Şimdi Ara

Elektrikli Fluence 60 bin, aylık kirası 250tl:) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
288
Cevap
0
Favori
24.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn
    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67
    Yahu arkadaş madem batarya araç ücretine dahil değil biz neye 60.000 TL veriyoruz?
    Motor yok, şanzuman yok, plastik çamurluklarla 4 koltuk, bir direksiyon parasımı 60.000 TL ?

    Aynen..
    Ötv %1..
    Vergi de diyemezler.. Ne alıyoruz 60000 e?

    Renault bu arabayı Louis Renault'un hayrına geliştirmiyor herhalde. Bir ton ar-ge masrafı var bu projenin.

    Milletin almak için yemesinden içmesinden kestiği, kredi karlarının limitlerini yükselttiği Iphone 4S'in parça maliyeti sadece 300 küsür lira ama 2.200 liraya satılıyor.

    Bu da o hesap.

    Hocam, bırakın bu işleri... Araç zaten hazır, kaç liralık Ar ge yapmış da o fiyata satıyor.
    Bu fiyatın maliyetle açıklanmasına imkan yok. Duruma göre hareket edecekleri belli. Bütün yük bu teknolojiyi ilk kullananlara binecek.

    Evet, arac hazir.

    ar-ge masraflari zaten o araci hazir hale getirmek icin yapilan masraf. ne kadar bilemem ama cok fazla olduguna eminim.

    bu teknoloji yaygin bir teknoloji degil. her yeni teknoloji gibi bu da pahali olacak.

    uzun donemde, bu otomobiller yayginlastikca hem batarya sureleri uzayacak, hem de fiyatlari ucuzlayacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn
    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67
    Yahu arkadaş madem batarya araç ücretine dahil değil biz neye 60.000 TL veriyoruz?
    Motor yok, şanzuman yok, plastik çamurluklarla 4 koltuk, bir direksiyon parasımı 60.000 TL ?

    Aynen..
    Ötv %1..
    Vergi de diyemezler.. Ne alıyoruz 60000 e?

    Renault bu arabayı Louis Renault'un hayrına geliştirmiyor herhalde. Bir ton ar-ge masrafı var bu projenin.

    Milletin almak için yemesinden içmesinden kestiği, kredi karlarının limitlerini yükselttiği Iphone 4S'in parça maliyeti sadece 300 küsür lira ama 2.200 liraya satılıyor.

    Bu da o hesap.

    2200 liralık iphone herkes alır taksitle

    60000 lik fluence i herkes alamaz taksit le olsa bile, kıyaslama yanlış.

    cidden bir sikinti var.

    "bir urunun fiyati sadece malzeme fiyatlarindan ibaret degildir. o urunu gelistirmek icin harcanan para da urunun fiyatina yansitilir" demekisrigorum, sen ne diyosun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn
    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67
    Yahu arkadaş madem batarya araç ücretine dahil değil biz neye 60.000 TL veriyoruz?
    Motor yok, şanzuman yok, plastik çamurluklarla 4 koltuk, bir direksiyon parasımı 60.000 TL ?

    Aynen..
    Ötv %1..
    Vergi de diyemezler.. Ne alıyoruz 60000 e?

    Renault bu arabayı Louis Renault'un hayrına geliştirmiyor herhalde. Bir ton ar-ge masrafı var bu projenin.

    Milletin almak için yemesinden içmesinden kestiği, kredi karlarının limitlerini yükselttiği Iphone 4S'in parça maliyeti sadece 300 küsür lira ama 2.200 liraya satılıyor.

    Bu da o hesap.

    2200 liralık iphone herkes alır taksitle

    60000 lik fluence i herkes alamaz taksit le olsa bile, kıyaslama yanlış.

    cidden bir sikinti var.

    "bir urunun fiyati sadece malzeme fiyatlarindan ibaret degildir. o urunu gelistirmek icin harcanan para da urunun fiyatina yansitilir" demekisrigorum, sen ne diyosun.

