Şimdi Ara

Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
30.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Arabamda son 15 gündür hareketliyken,debriyaja basınca veya boşa atınca devrin düşmemesi/çok yavaş nazlı nazlı düşmesi,bu sırada motora sanki bunu yaptıran gaz veren bir şey varmış gibi motorun da gerçekten devirlenmesi(gösterge hatası değil) sorunum var.



    Uzun uzadıya anlatmaktansa video upload ettim.


    Arabamda fazla yakıt kavramama çekiş sorunu gaz yememe sorunu yok.Tek ve yegane sorunum bu.Rölantim düzenli araba durduğu yerde istop etmiyor artı araç dururken boş viteste gaz verilince rölantiye normal bir şekilde iniyor.Tek sıkıntım araba hareket ederken.Sanki sürekli attan gaz veren bir şey var gibi.

    Araçta LPG var fakat hem LPG de hem benzinde yapıyor.İkisinde de yukarıda saydığım sorunların hiçbiri yok.

    Konuşarak o bed sesimle anlatmaya çalıştım umarım yardımcı olursunuz








  • :) Güzel vidyo

    Ford'larda araç tam durmamışken rölanti devrine düşmez. Ancak rölanti devrinin çok az bir miktar üstünde bekler. Sizde devir çok yüksek.

    İki ana grup ihtimal aklıma geliyor;

    - AFR oranında hata veya akışmetrenin ölçümünde hata veya manifoldda kaçak

    - Rölanti valfinde sorun, gaz kelebeğinde sorun veya kirlenme, hız sensöründe hata


    Devir ne zaman düşüyor?
    Siz gaza basınca mı düşüyor?
    Vitese takınca siz gaza basmasanız da araç hızlanıyor mu?
    Hız hangi aralıktayken bu sorunu yapıyor ve hız ne seviyeye gelince normale dönüyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    :) Güzel vidyo

    Ford'larda araç tam durmamışken rölanti devrine düşmez. Ancak rölanti devrinin çok az bir miktar üstünde bekler. Sizde devir çok yüksek.

    İki ana grup ihtimal aklıma geliyor;

    - AFR oranında hata veya akışmetrenin ölçümünde hata veya manifoldda kaçak

    - Rölanti valfinde sorun, gaz kelebeğinde sorun veya kirlenme, hız sensöründe hata


    Devir ne zaman düşüyor?
    Siz gaza basınca mı düşüyor?
    Vitese takınca siz gaza basmasanız da araç hızlanıyor mu?
    Hız hangi aralıktayken bu sorunu yapıyor ve hız ne seviyeye gelince normale dönüyor?





    Cevap için teşekkürler.

    Sorularınızın cevapları şu şekilde :

    Devir ne zaman düşüyor? Boşa attığımdan veya debriyaja bastığımdan normalde inmesi gereken sürenin yaklaşık 3-4 katı bir süre sonra normale iniyor,80-90 ile seyrederken 5. vitesten boşa aldığımda öldürsen 1700 ün altına inmiyor.
    Siz gaza basınca mı düşüyor? Hayır gaza tepkisi normal.
    Vitese takınca siz gaza basmasanız da araç hızlanıyor mu? Hayır kesinlikle hızlanmıyor.Ancak araç giderken o alttan gaz veren her neyse frenlememi zorlaştırmıyor değil.
    Hız hangi aralıktayken bu sorunu yapıyor ve hız ne seviyeye gelince normale dönüyor? 1. viteste daha az 5. viteste daha çok olmak üzere her viteste,motor sıcakken daha çok olmak üzere yapıyor.Bazen hiç yapmadığı da oluyordu artık o olmuyor.Benzinde gazda yapıyor.


