Şimdi Ara

ENJEKTÖR-YAKIT TÜKETİMİ İLİŞKİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
8.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel ile benzinli araç arasındaki yakıt tüketim farkını sanıyorum enjektörlerin birim zamanda püskürttüğü yakıt miktarı farkı ile açıklayabiliyorum.

    Yani her iki tip araç için aynı devir ve aynı hızda giderken, dizel enjektör atıyorum saniyede 4 gram yakıt püskürtürken, benzin enjektörleri 6 gram püskürtüyor.

    Eğer bu püskürtme aynı gramajda olursa her iki aracın da tüketimi litre bazında aynı olmaz mı?

    Benzinli ile dizelin birbirinden farklı tüketimini başka türlü açıklayamıyorum.



  • bildiğim kadarıyla yanma oranları farklı....ateşlemede ortaya çıkan kalori farkı..bu lpg ye güzel örnek ..lpg nin enerjisi düşük olduğu için..güç kaybı olmaması için ..pompa daha fazla püskürtür..
  • Hayır,

    1-) Dizel yakıt kütlesine göre benzinden %25 daha fazla yanıcı hidrokarbon bulundurur. Yani dizel daha kuvvetli bir yakıttır.

    2-) Dolayısı ile Dizel daha zor yanar

    3-) Daha zor yandığı için dizel motorlar benzin motorlarından farklı çalışır ve dizel motorlarında ateşleme sistemi yoktur. Piston içinde oluşan basınç yakıtı ateşler.

    4-) Farklı çalıştığı için (dizel yakıt tam püskürme anında motor enjekte edilir). Daha yüksek piston sıkıştırma imkanı vardır. Bir motor ne kadar yüksek sıkıştırma oranına sahipse, aynı miktar yakıtla o daha fazla güç üretme imkanına sahiptir.

    5-) Yüksek sıkıştırma oranına sahip olduğu için, dizel motorları fazla devir çeviremez. Veya çevirtirseniz, çok çabuk yıpranır, buda dizel motor felsefesine ters bir iştir. Yani dizel motorlar daha dar bir devir bandında daha verimli çalışmaya göre tasarlanmışlardır. Çünkü dizel motorların, ana tasarımcıları bunları sabit motorlar olarak kullanırlar (jeneratör, gemi vb). Araçlar için üretilen dizel motorlar burdan edinilen bilgiler vasıtası ile türevlenirler.

    Aslında, Cumnings in manyak bir dizel motor tasarımı vadır. Hiçbir motorun çalışamıyacağı fakirlikte yakıt karışımı ile (sizin araçlarınız bu karışımı okuyamaz bile 2.4 lambda) ve çok yüksek turbo basıncı ile çalışır, Lakin bu motorun saklat arafı, herhangibir olumsuzlukta (mazot pis geldi, enjektör hede oldu, pompada hödö oldu) anında dağılır ve çok sabit bir devir aralığı vardır. Bu yüzden sadece jeneratör motoru olarak kullanılır 19.000 cc gibi boyutları vardır.

    Toparlarsak, dizel motorlar, üretim felsefeleri gereği, iş yapmaya yönelik daha verimli motorlardır, içten patlamalı motorlarda verimi arttırmak demek, bazı konulara belirli kısıtlamalar getirmek demektir. Çünkü içten patlamalı motor olabilecek en verimsiz motor tasarımından bir tanesidir. Bu güne kadar gelmesinin ve bu kadar geliştirilmesinin tek nedeni, araba işi 1900 lerde patladığında gaz pedalına en rahat çevap veren motor teknolojisi olmasıdır.

    6-) Dizel motorlar genel olarak iş makinaları vb için üretildiğinden ve dizel motorlar duşük devir çevirebildiğinden, dizel motorlar stroker tabir edilen, piston boylarının, çaplarından daha büyük olduğu motorlardır, bu yüzden torkları yüksektir.