    Kimse fransızlar elektrik ile 150km nasıl gidilir diye kafa yorduğu için fazladan 20-25000 bayılıp +250tl ekstra para vermez ayda. Kimse enayi değil. Bu araç tarihin en büyük fiyaskolarından biri olcak, belki avrupada biraz satar devlet tarafından sübvanse edilceği için, ama türkiyede 3000taneden fazla satsın eşek gibi anırırım




  • 100 kilometrede 2.5 tl yakıcakmış buda demek oluyor ki kilometrede 0.025 tl fluence edc 1.5 dci ın fabrika verilerinde kilometrede 17 kuruş yaktığı saptanmış arada 16.975 TL fark var edc fluence ne kadara satılıyor bilmiyorum yılda 17 bin km yol yapmaktayım aylık 1200 fln ediyor bu değerlere göre hesaplarsak aylık 900 lira motorine gidiyor litresi 3.77 den hesaplarsak. 250 lira batarya parasını bile eklesek gerçekten çok iyi bir tasarruftan bahsedebiliriz.
  • auto motor sport dergisi mayıs 2011 sayısında bu araç test edilmişti

    sonucu kısaca paylaşmak istiyorum

    1) normal şarzla 6-8 saat olan şarz süresi özel şarzla 30 dakikaya düşebilir

    2) 70 kw lik motor 226 nm tork üretiyor hız 135 km/s sınırlandırılmış

    3) pillerin kapladığı alan yüzünden bagj 300 litre



    çok kısa test sürüşünde lastik gürültüsü ve iç mekandaki parçalardan gelen tıkırtı sesi kafalarda çok ciddi soru işareti yarattğını söyleyebilirim
    normal otomobillerde motorun gürültüsünün kamufle ettiği bu tip sesler Fluance ZE de bütün çıplaklığıyla ortada

    yüksek tork ve rejenerasyon sistemi nedeniyle ayak gazdan çekildiğinde yaşanan motor freni etkisi yavaşlama freni kullanımını azaltabiliyor

    renaultun karma kullanımında 185 km olarak açıkladığı menzil İSTANBUL trafiğinde nasıl gerçekleşir bilemiyorum




  • 60.000 TL verip her ay 312.5 lira da ekstra para vermek ve 10.00 km üzerine çıktığınızda da ekstra kira bedeli pek mantıklı görünmedi bana kendi kullanımıma göre bir fiyatlandırma yaptım

    aylık 300-400 lira mazot a veriyorum yaklaşık 2000 km de yol yapıyorum ortalama. yıllık ta 25.000 km
    mazot a 400x12=4.800 elektirik e 350x12=4.200+375(elektirik masrafı) =4.575 lira yıllık kullanım maliyeti hemen hemen başa baş fiyatlarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn
    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67
    Yahu arkadaş madem batarya araç ücretine dahil değil biz neye 60.000 TL veriyoruz?
    Motor yok, şanzuman yok, plastik çamurluklarla 4 koltuk, bir direksiyon parasımı 60.000 TL ?

    Aynen..
    Ötv %1..
    Vergi de diyemezler.. Ne alıyoruz 60000 e?

    Renault bu arabayı Louis Renault'un hayrına geliştirmiyor herhalde. Bir ton ar-ge masrafı var bu projenin.

    Milletin almak için yemesinden içmesinden kestiği, kredi karlarının limitlerini yükselttiği Iphone 4S'in parça maliyeti sadece 300 küsür lira ama 2.200 liraya satılıyor.

    Bu da o hesap.

    2200 liralık iphone herkes alır taksitle

    60000 lik fluence i herkes alamaz taksit le olsa bile, kıyaslama yanlış.

    cidden bir sikinti var.

    "bir urunun fiyati sadece malzeme fiyatlarindan ibaret degildir. o urunu gelistirmek icin harcanan para da urunun fiyatina yansitilir" demekisrigorum, sen ne diyosun.

    pm ine bak be! ayıp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn
    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67
    Yahu arkadaş madem batarya araç ücretine dahil değil biz neye 60.000 TL veriyoruz?
    Motor yok, şanzuman yok, plastik çamurluklarla 4 koltuk, bir direksiyon parasımı 60.000 TL ?

