Şu piyasada bulup bulacağınız (bence -6 yıl kullandım-) en sorunsuz motor-şanzıman kombinasyonu. LPG uyumu harika (Ben taktırmamıştım), bakım dışında sanayi yüzü göstermez. Yakıt olarak şu an kullandığım 1.2 puretech motor gibi yakıyordu. E-torq Egea Şehir içinde 8-11 lt arası (yokuş, ışık, trafik durumuna göre), uzun yolda 5-6 lt arası (çok sıkıştırmazsanız) yakar. |
FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) (54. sayfa)
-
-
120 seviyesinde çok fazla motor sesi geliyor mu? Genellikle 120 sabit gidiyorum uzun yollarda -
quote:
Orijinalden alıntı: HÜDAVENDİGARMAH
120 seviyesinde çok fazla motor sesi geliyor mu? Genellikle 120 sabit gidiyorum uzun yollardaDüz yolda sıkıntı olmaz (HB için konuşuyorum, sedanları bilmiyorum, arada farklar var), yokuş çıkarken illaki o motor devir çevirip bağıracak. Rüzgar yalıtımı da iyidir. 6 Senede hiç yapmadıysam en az 15 kez uzun yola gittim, hiç rahatsızlık duymadım. Ben genelde 105-110 sabit kullanırım. 110 Dan sonra hele hava rüzgarlıysa aynalardan rüzgar sesi hissedilmeye başlanır. Onun dışında yol sesi-rüzgar sesi-motor sesi konusunda kendisinden beklenilmeyecek derecede iyidir. (Dediğim gibi tamamı HB kasa için geçerli)
-
Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim, iyi günler dilerim -
Aynı araç bende de var. Film de yaptırdım. Ama herhangi bi ses yok
-
quote:
Orijinalden alıntı: ozkan6606Aynı araç bende de var. Film de yaptırdım. Ama herhangi bi ses yok
Buradan herkese bilgi olması için paylaşayım. Bakım zamanı gelince servise götürdüm gıcırtıdan bahsettim silikon sprey sıkmışlar kapıyı gösterdim bakın dedim bastırınca bu kadar şleri geri gitmemesi lazım gıcırtıda öyle çıktığını gördü kapılar orta düzey sıkılmış biz daha sıkı yapabiliriz dedi ve 10 dk da ayar yaptılar kapılar daha sıkı kapanıyor ama ses tamamen gittiği gibi genel yol sesi vs de en az %50 azaldı özetlemem gerekirse bazı araçlarda kapı kapnma aralığı biraz geniş bırakılmış bunu ayarlarınca izolasyon çok çok farkediyor varsa fitil sesi gidiyor herkese tavsiye ederim.
-
Egea 1.4 Fire Motor, Tork eğrisi;
(Turuncu çizgi Tork’u, Beyaz çizgi Beygir’i gösterir)
Tork Eğrisi Analizi:
• 1000-2000 RPM: Tork düşük, 50 Nm civarında. Bu aralık motorun genellikle en az verimli çalıştığı bölgedir.
• 2000-3500 RPM: Tork hızla artıyor ve yaklaşık 120-125 Nm seviyesine ulaşıyor. Motorun verimli çalışmaya başladığı ve yakıt tüketiminin optimize edildiği aralıktır.
• 3500-4500 RPM: Tork maksimum seviyeye, yani 127 Nm’ye ulaşıyor. Motorun en verimli ve güçlü çalıştığı bölgedir.
• 4500-6000 RPM: Tork azalıyor, ancak motor hala yeterli güç üretmeye devam ediyor. Bu devirlerde sık kullanmak motorun yıpranmasına neden olur.
• 6000+ RPM: Tork ciddi şekilde düşüyor ve motor aşırı zorlanıyor.
Verimli Sürüş İçin İpuçları:
1. Optimal Devir Aralığı:
• 2000-3500 RPM aralığında sürüş yapmaya özen gösterin. Bu aralıkta motor verimli çalışır, yakıt tüketimi optimize edilir ve aşınma minimumda tutulur.
2. Maksimum Güç Kullanımı:
• Hızlanma veya yokuş çıkma gibi durumlarda 3500-4500 RPM aralığında sürüş yapılabilir. Ancak bu aralığın sürekli kullanımı motor ömrünü kısaltabilir.
