Şimdi Ara

En Kral Motor Yağı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
4
Favori
34.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motul 6100 4lt 85 lira, bu rakam bana yüksek gibi gelmedi sizin hangi yağı kaça aldığınızdan bağımsız olarak söyledim bunu.
    sizin aldığınız yağın piyasa fiyatının 65 lira olduğunu düşünürsek 20 lira uçuk bir rakam değil.kağıt üzerinde shell de iyi duruyor ama kullanmadan bilinmez.
    sadece şartnamelere bakarak yağların kalitesini kıyaslamak doğru olmaz.şartname sadece bir yağın bir arabada kullanılabileceğini gösterir o kadar.
  • Benim araçta Elf mobil Castrol hepsini denedim en iyi Castrol magnatec geldi km 170 lerde 10/40 için diyorum hepsinin belli bir kalitesi var ancak sübap sıkırtısı Castrol ile geçti .

    Sentetik yağlar ise eksiltme yapabilir bir miktar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi akşamlar arkadaşlar eneos marka bir yağdan bahsediliyor ve özellikle japon araçlar için uygun olduğuna vurgu yapılıyor öneri yada tecrübesi olan varmı ve paylaşır mı mümkünse...
  • 2 defa Castol Magnatec 10W40 kullandık. Malesef LPG için pek uyumlu bir yağ değil. 6000-7000km civarında motor sesi artmaya başladı. Aracın da şanzımanı kısa oranlı olduğu için yüksek devirde çalışıyor, yağ malesef LPG sebebiyle oluşan yüksek sıcaklığa dayanamıyor.



    Ardından Castrol Edge 5W30'a geçtik, şuan 8000+ kilometre oldu ama motor sesi hâlâ aynı, hem de ince olduğu için kışın marş daha sarsıntısız ve rahat şekilde.



    Bir sonraki yağ değişiminde Motul X-cess 8100 5W40 kullanmayı düşünüyoruz. Sebebi ise ~300.000 kilometredeki Vectra C 2.0 Turbo'nun yağ eksiltmesini kesmesi, motorun daha sessiz çalışıp itici sesini azaltması. Bir başka Vectra C 2.0 Turbo'da da Mobil1 0W40'tan sonra geçiş yapıldı ve yine motor sesinde azalma oldu.



    Bildiğim kadarıyla Mobil1'in de HTHS değeri yüksek olan ama piyasada pek bilinmeyen bir yağ modeli vardı, kullananlar ondan da memnundu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomobil için bilemeyeceğim ama motosiklet için motul ü tek geçerim. Diğer marka yağlarda vites değiştirmek için vites pedalını resmen tekmelerken motülde vitesler şıkır şıkır geçiyor. Ne bir ses ne de bir zorlama yok. Motor resmen özgürlüğüne kavuşmuş gibi zorlanmadan devir çeviriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 205 bindeki 2.0 tdci'ıma hala 5w30 u gözüm kapalı koyuyorum. uzun süre mobil1 esp kullandım, son yağ değişiminde motul'a geçtim, bir sonrakinde liqui moly denemeyi düşünüyorum. O kitapçığa şartnameleri yazan mühendis düşünüyor düşünmesine de bize gelen araçların kitapçıkları genelde avrupa'ya göre hazırlanmış oluyor. Avrupanın genelini düşündüğümüzde yaz-kış sıcaklık farkı türkiye kadar yok. O yüzden bize en uygun yağın kitapçıkta yazanın bir tık üstü olduğunu düşünüyorum. 5w30 yerine 5w40, 0w20 yerine 0w30 gibi. Her ne kadar çoğumuz 5w30 kullanıp geçsek de yazın performanslı kullanımlarda Türkiye şartlarında yeterli korumayı sağladığını düşünmüyorum. Özellikle şu kanaldaki friction testlerini izlemenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Arkadaslar biraz bilgi vereyim size. Aracınıza kullanacağınız yagi seçerken, aynı zamanda km ve kecelerin durumuna bakmaniz elzemdir.



    Sekmanlari eskimiş, incelmiş gömlek ile tam sıyırma yapamayan bir araca asla ince yağ koyulmaz. Çünkü motor eskimiş sizin koydugunuz misal 5-30 yağı segman siyiramaz aşırı yağ eksilir. Ummadiginiz bir yerde yağ uyarısı alır kalırsınız. He dersenizki ben bagajda bir bidon daha taşırim, amenna.



