Şimdi Ara

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Genleşme Derzleri Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FSM Köprüsü genleşme derzleri değişimini firmamız gerçekleştiriyor. Konuyla ile ilgili teknik sorularınız varsa yanıtlayabilirim. Küfür edilmezse sevinirim



  • Bu konuyu "Otomobil" bölümüne açsanız daha isabetli olur.
    (Not: Küfür ederlerse karışmam.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saygılı1i

    Bu konuyu "Otomobil" bölümüne açsanız daha isabetli olur.
    (Not: Küfür ederlerse karışmam.)
    orda saydırabilirler hocam
    ama dur açayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djemiltr

    orda saydırabilirler hocam
    ama dur açayım.

    Alıntıları Göster
    Bence burdan devam edilebilir. Konuyla alakalımı bilmiyorum ama köprüde korozyon tehlikesi söz konusumu?
  • Bence konuya en baştan başlanmalı. Şematik olarak "Genleşme Derzi" nedir ne işe yarar belirtirseniz iyi olur. Ben mesleğim gereği bu tür mühendislik harikalarına aşinayım. Ama eminim ki forumda bir çok üye bu kavramdan bihaber.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Réplika

    Bence burdan devam edilebilir. Konuyla alakalımı bilmiyorum ama köprüde korozyon tehlikesi söz konusumu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Réplika

    Bence burdan devam edilebilir. Konuyla alakalımı bilmiyorum ama köprüde korozyon tehlikesi söz konusumu?


    Oldukça korozif atmosfere maruz olması sebebiyle köprüde korozyon tehlikesi elbette söz konusudur. Boğaziçi Köprüsü'nün boyaları çinko esaslı koruyucu boyalar ile geçtiğimiz yıllarda yenilenmişti. FSM'de böyle bir çalışma yapılmış mıydı bilmiyorum ancak KGM (Karayolları Genel Müdürlüğü) 17. Bölge Müdürlüğü, uzman ekiplere yaptırdığı çalışmalarla köprülerin tüm riskli bölgelerini belirliyor ve eminim gelecekte bu risklere karşı tedbirler alınacaktır.

    Bahsettiğim uzman ekip İngiltere'den geliyor, konusunda tanınan bir müşavirlik firması ve geçtiğimiz 3 yıl içinde her iki köprüyü de oldukça ayrıntılı biçimde gözden geçirdiler. Elden geçirilmesi gereken bölümler kritiklik seviyesine göre kategorize edildi ve tavsiye önlemler raporlar halinde KGM'ye sunuldu.

    Kimi herkesin dikkatini çekecek şekilde, kimiyse kimsenin haberi olmadan gerekli önlemler alınıyor. Genleşme derzleri değişimi de bahsettiğim öncelikli önlemlerden biridir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djemiltr

    quote:

    Orjinalden alıntı: Réplika

    Bence burdan devam edilebilir. Konuyla alakalımı bilmiyorum ama köprüde korozyon tehlikesi söz konusumu?


    Oldukça korozif atmosfere maruz olması sebebiyle köprüde korozyon tehlikesi elbette söz konusudur. Boğaziçi Köprüsü'nün boyaları çinko esaslı koruyucu boyalar ile geçtiğimiz yıllarda yenilenmişti. FSM'de böyle bir çalışma yapılmış mıydı bilmiyorum ancak KGM (Karayolları Genel Müdürlüğü) 17. Bölge Müdürlüğü, uzman ekiplere yaptırdığı çalışmalarla köprülerin tüm riskli bölgelerini belirliyor ve eminim gelecekte bu risklere karşı tedbirler alınacaktır.

    Bahsettiğim uzman ekip İngiltere'den geliyor, konusunda tanınan bir müşavirlik firması ve geçtiğimiz 3 yıl içinde her iki köprüyü de oldukça ayrıntılı biçimde gözden geçirdiler. Elden geçirilmesi gereken bölümler kritiklik seviyesine göre kategorize edildi ve tavsiye önlemler raporlar halinde KGM'ye sunuldu.

    Kimi herkesin dikkatini çekecek şekilde, kimiyse kimsenin haberi olmadan gerekli önlemler alınıyor. Genleşme derzleri değişimi de bahsettiğim öncelikli önlemlerden biridir.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler bilgi için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saygılı1i

    Bence konuya en baştan başlanmalı. Şematik olarak "Genleşme Derzi" nedir ne işe yarar belirtirseniz iyi olur. Ben mesleğim gereği bu tür mühendislik harikalarına aşinayım. Ama eminim ki forumda bir çok üye bu kavramdan bihaber.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Saygılı1i

    Bence konuya en baştan başlanmalı. Şematik olarak "Genleşme Derzi" nedir ne işe yarar belirtirseniz iyi olur. Ben mesleğim gereği bu tür mühendislik harikalarına aşinayım. Ama eminim ki forumda bir çok üye bu kavramdan bihaber.



