Şimdi Ara

en hesaplı vites

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yaw arkadaşlar size belki de kolay bir soru soracam ama teknik konularda çok bilgili değilim kusura bakmayın... şimdi 2 arkadaş var biri diyor ki aynı mesafeyi yüksek viteste katetmek daha az benzin yakması demektir çünkü daha az devirle daha çok mesafe anlamına gelir boşa güç harcanmaz, düşük vites ise kuvvet harcamak gerektiğinde kullanılır... öteki de diyor ki hayır benim opel marka corsa model aracımın kullanma kılavuzunda tam tersi yazıyor deniyor ki "yakıt tasarrufu için düşük vites yüksek hız tercih edilmelidir"...1.arkadaş da itiraz ediyor düşük viteste süratli gidersen motor boğulur devir aşırı devir yapar diye... 2.arkadaş da doğal olarak kılvuza güveniyor... işin içinden çıkamadık benim nacizane bi fikrim var ama çok anlamam... dedim bu işten anlayanların paylaşım yaptıkları bir forum var yazalım oraya bakalım ne diyecekler...

    bir cevabı yada durumu açıklayıcı yorumu olanlar lütfen yazsınlar...







  • yol şartlarına yüke eğime uygun devir yakalanırsa 5 ci en az yakandır zaten ekonomi vitesi diye geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    yol şartlarına yüke eğime uygun devir yakalanırsa 5 ci en az yakandır zaten ekonomi vitesi diye geçer.
    DÜZ YOLDA, YAKIT EKONOMİSİ İÇİN YÜKSEK VİTES, DÜŞÜK DEVİR...

    BİR YOKUŞ ÇIKARKEN, MOTORUN RAHAT GAZ YEDİĞİ VİTESE KADAR DÜŞÜLMELİDİR. ARABA GAZA TEPKİ VERMİYORSA, YÜKSEK VİTESTE ISRAR ETMEK YAKIT TÜKETİMİNİ ARTIRIR...

    DÜZ YOL İÇİN 1.KİŞİ HAKLIDIR.
    YOKUŞLU YOL İÇİN 2. KİŞİ HAKLIDIR...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    DÜZ YOLDA, YAKIT EKONOMİSİ İÇİN YÜKSEK VİTES, DÜŞÜK DEVİR...

    BİR YOKUŞ ÇIKARKEN, MOTORUN RAHAT GAZ YEDİĞİ VİTESE KADAR DÜŞÜLMELİDİR. ARABA GAZA TEPKİ VERMİYORSA, YÜKSEK VİTESTE ISRAR ETMEK YAKIT TÜKETİMİNİ ARTIRIR...

    DÜZ YOL İÇİN 1.KİŞİ HAKLIDIR.
    YOKUŞLU YOL İÇİN 2. KİŞİ HAKLIDIR...

    Alıntıları Göster
    uygun devırde kullanmak herzman iidir..yol bilgisayarında gun gelıyo 4 bın devirde 2 bınden daha az yaktıgı söylüyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    DÜZ YOLDA, YAKIT EKONOMİSİ İÇİN YÜKSEK VİTES, DÜŞÜK DEVİR...

    BİR YOKUŞ ÇIKARKEN, MOTORUN RAHAT GAZ YEDİĞİ VİTESE KADAR DÜŞÜLMELİDİR. ARABA GAZA TEPKİ VERMİYORSA, YÜKSEK VİTESTE ISRAR ETMEK YAKIT TÜKETİMİNİ ARTIRIR...

    DÜZ YOL İÇİN 1.KİŞİ HAKLIDIR.
    YOKUŞLU YOL İÇİN 2. KİŞİ HAKLIDIR...

    Alıntıları Göster
    her durumda aracın torkunun elverdiği en yüksek viteste gitmek, tüketim açısından doğru olan.

    aksini iddaa eden arkadaş ya atıyor, ya da okuduğunu anlayamamış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    her durumda aracın torkunun elverdiği en yüksek viteste gitmek, tüketim açısından doğru olan.

    aksini iddaa eden arkadaş ya atıyor, ya da okuduğunu anlayamamış...