    7-) Tüm bu avantajlara rağmen, turbolar yaygınlaşıncaya kadar dizel motorlar ufak araçlar için pek de iç açıcı bir çözüm değildi, düşük devir çevirebildikleri için fazla beygir yapamıyorlardı. F1 lerde gelişen turbolar, normal araçlarda dizel ile kullanım imkanı buldular, çünkü benzin motorının geniş çalışma bandında turbo uygun gelmiyordu. Yüksek performans için yüksek devirde çalışıyordu, normal vatandaş turbo lag a tilt olmuştu. Değişken geometrili turbolar, benzin motorlarının yüksek eksoz çıkış sıcaklığına dayanamıyordu (halende dayanamaz, yapılmış düzgün çalışan tek benzin vgt si porshe 911 (997) turbo dur. oda uzay sanayiinden devşirme componentlar sayesinde (muhtemelen bir çeşit seramik)). Neyse tubo ve dizel mükemmel bir ikili oldular ve düşük devirde yüksek tork sağladılar.


    8-) Düşük devir yüksek torku, tekerlere yansıtacak uygun vites dişli oranları.

    İşte bu kıstaslar sayesinde dizel benzinden daha az yakar...

    Lakin araç sürmek için en keyifli ve en tasarruflu motor, elektrik motorudur... bir 10 seneye kadar kendi aracımı cevireceğimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delifisek.Tux -- 21 Aralık 2011; 21:43:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Hayır,

    1-) Dizel yakıt kütlesine göre benzinden %25 daha fazla yanıcı hidrokarbon bulundurur. Yani dizel daha kuvvetli bir yakıttır.

    2-) Dolayısı ile Dizel daha zor yanar

    3-) Daha zor yandığı için dizel motorlar benzin motorlarından farklı çalışır ve dizel motorlarında ateşleme sistemi yoktur. Piston içinde oluşan basınç yakıtı ateşler.

    4-) Farklı çalıştığı için (dizel yakıt tam püskürme anında motor enjekte edilir). Daha yüksek piston sıkıştırma imkanı vardır. Bir motor ne kadar yüksek sıkıştırma oranına sahipse, aynı miktar yakıtla o daha fazla güç üretme imkanına sahiptir.

    5-) Yüksek sıkıştırma oranına sahip olduğu için, dizel motorları fazla devir çeviremez. Veya çevirtirseniz, çok çabuk yıpranır, buda dizel motor felsefesine ters bir iştir. Yani dizel motorlar daha dar bir devir bandında daha verimli çalışmaya göre tasarlanmışlardır. Çünkü dizel motorların, ana tasarımcıları bunları sabit motorlar olarak kullanırlar (jeneratör, gemi vb). Araçlar için üretilen dizel motorlar burdan edinilen bilgiler vasıtası ile türevlenirler.

    Aslında, Cumnings in manyak bir dizel motor tasarımı vadır. Hiçbir motorun çalışamıyacağı fakirlikte yakıt karışımı ile (sizin araçlarınız bu karışımı okuyamaz bile 2.4 lambda) ve çok yüksek turbo basıncı ile çalışır, Lakin bu motorun saklat arafı, herhangibir olumsuzlukta (mazot pis geldi, enjektör hede oldu, pompada hödö oldu) anında dağılır ve çok sabit bir devir aralığı vardır. Bu yüzden sadece jeneratör motoru olarak kullanılır 19.000 cc gibi boyutları vardır.

    Toparlarsak, dizel motorlar, üretim felsefeleri gereği, iş yapmaya yönelik daha verimli motorlardır, içten patlamalı motorlarda verimi arttırmak demek, bazı konulara belirli kısıtlamalar getirmek demektir. Çünkü içten patlamalı motor olabilecek en verimsiz motor tasarımından bir tanesidir. Bu güne kadar gelmesinin ve bu kadar geliştirilmesinin tek nedeni, araba işi 1900 lerde patladığında gaz pedalına en rahat çevap veren motor teknolojisi olmasıdır.

    6-) Dizel motorlar genel olarak iş makinaları vb için üretildiğinden ve dizel motorlar duşük devir çevirebildiğinden, dizel motorlar stroker tabir edilen, piston boylarının, çaplarından daha büyük olduğu motorlardır, bu yüzden torkları yüksektir.