    İnşaat mühendisi olmamakla birlikte elimden geldiğince anlatmaya çalışayım:

    Viyadüklerden ve köprülerden aracınızla geçerken başlangıç ve bitiş noktalarında, bazen de orta bölümlerde ek yerleri üstünden geçersiniz. Bunlar genleşme derzleri (expansion joints) olarak adlandırılırlar.

    Genleşme derzleri, köprü ve viyadüklerin yıl içindeki sıcaklık değişikilikleri sonucunda uzama ve kısalmalarının gereksiz gerilmelere sebep olmamaları için kullanılır. Yazın köprüler uzarken genleşme derzleri kısalır; kışın köprünün askıdaki kısmı kısaldığındaysa genleşme derzi uzar ve böylece birlikte çalışan köprü ve kara bölümlerinin birbirlerine zarar vermeleri önlenir.

    Aşağıda iki resim veriyorum:
     Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Genleşme Derzleri Değişimi



     Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Genleşme Derzleri Değişimi


    Birinci resim, FSM köprüsünde şu anda mevcut olan genleşme derzlerinin, ikinci resim ise yeni yapılan ve çalışmalar süresince yerleştirilecek derzlerdir. Bu ikinci resimdeki derz aynı zamanda Boğaziçi Köprüsü'nde 30 küsür yıldır kullanılmakta olan derzler ile aynı tiptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djemiltr -- 24 Haziran 2009; 0:22:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djemiltr

    quote:

    Orjinalden alıntı: Saygılı1i

    Bence konuya en baştan başlanmalı. Şematik olarak "Genleşme Derzi" nedir ne işe yarar belirtirseniz iyi olur. Ben mesleğim gereği bu tür mühendislik harikalarına aşinayım. Ama eminim ki forumda bir çok üye bu kavramdan bihaber.



    İnşaat mühendisi olmamakla birlikte elimden geldiğince anlatmaya çalışayım:

    Viyadüklerden ve köprülerden aracınızla geçerken başlangıç ve bitiş noktalarında, bazen de orta bölümlerde ek yerleri üstünden geçersiniz. Bunlar genleşme derzleri (expansion joints) olarak adlandırılırlar.

    Genleşme derzleri, köprü ve viyadüklerin yıl içindeki sıcaklık değişikilikleri sonucunda uzama ve kısalmalarının gereksiz gerilmelere sebep olmamaları için kullanılır. Yazın köprüler uzarken genleşme derzleri kısalır; kışın köprünün askıdaki kısmı kısaldığındaysa genleşme derzi uzar ve böylece birlikte çalışan köprü ve kara bölümlerinin birbirlerine zarar vermeleri önlenir.

    Aşağıda iki resim veriyorum:
     Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Genleşme Derzleri Değişimi



     Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Genleşme Derzleri Değişimi


    Birinci resim, FSM köprüsünde şu anda mevcut olan genleşme derzlerinin, ikinci resim ise yeni yapılan ve çalışmalar süresince yerleştirilecek derzlerdir. Bu ikinci resimdeki derz aynı zamanda Boğaziçi Köprüsü'nde 30 küsür yıldır kullanılmakta olan derzler ile aynı tiptir.

    Alıntıları Göster
    Bence köprüyü komple kapatarak yapın sadece acil geçişler toplu taşıma girişi olsun yoksa millet yolda ölüp gidecek çok fena olmuş gözünü seveyim ankaranın

    Düzeltme:Yazım hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winchester -- 24 Haziran 2009; 0:39:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winchester

    Bence köprüyü komple kapatarak yapın sadece acil geçişler toplu taşıma girişi olsun yoksa millet yolda ölüp gidecek çok fena olmuş gözünü seveyim ankaranın

    Düzeltme:Yazım hatası

    Alıntıları Göster
    Bence rahat rahat çalışın acele etmeyin.. Ankarada yaşamanın bir de artısını görelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: raskolnikov77

    Bence rahat rahat çalışın acele etmeyin.. Ankarada yaşamanın bir de artısını görelim

    Alıntıları Göster
    geceleri nedn çalışmıyorlarsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sçsb

    geceleri nedn çalışmıyorlarsa

    Alıntıları Göster
    FSM yapılırken falan belgesel görüntüleri var mı bir yerde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yken

    FSM yapılırken falan belgesel görüntüleri var mı bir yerde?

