Şimdi Ara

elektrikli rezistanslı ön kabin ısıtması olan araçlar. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
0
Favori
17.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2.0 dizel Captiva da da var sanırım bu özellik.1 dakika olmadan ılık üflüyor, hararet yerinden oynamamasına rağmen 2 dakikadan sonra sıcak üflemeye başlıyor(ailemde ve tanıdıklarımda bir çok dizel araç var ve 10 dakikadan önce neredeyse ısıtmıyor)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    2.0 dizel Captiva da da var sanırım bu özellik.1 dakika olmadan ılık üflüyor, hararet yerinden oynamamasına rağmen 2 dakikadan sonra sıcak üflemeye başlıyor(ailemde ve tanıdıklarımda bir çok dizel araç var ve 10 dakikadan önce neredeyse ısıtmıyor)

    2.0 ve üzeri hacimli dizeller çabuk ısınıyor.

    BMW 320d'ler de çok çok kısa süreler içinde ısınıyor.


    Ama 1.3-1.4-1.5-1.6 dizeller facia kışın.

    Babamın 2.5lik transporter da facia sanırım o istisna.Geçen kış 1 hafta ben kullandım işe gidip gelirken stop etmeye yakın belki ılık üflerdi.




  • Eski bir konu ama kış şartlarında ihtiyacı olanlara yardımcı olabilir

    2006 model Clio 3 1.5 dci hb dynamic donanımdaki eski aracımda hava sıcaklığı 6-7 derece altındaysa havalandırmayı açtığım anda rezistans sayesinde 1-2 dk içinde ılık üflemeye başlıyordu. Renault yerden yere vurulur forumda ama bu tarz bir özellik ciddi anlamda güzeldi
  • Bendeki 2013 ford cmax araçta sanırım ön ısıtmayı elektrikli ısıtıcıyla yapıyor. çünkü aracın motorunu ısınmasını beklemeden sıcak hava veriyor hemen.
  • Benzinli arabanın gözünü seveyim, 10 dk hamam moduna giriyor mübarek.
  • Volvo nun bütün modellerinde opsiyonlu olarak secilebiliyor.
  • 2004 doblo vardi kisin isinmazdi, buz gibi dolasirdik. 2013 linea var o ucuncu jenerasyon multijet. Euro 5 95hp. Cok daha once isiniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 28 Kasım 2016; 12:9:27 >
  • Tüm Dacia araçlarda ön ısıtma var.



    Calışma şekli;

    Yön konumunu ön cama getiriyorsunuz.

    Fan ayarı 1de ve sıcaklık sonda iken, başlıyor ÇIT ÇIT ÇIT ısıtıcalar devreye girmeye.

    Motor buz gibi olduğu halde sıcak hava gelmeye başlıyor.
  • Benim araçta orjinalden WEBASTO var, hemen ısınıyor motor suyu haliyle kalorifer 1 dk içinde sıcak üflemeye başlıyor.


    Konusu burda:

    http://forum.donanimhaber.com/m_54855497//tm.htm#54855497

    Zaten tam kış ülke arabası 4 koltuk ısıtma vs...
  • Yapmayın etmeyin arkadaşlar. 6 TL'ye çözümü var bu işin.

     elektrikli rezistanslı ön kabin ısıtması olan araçlar.

    2 tane sıcak su torbası alıyorsunuz. Birini ayağınının altına birini kucağına koyuyorsunuz, motor ısınana kadar sıcacık kalıyor yavrucak




  • valla soğuktan donarım yine bi şeyleri taktırmam arabama delik deşik ettirmem zaten izmir sıcak memleket.
  • Bende aklımdakileri söyliyeyim.