    7-) Tüm bu avantajlara rağmen, turbolar yaygınlaşıncaya kadar dizel motorlar ufak araçlar için pek de iç açıcı bir çözüm değildi, düşük devir çevirebildikleri için fazla beygir yapamıyorlardı. F1 lerde gelişen turbolar, normal araçlarda dizel ile kullanım imkanı buldular, çünkü benzin motorının geniş güç bandında tek turbo kullanılamıyordu (bu yeni VGT ler o zaman yoktu, şimdilerde bile tam olmuş değil). Yani dizel ve turbo tam bir birleri için yapılmışlardı. Uzun lafın kısası, Turbo dizele duşük devirde yüksek güç imkanı verdi.

    8-) Düşük devir yüksek torku, tekerlere yansıtacak uygun vites dişli oranları.

    İşte bu kıstaslar sayesinde dizel benzinden daha az yakar...

    Lakin araç sürmek için en keyifli ve en tasarruflu motor, elektrik motorudur... bir 10 seneye kadar kendi aracımı cevireceğimdir.


    1) dizel yakit kutlece benzinden daha az kalori icerir. benzin de lpgden daha az kalori icerir. ancak olcuyu degistirip hacim bazinda hesap yaparsan durum tam tersine doner, netekim motorlarda yakit kutlece degil hacimce degerlendirildigi icin bizi ilgilendiren ikinci durumdur.

    2) tam olarak dizel daha zor yanar diyemeyiz. parlama noktasi benzinden 100 derece daha yuksektir bu dogru ama autoignition kendi kendine tutusma sicakligi benzinden 100 derece daha dusuktur. zor yanmadan kasit nedir tam anlayamadim. gene bu ozellikler acisindan parlama noktasi -150 derece ve kendi kendine tutusma sicakligi 450-500 derece olan lpg kivilcim ateslemeli otto motorlari icin en mukemmel yakittir. hatta dizeller icin bile.

    4) o kadar fazla guc uretir demek yerine daha verimli calisir demek daha dogru olur.

    5) aslinda bir dizel motor sikistirma oranlarina sahip ve 10-12bin devir cevirebilen motorlar var. dizel motorun cok yuksek devirlere cikamamsinin nedeni genelde dusuk devir makinleri olarak uretildikleri icin cok uzun stroklu insa edilmeleri , piston hizinin yuksek devirlere cikmalarini engellemesi ama en onemlisi kullandiklari yakit ozelligi ve yakit sistemidir. son yillarda setan sayisi arttirilmis yeni nesil dizel yakit uretilse de zaten yanma hizi dusuk olan mazotu bi de yanma odasina sonradan soktugunuzda(kesme orani) yuksek devirler iyicene hayal olup gitmektedir.

    icten yanmali motorlarda belli basli verimsizlik nedenleri vardir. en buyugu egzoz ve radyatorden atmosfere salinan kullanilayan enerjidir. sirf bu durum engellense yakit tuketimleri yari yariya duserdi. bu verimsizlikler ortadan kaldirildiginda iyi tasarlanmis icten yanmali motor siradan bir araci 1 litre yakit ile 100km goturecek kadar verimli calisir hale getirilebilir.

    6) aslinda cap X derinlik orani ne olursa olsun uygulanan tork ayni olur tabi isi gecisi gercegini gozardi edersek. zaten bu yuzdendir ki dusuk devirde calismasi icin tasarlanmis makinelerin stroklari fazla, yuksek devir calisacak makinelerin stroklari az yapilir. bu oylesine derin ve birbirine bagli bir konudur ki gerisini iki satirda anlatmak mumkun degildir.




  • Benzin %17 civarında bir verimle yanıyordu.

    Dizel ise %35- 40 civarı bir verimle.

    Olay bundan ibaretti yanılmıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Benzin %17 civarında bir verimle yanıyordu.

    Dizel ise %35- 40 civarı bir verimle.

    Olay bundan ibaretti yanılmıyorsam.