    Alıntıları Göster

    Eskiden açılan konularda bol bol yanlış şeyler yazılırdı, bunda hep doğru söylenmiş. Yakıt ekonomisi adına aracı üst viteslerde kullanmak faydalıdır, tabii motoru boğmadan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TripleSix


    Eskiden açılan konularda bol bol yanlış şeyler yazılırdı, bunda hep doğru söylenmiş. Yakıt ekonomisi adına aracı üst viteslerde kullanmak faydalıdır, tabii motoru boğmadan


    Alıntıları Göster
    Yeri gelmişken bir soru sormak istedim başka topic açmadan.. tabi uygunsa.. Şİmdi dediklerinizde tamamen haklısınız.. diyelimki 4 vitesde rampada araç gaz yemiyo (kaba tabirde) sen genede basıyosun tabi doğal olarak yakıt sarfiyatı artıyor.. bunu önleyecek bir motor sistemi yapmak mümkün değilmidir sensörler vs yardımıyla.. mesela araç boğuldu gaz yemiyo siz hala ısrarla gaza basıyorsunuz bu fazla gaza basarken aracın o sırada kelebeği o kadar açmadan yani o kadar benzini almadan ilerlemesini sağlamak mümkünmü.. tabi birde bu durumda aracın stop etme olasılığını düşünmek lazım.. kısaca otomatik vites gibi bir tepki verecek motor pek öyle sayılmaz anlatmaya açlıştığım şey ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n2oforce

    Yeri gelmişken bir soru sormak istedim başka topic açmadan.. tabi uygunsa.. Şİmdi dediklerinizde tamamen haklısınız.. diyelimki 4 vitesde rampada araç gaz yemiyo (kaba tabirde) sen genede basıyosun tabi doğal olarak yakıt sarfiyatı artıyor.. bunu önleyecek bir motor sistemi yapmak mümkün değilmidir sensörler vs yardımıyla.. mesela araç boğuldu gaz yemiyo siz hala ısrarla gaza basıyorsunuz bu fazla gaza basarken aracın o sırada kelebeği o kadar açmadan yani o kadar benzini almadan ilerlemesini sağlamak mümkünmü.. tabi birde bu durumda aracın stop etme olasılığını düşünmek lazım.. kısaca otomatik vites gibi bir tepki verecek motor pek öyle sayılmaz anlatmaya açlıştığım şey ama

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: n2oforce

    Yeri gelmişken bir soru sormak istedim başka topic açmadan.. tabi uygunsa.. Şİmdi dediklerinizde tamamen haklısınız.. diyelimki 4 vitesde rampada araç gaz yemiyo (kaba tabirde) sen genede basıyosun tabi doğal olarak yakıt sarfiyatı artıyor.. bunu önleyecek bir motor sistemi yapmak mümkün değilmidir sensörler vs yardımıyla.. mesela araç boğuldu gaz yemiyo siz hala ısrarla gaza basıyorsunuz bu fazla gaza basarken aracın o sırada kelebeği o kadar açmadan yani o kadar benzini almadan ilerlemesini sağlamak mümkünmü.. tabi birde bu durumda aracın stop etme olasılığını düşünmek lazım.. kısaca otomatik vites gibi bir tepki verecek motor pek öyle sayılmaz anlatmaya açlıştığım şey ama



    gaz yemiyorsa zaten ekstra benzin harcamıyorsun demektir, yeni nesil araçların hemen hepsinde yakıt hava karışımları elektronik olarak en optimum neticeyi verecek şekilde ayarlanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n2oforce

    Yeri gelmişken bir soru sormak istedim başka topic açmadan.. tabi uygunsa.. Şİmdi dediklerinizde tamamen haklısınız.. diyelimki 4 vitesde rampada araç gaz yemiyo (kaba tabirde) sen genede basıyosun tabi doğal olarak yakıt sarfiyatı artıyor.. bunu önleyecek bir motor sistemi yapmak mümkün değilmidir sensörler vs yardımıyla.. mesela araç boğuldu gaz yemiyo siz hala ısrarla gaza basıyorsunuz bu fazla gaza basarken aracın o sırada kelebeği o kadar açmadan yani o kadar benzini almadan ilerlemesini sağlamak mümkünmü.. tabi birde bu durumda aracın stop etme olasılığını düşünmek lazım.. kısaca otomatik vites gibi bir tepki verecek motor pek öyle sayılmaz anlatmaya açlıştığım şey ama