    Aynen..
    Ötv %1..
    Vergi de diyemezler.. Ne alıyoruz 60000 e?

    Renault bu arabayı Louis Renault'un hayrına geliştirmiyor herhalde. Bir ton ar-ge masrafı var bu projenin.

    Milletin almak için yemesinden içmesinden kestiği, kredi karlarının limitlerini yükselttiği Iphone 4S'in parça maliyeti sadece 300 küsür lira ama 2.200 liraya satılıyor.

    Bu da o hesap.

    2200 liralık iphone herkes alır taksitle

    60000 lik fluence i herkes alamaz taksit le olsa bile, kıyaslama yanlış.

    cidden bir sikinti var.

    "bir urunun fiyati sadece malzeme fiyatlarindan ibaret degildir. o urunu gelistirmek icin harcanan para da urunun fiyatina yansitilir" demekisrigorum, sen ne diyosun.

    Kimse fransızlar elektrik ile 150km nasıl gidilir diye kafa yorduğu için fazladan 20-25000 bayılıp +250tl ekstra para vermez ayda. Kimse enayi değil. Bu araç tarihin en büyük fiyaskolarından biri olcak, belki avrupada biraz satar devlet tarafından sübvanse edilceği için, ama türkiyede 3000taneden fazla satsın eşek gibi anırırım

    Ya evet, cok buyuk bir fiyasko olacak. Renault yandi. Kimse de fransizlara para vermez zaten.




  • Bu fiyatın yüksek olmasının yeni hazırlanmış bir teknoloji olduğunu ,arge maliyetlerinin herşeyde olduğu gibi burada da sözkonusu olduğunu burda yorum yazan arkadaşların hepsi bildiği halde neden herkes bu kadar garipsiyor ki.
    3-5sene sonra batarya üretimi ciddi seviyeye ulaşır ve fiyatlar malyetler düşer ve daha ulaşılabilir seviyeye gelir.
    Zaten kimse bu aracın piyasa ya 40 000 tl ile girmesini 50-60tl aylık ücretinin olmasını beklemezdiki.
    Pahalı olacağı belliydi.
  • Tesla hariç diğer elektrikli araçlardan bir cacık olmaz.
    Zaten motor seside yok. Gıcık oluyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn
    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67
    Yahu arkadaş madem batarya araç ücretine dahil değil biz neye 60.000 TL veriyoruz?
    Motor yok, şanzuman yok, plastik çamurluklarla 4 koltuk, bir direksiyon parasımı 60.000 TL ?

    Aynen..
    Ötv %1..
    Vergi de diyemezler.. Ne alıyoruz 60000 e?

    Renault bu arabayı Louis Renault'un hayrına geliştirmiyor herhalde. Bir ton ar-ge masrafı var bu projenin.

    Milletin almak için yemesinden içmesinden kestiği, kredi karlarının limitlerini yükselttiği Iphone 4S'in parça maliyeti sadece 300 küsür lira ama 2.200 liraya satılıyor.

    Bu da o hesap.

    Hocam, bırakın bu işleri... Araç zaten hazır, kaç liralık Ar ge yapmış da o fiyata satıyor.
    Bu fiyatın maliyetle açıklanmasına imkan yok. Duruma göre hareket edecekleri belli. Bütün yük bu teknolojiyi ilk kullananlara binecek.

    Evet, arac hazir.

    ar-ge masraflari zaten o araci hazir hale getirmek icin yapilan masraf. ne kadar bilemem ama cok fazla olduguna eminim.

    bu teknoloji yaygin bir teknoloji degil. her yeni teknoloji gibi bu da pahali olacak.

    uzun donemde, bu otomobiller yayginlastikca hem batarya sureleri uzayacak, hem de fiyatlari ucuzlayacak.

    Yaygınlaştıktan sonra batarya fiyatlarının ucuzlayacağını düşünmüyorum.

    Akaryakıt üzerinden alınan vergiler Devletimizin en rahat şekilde alabildiği vergi türü. Elektrikli araçların vergilerinin bu şekilde kalması gelirler açısından şimdi olmasa da ilerde büyük sıkıntı yaratacaktır.

