Ufak bir bilgi vereyim.Bu aracin uzerindeki teknolojide ne Renaultun nede Fransizlarin bir alakasi yoktur.Arastirma gelistirme teknoloji tamamem İsrail firmasina aittir.İsrail firmasi bu teknolojisini kullanmak icin Renault ile anlasmis ve teknolojisini bu araca Bursada montaj ettirmistir.Zaten aylar oncesinden bu arac icin israilde yollarda batarya dolum yerleri yapilmistir.Batarya aylik kirasinida bu israilli firmaya vericeksiniz. http://www.salom.com.tr/news/detail/17899-Elektrikli-arabalar-Israil-yollarinda.aspx
500-600 km yapmazsa arabalıktan çıkarmış. Şehirlerarası nakliye kamyonu mu bu? Tamamen şehir içinde araç kullananlar var. Hatta şehir dışına çıkmayanlar çoğunlukta. Batarya kira ücretine falan laf edin anlarım. Teknoloji günümüz için yeterli. Özellikle bol miktarda dur-kalk yapılan şehiriçi kullanımda frenleme esnasında yapılan enerji geri dönüşümü büyük bir nimet.
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
500-600 km yapmazsa arabalıktan çıkarmış. Şehirlerarası nakliye kamyonu mu bu? Tamamen şehir içinde araç kullananlar var. Hatta şehir dışına çıkmayanlar çoğunlukta. Batarya kira ücretine falan laf edin anlarım. Teknoloji günümüz için yeterli. Özellikle bol miktarda dur-kalk yapılan şehiriçi kullanımda frenleme esnasında yapılan enerji geri dönüşümü büyük bir nimet.
150km de bir dolum yapmak hayat mı, uzak yola çıktın diyelim 4-5 kere durman lazım hemde en az yarım saatliğine
quote:
Orijinalden alıntı: Caipirinha
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
500-600 km yapmazsa arabalıktan çıkarmış. Şehirlerarası nakliye kamyonu mu bu? Tamamen şehir içinde araç kullananlar var. Hatta şehir dışına çıkmayanlar çoğunlukta. Batarya kira ücretine falan laf edin anlarım. Teknoloji günümüz için yeterli. Özellikle bol miktarda dur-kalk yapılan şehiriçi kullanımda frenleme esnasında yapılan enerji geri dönüşümü büyük bir nimet.
150km de bir dolum yapmak hayat mı, uzak yola çıktın diyelim 4-5 kere durman lazım hemde en az yarım saatliğine
Demek ki yanımızda yedek bir kaç batarya bulunduracağız.
şimdilik bir macera
ileriye dönük kullanışlı olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
500-600 km yapmazsa arabalıktan çıkarmış. Şehirlerarası nakliye kamyonu mu bu? Tamamen şehir içinde araç kullananlar var. Hatta şehir dışına çıkmayanlar çoğunlukta. Batarya kira ücretine falan laf edin anlarım. Teknoloji günümüz için yeterli. Özellikle bol miktarda dur-kalk yapılan şehiriçi kullanımda frenleme esnasında yapılan enerji geri dönüşümü büyük bir nimet.
Abi güzelde ben geçen cuma evime trafikte 3,5 saatte gittim
Bu arabanın menzili çok kısa ya öyle trafikte bataryası biterse ne yapacağım
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde 1 tane bile satmaz.
Nasil satmaz? Teslimat bekleyen siparisler bile var.
Gelecek elektrikli otomobillerde, fakat herşey hazır olmadan biraz erken davranıldığını düşünüyorum. Devlet bile vergilendirmede çok erken davrandı. Dereyi görmeden paçaları sıvamak buna denir.
Elektrikli FLUENCE, diğer adı ile FLUENCE Z.E. (Zero Emmission), kim ne için alacak? Hangi amaçla satın alıp kullanacak? Elektrikli otomobil şu anda daha çok kısa menzilli şehiriçi kullanım için dha uygun. Şehirlerarası yolculuklara henüz uygun değil.
1. Menzil çok kısa (150 km) 2. Hız sınırlı (135 km/h) 3. Dolum süresi uzun 4. Fiyatı yüksek (25.999 Euro Hollanda'da) 5. Bagajı küçük (316 litre) 6. Akü kiralanmak gerekiyor (82 Euro Hollanda'da) 7. Akü dolum istasyonu ücretli (1000 Euro normal, 1400 Euro ölçerli) 8. Akü çok ağır: 260 kg.
Bu otomobil şu andaki durumlar altında hiçkimseye uygun değil. Oto kiralama şirketleri, kurumsal uygulamalar, Çevre Dostu Etiketi ve Plaketi almak isteyen kurum ve kuruluşların dünyaya "bakın biz emisyon yaymıyoruz" gülücükleri dağıtması için uygun. Normal vatandaş için (henüz) uygun değil.
Forumda hiçkimse almaz. Piyasada da hiçkimse almaz. Araç satılacaktır elbette, fakat normal, sıradan, ortadirek vatandaş almayacaktır.