    Alıntıları Göster
    ECU son sistem olanlar zaten sizin bahsetmiş olduğunuz şeyi yapıyor ,gaza basılsa da belli bir noktadan sonra tepki vermiyor.Bunu en iyi anlık yakıt tüketimini gösteren araçlarda deneyebilirsiniz.GAza yüklenince sarfiyat artar ise gösterge gösterir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ECU son sistem olanlar zaten sizin bahsetmiş olduğunuz şeyi yapıyor ,gaza basılsa da belli bir noktadan sonra tepki vermiyor.Bunu en iyi anlık yakıt tüketimini gösteren araçlarda deneyebilirsiniz.GAza yüklenince sarfiyat artar ise gösterge gösterir.

    Alıntıları Göster
    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...


    doğrusu budur

    5.vites 2000 yerine 4. vites 3000 daha az yakar. eniştemin borasında ve kuzenin astrasında bu böyledir. 2 ile bile gitse 3000 devirde gider eniştem bu yüzden sürekli ve zaten yol bilgisayarı 3000 devirde en düşük değeri gösteriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...


    doğrusu budur

    5.vites 2000 yerine 4. vites 3000 daha az yakar. eniştemin borasında ve kuzenin astrasında bu böyledir. 2 ile bile gitse 3000 devirde gider eniştem bu yüzden sürekli ve zaten yol bilgisayarı 3000 devirde en düşük değeri gösteriyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...


    doğrusu budur

    5.vites 2000 yerine 4. vites 3000 daha az yakar. eniştemin borasında ve kuzenin astrasında bu böyledir. 2 ile bile gitse 3000 devirde gider eniştem bu yüzden sürekli ve zaten yol bilgisayarı 3000 devirde en düşük değeri gösteriyor.




    +1 Şunuda eklemeliyim yeni nesil araç kullananlardan hala yokuş aşağı sırf ekonomi olsun diye peygamber vitesine alanlar varsa derhal ve kati vazgeçsinler bu eylemlerinden. zira gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: milchschnitte

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...


    doğrusu budur

    5.vites 2000 yerine 4. vites 3000 daha az yakar. eniştemin borasında ve kuzenin astrasında bu böyledir. 2 ile bile gitse 3000 devirde gider eniştem bu yüzden sürekli ve zaten yol bilgisayarı 3000 devirde en düşük değeri gösteriyor.




    +1 Şunuda eklemeliyim yeni nesil araç kullananlardan hala yokuş aşağı sırf ekonomi olsun diye peygamber vitesine alanlar varsa derhal ve kati vazgeçsinler bu eylemlerinden. zira gerek yoktur.

    Alıntıları Göster
    boşa sallamanın bir çok zararı vardır.
    en başta yukarıda da ispatını yaptığımız şekilde yakıt sarfiyatı viteste gazdan ayak çekildiği zamandan daha fazla olur. çünkü rölantide (boşta iken rölantiye düşer) motora durmaması için bir miktar benzin pompalanır. bu da viteste gaza basmamaktan daha fazla yakıt anlamına gelir...

    ikincisi boşta şanzuman yağlamayı durdurur. yağsız kalan dişliler vitese geçip debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda ilk hareketlerini yağsız yapar ve dişlilere zarar verir. bu da uzun vadede dişlileri kırar veya yıpratır.

    akıllı olun. vitesten çıkmayın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    boşa sallamanın bir çok zararı vardır.
    en başta yukarıda da ispatını yaptığımız şekilde yakıt sarfiyatı viteste gazdan ayak çekildiği zamandan daha fazla olur. çünkü rölantide (boşta iken rölantiye düşer) motora durmaması için bir miktar benzin pompalanır. bu da viteste gaza basmamaktan daha fazla yakıt anlamına gelir...

    ikincisi boşta şanzuman yağlamayı durdurur. yağsız kalan dişliler vitese geçip debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda ilk hareketlerini yağsız yapar ve dişlilere zarar verir. bu da uzun vadede dişlileri kırar veya yıpratır.

    akıllı olun. vitesten çıkmayın...

