Şimdi Ara

Fabrika çıkışlı olarak LPG'li veya doğalgazlı olan araçlar niye yaygınlaşmıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
3.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başka bir konu içinde mesaj olarak ta yazdım ama merakımı konuya taşımak istiyorum.

    Benim anlamadığım özellikle pazar payı büyük otomobil firmaları neden araçla tam uyumlu, o motora özel geliştirilmiş, garantili LPG sistemi bulunan sıfır araç satmıyorlar? Ticari kaygılar mıdır, karlı mı değildir nedir?

    Gerçi sıfır LPG'li araç satışı avrupada az çok var ama ülkemizde birkaç model dışında yok. Neden yaygın değil ?

    Hem fabrika çıkışlı LPG daha güvenli olur, zırt pırt uyarı ışığı yandı, ayarı bozuldu derdi olmaz.

    Devlette, temiz, ekonomik, çevreye duyarlı olduğu için bu fabrika çıkışlı LPG'li araçlara vergi indirimi, teşviği neden yapmaz, niye desteklemez?

    Hatta doğal gazla bile çalışan motorlar var. Elektrikle bataryayla uğraşacaklarına cayır cayır sobada kombide yaktığımız doğalgaza geçmek için uğraşılsa.

    Aşağıda NTV'nin internet sitesinden bir alıntı bilgiyi paylaşayım.


    ''Doğalgaz, benzin ve motorin gibi kurşun, sülfür oksit ve partikül gibi çevreye zarar veren maddeler içermiyor.

    Yapılan bir araştırmaya göre AB ülkelerinde doğalgazın benzine oranla ortalama 4 kat, motorine oranla 2 kat daha ucuz olması da doğalgazı yakıt olarak cazip kılıyor.

    Yılda 15000 kilometre yol yapan bir benzinli otomobil 1225 dolarlık yakıt harcarken, dizel otomobil 653 dolar, SDG’li (DOĞAL GAZLI) otomobil 278 dolarlık yakıt kullanıyor.

    Bunun yanında yağ değişim süresinin uzaması ve aksamlarda daha yavaş yıpranma gibi bakım masrafları da SDG’li otomobillerin getirileri arasında sayılıyor.''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 17 Eylül 2011; 16:39:17 >







  • ticari anlamda petrole bağımlılığın azalması dünyada bu kadar petrol milyarderi varken mantıklımı değil bu yüzden piyasa izin vermez bence
  • AB ülkelerinde doğalgazın benzine oranla ortalama 4 kat, motorine oranla 2 kat daha ucuz olması da doğalgazı yakıt olarak cazip kılıyor.

    bizde benzin 4.50 küsür doğalgaz 2.40

    ahh şu Türkiye deki vergiler insanı deli ediyo.
  • Öyle yaparsa dizeli nasıl satacak 10 bin lira farkla ?
  • LPG'li araçlar ciddi biçimde çoğalsa vergi indirimi falan olmaz bence aksine vergi bindirimi olur LPG fiyatları uçar.
  • ne kadar benzinden ucuz olsada Benzinin yerini hiçbir zaman Tutmuyor...Bunun için
  • Hala milletimiz LPG yi 90 ların sonlarındaki gibi bakıyor yeni nesil LPG ve kitlerinden haberleri yok olsa bile bi kere o eski görüntüleri silemiyorlar kafalarından. gidip benzine 4.33 versin veya +10 bin tl fazla verip dizel alsın ben gazlı arabamla keyfime bakıyım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Valla bu kadar talep varken neden arabaların fabrika çıkışından lpgli yapılmadığını ben de bilmiyorum. Ben şahsen lpgye karşıyım ama sonradan yapılan montajlara. Yani her ne kadar iyi bir montaj yapılsa da bana fabrika çıkışı yapılan gibi güven vermez. Aracıma fabrika çıkışından lpg taktırma imkanım olsaydı bu konuyu düşünebilirdim.