    Ya batarya kiralarına vergi eklenecek ya da araç üzerindeki teşvik kaldırılacaktır.

    Ki şu an 250 liralık aracı hareket etmesen bile vereceğin kira varken bu araçların yakın gelecekte içten yanmalı motorlu araç satışlarına tehdit oluşturacağını da düşünmüyorum.

    Çünkü dizel motorlarda da verimlilik giderek artıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreFB1907

    Adam amma uydurmuş ha. Adam gibi dizelle 100 km yi 15 lira ya gidersin. Benim aracım tüplü 20 liraya gidiyorum 100 km yi. Benzinli ilede 30 liraya gidersin.

    250 lira ona kiralama bedeli verecem. biri ayda 2000 km kullansa.(4.5 ile 2.5 un ortalamasını 200 km gidecek şekilde 3.5 lira şeklinde alalım. Hep gece dolduramıyacağımızı varsayarak)

    200 km de 3.5 lira. 2000 km de 35 lira 35+250 = 285 lira aylık masraf (Ki ben bu değerlerin doğru olduğuna inanmıyorum şehiriçinde masrafı 350 tl lere kadar yükselir. Bunu baz almak gerekiyor)

    Dizel ile Mazotu 4 liradan hesaplayıp karma 4 litre yakıyor desek. 100 km de 4 litre. 2000 kmde 80 litre yapar. 80x4 : 320 tl .

    Günde 100 km gitsen ayda 3000 km hesaplasan bile. elektrikli şehirdışı 305 şehiriçi 370-380 bişeyler yakar. Dizel ise 120x4 : 480 tl yapar .

    135 azami hız. Bataryayı dolduramassan yada daha uzun yollara şimdilik benzinle gitmek zorunda kalacaksın. Vergisi ne olur bilinmez. Ne anladık biz bu işten. Sadece şirketler alabilir. Şu an bize yaş bu elektrikli araba işi. Ama ne zamanki dizel satışına doyarlar. Ve sırf dizeller satılsın diye şu 250 liralık batarya parasını almazlar. O zaman ciddi derecede satar bu araçlar. Şu anki koşullarla dalga geçiyorlar bizimle.

    Fenerli kardeşim, kim ortalama 4lt mazot yakıyor? şehiriçinde fluence z.e. nin verimliliği bizim iç.ten yanmalı motolarımız gibi düşmüyor. Batarya dolum ücreti yok, istasyonda direkt değiştirilecek. Yılda 10bin km yapan bir kullanıcı için hesap yapalım:
    (sadece yakıt için -servis masrafı ve MTV katmadan)
    ayda 800km için mazot ortalama 5.5 ltden, 170 TL civarı,
    elektrikli için de 250tl.
    yılda 10000km kesinlikle zarar, eğer yılda 10000km üzeri kullanımda batarya kirası değişmeyecek olsaydı; ayda 1200km yapması gerekecekti elektrikli kullanıcının dizel kullanıcıyla aynı tutarı vermesi için.
    20000km yapan kullanıcının batarya kirası 500TL varsayarsak; mazotlu kullanıcının ayda 1650km için yapacağı harcama 350 TL yi geçmiyor, yine zarar.
    Şu durumda bu araç ekonomik değil.

    Ama şunları unutmayalım, bu bir geçiş süreci aracı; yeni modeller hızla piyasaya çıkmaya başlayacak.
    İstanbul'un CO2 salınımı Londra'nın 4 katı!
    Şehir içlerinde hava kirliliğine çözüm olarak elektrikli taşıt kullanma zorunlulukları birkaç yıl içerisinde büyük metropollerde başlayacak (bkz. Londra'da şehir içine giriş ücreti, elektrikli taşıtlara ücretsiz olması gibi), pil teknolojisinde de ilerlemeler kaydedildikçe elektrikli otomobil pazarı büyüyecektir.

