dünya'mıza zarar vermeden de elektriği üretebilecek olmamız.


    Ancak bugün Dünya'da sadece 4 ülke Amerika, Çin, Hindistan ve Rusya 50 milyon civarında araç üretiyor. Bakın sadece 4 ülke. Bunların hepsi elektrikle çalışsaydı veya yarısı çalışsaydı Dünya, elektrik ihtiyacını Dünya'ya zarar vermeden karşılayabilir miydi?


    Bunun tartışıldığı günleri gördüğümüz zaman bilin ki Türkiye, ilerlemeye başlamıştır ama önümüzdeki seçimlere kadar gündemin bu tarz şeyler olacağını hiç sanmam.


    Kabul edelim çoğu şeyi gösteriş için yapıyoruz alt yapımız olmadan Elektrikli araç üretmek bana komik geliyor. Tek bir araç satmadan marka üreteceğiz demek komik geliyor.





  • HİDROJENE gelirsek bu yüzyılın ve gelecek yüzyılın değişmez bir enerji kaynağı olacağıdır .azar azar da olsa başta uçaklardan başlayarak toplu ulaşım ve tüm motorların bu sistemlere geçmesisöz konusudur. TABİİ ki durup duruken bu değişim olmaz ,çıkarılacak yeşil enerji kanunları bu tür geçişler için olmazsa olmazdır .Yapılacak ilk yatırımların amortismanı içşn kanun zorlaması veya vergi indirimleri ile teşvik yapılması uygundur .Aslında tavşan havuç ve sopa hikayenin bir tür türevi söz konusudur. Konular uzun ve tartışmalı mevzular ,fikir cimlastikleri ve arge çalışmalarının dışında uluslararasi zorlamaların da olması şimdilik şart gibi görünüyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Elekrikli araca geçmeden önce bazı aşamaları geçirerek tamamlamamız gerektiğini düşünüyorum, Avurupa böyle yaptı ve yapıyor, öncelikle CNG ile çalışacak araçlar ile geleneksel motorların bir zaman daha kullanılması mümkündür ki CNG yani sıkıştırılmış doğalgaz petrolden üretilmeyen ve ülkemizde bol bulunan ve yeni yapilan sondajlar ile bir nüddet daha belki 50 sene kadar ikame edilebilecek bir sistemdir. Yakıt hücresi konusu da beraberinde hızla geliştirilerek her yerde kullanılabilir .Evlerimize yapılacak güneş panelleri ile hem elektrik üretilebilir hemde hidrojen .Asıl değişmeyecek konu medenileşmeye geçişin önce zihniyet ve akıllarda üretilmesi sonra teknoloji transferi ve arge ile desteklenmesi konusudur.

    BU gün için ülkemizin elektrik altyapısı hızlı şarj ile fabrikada üretilecek tüm araçları ikame edecek durumda değildir. Hızlı şarj demek yüksek akım ihtiyacı demektir bu da çok ciddi altyapı yatırımı gerektiği aşikardır ki TL olarak yol yapmaktan daha pahalıya malolması söz konusudur. Buraya yapılacak yatırımların maliyeti dolaylı olarak halkın cebinden çıkacaktır. Vergilerin artması yoluyla tabiiki ...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Elektrikli araçlarlarla alakali verim hesabi yapıp forumda paylaştığımızda bizi linç etti forumdaki cahil postmodernist tesla fanboylari şuan hali hazirda elektrikli araçların karbon ayakizi daha yüksek içten yanmalı motorlara sahip araçlardan Batarya teknolojisi gelişirse eger rüzgar tersine dönebilir sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Ben epeydir diğer başlıklara bakmıyorum ama bilgisi olmadan yorum yapanları aydınlatmak için de birilerinin doğruları yazması lazım .Destek görmeyi ben de beklemiyorum ama en azından akıllara doğruyu arama şüphesi ve araştırma şevki verecek birilerinin forumda bulunması ülkemiz açısından sevindirici .

