Şimdi Ara

Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü
    Elektrikli araçlarla ilgili yanlış bilgiler ve asılsız iddialar internet ortamında geniş yer kaplamaya devam ediyor. Elektrikli araçların şarj altyapısının yetersizliği ya da elektrik şebekesinin toplu şarj talebine dayanamayacağı gibi iddiaların ardından şimdi de "batarya ömrü" tartışması gündemde. Ancak yeni bir araştırma, bu tür söylentilerin ne kadar temelsiz olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.



    Elektrikli araçların bataryalarının hızla eskidiği ve birkaç yıl içinde değiştirilmesi gerektiği yönündeki iddialar sıkça dile getiriliyor. Batarya değişim maliyetinin on binlerce dolara ulaştığına yönelik bu tür söylemler, elektrikli araçların ikinci el piyasasında değer kaybedeceği korkusunu tetikliyor.



    Gerçek verilerle batarya sağlığı incelendi



    Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü
    Elektrikli araç bataryalarının dayanıklılığını ve ömrünü detaylı bir şekilde analiz etmek için harekete geçen P3 danışmanlık firması, bugüne kadarki en kapsamlı araştırmalarından birini gerçekleştirdi. Çalışma kapsamında önce şirketin kendi filosundaki 50 araç incelendi. Daha sonra 7.000’den fazla elektrikli araçtan elde edilen veriler analiz edildi.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar



    P3, bu çalışmayı Avusturya merkezli batarya tanılama şirketi Aviloo ile iş birliği içinde yürüttü. Aviloo, bugüne kadar 60.000'den fazla kapasite testi gerçekleştirmiş ve araçların batarya performansını detaylı bir şekilde incelemişti. Elde edilen veriler, 300.000 kilometreden fazla yol yapmış araçları da kapsıyor. Bu, çoğu elektrikli araç üreticisinin vermiş olduğu 160.000 kilometre garantisinin neredeyse iki katı.



    15 yılda kapasite kaybı sadece yüzde 13



    Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü



    Öte yandan araştırma sonuçları ise oldukça net: Elektrikli araç bataryaları ilk 30.000 kilometrede hızlı bir şekilde yüzde 95 seviyesine düşüyor. Ancak bu noktadan sonra batarya sağlığındaki düşüş yavaşlıyor ve 100.000 kilometreye ulaşıldığında batarya kapasitesi ortalama yüzde 90 seviyesinde kalıyor. 200.000 ila 300.000 kilometre arasında ise bu oran yüzde 87’ye geriliyor.



    Kabaca, 1000 kilometre menzilli elektrikli bir aracın menzili 300.000 kilometre sonunda 870 kilometreye düşüyor. Türkiye’de ortalama bir sürücü yılda 20.000 kilometre yol katetiyor. Dolayısıyla bu sürücünün elektrikli aracının bataryası 15 yıl sonra menzilinin yüzde 13’ünü kaybetmiş olacak.



    Uzmanlara göre, ilk dönemdeki hızlı kapasite kaybının sebebi, bataryanın anot kısmında oluşan SEI (solid electrolyte interphase) tabakası. Bu kimyasal reaksiyonun neden olduğu kayıplar, bataryanın ilk kullanım evrelerinde doğal bir süreç olarak ortaya çıkıyor. Ancak uzun vadede bu durum dengeleniyor ve bataryanın performansı stabil bir şekilde devam ediyor.



    Elektrikli araç bataryalarının ömrü nasıl uzatılır?



    Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü
    Elektrikli araçların batarya ömrünü uzatmak için kullanım alışkanlıklarının büyük önemi var. Esasında ideal kullanım hiç de zor değil ve yapması da karmaşık değil. Hatta en temelde akıllı telefon bataryanızı nasıl kullanmanız gerektiğini biliyorsanız araçlar için de çok benzer şeyler söz konusu. Bunlar gibi üreticilerin batarya yönetim sistemleri önemli pay sahibi. İyi bir batarya yönetim sistemi sahip araç, sürücünün hatakarını tolere edecektir. P3, bu konuda dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle sıralıyor:



    Bataryayı aşırı sıcaklıklardan koruyun




    • Bataryalar, kullanılmadıkları süre boyunca düşük ila orta sıcaklıklarda (25°C’nin altında) tutulmalıdır.

    • 60°C’nin üzerindeki sıcaklıklar, kimyasal reaksiyonları hızlandırarak kapasite kaybını artırır.



    Uzun süreli park halinde düşük şarj seviyesi tercih edin




    • Araç uzun süre park edilecekse, bataryanın şarj seviyesi %10 ila %50 arasında olmalıdır.