    1.En basit çözüm koltuk üstü ısıtıcılar araba çalıştığı anda elektrikle ısınıyorlar.

    https://www.aliexpress.com/w/wholesale-heat.html?spm=2114.01020208.0.326.7QbAhA&site=glo&SortType=total_tranpro_desc&shipCountry=TR&SearchText=heat&CatId=200000186


    2.Rusyada da sıklıkla kullanılan starline modeline göre kumanda üzerinden arabayı çalıştırmak dışında ısıyı bile ayarlayabiliyorsunuz.

    https://tr.aliexpress.com/item/Hot-sell-Russian-version-B9-Two-way-car-alarm-system-with-2-way-alarm-LCD-remote/32496199761.html?spm=2114.13010208.99999999.387.6b7se3&detailNewVersion=&categoryId=200004223


    3.Sadece uzaktan çalıştırma özelliği olan anahtarlar.Arabada önceden ısıtma açık kapatırsanız uzaktan çalıştırınca da kendiliğinden çalışacaktır.Ayrıca bu modelde start stop , anahtarsız giriş vb. özelliklerde bulunmakta.


    https://tr.aliexpress.com/item/Quality-Rolling-code-smart-key-PKE-car-alarm-system-with-push-start-button-remote-engine-start/1970279137.html?spm=2114.13010208.99999999.380.6b7se3&detailNewVersion=&categoryId=200004223




  • 2006 1.6 hdi sx tede de var ön cama getirip high a ayarlıyorsunuz 1 dk sonra ısıtmaya başlıyor
  • Benim peugeot 508 de de var bu özellik. Çok faydasını görüyorum açıkçası. Hele bir kış tipi karda olduğum yerde 5 saat bekledim. Araç çalışıyorken bile motor socaklığı iyide düştü soğuktan. Bunun sayesinde ısındık arabada.
  • Askerde ne cektim bu dizelden...

    Alay komutani soforuydum..

    Araziye cikarken genelde Land Rover Defender vardi onu isterdi. Diger komutanlarin aracına gore bende ki sahaneydi 2011 modeldi. Yeni kasa yeni gogus.

    2.5 motor, 5 silindir araba.

    İnanin araba isinana kadar anamiz agliyordu. Komutan bi yandan ben bi yandan haberci bi yandan donuyorduk.

    Planli bi yere gideceğimiz zaman 20-25 dakika calistirip kislanin icinde geziyordum anca isiniyordu.

    Eger plansizla en az 15-20 km sonra anca ısınıyor du o kadar sıkıştırmama rağmen...



    Motor sogutma suyunda, termostta yada kalorifer peteklerinde sıkıntı olabilir diye kademeye goturmustum aracı. Oradaki bascavus normal oglum anca isinir bunlar boyle, diğer komutanlarin 90 model 94 model landlara biniyorlar onlar ne yapsin demisti :)



    O gunleri hala unutmam.
  • Böyle bir şey var ama yorumlarında buz/buğu çözmeye yarar diyorlar. Isıtma için yetersizmiş. Belki rezistansı sökülüp ön cam için uygun bir şekilde kullanılabilir. https://tr.aliexpress.com/item/12V-Portable-150W-Auto-Car-Heater-Heating-Fan-with-Swing-out-Handle-Driving-Enthusiasts-Car-Styling/32730755724.html?isOrigTitle=true

     elektrikli rezistanslı ön kabin ısıtması olan araçlar.

    Asıl merak ettiğim ise bu ürün? Nedir ne işe yarar? https://tr.aliexpress.com/item/Newest-1500W-Webasto-Air-Heater-Fan-Engine-Preheating-Heating-Motor-Heater-Car-Auto-Heater-Fan-For/32255003469.html?isOrigTitle=true]
     elektrikli rezistanslı ön kabin ısıtması olan araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 30 Kasım 2016; 15:55:36 >




  • Ben zihnisinirimdir. Bu aralar hobiye çok para harcayamadığım için, eşimin arabasına ısıtıcı montajı yapacağım. Önce çıkma webasto baktım. Ancak bizim araç benzinli. Benzin hattının arasına girmek Kalos gibi bir arabada bana bile biraz tehlikeli geldi.

