|
Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü
-
-
Dövüş başlasın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bi kaç seneye anlamı kalmayacak şeyler
-
Bende Xiaomi elektrikli scooter var. Her sene batarya ömründe ve performansında kayıp hissediyorum. Tesla arabalarda nasıl bir pil teknolojisi var bilmiyorum. 2013 yılından beri kullanılan Teslalarda ciddi bir kayıp yaşanmıyor.
-
Ürettiğiniz arabaya 500 km menzil diyorsunuz. 350 km zor yapıyoruz. Bataryası %100 şarj edemiyoruz çünkü çok uzun sürüyor. Bir de %13 kayıp demek 304 km yol demek. Resmen dalga geçiyorlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Video Ağustos 2023'ten. 2 yıl Taksi olarak kullanılan Tesla 3 LR'nin batarya %81,6'ya düşmüş. O kadar düşünce araç bir şarjla günü tamamlayamaz. O zaman da Taksi olarak anlamı kalmaz.
Hiçbir benzinli Taksi 2 yılda elden cıkarılmaz. Tesla Taksi elden cıkarıldı. İlerde bu vakalar daha da artacaktır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Petrol lobisi para kesilmesin diye propaganda yapıyor tamam anladık da işi bilen akıllı propagandacı istihdam edin kardeşim.
Yarım akıllı trollerle 2 3 tane yalan argümanla elektrikli araçları alt edemeyeceksiniz
Saudi aramco 240 milyar dolar kâr etti. Yan gelip yatarak bu kadar para kazanan adamlar elektrikli otomobilleri engellemeye çalışır.
Kendilerine daha profesyonel trol ekipleriyle çalışmalarını tavsiye ederim
Nükleer karşıtı PR ajansları mesela tek başına enerjide bağımlı yapıp Alman endustrisini çökerttiler adamlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple_M1 -- 25 Kasım 2024; 19:12:8 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İşte budur.Gerçek veri uygulamada ortaya çıkandır.Yalan yanlış teknik verilerle kimse kimseyi kandırmasın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğuda - sıcaklıklarda bataryanın kendiliğinden boşalması da mı yalan
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaragorn -- 25 Kasım 2024; 21:42:28 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
aman bataryam üşümesin, aman bataryam üzülmesin. batarya için mi yaşıyoruz bu hayatı? eskirse eskisin be.
-
Elektrikli araçlar tam bir muamma şuan için
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İstanbul'da havaalanından bineceğiniz herhang bir taksi en az 500 bin km'dedir. 800 küsür binde Hyundai'ye de bindim, gözlerimle gördüm. Bunlar sıradan şeyler.
Ama elektrikli araçlar 100 bini geçince haberlerde olay oluyor. Yok Amsterdam'da 2 tane Tesla 100 bini geçmiş yok amerikada 1 tane görülmüş vs.
Bunlar verimli ve ucuz olsa taksici esnafı alırdı. Gaza gelmesin kimse. Vaat edilen menzili verebilse ve güvenilse Togg taksiler cirit atıyor olurdu. Atıyor mu?
Katı hal dediğiniz 2015'ten beri aynı sakızı çiğneyip duruyorlar. Olmamasına rağmen her sene yenisi çıkıyor haberi var, ihtiyatlı davranmakta haklı cemaat.
-
Bataryaların kısa ömürlü olduğu şehir efsanesi. 1000 döngülü bir batarya olsun. Menzili de 1000 döngü boyunca ortalama 300 km olsun. Türkiye'de yıllık ortalama yol gitme 13-14 bin km. 1000x 300 = 300.000 km / 14.000 km = 21,4 sene yapar.
Bu hesabı şarj sayısı üzerinden yapsak; 14.000/365 = 38 km/gün. 300/38 = 7,9 gün. Yani yılda 14.000 km yapan bir tüketici, ki kendisi Türkiye ortalamasını yansıtıyor, her 7,9 günde bir aracını şarj etmesi gerekecek. hadi buna %80-%20 tavsiyesi yüzünden 7,9*0,6 = 4,75 gün diyelim. 1000 x 4,75 = 4750 gün yapar, o da 4750/365 = 13 yıla denk gelir.