    Valla bi çözüm bulursanız müteşekkir olurum.Sorun kazık çünkü.Bir kere de başıma normal iş gelse zaten




  • Geçen gün Nissan a periyodik bakıma gitmiştim.Fiesta flairle aynı sizin gibi şikayeti olan bir bayan gelmişti.Yalnız ford servisine gitmemiş o dikkatimi çekti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 28 Nisan 2010; 17:38:02 >
  • Peki sorunu neymiş söylendi mi?
  • Sorunun ne olduğunu bilmiyorum.Yalnız şikayetinin sizinkiyle aynı olması aracın markasınında aynı olması dikkatimi çekti.Yapılan işlemle ilgili nissan Antalya yı arayabilirsiniz.Yardımcı olacaklardır.
  • Hocam aracın motoru nedir?

    1.3L endura E
    1.25L zetec-se
    1.4L zetec-se
    1.4L PTE
    1.6L

    hangisi?

    Ayrıca model yılı nedir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O.B.K Hocam, 1.25 Zetec.
  • O zaman çözüm önerilerine başlayalım;

    Öncelikle ben en büyük ihtimali rölanti valfine-ICV(idle control valve), hız sensörüne ve TP(throotle position) sensörüne veriyorum. Çünkü aracın hızı yüksekken sorun daha belirgin. Sonrasında manifold vakum kaçaklarından şüpheleniyorum. Peki neler yapılmalı;

    İhtimalden çok kolaylık sırasına göre yazayım;

    - Önce hava filtresinden gaz kelebeğine gelen hortum sökülmeli. Sonra kelebek mümkünse sökülmeli. Sökülemiyorsa yerinde temizlenmeli(karbüratör temizleyici veya balata spreyi ile) (elle silmeyin veya kazımayın, kelebek yüzeyinde kaldırılmaması gereken özel bir kaplama var)

    - Gaz kelebeği sökülmüşse kelebeğin altındaki conta değiştirilmeli. (Eğer hiç ezilmemiş, çok sağlam görünüyorsa gerek yok)

    - Kelebek üstündeki TP sensörünün soketi ve bağlantıları kontrol edilmeli. Sokette oksitlenme varsa temizlenmeli. Soketteki oksitlenme tam tarif ettiğiniz gibi sorun çıkarır. OBD'de TP değeri bozuksa TP sensörü değiştirilmeli.

    - Rölanti valfi(ICV) temizlenmeli. Görünüşte bir hasar varsa değiştirilmeli.

    - OBD'den aracın manifold basıncı kontrol edilmeli. Yine OBD'den aracın hızı kontrol edilmeli(gerçek hız ile aynı mı diye). Bu iki test mümkünse yolda, araç bu sorunu yaparken yapılmalı. Sorun oluştuğu sıradaki manifold basıncına ve hız değerine bakılmalı.

    - Genelde araç ısındığında sorun oluştuğundan OBD'den ısı sensörü değerine de bakılmalı.

    - TP(throotle position) sensörü OBD ile kontrol edilmeli.

    - Manifold kaçağından şüpheleniliyorsa öncelikle gaz kelebeğine westinghouse'dan gelen vakum hortumu kontrol edilmeli.

    - Külbütör kapağı ve hava filtresi kutusu arasındaki PCV(positive crankcase ventilation) hortumu kontrol edilmeli. Tıkalı olmamalı.


    Manifold kaçağından şüpheleniliyorsa ayrıca enjektör o-ring'leri, manifold contası, ve manifolda bağlanan tüm hortumlar kontrol edilmeli.

    Umarım ilk aşamalarda sorununuz çözülür.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 29 Nisan 2010; 0:19:28 >




  • Rolanti valfi temizlenecek bi miktar düzelcek sonra yine aynı olacak:).9 yıl kullandım ben bu soruna bi çözüm getiremedim ki arabama komple motor yaptırdıktan sonra bile bu sorun düzelmedi.Birde bypass ventili denen zımbırtıyı kontrol ettirmekte fayda var.
  • Bugün 2 şey daha keşfettim .