    Sonra elektrikli ısıtıcılara baktım. Ve soğuk yerlerde yaşayan yabancıların çözümlerini inceledim. İmkanı olan Aracın park ettiği yere 220 hat döşüyor. Aracının içine ısıtıcı yerleştiriyor. Isıtıcı ile 220V arasına uzaktan kumandalı röle veya zamanlı ayarlayıcı takıyor. Bitti gitti. Bu yöntemde dikkat edilmesi gereken husus, kullanacağınız ısıtıcının ne derece yakınını aşırı ısıttığı. Radyal ısıtıcılar, infraredler falan çok tehlikeli. Üflemeliler de, aracın arka zeminine, yanlamasına (önü açık kalacak şekilde) takılmazsa tehlikeli. Sadece küçük yağlı radyatörler güvenli. Onlar da uzun sürede ısınıyorlar. Arabaya 220V çekebiliyorsanız, bu hiç sorun değil. Varsın uzun süre çalışsın.

    Ancak, arabanızı park ettiğiniz yerle eviniz arasında 220V hat döşeyemiyorsanız iş karışıyor. Ben döşeyebilirim; ama döşemek istemiyorum. 12V projeleri seviyorum.

    ------------------------

    12V çözümler:

    1) Araca inverter takıp, 220V ısıtıcı takmak. 1200W bir inverter'a 800W yüklenmek tehlikeli değil. Aracın aküsünü büyütüp, minimum 80 amper bir aküye geçip, sonrasında yukarıda anlattığım zamanlayıcı veya uzaktan kumandalı röle + 220V ısıtıcı kullanılabilir. Buradaki incelik, invertera giden voltaj kablosunun kalın olması gerektiği. Bunu atlarsanız, inverter gerekli akımı çekemediğinden gerekli beslemeyi yapamayacak ve çok kısa sürede bozulacaktır. Bu noktada çift aküye geçen de var. Arkaya servis aküsü takıyor. Kontağı kapattığınızda servis aküsü ile ana akü arasındaki köprüyü bozan bir devre takıyor. Isıtıcı sistem servis aküsünden besleniyor... Ancak, sonuçta ne yaparsanız yapın, kullandığınız akünün ırzına geçiyorsunuz. Inverter 1000W çekse, 83 amper yapar. 80 amper bir akü böyle bir yüke 30 dakika dayanır. Aküyü %50'den az deşarj etmemek için 15 dakikanız var demektir. Sisteme takacağınız zamanlayıcıyı 15 dakika sonra kapanmak üzere ayarlamakta fayda var. Zamanınız az olduğundan, yağlı radyatör bir çözüm olmaktan çıkar. Üfleyenler daha mantıklı hale gelir.


    2) Benim tercihim olacak olan çözüm: Komple kendin yap.

    - 12V 200W 3 adet ptc ısıtıcı alınır: http://www.ebay.com/itm/12V-200W-Electric-Ceramic-Thermostatic-PTC-Heating-Element-Heater-/291542082497?hash=item43e14323c1:g:TkQAAOSwImRYCySU

    - 3 adet ağız çıkışı şundan biraz daha büyük olan fan alınır:http://www.ebay.com/itm/DC12V-0-21A-Turbo-Fan-Brushless-Blower-Mute-Turbo-Blower-Centrifugal-Fan-12x12CM-/142061764212?hash=item21138a7e74:g:k~wAAOSwtnpXkZF5

    - Zamanlama devresi veya uzaktan kumanda devresi alınır.

    - Aküden koltuk altlarına doğrudan elektrik hattı çekilir (her biri sigortalı 8 awg)

    - fanın hava çıkışı, paneli monte ettiğim hava kaçırmaz kutunun içine hava basacak. Kutunun diğer ağzı açık olacak. Bitti gitti.

    Kayıplarla birlikte 3 tanesi maksimum 700w çeker. 58 amper yapar. 80 amper akü bu işkenceye 40-45 dakika rahat dayanır. %50'den fazla boşaltmamak için araba kapalı iken 20 dakika maksimum kullanım süresi olur. Marş bastıktan sonrası zaten önemli değil. Şarj dinamosu 80 amper basarken bu zımbırtı 50 amper çeksin. Önemli değil.