Yani bataryanız en kötü ihtimalle 13, en iyi ihtimalle 20 yıldan önce sizi yarı yolda bırakmaz. Bunun ortalaması da yaklaşık 17 yıldır. 17 yıl çok iyi bir rakamdır ve batarya ömrünü düşünmek bu yüzden anlamsızdır.
-
haydaaa zaten 300 km menzilli arabayla hızlı gittim diye 230-250 lere düşüyordu menzil. yokus veya araba dolu ise ve birde kış mevsimi ise 200 ün altına iniyor. sarj istasyonua gidiyorsun %20den %80 e yarım saat diyorlar ama genelde %100 beklemediğin için ordan da menzil kaybı yaşıyorsun. 200 KM menzil var diyorsun ama batarya bitmeden en az 50 km kala şarja takman lazım. sıfırlanırsa yolda kalırsın. 300km menzil oldu mu sana 150.. birde şimdi %10 batarya kaybı çıktı. kafadan 300 km menziller 270 ile başlayacak ... 300 km menzilli bir aracı aman aman diye üzerine titreyerek degilde diğer araçlar gibi kullanmak istesek menzili 300 km için 150-200lere düşüyor. e bide 2. elinde güven kaybı yaşıyorsun. batarya ömrü kafalarda büyük soru işareti. 5-6 yasına gelince bu araçlar cok deger kaybediyor. 1,5 milyona aldıgın icten yanmalı arac 5 yasında 1milyona düşüyorsa elektrikli 700-800 lere düşüyor. 10 yasına gelince kimse almak istemiyor. teknoloji sürekli gelişiyor ve yeni bir teknoloji cıktıgında (şimdiki plugin hibritler gibi) aldığım arabanın elimde kalma ihtimali yüksek.. yok ben bu işi sevmedim.
bu batarya konusu cevreci bile değil.. cevrecilik diye elektriği zorlamaları bile saçma ve yalan. dünyanın cari acıgına sebep olsada düşük ötv diye ısrarcı olunması da aşırı saçma. diğer araçlara %80-110 vergi koy, elektrige %10 koycam de.. niye? batarya teknolojisini biz mi geliştirdik ülke olarak sanki...
yok bu elektrikli araç olayında pis kokular geliyor burnuma. yakın zamanda patlayabilir.
-
Dostum hala anlayamıyorsunuz elektrikliye neden geçmeyeceğimizi, hala ve inatla boş muhabbetler
Ben deposunu doldurduğum dizel aracımın bagajına 3 bidon daha yakıt koyup hiçbir insanoğlu veya robotoğluna muhtaç olmadan 3 bin km yol yapabilirim. O bidondaki yakıtın "ay canım sıkıldı" diyip alev alma ihtimali de yok :)
Veya
Dağın başında 1 ay boyunca dağın domuzu gibi yalnız yaşayabilirim ve bunu yaparken de o dizel yakıt ile hem yakıt ihtiyacımı hem de ısınma/ateş yakma ihtiyacımı da gideririm
Veya
Bir yerde mahsur kaldığımda "batarya bitti donup öldük" tehlikesi yaşamadan uzun süre bekleyebilirim
Veya
Bataryanın canı sıkılmış hava çok sıcak diye alev alası gelmiş, içindekiler de közleme olmuş gibi bir tehlikeyi asla yaşamadan aracımı taşa kayaya zevkle çarpa çarpa kullanabilirim
Uzun lafın kısası
Kendi adıma dizele alternatif bişey sunmalısın ki sana geçeyim
Genel kitle içinde akıllı telefon geçişindeki "avucundaki internet" benzeri bir cezbedici havuca ihtiyacınız var.
Yoksa genel kitle bile hevesini alıp vazgeçecek
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 26 Kasım 2024; 10:14:10 >
-
Asiri sicaklardan koruyun ne demektir ya. Yazin sicaginda oturma odasina alip klimayi mi acalim ?