    Tabi gidipte 10w60 20w50 yağ koyunda demiyorum. Aracınızın kullanma klavuzuna bakın çünkü yeni araçların hepsinin subaplari yağ basıncına göre açıp kapama yapar, yani hidroliktir. Segmanlar ne kadar aşınmış olsa bile maksimum tolerans aralığı 10w40 araca 10w60 yağ koyarsaniz, subaplariniz bozulur.



    Bir diğer dikkat edilmesi gerekende yağ pompasidir. Eğer pompaya uygun olmayan kalın yağ gelirse yağı motora gonderemez. Bu sebepten de üstteki TSI örneğinde olduğu gibi motorunuz yağsız kalir ve kitlenir.



    Bu sebepten yağ seçimi yaparken,



    1- aracın şartnamesi

    2- km durumu

    3- kecelerin durumuna bakınız.



    Aracınız yeni ise km düşük ise yagdanda anliyorsaniz, malum partikül filtreli araçların yağı farklıdır. Gidin motul alın hts mts Allah ne verdiyse iyisini alın tabiki. Ama burada aracı 200.000 km kere gelmiş adama yav git 5-30 koy 5-40 yağ koy demeyin. Yağ ışığının ne olduğunu bile bilmeyen insanlar, sizin tavsiyenize uyabilir, motoru elime alabilirler bunun vebalide size ait olur.



    Ben yıllardır bu işin içindeyim sanayi olsun, merak olsun, hobi olsun, acar YouTube den Bos zamanlarımda yağ testlerini izlerim. Sizede tavsiye ederim. Markalara da çok takilmayin. Örneğin Shell e Mercedes benim arabamda şu şartnameyi karşılayan shell kullanabilirsin diyorsa, ve bunun onayını veriyorsa ki, vermis, Mercedes muhendisinden daha iyi bilmedigimizden, çok kasmaya gerek yok.



    Tabiki en iyisini alin, ama aracınızda ise yaramayan x teknolojiyi barındıran yaga boşuna para vermeyin. İyi akşamlar.

    10 60 yağı kullanan çok var ama ben anlamıyorum bazı arabaların motoruna yaramıyor bu yağ mesela subapları hemen bozar mı bu yağ

    Yeni nesil turbo araçlar için uygun olmayabilir ama yüksek km'li atmosferik ve eski model atmosferik araçlarda sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Ben her iki aracımda da castrol'ün 10-60'ını kullandım sıkıntı yaşamadım hatta bayağı memnun kaldım. Bir aracım Gmc Safari 2002 model 4.3 litre V6 motorlu. Bu arada Arabistan'da yaşıyorum. Bu araçta her mevsimde 5-30 yağ öneriliyor kitapçıkta. Ama 5-30 yağı kullandığımda araç rölantide bile yağ basıncının düşmesinden dolayı sarsılıyordu. Yağ basınç göstergesinde ise yağ basıncı düşük seviyelerdeydi. Motorun yağı beğenmediğini anladım. Bu arada burda yazın havalar malumunuz 50 derecenin üzerinde. Genellikle 20 50 madeni yağ kullanıyorum hem ucuz hem de sıcağa dayanıklı. 4000 km olmadan değiştiriyorum çünkü yağ artık reçine halini almaya başlıyor. 10-60 sentetik yağı bir sefer denedim, yaklaşık 4000km kadar kullandım sonra değiştirdim. Bulunduğum şehirde bayağı toz var, yağ çok erken kirleniyor. Yağın fiyatı ucuzken arabamı riske atmak istemiyorum. Bir diğer 10-60 kullandığım araç ise Ls3 motorlu Lumina. Araç performanslı bir araç olduğu için ve havaların da yüksek derecelerde olmasından dolayı kafam rahat olsun diye 10-60 yağ koydum, memnunum. Çok yüksek sıcaklıkların olmadığı yerlerde bu yağlar mantıklı olmayabilir. Bu arada yağ fiyatlarını da yazayım.