    Alakalı mı bilmiyorum biri ama yazayım.Belki yukarıdaki kronik hasta reçetesi gibi sırayı azaltır kimbilir


    1-Devir sormuştun hocam,yüksek devirde kesinlikle daha zor düşüyor debriyaj veya boşta rölantiye.Bugün 4000 e getirdim attım boşa 20 saniye kadar bekledi 2500 devirde vitese atana kadar da kendine gelmedi hareket halindeyken.Hatta bu yüksek devirlerde debriyaja bastığım zaman motor devri ilk önce 200-300 kadar artıyor.


    2-Arabanın motoru sıcakken mesela durduğum yerde direksiyonu debriyajda ayağım vites geri veya 1 farketmez direksiyonu hızlıca sağa sola çevirince sanki stop edecek kadar düşüyor devir 100(yüz) lere kadar.Gazı da az verip kalkmaya çalıştımmı aha durdu motor


    Ve ilginçtir bu sorunlar aracı ilk çalıştırmamda yok.Motor yeni çalışınca devirden de iniyor çıkıyor da.Ama bir gün benzinle kullanmayı denedim fark yok.Bugün gaz aldığım yeri değiştirdim.Bu sorun da aniden çıktı nerden çıktı bilemedim...Param da yok hocam fazla açıkçası,en muhtemel en ucuzu neyse onu yaptırayım istiyorum.


    Ufak bir şey daha farkettim ama olmazdı yeni başladı mesela 80-90 ile sabit hızda giderken hız ibresi çok hafif titriyor.Devirde böyle bir titreme yok.Çok hafif tınılı tınılı titriyor.Bu da yoktu önceden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 29 Nisan 2010; 15:44:25 >




  • Hocam son tahlilde;

    Aracın durduğu yerde rölantisi düzgün alnadığım kadarıyla. Bu yüzden rölanti valfini es geçiyorum. Hatta rölanti durduğu yerde çok düzgünse manifold kaçağı ihtimalini de es geçiyorum.

    Debriyaja basınca devir çok az artıyor demişsin. Daha önce de gaza basmasam da araç daha zor frenliyor demiştin. Ben buna dayanarak TP sensörüne yoğunlaşıyorum.

    TP sensörünün soketini kontrol et. Oksitlenme falan olabilir diye kontak spreyi ile soketin dişi ve erkek kısmını temizle. Sonra birkaç kez tak çıkar. Eğer daha düzelmiyorsa TP sensörünü değiştir diyeceğim ama maddi durum diyorsun. Keşke imkan olsa da başka bir fiesta'dan 10 dakikalığına kelebeği TP sensörü ile birlikte ödünç alıp denesen.

    İhtimalin çoğunu TP sensörüne verdikten sonra bir kısmını da hız sensörüne veriyorum. Çünkü hızda titreme var diyorsun. Ford'larda araç durana kadar ECU devri bir miktar yüksek tutar. Bu kadar büyük bir etkinin tek başına sebebi olmasını ummuyorum ama o da bir ihtimal.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hocam son tahlilde;

    Aracın durduğu yerde rölantisi düzgün alnadığım kadarıyla. Bu yüzden rölanti valfini es geçiyorum. Hatta rölanti durduğu yerde çok düzgünse manifold kaçağı ihtimalini de es geçiyorum.

    Debriyaja basınca devir çok az artıyor demişsin. Daha önce de gaza basmasam da araç daha zor frenliyor demiştin. Ben buna dayanarak TP sensörüne yoğunlaşıyorum.

    TP sensörünün soketini kontrol et. Oksitlenme falan olabilir diye kontak spreyi ile soketin dişi ve erkek kısmını temizle. Sonra birkaç kez tak çıkar. Eğer daha düzelmiyorsa TP sensörünü değiştir diyeceğim ama maddi durum diyorsun. Keşke imkan olsa da başka bir fiesta'dan 10 dakikalığına kelebeği TP sensörü ile birlikte ödünç alıp denesen.