    • Daha yüksek şarj seviyeleri, hücrelerde daha yüksek voltaja yol açarak bataryanın yaşlanmasını hızlandırabilir.



    Yüksek akım durumlarından kaçının




    • DC hızlı şarj, ağır hızlanma veya yüksek hızda sürüş gibi yüksek akım gerektiren durumlar, özellikle aşırı sıcaklıklarda, batarya sağlığını olumsuz etkiler.

    • Bataryanın ömrünü uzatmak için yavaş şarj yöntemlerini ve nazik sürüş tarzını tercih edin.



    Bataryanın garanti süresi ve ötesi




    • Çoğu elektrikli araç bataryası, 8 yıl veya 160.000 kilometre garanti kapsamındadır ve bu sürenin ötesinde de çalışmaların gösterdiği gibi genellikle sorunsuz çalışır.

    • Garanti süresi sona erdiğinde veya istenilen performansı karşılamamaya başladığında bile batarya, "ikinci yaşam" adı verilen enerji depolama sistemlerinde kullanılabilir.



    Geri dönüşüm öncesi ikinci kullanım




    • Bataryalar genellikle 20 yıl veya daha fazla kullanılabilir. İlk kullanım ömrü tamamlandıktan sonra, yenileriyle kıyaslandığında hâlâ değerli bir kullanım ömrüne sahip olabilirler.

    • Ancak ikinci kullanımdan sonra geri dönüşüme almak en doğru tercihtir.




    Kaynak:https://cleantechnica.com/2024/11/24/rumors-about-electric-cars-and-short-battery-life-debunked-in-this-study/
    Kaynak:https://www.electrive.com/2024/11/24/new-study-shows-ev-batteries-last-much-longer-than-expected/







  • Petrol lobisi para kesilmesin diye propaganda yapıyor tamam anladık da işi bilen akıllı propagandacı istihdam edin kardeşim.

    Yarım akıllı trollerle 2 3 tane yalan argümanla elektrikli araçları alt edemeyeceksiniz

    Saudi aramco 240 milyar dolar kâr etti. Yan gelip yatarak bu kadar para kazanan adamlar elektrikli otomobilleri engellemeye çalışır.

    Kendilerine daha profesyonel trol ekipleriyle çalışmalarını tavsiye ederim

    Nükleer karşıtı PR ajansları mesela tek başına enerjide bağımlı yapıp Alman endustrisini çökerttiler adamlar.
    Video Ağustos 2023'ten. 2 yıl Taksi olarak kullanılan Tesla 3 LR'nin batarya %81,6'ya düşmüş. O kadar düşünce araç bir şarjla günü tamamlayamaz. O zaman da Taksi olarak anlamı kalmaz.

    Hiçbir benzinli Taksi 2 yılda elden cıkarılmaz. Tesla Taksi elden cıkarıldı. İlerde bu vakalar daha da artacaktır.

    Bataryaların kısa ömürlü olduğu şehir efsanesi. 1000 döngülü bir batarya olsun. Menzili de 1000 döngü boyunca ortalama 300 km olsun. Türkiye'de yıllık ortalama yol gitme 13-14 bin km. 1000x 300 = 300.000 km / 14.000 km = 21,4 sene yapar.


    Bu hesabı şarj sayısı üzerinden yapsak; 14.000/365 = 38 km/gün. 300/38 = 7,9 gün. Yani yılda 14.000 km yapan bir tüketici, ki kendisi Türkiye ortalamasını yansıtıyor, her 7,9 günde bir aracını şarj etmesi gerekecek. hadi buna %80-%20 tavsiyesi yüzünden 7,9*0,6 = 4,75 gün diyelim. 1000 x 4,75 = 4750 gün yapar, o da 4750/365 = 13 yıla denk gelir.


    Yani bataryanız en kötü ihtimalle 13, en iyi ihtimalle 20 yıldan önce sizi yarı yolda bırakmaz. Bunun ortalaması da yaklaşık 17 yıldır. 17 yıl çok iyi bir rakamdır ve batarya ömrünü düşünmek bu yüzden anlamsızdır.

  • Dövüş başlasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi kaç seneye anlamı kalmayacak şeyler

  • Bende Xiaomi elektrikli scooter var. Her sene batarya ömründe ve performansında kayıp hissediyorum. Tesla arabalarda nasıl bir pil teknolojisi var bilmiyorum. 2013 yılından beri kullanılan Teslalarda ciddi bir kayıp yaşanmıyor.