    Araştırmalarıma göre LPG''den farklı olarak doğalgazlı sistemlerde güvenlik problemi pek yok gibi. Aşağıda NTV haberinden bir paragraf koyuyorum.

    KAZA ANINDA EN GÜVENLİ YAKIT OLARAK BİLİNİYOR
    CNG (DOĞAL GAZ) yıllardır ABD, İtalya, Arjantin ve Yeni Zelanda' da kullanılıp, benzine göre daha güvenli yakıt olarak kabul ediliyor. Bunun başında LPG'deki yangın ve patlama tehlikesinin minimum düzeyde olması geliyor. Doğalgaz havadan daha hafif olduğu için bir kaza ya da sızıntı halinde diğer yakıtların (LPG, Benzin vs.) tersine hemen havaya karışıyor ve diğer yakıtlar gibi zeminde birikerek patlayıcı ve yanıcı bir ortam oluşturmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan


    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Valla bu kadar talep varken neden arabaların fabrika çıkışından lpgli yapılmadığını ben de bilmiyorum. Ben şahsen lpgye karşıyım ama sonradan yapılan montajlara. Yani her ne kadar iyi bir montaj yapılsa da bana fabrika çıkışı yapılan gibi güven vermez. Aracıma fabrika çıkışından lpg taktırma imkanım olsaydı bu konuyu düşünebilirdim.


    Araştırmalarıma göre LPG''den farklı olarak doğalgazlı sistemlerde güvenlik problemi pek yok gibi. Aşağıda NTV haberinden bir paragraf koyuyorum.

    KAZA ANINDA EN GÜVENLİ YAKIT OLARAK BİLİNİYOR
    CNG (DOĞAL GAZ) yıllardır ABD, İtalya, Arjantin ve Yeni Zelanda' da kullanılıp, benzine göre daha güvenli yakıt olarak kabul ediliyor. Bunun başında LPG'deki yangın ve patlama tehlikesinin minimum düzeyde olması geliyor. Doğalgaz havadan daha hafif olduğu için bir kaza ya da sızıntı halinde diğer yakıtların (LPG, Benzin vs.) tersine hemen havaya karışıyor ve diğer yakıtlar gibi zeminde birikerek patlayıcı ve yanıcı bir ortam oluşturmuyor.



    Cng ülkemizde yaygın olan bir sistem değil.


    evet cng yaygın bir sistem değil sadece otobüslerde kullanılıyor. Keşke yaygınlaşsa lpg ye göre çok daha güvenli ve ucuz bi o kadarda lpg ye göre daha az zarar veriyor diye okmuştum.Bu konudaa detaylı bir araştırma yapmıştım zamanında bizim ülkemizin için geçerlimi bilmiyorum ama diyelimki aracınıza cng sistemi taktırdınız bunun dolumunu yapmak için evinizdeki dogalgaz hattınıza bir makine bağlayıp dolum yapabılıyormussunuz yanı benzin istasyonu falan ugrasmadan hergün evden çıkmadan doldur çık ne güzel aslında tam bizim milletin seveceği bi yöntem ama nası yaygınlaşmamış hayret.




  • devlet vergi kaybedeceği için öncelikle destek vermez. devlet lpg ye zam yapsa bile evde dolumun yolları araştırılır yeni kitlerle evden doğalgaz hortumu uzatıp arabaya doldurulabilir

    bu işin önünde öncelikli engel arabanın garantisinin delinmesi. gidip 5-10 bin lira fazladan verip dizel almaya yanaşmayanlar benzinli araç alıyor. tutucu kesimi göz ardı edersek daha arabaya satış aşamasında lpg takılıp verilebilir (chevrolet , opel , hyundai gibi markaların yaptığı gibi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 18 Eylül 2011; 2:44:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    İnsanların evinden gaz doldurduğunu düşünüyorum da herhalde felaket olurdu. Düşünsene istnbulda 1 günde onlarca yangın ve patlama, sırf ucuza olsun diye kaçak dolum yapmaya çalışan vatandaşlar yüzünden :)


    aynen öle bizim millet bi yolunu bulur kaçak doldurur. yada elinde sigarayla doldurmaya kalkar apartmanı havaya uçurur bizim ülkede olcak iş değil valla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 18 Eylül 2011; 2:51:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456


    Yılda 15000 kilometre yol yapan bir benzinli otomobil 1225 dolarlık yakıt harcarken, dizel otomobil 653 dolar, SDG’li (DOĞAL GAZLI) otomobil 278 dolarlık yakıt kullanıyor.