    Alıntıları Göster
    @19can84 ve vezir arkadaşlara teşekkür ederim cevabımı aldım ki zaten birazda saçma bir soru olduğunu şimdi farkettim affola.. hayırlı akşamlar.. iyi forumlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n2oforce

    @19can84 ve vezir arkadaşlara teşekkür ederim cevabımı aldım ki zaten birazda saçma bir soru olduğunu şimdi farkettim affola.. hayırlı akşamlar.. iyi forumlar..

    Alıntıları Göster
    Motorun çekebildiği en üst vitesi kullanacaksınki hesaplı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: n2oforce

    Yeri gelmişken bir soru sormak istedim başka topic açmadan.. tabi uygunsa.. Şİmdi dediklerinizde tamamen haklısınız.. diyelimki 4 vitesde rampada araç gaz yemiyo (kaba tabirde) sen genede basıyosun tabi doğal olarak yakıt sarfiyatı artıyor.. bunu önleyecek bir motor sistemi yapmak mümkün değilmidir sensörler vs yardımıyla.. mesela araç boğuldu gaz yemiyo siz hala ısrarla gaza basıyorsunuz bu fazla gaza basarken aracın o sırada kelebeği o kadar açmadan yani o kadar benzini almadan ilerlemesini sağlamak mümkünmü.. tabi birde bu durumda aracın stop etme olasılığını düşünmek lazım.. kısaca otomatik vites gibi bir tepki verecek motor pek öyle sayılmaz anlatmaya açlıştığım şey ama



    gaz yemiyorsa zaten ekstra benzin harcamıyorsun demektir, yeni nesil araçların hemen hepsinde yakıt hava karışımları elektronik olarak en optimum neticeyi verecek şekilde ayarlanıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84



    gaz yemiyorsa zaten ekstra benzin harcamıyorsun demektir, yeni nesil araçların hemen hepsinde yakıt hava karışımları elektronik olarak en optimum neticeyi verecek şekilde ayarlanıyor.



    çoook doğru
    gidebildiğin en yüksek viteste gitcen herzaman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...


    doğrusu budur

    5.vites 2000 yerine 4. vites 3000 daha az yakar. eniştemin borasında ve kuzenin astrasında bu böyledir. 2 ile bile gitse 3000 devirde gider eniştem bu yüzden sürekli ve zaten yol bilgisayarı 3000 devirde en düşük değeri gösteriyor.

    Alıntıları Göster
    BEN BUNA KATILMIYORUM...
    EKONOMİDEN BAHSEDİYORSAK;
    5. VİTESTE 2000 DEVİRİ ÇOOK RAHAT ÇEVİRİYORSA, ARAÇ RAHAT GAZ YİYORSA, 4. VİTESTE 3000 DEVİRE NE GEREK VAR...
    BU MANTIK YANLIŞTIR. O ZAMAN "4. VİTESTE 3000 DEVİR YERİNE, 3. VİTESTE 4000 DEVİRDE DAHA AZ YAKAR" MI DİYECEĞİZ...
    MOTOR GAZ YEDİĞİ (BAYILMADIĞI) SÜRECE YÜKSEK VİTESTE GİTMEK DAHA EKONOMİKTİR...

    BAŞKA BİR HESAP (BENZİNLİ ARAÇ) DEVİRLER TAHMİNİDİR:
    75 KM YOLU 5. VİTESTE 1 SAAT BOYUNCA YAKLAŞIK 2000 DEVİR ÇEVİREREK YAPAN MOTOR,
    75 KM YOLU 4. VİTESTE 1 SAAT BOYUNCA YAKLAŞIK 3000 DEVİR ÇEVİREREK,
    75 KM YOLU 3. VİTESTE 1 SAAT BOYUNCA YAKLAŞIK 4000 DEVİR ÇEVİREREK,
    75 KM YOLU 2. VİTESTE 1 SAAT BOYUNCA YAKLAŞIK 5000 DEVİR ÇEVİREREK YAPAR...