3. Düşük Devirlerden Kaçınma:
• 1000-2000 RPM aralığında yüksek vites kullanmak motorun zorlanmasına neden olabilir. Bu nedenle düşük devirlerde yüksek vites kullanımından kaçının.
4. Yüksek Devirlerden Kaçınma:
• 4500 RPM’nin üzerindeki devirlerde motoru uzun süre kullanmaktan kaçının. Bu devirlerde motor aşırı zorlanır ve ömrü kısalabilir.
5. Düzenli Bakım:
• Motorun verimli çalışması ve uzun ömürlü olması için düzenli bakım yapın. Yağ değişimi, filtre değişimi ve diğer periyodik bakımlar ihmal edilmemelidir.
Hız Seçimi
Şehir İçi Sürüş:
• 2000-3500 RPM aralığında kalacak şekilde düşük hızlarda (30-50 km/s) ve düşük viteslerde sürüş yapın.
. Şehir Dışı ve Otoyol Sürüşü:
• 3500 RPM’i geçmeyecek şekilde orta hızlarda (50-90 km/s) ve orta viteslerde sürüş yapın.
Hızlanma ve Geçişler:
• 3500-4500 RPM aralığında kısa süreli hızlanmalar yapabilirsiniz, ancak bu durumu sürekli hale getirmemeye özen gösterin.
Bu önerilerle motorunuzu daha verimli kullanabilir ve ömrünü uzatabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 30 Temmuz 2024; 12:21:18 >
-
Egea 1.4 Fire motoru için; sürekli, hızlandırıp beygir yükseltme amaçlı yazılımlar yapılmış. Bunlar uzun vadede motora çok zararı olan işlemler. Bende tam tersi şekilde motoru yormayacak ve en verimli çalışma aralığında tutarak hem yakıt verimliliğini arttıracak hemde motoru daha düşük devirlerde kullanmaya zorlayarak ömrünü uzatacak bir yazılımın yapılması gerektiği kanaatindeyim. Renault arabalarında yada Dizel Egea’larda olan Eco mod tuşu gibi bir tuşla bu mod aktif edilsin ve gösterge panelinde Eco yazısı belirsin aktif edildiğinde. Biz rallici değiliz. Fazla fazla yeter bu arabanın motor gücü bize. Sadece uzun motor ömrü ve daha az yakıt tüketimi sağlamak olacak Eco modunun asıl amacı. Yazılımı bu çerçevede işlemek gerekiyor.
Eco Mod’un başlıca özellikleri şunlar olmalı;
1. Motor devri 4500’e ulaştığında, motora verilen yakıt otomatik kesilsin yada çok azaltılsın ki motor 4500 devirden daha yüksek hızda dönemesin. 4500 devir üstünde yakıt enjeksiyonu azaltılsın ve ateşleme zamanlaması geciktirilsin. Hatta motorun 4500 devir üstüne çıkmasını otomatik engellemek için sadece motorun durmasını engelleyecek kadar yakıt verilse (1,4&2.0 litre/100km) yeterli. (zorunlu)
2. Gaz pedalına %50’den fazla basıldığında, gaz tepkisi azaltılsın. (zorunlu)
3. Intelligent Speed Assist (ISA), Akıllı Hız Sınırlaması özelliği zorunlu olarak aktif edilsin. Yoldaki hız sınırı tabelalarına göre hız sınırları zorunlu olarak aşılamasın ve hız aşımı denendiğinde motor gaz yemesin. (opsiyonel)
4. Yakıt enjeksiyonu motorun minimum yakıt tüketimini sağlayacak şekilde ayarlanmalı. (zorunlu)
5. Ateşleme zamanlaması motorun en verimli yanmasını sağlayacak şekilde ayarlanmalı. (zorunlu)
6. Eco modu araba çalıştırıldıktan sonra bir buton vasıtasıyla açılıp kapatılmalı ve kontak kapatıldığında otomatik olarak Eco modu kapatılmış olmalı, kontak açıldığında da kapalı konumda kalmalı ta ki sürücü Eco modunu butona basıp açana kadar.(zorunlu)
7. Eco modu açıldığında gösterge panelinde Eco yazısı veya bir fidan simgesi belirsin. (zorunlu)
Egea 1.4 Fire motorun, Ekonomik modu özelliği için bunlar yeterli olur sanıyorum. Hadi bakalım malzemeyi verdim. Helva yapması kaldı.
