Şimdi Ara

Fiat Palio 1.4 el benzinde rolanti dalgalanma sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 99 model palio el 8 valf var.9 ay önce aldık rolantide bir sorun yoktu. 15 gün önce ikinci yağ bakımı yaptırdım.yağ filtresi ve hava filtresi değişti.motor üstten ve alttan balata spreyi ile temizlendi.5 gün sonra rolanti benzinde dalgalı çalışmaya başladı LPG de düzgün çalışıyor.sibop ayarı yapıldı ,rolanti valfi değişti , enjektör diyaframı çatlakmış değişti boğaz kelebeği temizlendi 350 tl verildi ama düzelmedi.Bilgisine çok güvendiğim ustam bu kadar oluyor dedi bıraktı. tekrar söylüyorum LPG de normal benzinde yapıyor her iki yakıtta da gaz yeme veya çekişinde sorun yok. bujiler bir önceki yağ bakımında değişmişti.basit bir şeydir belki ama bulamadık çok bir zararı yok stop etmiyor ama kafaya taktım çözmek istiyorum.fikri olan varsa teşekkür ederim.ayrıca not ; motor soğukken sorun yok dalgalanma ısınınca oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rasim45 -- 4 Nisan 2019; 18:55:58 >



  • Benzin pompasına ve filtresine, hortumlarına baktırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç uğraşma tüpte sorun yoksa öyle kullan.bunlar benzinde düzgün çalışsa tüp düzensiz oluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin pompasına role yaptır (lpg kullanan taksiciler gibi) sorunların biter. Bitmese bile yaptığın işlemin sana zararı olmaz yararı bile olur. Benzin pompasının ömrü uzar. Bu role olayı sadece lpg'li araçlarda işe yarar.
  • dalgalanma derken rolantide 500 ile 1000 devir arasında dalgalanıyor.benzin pompası 2 ay önce değişti usta da zaten ondan değil dedi.gaz yemesinde gidişinde çekişinde bir sorun yok sadece rolantide var.birde haftasonu değişen rolanti valfını beyine adapte etmeyi deneyeceğim ayrıca lambda (oksijen)sensörüne baktıracağım.8 aydır bir şey yoktu yeni oldu ve bu arıza ile birlikte olan yani arızayı ararken gördüğümüz enjektör diyaframı çatlamıştı diyafram da değişti.mesajlarda biri hava filtresi hortumu koli bandı ile sarılmışmı diye sormuş ne demek istediğini anlamadım kalın boruda herhangi bir deforme veya bant yok ince olan rolanti borusu (tel gibi ince metal boru) yerinde duruyor.onu motordan sökünce hava girişi çok arttığından devir 1500-2000 lere çıkıyor.o borunun içine hava filtresi içinden bir pislik gelip tıkanacağını zannetmiyorum ama bakacağım.normalde saat gibi çalışan motordu.tüm alternatiflere bakacağım artık.




  • arkadaşlar giderilemeyen rölanti dalgalanmasını düzelttim.değiştirdiğimiz rölanti valfinin beyine adaptasyonunu yaptım yine olmadı sonra başka bir usta (fiat ustası) beyin soketini çıkardı bir kaç saniye bekleyip yeniden taktı yani resetledi ve düzeldi.Şimdi normal çalışıyor.herkese arızasız günler dilerim.
  • rasim45 R kullanıcısına yanıt

    Hocam aynı sorun bende de var, bazı parçalar değişti ama sorun devam ediyor. Beyib resetleme işini nasıl yaptı ustanız, kontak açıkken mi yaptı yoksa kapalıyken mi? Biraz detay yazabilirseniz kendim denemek istiyorum, bilgisiz deneme yanılma yoluyla işlem yapan ustalara para vermekten bıktım!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.