    Yine de, günümüzde range anxiety problemine çözüm için (menzil korkusu) Opel Ampera'da olduğu gibi jenaratör amaçlı kullanılan bir içten yanmalı motorun da bulunduğu araçlar daha mantıklı; fakat bu araçlar de çok pahalı. Bekleyelim ve görelim diyorum ben


    2008 megane. 110.000 km yol gidilmiş ve yol bilgisayarı ortalaması 4.1 litre idi;) ve ben mazotu 4 liradan aldım. 4.5 litreye yakın bir tüketim değeri vermiş oluyorum. Ki bunu rahatlıkla elde edersin mazotlu bir arabayla şehirdışı. Eğer elde edemiyorsanız sürüşünüzde sorun vardır yada aracınız çok yakan dizeller arasındadır 4.5 litre üstünde tasarruflu dizelden söz edilmez. Şehiriçinde 6 lara 7 lere çıkabilir bilemem. Bir 2008 bmw 520 d ile bile şehirdışı 4.5 u rahat tutturuyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Golden Gate -- 27 Aralık 2011; 0:55:34 >




  • 'bak işte sözümüzde durduk, size dizel fiyatına satıyoruz' cümlesi galiba bataryanın arabayla birlikte satılması değil kiralanması formülünün kaynağı. Sıkıysa bir bütün sat bakalım ozaman sözünde durabilecekmısınız... (ben bunu çıkardım haberden.)
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miki Rapaiç -- 27 Aralık 2011; 0:56:38 >
  • sıfır polo aldım 30bin tl'ye ayda yakıtım 160tl şimdi benim bunu bırakıp çevreci elektrikli almam için bir sebep var mı adamı aptal yerine mi koyuyorlar:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erester

    sıfır polo aldım 30bin tl'ye ayda yakıtım 160tl şimdi benim bunu bırakıp çevreci elektrikli almam için bir sebep var mı adamı aptal yerine mi koyuyorlar:)

    Greenpeace ci kız tavlarsın belki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Gate

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreFB1907

    Adam amma uydurmuş ha. Adam gibi dizelle 100 km yi 15 lira ya gidersin. Benim aracım tüplü 20 liraya gidiyorum 100 km yi. Benzinli ilede 30 liraya gidersin.

    250 lira ona kiralama bedeli verecem. biri ayda 2000 km kullansa.(4.5 ile 2.5 un ortalamasını 200 km gidecek şekilde 3.5 lira şeklinde alalım. Hep gece dolduramıyacağımızı varsayarak)

    200 km de 3.5 lira. 2000 km de 35 lira 35+250 = 285 lira aylık masraf (Ki ben bu değerlerin doğru olduğuna inanmıyorum şehiriçinde masrafı 350 tl lere kadar yükselir. Bunu baz almak gerekiyor)

    Dizel ile Mazotu 4 liradan hesaplayıp karma 4 litre yakıyor desek. 100 km de 4 litre. 2000 kmde 80 litre yapar. 80x4 : 320 tl .

    Günde 100 km gitsen ayda 3000 km hesaplasan bile. elektrikli şehirdışı 305 şehiriçi 370-380 bişeyler yakar. Dizel ise 120x4 : 480 tl yapar .

    135 azami hız. Bataryayı dolduramassan yada daha uzun yollara şimdilik benzinle gitmek zorunda kalacaksın. Vergisi ne olur bilinmez. Ne anladık biz bu işten. Sadece şirketler alabilir. Şu an bize yaş bu elektrikli araba işi. Ama ne zamanki dizel satışına doyarlar. Ve sırf dizeller satılsın diye şu 250 liralık batarya parasını almazlar. O zaman ciddi derecede satar bu araçlar. Şu anki koşullarla dalga geçiyorlar bizimle.