-
Fosil yakıtlı araç üreticilerinin milyarlarca dolar yatırımları var milyonlarca bundan ekmek yiyor hazır pastayı kimse elinden gitsin istemez elektrikli araçlar çoğalınca fosil yakıtlı araçlar çöpe gider ve tamirvileri parça imalatçıları milyonlarca meslek değişir mevcut yatırımların heba olmasını istemedikleri için sosyal medyada algı haberler yayınlanıyor zamanla elektirikli araçlardaki eksiklikler aksaklıklar teknoloji ilerledikçe düzelir rayına oturur belki ileride kendi kendini şarz eden araçlar üretilir bekle gör
-
Kendi koruması var iyi araçların zaten. Tesla 40 dereceyi geçince kendi kendine soğutuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ve durduk yerde pil boşaltıyor?
-
aracınız eğer nmc bataryalı ise özellikle 40-80 arası şarj etme imkanı olan varsa bu şekilde kullanırsa laboratuvar testlerine göre aracın pil ömrü 3 milyon km oluyor. her zaman tabii ki böyle yapamazsınız haydi diyelim aracın pil ömrü 1 milyon km'ye düşsün. hayatınızda kaç tane 1 milyon km'ye ulaşan araç gördünüz? ben taksiler hariç binek araçlarda bu kadar yüksek km görmedim.
Ürettiğiniz arabaya 500 km menzil diyorsunuz. 350 km zor yapıyoruz. Bataryası %100 şarj edemiyoruz çünkü çok uzun sürüyor. Bir de %13 kayıp demek 304 km yol demek. Resmen dalga geçiyorlar.
|
Petrol lobisi para kesilmesin diye propaganda yapıyor tamam anladık da işi bilen akıllı propagandacı istihdam edin kardeşim.
Yarım akıllı trollerle 2 3 tane yalan argümanla elektrikli araçları alt edemeyeceksiniz Saudi aramco 240 milyar dolar kâr etti. Yan gelip yatarak bu kadar para kazanan adamlar elektrikli otomobilleri engellemeye çalışır. Kendilerine daha profesyonel trol ekipleriyle çalışmalarını tavsiye ederim Nükleer karşıtı PR ajansları mesela tek başına enerjide bağımlı yapıp Alman endustrisini çökerttiler adamlar. |
Video Ağustos 2023'ten. 2 yıl Taksi olarak kullanılan Tesla 3 LR'nin batarya %81,6'ya düşmüş. O kadar düşünce araç bir şarjla günü tamamlayamaz. O zaman da Taksi olarak anlamı kalmaz.
Hiçbir benzinli Taksi 2 yılda elden cıkarılmaz. Tesla Taksi elden cıkarıldı. İlerde bu vakalar daha da artacaktır. |
Bataryaların kısa ömürlü olduğu şehir efsanesi. 1000 döngülü bir batarya olsun. Menzili de 1000 döngü boyunca ortalama 300 km olsun. Türkiye'de yıllık ortalama yol gitme 13-14 bin km. 1000x 300 = 300.000 km / 14.000 km = 21,4 sene yapar. Bu hesabı şarj sayısı üzerinden yapsak; 14.000/365 = 38 km/gün. 300/38 = 7,9 gün. Yani yılda 14.000 km yapan bir tüketici, ki kendisi Türkiye ortalamasını yansıtıyor, her 7,9 günde bir aracını şarj etmesi gerekecek. hadi buna %80-%20 tavsiyesi yüzünden 7,9*0,6 = 4,75 gün diyelim. 1000 x 4,75 = 4750 gün yapar, o da 4750/365 = 13 yıla denk gelir. Yani bataryanız en kötü ihtimalle 13, en iyi ihtimalle 20 yıldan önce sizi yarı yolda bırakmaz. Bunun ortalaması da yaklaşık 17 yıldır. 17 yıl çok iyi bir rakamdır ve batarya ömrünü düşünmek bu yüzden anlamsızdır. |
aman bataryam üşümesin, aman bataryam üzülmesin. batarya için mi yaşıyoruz bu hayatı? eskirse eskisin be. |
Bende Xiaomi elektrikli scooter var. Her sene batarya ömründe ve performansında kayıp hissediyorum. Tesla arabalarda nasıl bir pil teknolojisi var bilmiyorum. 2013 yılından beri kullanılan Teslalarda ciddi bir kayıp yaşanmıyor. |
Benzer içerikler
- bina yıkım kararı sorgulama
- whatsapp web nedir
- whatsapp aramaları sessize alma
- vodafone mobil imza
- whatsapp tek seferlik fotoğraf atma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X