Elektrikli otomobilleri çok yakından takip ettiğimi, bu konuda biraz kafa patlattığımı da hatırlatmak isterim. Teori ve pratik çok farklı. 125 yıl önce otomobil icat edildiğinde ne yol vardı, ne trafik kanunu, ne akaryakıt istasyonu. Araç sayısı arttıkça bunlar çözüldü. Önce fikir, sonra çözüm iyi bir yol, ama riskli bir yol. Elektrikli otomobil ise kurulu bir trafik düzeni içine doğdu fakat elektrikli otomobil olmayan bir icat değil, olan bir icadın bir sonraki safhasıdır. Biraz erken davranıldığını düşünüyorum.
Devletin de bu araçların saçmadığı eksoz gazlarından ziyade saçacağı vergileri toplaması istemesi ise düşündürücü.
Saygılarımla,
Taner Göde
Aşağıda 2. videoda benim 2 yıl önce bağımsız olarak yaptığım önerinin Renault tarafından gerçeğe dönüştürüldüğünü de görüyorum. 150 km menzili olan akünün 3 dakikada değiştirilmesi için Akü Değişim İstasyonu fikrinin gerçeğe dönüştüğünü gördüm. Tebrikler Renault!
quote:
Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
500-600 km yapmazsa arabalıktan çıkarmış. Şehirlerarası nakliye kamyonu mu bu? Tamamen şehir içinde araç kullananlar var. Hatta şehir dışına çıkmayanlar çoğunlukta. Batarya kira ücretine falan laf edin anlarım. Teknoloji günümüz için yeterli. Özellikle bol miktarda dur-kalk yapılan şehiriçi kullanımda frenleme esnasında yapılan enerji geri dönüşümü büyük bir nimet.
Abi güzelde ben geçen cuma evime trafikte 3,5 saatte gittim
Bu arabanın menzili çok kısa ya öyle trafikte bataryası biterse ne yapacağım
Araç durduğu yerde elektrik tüketimi yapmıyor. Yani rölanti diye bir kavram yok. 3,5 nasıl bir ölçüt oluyor anlayamadım. Buzdolabı değil sonuçta bu. Hareket ettiğin sürece elektrik tüketir.
Uzun yola gitmeyenler var diyorum, hâlâ 5-6 kere dolum gerekir diyorsunuz. Şehiriçi kullanımda 150 km menzile 1 haftada ulaşacak olanlar var. Herkes sizin gibi Anadolu'yu karış karış gezmiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
quote:
Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
500-600 km yapmazsa arabalıktan çıkarmış. Şehirlerarası nakliye kamyonu mu bu? Tamamen şehir içinde araç kullananlar var. Hatta şehir dışına çıkmayanlar çoğunlukta. Batarya kira ücretine falan laf edin anlarım. Teknoloji günümüz için yeterli. Özellikle bol miktarda dur-kalk yapılan şehiriçi kullanımda frenleme esnasında yapılan enerji geri dönüşümü büyük bir nimet.
Abi güzelde ben geçen cuma evime trafikte 3,5 saatte gittim
Bu arabanın menzili çok kısa ya öyle trafikte bataryası biterse ne yapacağım
Araç durduğu yerde elektrik tüketimi yapmıyor. Yani rölanti diye bir kavram yok. 3,5 nasıl bir ölçüt oluyor anlayamadım. Buzdolabı değil sonuçta bu. Hareket ettiğin sürece elektrik tüketir.
Uzun yola gitmeyenler var diyorum, hâlâ 5-6 kere dolum gerekir diyorsunuz. Şehiriçi kullanımda 150 km menzile 1 haftada ulaşacak olanlar var. Herkes sizin gibi Anadolu'yu karış karış gezmiyor.
3.5 diye bir ölçek vermedimki ben 3.5 saat dedim evime 3.5 saatte gittim trafikte ortalama 10 kmh hız ile
Yani bu aracın şarjı bitmeyecek mi onu soruyorum Andoluyu karış karış gezmeyi nereden çıkardın onu anlamadım
İstanbulda yaşıyoruz 5'te çıkıp işten 8.5-9 gibi evde oluyorum yani onu anlatmaya çalışıyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: VETTEL99
bu işin içinde bi ampul vardır onca zaman bekle fiyatlara bak diğer firmaların piyasaya girmesini beklemek lazım rekabete girdiklerınde bişeyler lehimize değişir belkı
istediği kadar araba girsin rekabet artsın yine aynı vergi devam eder şimdiki araba satımlarında %100 e yakın vergiler gibi
satmaz diyoruz ama onca reno satıldı ki araba bomboş diosun peynir ekmek gibi ama karışık tost fiyatında gidiyo :D türkiye de şu oluşmuş çöp de olsa az da olsa reno satar bizim milletimiz reno tutuluo diye alır
Anadolu'yu gezmeyi sana söylemedim zaten. Şehirlerarasına vurgu yapanlara söyledim. 3,5 saat yolda olmak benzinli aracın motorunun 3,5 saat boyunca çalışması ve dur-kalk yaparak en üst düzeyde yakıt tüketimi yapması anlamına geliyor. Elektrikli araçlarda böyle bir sıkıntı yok. Kalkışlarda illaki daha fazla enerji harcayacaktır ancak elektrik motorlarında rölanti denen şeyin olmaması ve frenleme esnasında bataryaların şarj edilmesi nedeniyle benzinliye göre inanılmaz yakıt tasarrufu sağlıyor.