    SORU: HANGİ VİTESTE DAHA AZ TÜKETİR?



    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    5.vites 2000 yerine 4. vites 3000 daha az yakar. eniştemin borasında ve kuzenin astrasında bu böyledir. 2 ile bile gitse 3000 devirde gider eniştem bu yüzden sürekli ve zaten yol bilgisayarı 3000 devirde en düşük değeri gösteriyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 22 Şubat 2007; 22:56:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...
    [/quote
    İşte sorduğunuz sorunun tam anlamıyla cevabı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavigökyüzü

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    arabayı kaldıran maksimum vites en mantıklısı. ama bu her zaman düşük devir az yakar anlamına gelmez. enjeksiyonlu araçlarda gaz pedalına ne kadarbastığınız önemlidir. yani çeyrek gazla 4. viteste 3000 devirde yarım gazla 5.viteste 2000 devirden daha az yakar. yani sarfiyatı etkileyen en temel etken sizin gaza ne kadar bastığğınız yani motora ne kadar yakıt enjekte edildiğidir. hatta vitesdeyken gazdan ayağınızı çekince görürsünüz ki yol bilgisayarında sarfiyat neredeyse sıfıra düşer çünkü yanma odasına benzin pompalanmaz. hatta mesela yokuş aşağı deneyin bunu. uzun bir yokuş boyunca takın 5.ci vitese gaza basmayın. yani motor aracın ivmesi ile dönsün. yani yanma odasında patlama olmasın. yanma olmadığı için bir süre sonra (takriben 3-5 km) motor sıcaklığının bile düştüğünü göreceksiniz. çünkü motor ısınmıyor. çünlü yanma olmuyor. çünkü motora benzin pompalanmıyor. yani beleşten gidiyonuz...
    [/quote
    İşte sorduğunuz sorunun tam anlamıyla cevabı.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar motor en az maksimum tork devrinde tüketir .Buna göre vitesinizi ayarlamanız gerekir.Eğer beşinci viteste bu devir yakalanabiliyorsa en az yakar eğer altıncı vites konursa ve bu deviri yakalarsanız daha az yakar ancak daha az yakma şu koşullar altında geçerlidir.

    Alınan mesafenin bu zaman aralığında en büyük olması.(Hız ile direk alakalı)
    Bu süre zarfında harcanan mililitre benzin az olmalıdır.
    Bu koşul en yüksek vites ve katalog mak tork değeridir.

    lüften herkez kendi aracında denesin.Aracınızın en yüksek vitesi ve katalog mak tork değerine ulaştığınızda hız göstergesine bakın 90km/ h göreceksiniz.Bunu aşan değerler varsa bu sizin için en ekonomik hızdır.tabiiki pedala minimum basarak bu işi yapmalısınız.yoksa yokuşta da bu değer yakalanır ama tüketim acayip yüksek olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar motor en az maksimum tork devrinde tüketir .Buna göre vitesinizi ayarlamanız gerekir.Eğer beşinci viteste bu devir yakalanabiliyorsa en az yakar eğer altıncı vites konursa ve bu deviri yakalarsanız daha az yakar ancak daha az yakma şu koşullar altında geçerlidir.

    Alınan mesafenin bu zaman aralığında en büyük olması.(Hız ile direk alakalı)
    Bu süre zarfında harcanan mililitre benzin az olmalıdır.
    Bu koşul en yüksek vites ve katalog mak tork değeridir.

    lüften herkez kendi aracında denesin.Aracınızın en yüksek vitesi ve katalog mak tork değerine ulaştığınızda hız göstergesine bakın 90km/ h göreceksiniz.Bunu aşan değerler varsa bu sizin için en ekonomik hızdır.tabiiki pedala minimum basarak bu işi yapmalısınız.yoksa yokuşta da bu değer yakalanır ama tüketim acayip yüksek olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar motor en az maksimum tork devrinde tüketir .Buna göre vitesinizi ayarlamanız gerekir.Eğer beşinci viteste bu devir yakalanabiliyorsa en az yakar eğer altıncı vites konursa ve bu deviri yakalarsanız daha az yakar ancak daha az yakma şu koşullar altında geçerlidir.