    Tebrikler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçlardan önce CNG sıkıştırılmış doğalgaz li araçlara dikkat çekmek istiyorum .Dönüştürülebilecek araçlar hariç en azından ülkemizde üretilen araçların yarısının benzin ile birlikte doğalgaz opsiyonu ile çalışacak şekilde piyasaya verilmesi lazım .
    On yıl kadar önce iletmiştim evden doğalgaz dolumunu yapan cihazlar var kombi gibi ,ELEKTRİK şarj kablosunu gibi bunu da spiral hortum ile araca uzatıp 5 ile 6 saatte yavaş mod da dolum yapmak mümkün .
    Evdeki gazın kabaca satış fiyatı 2 TL/m3 dür .
    Yine çok kabaca lpg tüketimin tersine 100 in de tüketilen benzinden yüzde 20 az tüketecek gaz ile yol alındığı düşünüldüğünde az tüketmese bile yakıtın fiyatı 2 liraya gelecektir. BENZİN fiyatı 8 lira ya yakın oldupu düşünüldüğünde dörtte bir yakıt tüketimi elektrik ile kıyaslanabilecek düzeye gelmektedir. Belki daha da ucuz .

    DİĞER karbon emisyonu ilk yatırım maliyeti ve vb konulara şimdilik girmiyorum, bizim halk ilk önce cebinden gidecek paraya bakacağı için dikkate almaya değer bir tüketim değeridir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Bazı araçların Cng ile ne kadar yıl aldığını gösteren linke bakınız.Burada veriler 1 kg CNG ile gidilen yol olarak verilmiştir .100km de tüketim için verilen değerler 100/veri olarak bakabilirsiniz

    https://gomechanic.in/blog/best-mileage-cng-cars/

    Van araç bile 100 kg de 5 kg CNG ile gidebilmektedir .

    1 m³ CNG= 1,05 lt Benzin
    1 m³ CNG= 1,35 lt LPG
    1 m³ CNG= 1,00 lt Motorin
    1 lt Benzin= 1,28 lt LPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Haziran 2021; 13:14:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupadaki CNG fiyatları

    http://cngeurope.com/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Yakın bir zamanda Sahibinden'de CNG ile çalışan bir Fiat Linea görmüştüm. Epey dikkatimi çekmişti.

    Konu için teşekkürler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Profes124 kullanıcısına yanıt
    Gelecekte tüm araçlar buna uçan araçlar da dahil hidrojen ile çalışacak ,yani esas kaynak evrende en çok bulunan madde hidrojen ve bunun gaz hali H2 dır.

    Demek ki ana kaynak H2 gazı ise bundan önceki adım da metan gazi olması doğrusudur .Diğerleri ara geçiş aşamalarıdır .Elektrik 100 yıldan önce bulunmasına rağmen batarya konusu çözüme kavuşamadığı için maalesef gelişmemiştir ve şimdilerde ilerlemeler var ancak asıl konu olan altyapı yatırımı gelişmemiş ülkelerde çözülebilecek bir konu değildir .Çözülmesi için yapılacak adımlar dolaylı olarak kullanıcıların cebinden çıkacağı için kwh maliyeti artarak çözüm olmaktan uzaklaşacaktır.

    Yani ucuz yakıtı hükümetin sunmasını beklemek yerine kendi yakıtımızı üretecek sistemler ileride yaygınlaşacaktır.

    Güneş elektirk panellerinden üretilen elektrik ,şarjlı araçlarda kullanılabilir
    BENZER şekilde güneş panelleri ile hidrojen üretilerek depolanabilir ve bu yakıtı kullanan araç kendi ürettiğiniz yakıtla yol alabilir .Panel fiyatları hızla düşmekte ve ülkemizde üretilen paneller ile yeni bir yan yol açılması mümkündür .Herşey öncelikle planlama ile başlar ,bizde eksik kalan en önemli mevzuu budur .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Haziran 2021; 0:4:25 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.