Arkadaşlar merhabalar 3 ay önce 2014 f20 aracı aldım severek kullanıyorum araç 1000 km de yağın azalttığını görsüm ve bakıma soktum usta devirdaim keçeden yağ kaçağı var dedi ve değiştirdik gerçektende vardı su oringleri değişti turbo bakıma soktum vs castrol 5w30 bmw long life yağ konuldu araç duman atmıyor ancak örneğin rölantide gaza yüklenince 4000-5000 devir arası puff diye beyaz mavi dumanı bir anlığına atıyor süreklilik yok şimdi baktım bakımdan 500 km olmuş yine max seviyenin altına düşmüş yağ kaçağıda yok hiçbiryerde n13 için normalmi yoksa rektefiyemi istiyor motor aracın km 172 binde lütfen yardımcı olun araçtan sogutacak bu iş performans kaybım falanda yok yolda duman attıgınıda görmedim yardımcı olursanız sevinirim |
F20 kullanıcıları lütfen yardım
-
-
Bir çok sebebi olabilir ama, aklıma Pcv valfinde bir yırtık olma ihtimali geldi. Eğer varsa yağ buharını emme ile silindire gönderip yağ tüketimini arttırır ve duman atma yapabilir. Bmw orijinalini ayrı olarak satmıyor, aftermarket olarak bulunabilir. Yani ayrıca bir parça kodu yok, 11127646553 numaralı külbütör kapağı ile geliyor orijinali. İnternette, "N13 Pcv valfi", "N13 Pcv Membranı", "N13 Pcv diyaframı" gibi başlıklarda satanlar mevcut.
Diğer olası sebepler: (ihtimal sırasına göre yazdım)
- Fazla ya da yanlış yağ kullanımı (4.25lt)
- Yağ keçesi
- Silindir kapak contası
- Turbo
- Piston segmanları
- Silindir duvarlarında aşınma
Usta değilim sadece fikir vermesi açısından yazdım. O yüzden sadece bir fikir olarak değerlendirin kesinlikle teşhis ya da deneyime dayalı değildir. 4,5 ve 6 pek olası gelmiyor bana. Ayrıca bu ihtimalleri tarif ettiğiniz duman atma şikayetine istinaden yazdım. Sadece yağ eksiltiyor deseydiniz öncelikle 5W30 yerine 5W40 LL01 onaylı bir yağ önerirdim. Ayrıca Bmw Standart dizel ve benzinli motorlar için 1000km'de 0.7lt ve M motorlar için 1000km'de 1.5lt yağ tüketimine kadar izin verilen değer kabul ediyor. (SIT-SIT-SI2007-001207381).
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 31 Temmuz 2023; 4:9:11 >
-
Cevabınız için teşekkürler turbo bakıma gittiğinde silindirler açıktı 3 silindirde yağ kurumu vardı ustanın biri yağ azaltması bundan dedi diğeri ise bu kurum yağ eksiltmesi yok dedi bu pvcden olup olmadığını anlamanın bir yolu var mı acaba direk değiştirelimmi yoksa kapağı açıp bakayımmı birde üst kapak contasından olunca yağ biryere akmıyormudur yada egzostanmı cıkar kapaktan sızan kusura bakmayın cok anlamam bu işlerden
-
Silindirleri gördüyseniz üst kapağı zaten açmışsınız ve conta değişmiştir muhtemelen. Eğer sorun oradan olsaydı açıldığında fark edilirdi. Silindir duvarları da kontrol edilmiştir. Segmanlar üstten kontrol ediliyor mu bilmiyorum.
Pcv kontrol edilebilir yırtık var mı diye. Youtubeda değiştirme videoları mevcut.
Jonathan's WorkshopyoutubeBMW N13 F20 116i PCV Diaphragm Replacementhttps://www.youtube.com/watch?v=euk1tfyELqQ&feature=youtu.be
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X