    Alıntıları Göster
    Neyseki fazla karşıya geçen biri değilim diyecem ama köprünün trafiği köprüye giden yollar dışında da trafiğe sebep oluyor. Sol ve sağ olarak ilerde ayrılan yolda insanlar köprü için sağa geçmek yerine 2. sıra 3. sıra yapıyorlar sol taraf tek şeride düşüyor, hatta bazen tamamen duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    Neyseki fazla karşıya geçen biri değilim diyecem ama köprünün trafiği köprüye giden yollar dışında da trafiğe sebep oluyor. Sol ve sağ olarak ilerde ayrılan yolda insanlar köprü için sağa geçmek yerine 2. sıra 3. sıra yapıyorlar sol taraf tek şeride düşüyor, hatta bazen tamamen duruyor.

    Alıntıları Göster
    sadece iett ve halk otobüslerine açmaları lazım..herkes tek kişi arabalarına binip yolları tıkamakla ne yaptıklarını zannediyorlar anlamış değilim..şu türk milleti kadar kendini düşünen bencil insanlar yoktur..biz otobüslerde sıkış tıkış işe gitmeye çalışalım beyefendiler lüks otomobillerinde klimalı tek başlarına gitsinler..yazıklar olsun diyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark matter

    sadece iett ve halk otobüslerine açmaları lazım..herkes tek kişi arabalarına binip yolları tıkamakla ne yaptıklarını zannediyorlar anlamış değilim..şu türk milleti kadar kendini düşünen bencil insanlar yoktur..biz otobüslerde sıkış tıkış işe gitmeye çalışalım beyefendiler lüks otomobillerinde klimalı tek başlarına gitsinler..yazıklar olsun diyorum..

    Alıntıları Göster
    eheh bunları öğrensem iyi olacak
    3 yıl sonra inşallah ben de inşaat mühendisi olacağım, büyük olasılıkla ulaşım alanına yönelirim. ama daha zaman var, bakalım

    bir de bu günlerde köprü trafiği hakkında biraz yoğun haberler vardı, bundanmış demek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hashus1099

    eheh bunları öğrensem iyi olacak
    3 yıl sonra inşallah ben de inşaat mühendisi olacağım, büyük olasılıkla ulaşım alanına yönelirim. ama daha zaman var, bakalım

    bir de bu günlerde köprü trafiği hakkında biraz yoğun haberler vardı, bundanmış demek

    Alıntıları Göster
    Gece niye çalışmıyor bu arkadaşlar.O zeminde ne yapıyorlarsa trafik kesilmeden de yapılır gibime geliyor.
    illa trafiği keseceksen tamamen kes ki iş tamam olsun.millet başının çaresine baksın.
    cumhurbaşkanı düğüne yetişecek diye karayolu kapatılan bir ülkede buna kimsenin itirazı olmaz sayın yetkililer!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark matter

    sadece iett ve halk otobüslerine açmaları lazım..herkes tek kişi arabalarına binip yolları tıkamakla ne yaptıklarını zannediyorlar anlamış değilim..şu türk milleti kadar kendini düşünen bencil insanlar yoktur..biz otobüslerde sıkış tıkış işe gitmeye çalışalım beyefendiler lüks otomobillerinde klimalı tek başlarına gitsinler..yazıklar olsun diyorum..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bonser24

    sadece iett ve halk otobüslerine açmaları lazım..herkes tek kişi arabalarına binip yolları tıkamakla ne yaptıklarını zannediyorlar anlamış değilim..şu türk milleti kadar kendini düşünen bencil insanlar yoktur..biz otobüslerde sıkış tıkış işe gitmeye çalışalım beyefendiler lüks otomobillerinde klimalı tek başlarına gitsinler..yazıklar olsun diyorum..




    Metrobüsten sonra daraltılan yollar yüzünden trafik iyice arttı.. Herkesin kendi tercihi, ister otobüsle gider ister helikopterle. Trafiğin en büyük nedeni ticari araçlar ve toplu taşıma araçları asıl. Sonrasında da özel şirketlerin rent a car anlaşmalarıyla araçlar alıp, 1000 lira maaş alan en alt kademe çalışanlarına bile araç vermesi. Bireysel olarak kendi aracını kullananların trafiğe kötü etkisi en az düzeyde. İlk başta bu özel şirketlerin çalışanlarına araç vermesinin bir şekilde önüne geçilmeli, çünkü sadece trafik değil aynı zamanda kendi araçları olmadığından kurallarada uymuyorlar, sonrasında minibüsler ve halk otobüsleri tamamen kaldırılmalı. En sonunda da normal araç yolunda seyreden iett hatları kaldırılıp hepsi metrobüs ve normal yeraltı metrosuna verilmeli. O zaman trafik kurtulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eloko