    Castrol 10-60 litre fiyatı 26tl

    Fuchs 20-50 madeni yağ litre fiyatı 9.5tl

    Mobil 20-50 madeni yağ litre fiyatı 10.5tl

    Castrol 20-50 madeni yağ litre fiyatı 14tl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Arkadaslar biraz bilgi vereyim size. Aracınıza kullanacağınız yagi seçerken, aynı zamanda km ve kecelerin durumuna bakmaniz elzemdir.



    Sekmanlari eskimiş, incelmiş gömlek ile tam sıyırma yapamayan bir araca asla ince yağ koyulmaz. Çünkü motor eskimiş sizin koydugunuz misal 5-30 yağı segman siyiramaz aşırı yağ eksilir. Ummadiginiz bir yerde yağ uyarısı alır kalırsınız. He dersenizki ben bagajda bir bidon daha taşırim, amenna.



    Tabi gidipte 10w60 20w50 yağ koyunda demiyorum. Aracınızın kullanma klavuzuna bakın çünkü yeni araçların hepsinin subaplari yağ basıncına göre açıp kapama yapar, yani hidroliktir. Segmanlar ne kadar aşınmış olsa bile maksimum tolerans aralığı 10w40 araca 10w60 yağ koyarsaniz, subaplariniz bozulur.



    Bir diğer dikkat edilmesi gerekende yağ pompasidir. Eğer pompaya uygun olmayan kalın yağ gelirse yağı motora gonderemez. Bu sebepten de üstteki TSI örneğinde olduğu gibi motorunuz yağsız kalir ve kitlenir.



    Bu sebepten yağ seçimi yaparken,



    1- aracın şartnamesi

    2- km durumu

    3- kecelerin durumuna bakınız.



    Aracınız yeni ise km düşük ise yagdanda anliyorsaniz, malum partikül filtreli araçların yağı farklıdır. Gidin motul alın hts mts Allah ne verdiyse iyisini alın tabiki. Ama burada aracı 200.000 km kere gelmiş adama yav git 5-30 koy 5-40 yağ koy demeyin. Yağ ışığının ne olduğunu bile bilmeyen insanlar, sizin tavsiyenize uyabilir, motoru elime alabilirler bunun vebalide size ait olur.



    Ben yıllardır bu işin içindeyim sanayi olsun, merak olsun, hobi olsun, acar YouTube den Bos zamanlarımda yağ testlerini izlerim. Sizede tavsiye ederim. Markalara da çok takilmayin. Örneğin Shell e Mercedes benim arabamda şu şartnameyi karşılayan shell kullanabilirsin diyorsa, ve bunun onayını veriyorsa ki, vermis, Mercedes muhendisinden daha iyi bilmedigimizden, çok kasmaya gerek yok.



    Tabiki en iyisini alin, ama aracınızda ise yaramayan x teknolojiyi barındıran yaga boşuna para vermeyin. İyi akşamlar.

    10 60 yağı kullanan çok var ama ben anlamıyorum bazı arabaların motoruna yaramıyor bu yağ mesela subapları hemen bozar mı bu yağ

    Yeni nesil turbo araçlar için uygun olmayabilir ama yüksek km'li atmosferik ve eski model atmosferik araçlarda sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Ben her iki aracımda da castrol'ün 10-60'ını kullandım sıkıntı yaşamadım hatta bayağı memnun kaldım. Bir aracım Gmc Safari 2002 model 4.3 litre V6 motorlu. Bu arada Arabistan'da yaşıyorum. Bu araçta her mevsimde 5-30 yağ öneriliyor kitapçıkta. Ama 5-30 yağı kullandığımda araç rölantide bile yağ basıncının düşmesinden dolayı sarsılıyordu. Yağ basınç göstergesinde ise yağ basıncı düşük seviyelerdeydi. Motorun yağı beğenmediğini anladım. Bu arada burda yazın havalar malumunuz 50 derecenin üzerinde. Genellikle 20 50 madeni yağ kullanıyorum hem ucuz hem de sıcağa dayanıklı. 4000 km olmadan değiştiriyorum çünkü yağ artık reçine halini almaya başlıyor. 10-60 sentetik yağı bir sefer denedim, yaklaşık 4000km kadar kullandım sonra değiştirdim. Bulunduğum şehirde bayağı toz var, yağ çok erken kirleniyor. Yağın fiyatı ucuzken arabamı riske atmak istemiyorum. Bir diğer 10-60 kullandığım araç ise Ls3 motorlu Lumina. Araç performanslı bir araç olduğu için ve havaların da yüksek derecelerde olmasından dolayı kafam rahat olsun diye 10-60 yağ koydum, memnunum. Çok yüksek sıcaklıkların olmadığı yerlerde bu yağlar mantıklı olmayabilir. Bu arada yağ fiyatlarını da yazayım.