  • Ürettiğiniz arabaya 500 km menzil diyorsunuz. 350 km zor yapıyoruz. Bataryası %100 şarj edemiyoruz çünkü çok uzun sürüyor. Bir de %13 kayıp demek 304 km yol demek. Resmen dalga geçiyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • djtomcat kullanıcısına yanıt
    Video Ağustos 2023'ten. 2 yıl Taksi olarak kullanılan Tesla 3 LR'nin batarya %81,6'ya düşmüş. O kadar düşünce araç bir şarjla günü tamamlayamaz. O zaman da Taksi olarak anlamı kalmaz.

    Hiçbir benzinli Taksi 2 yılda elden cıkarılmaz. Tesla Taksi elden cıkarıldı. İlerde bu vakalar daha da artacaktır.

    Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petrol lobisi para kesilmesin diye propaganda yapıyor tamam anladık da işi bilen akıllı propagandacı istihdam edin kardeşim.

    Yarım akıllı trollerle 2 3 tane yalan argümanla elektrikli araçları alt edemeyeceksiniz

    Saudi aramco 240 milyar dolar kâr etti. Yan gelip yatarak bu kadar para kazanan adamlar elektrikli otomobilleri engellemeye çalışır.

    Kendilerine daha profesyonel trol ekipleriyle çalışmalarını tavsiye ederim

    Nükleer karşıtı PR ajansları mesela tek başına enerjide bağımlı yapıp Alman endustrisini çökerttiler adamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple_M1 -- 25 Kasım 2024; 19:12:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    İşte budur.Gerçek veri uygulamada ortaya çıkandır.Yalan yanlış teknik verilerle kimse kimseyi kandırmasın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğuda - sıcaklıklarda bataryanın kendiliğinden boşalması da mı yalan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaragorn -- 25 Kasım 2024; 21:42:28 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • aman bataryam üşümesin, aman bataryam üzülmesin. batarya için mi yaşıyoruz bu hayatı? eskirse eskisin be.

  • Elektrikli araçlar tam bir muamma şuan için

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İstanbul'da havaalanından bineceğiniz herhang bir taksi en az 500 bin km'dedir. 800 küsür binde Hyundai'ye de bindim, gözlerimle gördüm. Bunlar sıradan şeyler. Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü 


    Ama elektrikli araçlar 100 bini geçince haberlerde olay oluyor. Yok Amsterdam'da 2 tane Tesla 100 bini geçmiş yok amerikada 1 tane görülmüş vs. Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü 


    Bunlar verimli ve ucuz olsa taksici esnafı alırdı. Gaza gelmesin kimse. Vaat edilen menzili verebilse ve güvenilse Togg taksiler cirit atıyor olurdu. Atıyor mu? Elektrikli araçların 'kısa batarya ömrü' hakkındaki iddialar çürütüldü 



    Katı hal dediğiniz 2015'ten beri aynı sakızı çiğneyip duruyorlar. Olmamasına rağmen her sene yenisi çıkıyor haberi var, ihtiyatlı davranmakta haklı cemaat.





  • Bataryaların kısa ömürlü olduğu şehir efsanesi. 1000 döngülü bir batarya olsun. Menzili de 1000 döngü boyunca ortalama 300 km olsun. Türkiye'de yıllık ortalama yol gitme 13-14 bin km. 1000x 300 = 300.000 km / 14.000 km = 21,4 sene yapar.


    Bu hesabı şarj sayısı üzerinden yapsak; 14.000/365 = 38 km/gün. 300/38 = 7,9 gün. Yani yılda 14.000 km yapan bir tüketici, ki kendisi Türkiye ortalamasını yansıtıyor, her 7,9 günde bir aracını şarj etmesi gerekecek. hadi buna %80-%20 tavsiyesi yüzünden 7,9*0,6 = 4,75 gün diyelim. 1000 x 4,75 = 4750 gün yapar, o da 4750/365 = 13 yıla denk gelir.


    Yani bataryanız en kötü ihtimalle 13, en iyi ihtimalle 20 yıldan önce sizi yarı yolda bırakmaz. Bunun ortalaması da yaklaşık 17 yıldır. 17 yıl çok iyi bir rakamdır ve batarya ömrünü düşünmek bu yüzden anlamsızdır.