Bırak elektrikliyi, hybrid araçlarda uzun yola çıkarsanız daha fazla yakıt tüketmeye başlıyor. Şehir içi kullanımda yakıt tüketimi daha düşük oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: faruk
Anadolu'yu gezmeyi sana söylemedim zaten. Şehirlerarasına vurgu yapanlara söyledim. 3,5 saat yolda olmak benzinli aracın motorunun 3,5 saat boyunca çalışması ve dur-kalk yaparak en üst düzeyde yakıt tüketimi yapması anlamına geliyor. Elektrikli araçlarda böyle bir sıkıntı yok. Kalkışlarda illaki daha fazla enerji harcayacaktır ancak elektrik motorlarında rölanti denen şeyin olmaması ve frenleme esnasında bataryaların şarj edilmesi nedeniyle benzinliye göre inanılmaz yakıt tasarrufu sağlıyor.
Bırak elektrikliyi, hybrid araçlarda uzun yola çıkarsanız daha fazla yakıt tüketmeye başlıyor. Şehir içi kullanımda yakıt tüketimi daha düşük oluyor.
acıkcası bu konuyu tam anlayamadım ben aldıgım arabanın vergısı harıcınde neden kira vereyim ?
batarya yaşlaşık 20 dolumda ölüyor ve siz onu servise iade edip yenisini alıyorsunuz, tabi bu benim anlattığım şekliyle lanse edilmiyor, bu yüzden "aylık batarya kirası" adı altında aslında çözülemeyen bir problemi kullanıcıya maledilmesidir
batarya kira bedeli elektrikli araç kullanımı yaygınlaştıkça ve piyasaya rekabet geldikçe düşecektir zaman içinde. evet kabul etmek gerekir ki şu anda yalnızca şirket filolarının günlük şehiriçi kullanımları için makul gözüküyor. ama bence başlangıç için o da bişey. en azından şirket araçlarının CO salınımından kurtulabiliriz (ki bu hiç azımsanamayacak bir miktar) :) şu an benim için hiç cazip olmasada ben bu işten gayet umutluyum. lakin bence fluence gibi iri araçlar değilde yaris gibi, corsa gibi tüy siklet araçlarda elektrikli düşünülse daha iyi olur. keza ileride tercihim bu yönde olacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: gmb
batarya yaşlaşık 20 dolumda ölüyor ve siz onu servise iade edip yenisini alıyorsunuz, tabi bu benim anlattığım şekliyle lanse edilmiyor, bu yüzden "aylık batarya kirası" adı altında aslında çözülemeyen bir problemi kullanıcıya maledilmesidir
sana 100% katılıyorum
kisin bu arabanin icinin nasil isitilacagi hakkinda bilgisi olan var mi? pilden gelen elektrikle rezistans beslemeyi dusunmuyorlardi umarim. 3,5 saat beklerken elektrik harcamaz buzdolabimi bu diyen arkadas burda mi hala :))
Mantıklı olanlar kadar çok aceleci veya basma kalıp yorumlar da yapılmış.Sanırım bunun reklamlar ile toplum üzerinde büyük bir beklenti oluşturulması sebep oluyor.Bu araçlar sektördeki belli bir boşluğu doldurmak için çıktılar aslında.Özellikle büyükşehirlerde çevre kirliliğini azaltmak.Aynı yerde fosil yakıtlı araç yerine elektrikli araç kullanmak ayrıca petrol üzerindeki baskıyı da azaltacak,daha az tüketilecek ve böylece fiyatlar düşmese bile sabit kalacak.Çeşitlilik her zaman daha iyidir.
quote:
Orijinalden alıntı: erester
sıfır polo aldım 30bin tl'ye ayda yakıtım 160tl şimdi benim bunu bırakıp çevreci elektrikli almam için bir sebep var mı adamı aptal yerine mi koyuyorlar:)
Aynen ... 38bine sifir 2012 accent blue aldim , aylik 150 tl benzin bana oldukca yetiyor.. Bu elektrikli araci alinca Cikacak masraflar bana hic cazip ve uygun gelmiyor... Bence uzun bir sure daha var yayginlasmasi icin... Devletimizin acilen vergi konusunda daha teşvik edici adim atmali.. Ve nasil olsa bu araclar yuksek hizla gitmiyor daha dusuk bir sinifa elektrikli sistemini uygulamali.. (symbol,clio)
Elektrikli araçlarda farklı oranlara sahip bir şanzıman var mı? Yoksa sadece kalkış için kullanılan bir tork konvertörü mü var?
Farklı vitesler mevcut değilse, maks. hızda giderken kaç devir çevirir???