    Castrol 10-60 litre fiyatı 26tl

    Fuchs 20-50 madeni yağ litre fiyatı 9.5tl

    Mobil 20-50 madeni yağ litre fiyatı 10.5tl

    Castrol 20-50 madeni yağ litre fiyatı 14tl

    Ee atmosferik motorlara iyi gelmediği söyleniyor neden




  • Muhtemelen onlar yağ yakan, yağ sızdıran motorlara can simidi olarak koyuyorlar bu yağı. Yağ, bitmiş bir motoru kurtaracak iksir falan değildir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonundaki 30 40 60 Rakamları ısı dayanımı diye biliyorum.bu durumda 10w40 kullanan araç 10w60 kullanmasında sakınca yoktur.bilindik markalardan kullandığınız sürece yağlar arasında cuzii fark var.benim araç 10w40 yağı eksiltiyordu.forumda 5w40 motulun eksiltmeyeceğini söyledi.denedim daha çok eksiltti. 10W60 a geçeceğim bidahakine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ie36

    sonundaki 30 40 60 Rakamları ısı dayanımı diye biliyorum.bu durumda 10w40 kullanan araç 10w60 kullanmasında sakınca yoktur.bilindik markalardan kullandığınız sürece yağlar arasında cuzii fark var.benim araç 10w40 yağı eksiltiyordu.forumda 5w40 motulun eksiltmeyeceğini söyledi.denedim daha çok eksiltti. 10W60 a geçeceğim bidahakine

    Subap ayarını falan bozmaz mı ?
  • ucuz ve kaliteli olarak elf yağlarını tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Bunda ustalar en büyük etken. Lpgli araba görünce kutsal yağı koyuyorlar hemen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ie36 kullanıcısına yanıt
    Isi dayanimindan ziyade viskozite kaybina daha az maaruz kaliyorlar, yani cok sicak havada daha az inceliyorlar ki o cografyalarda sogutma sistemleride farkli dizayn ediliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Hava tozlu ise yağ değil, hava filitresi kirlenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Hava tozlu ise yağ değil, hava filitresi kirlenir.

    Ben yağ kirlenir demedimki
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    "Bulunduğum şehirde bayağı toz var, yağ çok erken kirleniyor. Yağın fiyatı ucuzken arabamı riske atmak istemiyorum"



    Ne demek istediniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Youtubede bir arkadaş motor yağlarını test etmiş. İlginç sonuçlar çıkmış .



    Soğuk ve sıcak yağ aşınma durumu , en az aşınma hangisi ise o iyidir.

    Google Docs
    Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison / Piotr Tester
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Alıntılar karışmış o zaman, kusura bakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    "Bulunduğum şehirde bayağı toz var, yağ çok erken kirleniyor. Yağın fiyatı ucuzken arabamı riske atmak istemiyorum"



    Ne demek istediniz?

    Tozlu havaların yağı daha erken kirlettiğini bildiğinizi varsayıyorum. Türkiye'de de yağ değişim periyodunu avrupa ülkelerinden erkene aldıran etkenlerden biri de budur. Bulunduğum şehirde haftanın iki yada üç günü kum fırtınası oluyor, hava filtresi ne kadar tutarsa tutsun bir kısmı yanma odasına illaki kaçıyor. Kaldıki benim bildiğim ne kadar conta ve metal olsa da motor dış ortamdan tamamen izole değildir.



    Benim araç şuan 356.000km'de, hava filtresi de kötü durumda işin açığı. Havadaki tozlar, eski hava filtresi ve ömrünün sonuna gelmiş motor olduğundan dolayı yanma odasından yağa is karışıyor. Yağı erken kirleten bunlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.