Bakalım bu işlerle uğraşan bir babayiğit olacak mı. Motorunu seven, arabasını seven ve ömrünü uzatmak isteyen herkesin bunu kullanması gerekir. Şartları yazılımla zorladığınızda değil, motoru rahatlatıp huyuna göre davrandığınızda motorun ömrünü uzatabilirsiniz. 1.4 Fire motorun huyunu bir önceki mesajımda analiz ettim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 30 Temmuz 2024; 15:58:9 >
-
City mod var ama amacı nedir acaba
-
Şehir manevralarında direksiyonu daha yumuşak yapmak. Belirli bir hızdan sonra devreden çıkar.
-
City modu, direksiyon simidini yumuşatarak özellikle şehir içi sürüşlerde ve park manevralarında sürücünün konforunu artırmayı hedefler.
Başka da bir işe yaramıyor City modu maalesef.
-
Merhabalar.
Easy 1.3 egea bakıyorum. 2023te sadece ekran mı değişiyor. Duyduğuma göre arka hoparlörleri koymuyorlarmış 2023te. Ayrıca bu 2023teki teybin geniş ekran olması dışında ne farklılık sunuyor. Bluetooth ile müzik bağlantısı yapabiliyor mu.
Başka bir farklılığı söz konusu mu bir atkadaşın yorumunu okumuştum 2023 egeam önceki 2021 egeamdan daha kalitesiz ve daha çok ses alıyor diye yazmıştı. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim paramın yeteceği en temiz 2021 sonrası easy 1.3 egeayı alma niyetindeyim. Beyaz olsun düşüncesindeyim güneş yanığı riski diğer renklerde var mı özellikle gümüş gride?
Şimdiden teşekkürler hayırlı formlar -
Arkadaşlar merhaba. 2023 Egea Cross 1.4 manuel Street paket için lastik ölçüleri sanırım 205 60 R16 idi. Kış lastiği alacağım tavsiyesi olan var mı? Yada şu ölçü daha iyi oluyor diyorsanız ona da bakabilirim. Bu ölçüde çok fazla seçenek yok. İyi bir kış lastiği almak istiyorum ama fiyatlarda uçmuş. -
Modele göre ebat bakınca lassa, pirelli gibi sitelerde hep 205-55-R16 çıkıyor bu araç için uygun ölçü olarak ama üzerinde 205-60-R16 var ve bu iki ölçü arası ciddi fiyat farkı oluyor. 4 tekerde 6-8 bin TL arası fark oluşuyor. Hangi ebat doğru -
Egea Cross 1.6 otomatik arabamla tatil için Antalya’ya geldim öğlen arabayla yokuş bir yere çıkarken bir iki kez dur kalk yaptım önce solda sanki bir yeri sürtmüşüm gibi bir ses geldi, sonra da transmisyon aşırı sıcak aracın vitesini arttırın ya da park edin uyarısı geldi 1 saat boyunca park ettim hareket ettirince sorun kayboldu bunun nedenini bilen var mı ileride sorun yaratır mı ? Bir hafta boyunca yoğun kullanılacak -
60 yanak orijinal gelen, 55 yanağa geçebilirsiniz sorun olmaz. Sedanlar yine 205 taban ama 55 yanak, crosslar yerden daha yüksek olsun diye 205 tabana 60 yanak koyuyorlar.
-
Peki hocam kış şartlarında ince yanak mı daha iyi yoksa kalın yerden yüksek mi. Ya da çok fark etmez mi fiyat farkı da var aslında baya
-
Arkadaşlar egea cross 1.4 aracım var lastik basınçşarı kaç olmalı kapı içinde yazmıyor -
Önleri 34 -36 psi yapabilirsin, arkaları da 36 psi yap
Lastik soğukken hava bas
-
Kış şartlarında yanak fark etmez, dar taban daha iyi olur. 205 55 16 almanızda bir sakınca yok.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X