    Bütün bunlar arabayı hamam gibi yapmaz; ama üzerinde mont olduğu için, gayet konforlu bir sıcaklığa 10 dakikada kavuşulur gibime geliyor. Emin değilim. Deneyeceğim.

    ------------------------------------

    Bir diğer seçenek, çoğu üşengeçin yaptığı gibi, uzaktan çalıştırma takabilirsiniz. Bunun için Immoblizer iptal ediliyor.

    ------------------------------------

    Benim dediğim hazır da alınabilir:http://www.ebay.com/itm/300W-Switch-Ceramic-Auto-Vehicle-Car-Heating-Heater-Fan-Defroster-Demister-DC12V-/131892603789?hash=item1eb5696b8d:g:JFsAAOSwqfNXmy1y

    Bu ürünlerin en büyük problemi çakmağa bağlanmasıdır. Çakmak ve o gördüğünüz incecik kablo hayatta 300/12 = 25 amper akımı taşıyamaz. O yüzden içindeki panel 300w olsa bile, 300w çekemez. O yüzden istenilen sıcaklığı veremez. İçindeki panelin de benim gösterdiğim panel olmasından ötürü, bu alet 300w değil diyebilirim. 200w. Bu ürünü gibi ürünleri alanlar işe yaraması için modifiye ediyor. Kabloyu çöpe atacak, 8awg kablo döşeyip, doğrudan aküye bağlayacaksınız. Bu üründen iki tane kullanırsanız işe yarar bir etkisi olur. 3 tane alırsanız, benim yukarıda kurduğum düzeni kurmuş olursunuz. Ancak kabloları kesilecek. İçleri açılacak, 8awg kablo kullanılacak. Bir de, bu gösterdiğim ön koltuğun altına sığmaz. O yüzden ben kendi aletimi kendim yapacağım.

    Küçük, el tipi olanların içindeki paneller ise işe yaramaz. O kesin.

    -----------------------------------------

    Ben ek olarak koltuklara şundan düşünüyorum: http://www.ebay.com/itm/Universal-2X-12V-Car-Carbon-Fiber-Heated-Seat-Heater-Pad-H-L-Round-Switch-Kit-/281916157383?hash=item41a3832dc7:g:rnUAAOSwXeJYK8l7&vxp=mtr

    Uygulanışı:https://www.youtube.com/watch?v=REG3_MZX7Mk

    -----------------------------------------

    Rezistanslı kabin ısıtıcısı olan araçlar içinde Reno var. Symbol hariç bütün arabalarında var sanıyorum. Dacia'da da o yüzden var muhtemelen. Ancak bu sizin soğuk arabaya binmenizi etkilemiyor. Gene soğuk arabaya biniyorsunuz. Çalıştırdıktan sonra 1 dakika içinde ılık üflemeye başlıyor. Ama dikkat! Ilık üflüyor. Tabii ki iyi; ama öldüm bittim bir etkisi yok. Bunun için araba değiştirmeye hayatta değmez.

    Aracınıza çekeceğiniz elektrik altyapısı aracınızın orjinalliğini bozmaz. Şu anda Legacy aracımda 0AWG kabloya monte 3 amfi, iki bas, iki mid bas, 7cm çapında iki tiz, iki kapasitör, bir sigortalı kablo bloğu, bir dsp ünitesi, bir bilgisayar, Usb kablolar, usb hub, usb ses kartı ve kabaca toplamda 70 metre kablo var. Aracım orijinal mi? Orijinal. Çünkü, yarın sökerim. Orjinaline döner.

    Elektrik işlerinde sigortalama, şaseyi nereden alacağını bilme, ne için hangi kabloyu kullanacağını bilme önemli. Gerisi ıvır zıvırdır. Bir günde orjinaline dönersiniz. Bir müzik tesisatını takmak 12 saat sürüyorsa, sökmek ve orjinaline dönmek 1.5 saat sürüyor. Tek bir vida atmadan, tek bir delik açmadan yapılıyor bu işler. O yüzden, akıllı bir montajla bu işi kökünden çözebilirsiniz. Akü masrafınız ikiye katlanır. Kışları %50 deşarj edilen akünüz normalde 4 yıl dayanıyorsa, 2 yılın sonunda ölür. Gayet girilebilecek bir masraftır.