    Gece niye çalışmıyor bu arkadaşlar.O zeminde ne yapıyorlarsa trafik kesilmeden de yapılır gibime geliyor.
    illa trafiği keseceksen tamamen kes ki iş tamam olsun.millet başının çaresine baksın.
    cumhurbaşkanı düğüne yetişecek diye karayolu kapatılan bir ülkede buna kimsenin itirazı olmaz sayın yetkililer!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mercan2021

    geceleri nedn çalışmıyorlarsa



    quote:

    Orjinalden alıntı: eloko

    Gece niye çalışmıyor bu arkadaşlar.O zeminde ne yapıyorlarsa trafik kesilmeden de yapılır gibime geliyor.
    illa trafiği keseceksen tamamen kes ki iş tamam olsun.millet başının çaresine baksın.
    cumhurbaşkanı düğüne yetişecek diye karayolu kapatılan bir ülkede buna kimsenin itirazı olmaz sayın yetkililer!


    Yanlışınız var, gece de çalışıyoruz. Çalışmalar 24 saat sürüyor.

    Eğer söylediğiniz neden sadece gece çalışılmadığıysa, bu maalesef mümkün değil. değişimi gerçekleştirmek için eski derzlerin sökülmesi, yeni derzlerin yerleştirilmesi için taşıyıcı konstrüksiyonun monte edilmesi gerekiyor. taşıyıcı konstrüksiyonu monte etmek ise maalesef çat diye olmuyor, zaman alan bir iş.

    kimileri şöyle düşünebilir, geceleri çalışılsın, sabaha doğru boşluğa geçici bir kasis koyulsun, gece olunca trafik yine kapansın, kasis kaldırılsın ve çalışmalar devam etsin, sabah da tekrar kasis konsun, vs...

    fakat maalesef bu da mümkün değil. çalışma yapılan mesafe yaklaşık 4 metre uzunluğunda. bu kadarlık bir alana kasis koyarsanız birçok kazaya sebep olursunuz. günde 250,000 aracın geçtiği böyle bir köprüde bu, bile bile kazalara sebep olmak demektir.

    farklı düşünceleri olan varsa yorumlarını bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    quote:

    Orjinalden alıntı: bonser24

    sadece iett ve halk otobüslerine açmaları lazım..herkes tek kişi arabalarına binip yolları tıkamakla ne yaptıklarını zannediyorlar anlamış değilim..şu türk milleti kadar kendini düşünen bencil insanlar yoktur..biz otobüslerde sıkış tıkış işe gitmeye çalışalım beyefendiler lüks otomobillerinde klimalı tek başlarına gitsinler..yazıklar olsun diyorum..




    Metrobüsten sonra daraltılan yollar yüzünden trafik iyice arttı.. Herkesin kendi tercihi, ister otobüsle gider ister helikopterle. Trafiğin en büyük nedeni ticari araçlar ve toplu taşıma araçları asıl. Sonrasında da özel şirketlerin rent a car anlaşmalarıyla araçlar alıp, 1000 lira maaş alan en alt kademe çalışanlarına bile araç vermesi. Bireysel olarak kendi aracını kullananların trafiğe kötü etkisi en az düzeyde. İlk başta bu özel şirketlerin çalışanlarına araç vermesinin bir şekilde önüne geçilmeli, çünkü sadece trafik değil aynı zamanda kendi araçları olmadığından kurallarada uymuyorlar, sonrasında minibüsler ve halk otobüsleri tamamen kaldırılmalı. En sonunda da normal araç yolunda seyreden iett hatları kaldırılıp hepsi metrobüs ve normal yeraltı metrosuna verilmeli. O zaman trafik kurtulur.

    Alıntıları Göster
    bireysel araç kullananların etkisi en az düzeydemi..sen istanbulda yaşadığından eminmisin..veya at gözlüğü ile dolaşıyorsun..ikisinden biri..bu laftan sonra yorumsuz yaklaşıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark matter

    bireysel araç kullananların etkisi en az düzeydemi..sen istanbulda yaşadığından eminmisin..veya at gözlüğü ile dolaşıyorsun..ikisinden biri..bu laftan sonra yorumsuz yaklaşıyorum..

    Alıntıları Göster
    Televizyona bir hoca çıktı.Trafik kesmeden yapılır dedi.Daha öncede benzer bir durum olmuş,itiraz etmiş ve trafik kesilmeden yapılmış.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.