    İhtimalin çoğunu TP sensörüne verdikten sonra bir kısmını da hız sensörüne veriyorum. Çünkü hızda titreme var diyorsun. Ford'larda araç durana kadar ECU devri bir miktar yüksek tutar. Bu kadar büyük bir etkinin tek başına sebebi olmasını ummuyorum ama o da bir ihtimal.

    Kolay gelsin.



    Cevap için teşekkürler.


    TP sensörünü arayacağım da nerede olabileceğini bilmiyorum,son olarak söylerseniz yarın bakayım çok uğraştırdım biliyorum baş ağrıttığım için kusura kalma dostum




  • Gaz kelebeğinin üstündeki sensör;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 29 Nisan 2010; 23:48:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Gaz kelebeğinin üstündeki sensör;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor





    Arkadaşım seni tebrik ediyorum.


    Sanayiye gittim Buca 6. sanayide aracı bana önerilen bir ustaya gösterdim.Derdimi anlattım videoya bile gerek kalmadı tek yaptığı şey kaputu açtırdı km telinin elektronik sensörünü söktü manueli yerinde bıraktı bir anlamda aracın beynine giden kaç km hızla gidiyorum bilgisi kesildi.

    Aynı sorundan muzdarip insanlar da varmış meğer ki hem de aynı model aynı araba...

    Tıklayın
    O sensör arızalanmış.200 lira dediler ama yenisini takmak zorunda değiliz yakıtında artma olmazsa aynen böyle devam edebilirsin dedi.Ben de söktürdüm elektronik kısmını zaten soketli yerini de iyice öğrendim.Şimdi devirler falan her şey normal.Sorun buymuş hakkatten sökülür sökülmez motoru çalıştırdığımda farkettim.



    Minnettarım.


    Şimdi sorun bu sensör illa değişecek mi?200 diyorlar netten 59 a buldum ama bu doğru parça mı acaba?
    http://www.tekford.com.tr/FIESTA-KILOMETRE-HIZ-SENSORU-1999-pid-12064.html

    99 fiesta ile 98 fiesta zaten birebir aynı.



    Bu parça temizlenir mi temizlenebilir mi temizlenmesi bir işe yarar mı?Kablo bükümü bilmemnesi temassızlıktan olabilir mi bu?Yani kısacası tamir edebilir miyim

    200 lira buna çok fazla ve çeşitli forumlarda gördüğüm kadarıyla bunu söktürüp kullanan kişiler var sıkıntısız da kullanmaktalarmış.Olmazsa ben de böyle devam edeceğim bir etkisi yok çünkü sökülmesinin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 30 Nisan 2010; 19:36:41 >




  • Hocam şu km sensörü;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor


    Bunu mu söktü?

    Bu da km halatı;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor


    Bu takılı duruyor değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hocam şu km sensörü;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor


    Bunu mu söktü?

    Bu da km halatı;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor


    Bu takılı duruyor değil mi?



    Aynen dediğini yaptı.Halat duruyor sensör sökülü.Araba da şu anda normale döndü,acaba hiç ellemesem mi 200 lira verip karşılığında hiçbir şey almayacağım gibi gelmeye başladı


    O parça o parça mı bana uyar mı link verdiğim?


    Bir de bu km sensörünü temizleyip deneyim diyorum da neresini temizleyeceğim




  • VSS(vehicle speed sensor) şanzımanın üzerindedir.

    Parçanın şu şekilde olması lazım;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor


    Ama verdiğin linkteki sensör daha farklı görünüyor. Satıcıyı arayıp şasi numarana göre parçanın doğru olup olmadığını doğrulatmakta fayda var.

    VSS manyetik bir sensör. Ucunda bir nevi mıknatıs var gibi düşün. Ucu temizlenebilir ama temizlemeyle düzelmesi çok düşük bir ihtimal.

    Çıkma olarak da bakabilirsin. Çıkma da sanırım yine uygun fiyata bulunur.