  • haydaaa zaten 300 km menzilli arabayla hızlı gittim diye 230-250 lere düşüyordu menzil. yokus veya araba dolu ise ve birde kış mevsimi ise 200 ün altına iniyor. sarj istasyonua gidiyorsun %20den %80 e yarım saat diyorlar ama genelde %100 beklemediğin için ordan da menzil kaybı yaşıyorsun. 200 KM menzil var diyorsun ama batarya bitmeden en az 50 km kala şarja takman lazım. sıfırlanırsa yolda kalırsın. 300km menzil oldu mu sana 150.. birde şimdi %10 batarya kaybı çıktı. kafadan 300 km menziller 270 ile başlayacak ... 300 km menzilli bir aracı aman aman diye üzerine titreyerek degilde diğer araçlar gibi kullanmak istesek menzili 300 km için 150-200lere düşüyor. e bide 2. elinde güven kaybı yaşıyorsun. batarya ömrü kafalarda büyük soru işareti. 5-6 yasına gelince bu araçlar cok deger kaybediyor. 1,5 milyona aldıgın icten yanmalı arac 5 yasında 1milyona düşüyorsa elektrikli 700-800 lere düşüyor. 10 yasına gelince kimse almak istemiyor. teknoloji sürekli gelişiyor ve yeni bir teknoloji cıktıgında (şimdiki plugin hibritler gibi) aldığım arabanın elimde kalma ihtimali yüksek.. yok ben bu işi sevmedim.


    bu batarya konusu cevreci bile değil.. cevrecilik diye elektriği zorlamaları bile saçma ve yalan. dünyanın cari acıgına sebep olsada düşük ötv diye ısrarcı olunması da aşırı saçma. diğer araçlara %80-110 vergi koy, elektrige %10 koycam de.. niye? batarya teknolojisini biz mi geliştirdik ülke olarak sanki...


    yok bu elektrikli araç olayında pis kokular geliyor burnuma. yakın zamanda patlayabilir.





  • Dostum hala anlayamıyorsunuz elektrikliye neden geçmeyeceğimizi, hala ve inatla boş muhabbetler



    Ben deposunu doldurduğum dizel aracımın bagajına 3 bidon daha yakıt koyup hiçbir insanoğlu veya robotoğluna muhtaç olmadan 3 bin km yol yapabilirim. O bidondaki yakıtın "ay canım sıkıldı" diyip alev alma ihtimali de yok :)

    Veya

    Dağın başında 1 ay boyunca dağın domuzu gibi yalnız yaşayabilirim ve bunu yaparken de o dizel yakıt ile hem yakıt ihtiyacımı hem de ısınma/ateş yakma ihtiyacımı da gideririm

    Veya

    Bir yerde mahsur kaldığımda "batarya bitti donup öldük" tehlikesi yaşamadan uzun süre bekleyebilirim

    Veya

    Bataryanın canı sıkılmış hava çok sıcak diye alev alası gelmiş, içindekiler de közleme olmuş gibi bir tehlikeyi asla yaşamadan aracımı taşa kayaya zevkle çarpa çarpa kullanabilirim



    Uzun lafın kısası

    Kendi adıma dizele alternatif bişey sunmalısın ki sana geçeyim

    Genel kitle içinde akıllı telefon geçişindeki "avucundaki internet" benzeri bir cezbedici havuca ihtiyacınız var.

    Yoksa genel kitle bile hevesini alıp vazgeçecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 26 Kasım 2024; 10:14:10 >




  • Asiri sicaklardan koruyun ne demektir ya. Yazin sicaginda oturma odasina alip klimayi mi acalim ?

  • Fosil yakıtlı araç üreticilerinin milyarlarca dolar yatırımları var milyonlarca bundan ekmek yiyor hazır pastayı kimse elinden gitsin istemez elektrikli araçlar çoğalınca fosil yakıtlı araçlar çöpe gider ve tamirvileri parça imalatçıları milyonlarca meslek değişir mevcut yatırımların heba olmasını istemedikleri için sosyal medyada algı haberler yayınlanıyor zamanla elektirikli araçlardaki eksiklikler aksaklıklar teknoloji ilerledikçe düzelir rayına oturur belki ileride kendi kendini şarz eden araçlar üretilir bekle gör

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Kendi koruması var iyi araçların zaten. Tesla 40 dereceyi geçince kendi kendine soğutuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Ve durduk yerde pil boşaltıyor?

  • aracınız eğer nmc bataryalı ise özellikle 40-80 arası şarj etme imkanı olan varsa bu şekilde kullanırsa laboratuvar testlerine göre aracın pil ömrü 3 milyon km oluyor. her zaman tabii ki böyle yapamazsınız haydi diyelim aracın pil ömrü 1 milyon km'ye düşsün. hayatınızda kaç tane 1 milyon km'ye ulaşan araç gördünüz? ben taksiler hariç binek araçlarda bu kadar yüksek km görmedim.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.