    Araca orjinalinden büyük akü takmanın da herhangi bir zararı/riski yoktur. Aküyü yarım boşaltacağınız için şarj dinamonuz daha uzun süre yükte çalışıp akünüzü şarj edecek. Dinamonuzun teorik ömrünü azaltırsınız. Ancak bir dinamo kömürünün teorik ömrü nedir? 10 yıldan az değil. O yüzden kafaya takmayın derim. Ağır müzik setli araçlarımı 6-7 yıl, 160-170.000km dinamo bozmadan, kömür bile değiştirmeden kullandım. O yüzden bu da önemli değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 30 Kasım 2016; 18:47:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Böyle bir şey var ama yorumlarında buz/buğu çözmeye yarar diyorlar. Isıtma için yetersizmiş. Belki rezistansı sökülüp ön cam için uygun bir şekilde kullanılabilir. https://tr.aliexpress.com/item/12V-Portable-150W-Auto-Car-Heater-Heating-Fan-with-Swing-out-Handle-Driving-Enthusiasts-Car-Styling/32730755724.html?isOrigTitle=true

     elektrikli rezistanslı ön kabin ısıtması olan araçlar.

    Asıl merak ettiğim ise bu ürün? Nedir ne işe yarar? https://tr.aliexpress.com/item/Newest-1500W-Webasto-Air-Heater-Fan-Engine-Preheating-Heating-Motor-Heater-Car-Auto-Heater-Fan-For/32255003469.html?isOrigTitle=true]
     elektrikli rezistanslı ön kabin ısıtması olan araçlar.

    Altta gördüğünüz ürün, arabasına 220V hat çekebilenler için sistem suyunu ısıtan bir ısıtıcıdır. Garaj veya apartman önü park yeri sahibi olanların kullanabileceği türden bir çözüm. Benim sunduğum çözümlerden daha uzun sürede iş görür. Ancak çok daha iyidir. Çünkü motor suyunu ısıtır. Arabaya bindiğinizde gene soğuk arabaya binersiniz. Fanı açtığınız anda sıcak üfler. Motor de nispeten sıcaktır. Binip gidersiniz. Bu sisteme ek olarak bir de aracın fanına uzaktan kumanda veya zamanlayıcı takarsanız, kabin içi de sıcak bir arabaya binmek de mümkün olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 30 Kasım 2016; 19:39:2 >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Araçta ısıtmalı oto kotuk kılıfı kullanıyorum. 25 tl civarına almıştım, tam bir f/p ürünü. 5 dk içinde ısıtmaya başlıyor. Dışarda soğukta kaldıktan veya çalıştıktan sonra sıcak koltğa oturmanın rahatlığı çok güzel. Fakat her eletrikli ısıtıcı gibi bunun da "radyasyon yayar, kısırlığa vs yol açar" gibi zararlarından söz ediliyor.
    Sizin proje gerçekten bizim gibi amatörleri uğraştırır.
    Garajı olanlar için ikinci linteki ürün daha iyi. Garajı olmayanlar için Inverter aklıma geliyor ama 2000W veren inverter nasıl bulunur, bulunursa da nasıl çalışır fikrim yok.
    En iyisi dizel araç için çıkma bir webasto olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 1 Aralık 2016; 23:14:5 >
  • Ben aracımda ısı problemi yaşamıyorum 3 bilemedin 5 dakikada hamam gibi oluyor. Bir öneride bulunayım.
    Bim A101 vs arada geliyor fanlı ısıtıcı diye. Fiyatları da gayet uygun.

    Meselahttp://raks.com.tr/isitma/fanli/76/fanli-isitici-2000-w

    Burada sanırım araca bağlama bir şekilde halledilir de voltaj düşündürücü.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.