    Takmazsan ECU hız bilgisini alamaz. Ayrıntı sayılabilecek bazı durumlarda bu sıkıntı oluşturabilir. Ama bazen bu durumlar kritik de olabilir. Örneğin araç hareket halindeyken hızdan dolayı ECU rölantinin çok düşmemesini, böylelikle de fren basıncının araç durana kadar yüksek kalmasını sağlar. Sensörsüz yeni durumda hareket halinde iken rölanti çok düşerse çok sert bir frende belki motor stop edebilir.

    Acelesi yok ama uygun fiyata bulunca değiştir.




  • bence göstermelisin bunu motora zarar verebilir çünkü bu tür arızalar sana tavsiye edeceğim yer ankaradaysan eğer şaşmaz oto sanayide Kadir Otomotiv var oraya götürüp gösterebilirsin çok süper bi işçilikleri var ve uygun fiyat söylüyolar

  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    VSS(vehicle speed sensor) şanzımanın üzerindedir.

    Parçanın şu şekilde olması lazım;

     Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor


    Ama verdiğin linkteki sensör daha farklı görünüyor. Satıcıyı arayıp şasi numarana göre parçanın doğru olup olmadığını doğrulatmakta fayda var.

    VSS manyetik bir sensör. Ucunda bir nevi mıknatıs var gibi düşün. Ucu temizlenebilir ama temizlemeyle düzelmesi çok düşük bir ihtimal.

    Çıkma olarak da bakabilirsin. Çıkma da sanırım yine uygun fiyata bulunur.

    Takmazsan ECU hız bilgisini alamaz. Ayrıntı sayılabilecek bazı durumlarda bu sıkıntı oluşturabilir. Ama bazen bu durumlar kritik de olabilir. Örneğin araç hareket halindeyken hızdan dolayı ECU rölantinin çok düşmemesini, böylelikle de fren basıncının araç durana kadar yüksek kalmasını sağlar. Sensörsüz yeni durumda hareket halinde iken rölanti çok düşerse çok sert bir frende belki motor stop edebilir.

    Acelesi yok ama uygun fiyata bulunca değiştir.



    Tamam dostum arada sanayideki parçacılara çıkmacılara bakarım zaten 200 lira fazla geldi bana da ama dün parçaya baktım benziyor nettekkine.


    Zaten araba 4 litre yağ sızdırmıştı bozukken müşür,kuşadasında bir müşür uydurmuşlardı o zaman tamamen kesilmişti 2-3 ay geçti bu sefer de bir iki damla buldum ama araçta ziyadesiyle yağ var şimdi o soruna kendimi verip araba belasından kotarayım kendimi,ifrit olmaya başladım 4 tekere

    Ama arabamdan her şeye rağmen memnunum yanlış anlaşılmasın.Eski araç bayandan aldığım için tabi böyle aptal saçması şeyler olabilir,genelde nasıl kullandıklarını hepimiz biliyoruz.

    Ha onu da sorayım son bari

    Araçta yarım litre kadar fazla yağ var belki 400 cc falan da olabilir ama daha fazla değil.Bu yağı atıyor olabilir mi?Yani çok ender damlalar geliyor ama araba yaklaşık 45 derece ya da 35 gibi bir açıyla park edilmiş yan duruyor durumda yeni müşürden sonra ilk defa bu yağı gördüm,ama motorun yukarılarında yağ yok karter korumanın altında bir iki damla görüyorum,bunu da göstereyim birine allahtan bu ucuz bir şey

    Ama sanırım yağ koyduğumuz kapağın oradan atıyor fazlayı çünkü orasında hafif yağ var önceleri doldururken olmuştur diye düşündüm de az önce ford forumunda oradan atabilir yazmışlar,yağ lambasını yakan müşür kablosunu tekrar izole ettireyim ben şase yapıyor.


    Hararet normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 1 Mayıs 2010; 19:43:15 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.