    Alınan mesafenin bu zaman aralığında en büyük olması.(Hız ile direk alakalı)
    Bu süre zarfında harcanan mililitre benzin az olmalıdır.
    Bu koşul en yüksek vites ve katalog mak tork değeridir.

    lüften herkez kendi aracında denesin.Aracınızın en yüksek vitesi ve katalog mak tork değerine ulaştığınızda hız göstergesine bakın 90km/ h göreceksiniz.Bunu aşan değerler varsa bu sizin için en ekonomik hızdır.tabiiki pedala minimum basarak bu işi yapmalısınız.yoksa yokuşta da bu değer yakalanır ama tüketim acayip yüksek olur.



    bu söylediğin doğru değil, bir çok araç maksimum torkunu 4500 dd seviyesinde veriyor, ve son hızı 200 km olduğunu varsaydığımız bir aracın 5. vites 4500 dd hızı (maksimum 6000dd çevirebildiğimini varsayarsak ) 150 km/s olur.

    burda genel olarak gözden kaçan bir nokta var, o da anlık tüketim değeriyle, ortalama tüketim değerinin mukayese edilebilmesi için gerekli faktör olan hız.

    motor, araç hangi viteste olursa olsun, çevirdiği vitesle doğru orantılı, fakat doğrusal olmayan şekilde yakıt tüketiyor. (yani 1000 devirde x, 3000 devirde 2.5 x, 4000devirde 3x, 6000 devirde 8x gibi). ve bu orantının en optimum veya en verimli olduğu devir, aracın maksimum torrkunu verdiği devir.

    fakat motor aynı deviri çevirip daha büyük viteste olduğu zaman, aracın hızı daha yüksek oluyor ve ortalama tüketim düşüyor.

    bu noktada şu soru akla geliyor; "o halde neden minimum tüketime aracın maksimum torkunu verdiği devirde ve en yüksek viteste olduğumuz zaman değil de, gelen olarak 90-100 km/s hızda ulaşıyoruz?

    bunun cevabı da aerodinamik kaideler ile ilgili, hava direnci kabaca hızın karesi ile doğru orantılı olarak artıyor, ve bu sebeple motor en verimli şekilde çalıştığı halde, motorun ürettiği enerjinin, 90 km/s 'e nazaran çok daha büyük bir ksmını,hava direncine teslim ediyoruz.

    (150*150)/ (90*90)=2.8 yani hava direncine harcanan enerji yaklaşık 2.8 katına çıkarken hızımız sadece 1.7 katına çıkıyor.

    şu durumda da akla şöyle bir soru geliyor; "o halde düşük viteslerde ve düşük hızlarda, örneğin 60 ile giderken 2. veya 3. viteste gitmemiz arasında doğan tüketim farkı nerden kaynaklanıyor?"

    bu da yine sürtünme ile ilgili bir durum, 1.6 motor (genel olarak değerleri hep bu hacimde ki ortalama bir atmosferik motordan verdiğim için ondan devam ediyorum) 60 km hızda gitemek için gerekli olan torku 2000 devirde üretir, yani 2000 devirde 5. viteste giderken motor 2000 devirde tüketeceği yakıtı tüketir, 5000 devirde 2. viteste giderken motor, sürtünme ile kaybedilen enerjiden daha büyük bir enerji üretir, kısaca yakıtın bir kısmını ziyan etmiş olursunuz.

    küçük viteslerde ara hızlanma değerlerinin iyileşmesinin sebebi de, gaza bastığınız anda, motorun devrini arttırmak dolayısı ile de ivmelenmek için gerekli olan enerjinin hali hazırda üretiliyor olmasıdır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.