    Fenerli kardeşim, kim ortalama 4lt mazot yakıyor? şehiriçinde fluence z.e. nin verimliliği bizim iç.ten yanmalı motolarımız gibi düşmüyor. Batarya dolum ücreti yok, istasyonda direkt değiştirilecek. Yılda 10bin km yapan bir kullanıcı için hesap yapalım:
    (sadece yakıt için -servis masrafı ve MTV katmadan)
    ayda 800km için mazot ortalama 5.5 ltden, 170 TL civarı,
    elektrikli için de 250tl.
    yılda 10000km kesinlikle zarar, eğer yılda 10000km üzeri kullanımda batarya kirası değişmeyecek olsaydı; ayda 1200km yapması gerekecekti elektrikli kullanıcının dizel kullanıcıyla aynı tutarı vermesi için.
    20000km yapan kullanıcının batarya kirası 500TL varsayarsak; mazotlu kullanıcının ayda 1650km için yapacağı harcama 350 TL yi geçmiyor, yine zarar.
    Şu durumda bu araç ekonomik değil.

    Ama şunları unutmayalım, bu bir geçiş süreci aracı; yeni modeller hızla piyasaya çıkmaya başlayacak.
    İstanbul'un CO2 salınımı Londra'nın 4 katı!
    Şehir içlerinde hava kirliliğine çözüm olarak elektrikli taşıt kullanma zorunlulukları birkaç yıl içerisinde büyük metropollerde başlayacak (bkz. Londra'da şehir içine giriş ücreti, elektrikli taşıtlara ücretsiz olması gibi), pil teknolojisinde de ilerlemeler kaydedildikçe elektrikli otomobil pazarı büyüyecektir.

    Yine de, günümüzde range anxiety problemine çözüm için (menzil korkusu) Opel Ampera'da olduğu gibi jenaratör amaçlı kullanılan bir içten yanmalı motorun da bulunduğu araçlar daha mantıklı; fakat bu araçlar de çok pahalı. Bekleyelim ve görelim diyorum ben


    2008 megane. 110.000 km yol gidilmiş ve yol bilgisayarı ortalaması 4.1 litre idi;) ve ben mazotu 4 liradan aldım. 4.5 litreye yakın bir tüketim değeri vermiş oluyorum. Ki bunu rahatlıkla elde edersin mazotlu bir arabayla şehirdışı. Eğer elde edemiyorsanız sürüşünüzde sorun vardır yada aracınız çok yakan dizeller arasındadır 4.5 litre üstünde tasarruflu dizelden söz edilmez. Şehiriçinde 6 lara 7 lere çıkabilir bilemem. Bir 2008 bmw 520 d ile bile şehirdışı 4.5 u rahat tutturuyorsun.

    Alıntıları Göster
    bak güzel kardeşim, ortalama tüketime şehir içi de girer, dışı da; uzun yolda 3.7 yaktığım da oldu megane ile; ama şehir içi dışı ortalama 5, 5.5 çok rahat yakıyor. 4.5 lt üzeri tasarruflu gösterilebilecek onlarca araç gösterebilirim sana, sonuçta aracın ağırlığına, sınıfına göre değişen bir durum.




  • dalga geçer gibi
  • Ufak bir bilgi vereyim.Bu aracin uzerindeki teknolojide ne Renaultun nede Fransizlarin bir alakasi yoktur.Arastirma gelistirme teknoloji tamamem İsrail firmasina aittir.İsrail firmasi bu teknolojisini kullanmak icin Renault ile anlasmis ve teknolojisini bu araca Bursada montaj ettirmistir.Zaten aylar oncesinden bu arac icin israilde yollarda batarya dolum yerleri yapilmistir.Batarya aylik kirasinida bu israilli firmaya vericeksiniz.
    http://www.salom.com.tr/news/detail/17899-Elektrikli-arabalar-Israil-yollarinda.aspx

    http://www.salom.com.tr/news/detail/15139-Israildeki-devrimci-Yesil-projenin-elektrikli-araclari-Bursadan.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 27 Aralık 2011; 3:59:50 >




  • 60.000 e neler neler alınırda bu alınmaz diyim bende bari :)))
  • bu teknolojinin Türkiye'de yaygınlaşabilmesı için nerden baksan 10 senesi var..

    bu elektrikli araçlarda mtv nasıl oluyor arkadaşlar bilen var mı ?

    ağaoğlu'nun aldığı spor elektrikli araç için ülkemizde uygun yasa olmadığından en yüksek dilimden vergi kitlemişlerdi yanlış hatırlamıyorsam ?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.