    ''



    15bin kmde 1225 dolar yakıt harcayan araba ne zaman çıktı yaw hemde benzinli, bu arabaya lpg takanın aklına şaşarım lpg daha çok yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_patriot


    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456


    Yılda 15000 kilometre yol yapan bir benzinli otomobil 1225 dolarlık yakıt harcarken, dizel otomobil 653 dolar, SDG’li (DOĞAL GAZLI) otomobil 278 dolarlık yakıt kullanıyor.

    ''



    15bin kmde 1225 dolar yakıt harcayan araba ne zaman çıktı yaw hemde benzinli, bu arabaya lpg takanın aklına şaşarım lpg daha çok yakar


    haberde ab ülkelerinden bahsediliyor. araştırmanın sonucu orası ile alakalıdır, bizim memlekette 1225 dolarla helaya bile gidilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Başka bir konu içinde mesaj olarak ta yazdım ama merakımı konuya taşımak istiyorum.

    Benim anlamadığım özellikle pazar payı büyük otomobil firmaları neden araçla tam uyumlu, o motora özel geliştirilmiş, garantili LPG sistemi bulunan sıfır araç satmıyorlar? Ticari kaygılar mıdır, karlı mı değildir nedir?

    Gerçi sıfır LPG'li araç satışı avrupada az çok var ama ülkemizde birkaç model dışında yok. Neden yaygın değil ?

    Hem fabrika çıkışlı LPG daha güvenli olur, zırt pırt uyarı ışığı yandı, ayarı bozuldu derdi olmaz.

    Devlette, temiz, ekonomik, çevreye duyarlı olduğu için bu fabrika çıkışlı LPG'li araçlara vergi indirimi, teşviği neden yapmaz, niye desteklemez?

    Hatta doğal gazla bile çalışan motorlar var. Elektrikle bataryayla uğraşacaklarına cayır cayır sobada kombide yaktığımız doğalgaza geçmek için uğraşılsa.

    Aşağıda NTV'nin internet sitesinden bir alıntı bilgiyi paylaşayım.


    ''Doğalgaz, benzin ve motorin gibi kurşun, sülfür oksit ve partikül gibi çevreye zarar veren maddeler içermiyor.

    Yapılan bir araştırmaya göre AB ülkelerinde doğalgazın benzine oranla ortalama 4 kat, motorine oranla 2 kat daha ucuz olması da doğalgazı yakıt olarak cazip kılıyor.

    Yılda 15000 kilometre yol yapan bir benzinli otomobil 1225 dolarlık yakıt harcarken, dizel otomobil 653 dolar, SDG’li (DOĞAL GAZLI) otomobil 278 dolarlık yakıt kullanıyor.

    Bunun yanında yağ değişim süresinin uzaması ve aksamlarda daha yavaş yıpranma gibi bakım masrafları da SDG’li otomobillerin getirileri arasında sayılıyor.''



    m59 kasa partner ve berlingolar yani bi önceki yere basık kasalar karsanda doğalgazlı(cng) olrak üretiliyor. ancak doğalgazlı araçların türkiyede satılı yasak olduğu için sadece avrupaya ihraç ediliyor malesef.

    ki şöyle bir durumda var , eğer evinizdeki doğalgaz tesisatına kompresör bağlayıp doğalgazlı araca dolum yapabiliyorsunuz.




  • Ankara otobüsler gazlı gayette sessizler gerçekten severim kendilerini.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.