    KULLANILAN YAKIT DA ÖNEMLİDİR , KİRLİ KÜKÜRTLÜ BİR YAKIT GİBİ NEDENLER ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ruoja -- 21 Aralık 2011; 22:12:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Benzin %17 civarında bir verimle yanıyordu.

    Dizel ise %35- 40 civarı bir verimle.

    Olay bundan ibaretti yanılmıyorsam.

    olay bundan ibaret diyemeyiz. yakitin kimyasi da onemli ancak en onemli etken o isi kaynagi yakiti en verimli sekilde mekanik enerjiye cevirmek icin kullandigin makine.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yakıt tüketimi ?
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Dizel ile benzinli araç arasındaki yakıt tüketim farkını sanıyorum enjektörlerin birim zamanda püskürttüğü yakıt miktarı farkı ile açıklayabiliyorum.

    Yani her iki tip araç için aynı devir ve aynı hızda giderken, dizel enjektör atıyorum saniyede 4 gram yakıt püskürtürken, benzin enjektörleri 6 gram püskürtüyor.

    Eğer bu püskürtme aynı gramajda olursa her iki aracın da tüketimi litre bazında aynı olmaz mı?

    Benzinli ile dizelin birbirinden farklı tüketimini başka türlü açıklayamıyorum.

    benzinli motoru dizel motor lambda oranlarinda calistirmaya kalkarsan buji o kadar yoksul hava-yakit karisimini atesleyemez.

    ikinci en buyuk etken ise dizel motorun sikistirma oraninin cok daha yuksek dolayisiyla termodinamik verimin benzinli motora gore daha yuksek olmasidir.

    bunun yaninda dizel motorun benzinliye gore nasil ustunlukleri varsa benzinlinin de dizeller karsininda verimlilik acisindan ustunlugu vardir ama toplamda herzaman dizel daha one cikar.




  • İçinde bilgi olan, karşılıklı bilgi alışverişi olan ve en önemlisi bunu saygı çerçevesinde yapılan konuları okumaktan çok zevk alıyorum.

    Teşekkürler @daturkishulan , @Delifisek.Tux
  • Benzin ve dizel enjektörleri saniyede atıyorum 2 grama ayarlansa ve her iki aracın sürücüsü de aynı devirlerde aracı kullansa sonuç ne olur?

    Yine benzin fazla mı yakar?

    Yoksa benzinli araç gitmezken, dizel araç normal olarak mı ilerler?
  • Bence olaydaki püf nokta enjektörlerin püskürtmesi falan değil. O kadar basit olsa hemen dizel kadar yakan benzinliyi üretirler.

    Bence sıkıştırma oranlarında yatıyor fark. Dizel motorlarda sıkıştırma oranı oldukça yüksek. Benzinli motorda çok yüksek sıkıştırma oranı yapılamıyor, yapıldığı zaman fazla sıkıştırmadan kaynaklanan yüksek sıcaklıkta ateşleme olmadan benzinin kendi kendine kontrolsüz yanıyor.

    Dizeldeki yüksek sıkıştırma oranı, daha şiddetli bir patlamayı doğuruyor. Daha şiddetli patlama daha fazla çevirme gücü haliyle daha düşük yakıtla motorun dönmesini sağlıyor. Ama şiddetli patlama daha fazla sarsıntı ve daha fazla gürültü veriyor.

    Not : Bu yazdıklarım yarım yamalak bilgim ile yazıyorum. Yanlış bilgi veriyorsun, saçmalamışsın da diyebilirsiniz, saygı duyarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 22 Aralık 2011; 10:40:25 >
  • DCI 'larda ben enjektör sorunu yaşadım hep. Çevremde de yaşayan çok DCI enjektörleri neden problemli acaba?
  • Yukarida arkadaslar guzel aciklamislar ekleyecek bisey yok ama dizelin en buyuk farki

    -Sikistirma oranindan dolayi veriminin fazla olmasi
    -Strok uzunlugundan dolayi torkunun fazla olmasidir fakat hem atalet hemde TG den dolayi yuksek devirlerde calisamazlar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.