Şimdi Ara

Focus 2013 vs Auris 2013

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar otomatik şartım yüzünden aylarca araç araştırdım(otomobil genelde de çok taıldım çok şey öğrendim sizlerin sayesinde) ve dizel otomatik yerine benzinli otomatik (lpg şartı ile) seçenekler arasında seçim yapmaya çalıştım..Süreç beni iki araca kadar düşürdü birisi auris birisi de focus tabi ki sürüş tokluğu, zevki faktörleri göz önüne alındığında focus daha ağır basıyor.. Yılda 15000-20000 km yapacak birisi olarak bana focus3 tit+ ps (lpg ile) önerirmisiniz ? neden önerirsiniz neden önermezsiniz ? Çok baktım ama şuna da bak dediğiniz başka bir araç var mı? C4 hariç..Bütçeyi de yazim adet yerini bulsun 50-55 arası 2. el düşünmüyorum...



  • Focus tokluk olarak guzel surusu keyif veren bir araba. Ben 2 sene tdci 110 bg hb kullandim. Benzinlisini bilmiyorum motor olarak ama surus olarak aynidir. Baska tavsiye istemissiniz. Ben size Focus a ek olarak benim de su an kullandigim civic i oneririm. Lpg seceneginiz be otomatik vites sizin icin on planda olmasindan dolayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ


    Adetin madetin yerini bulacağı yok.
    Focusun giriş fiyatı 47 48k,aurisinki 53k.
    55k ya focusa dünyanın donanımını ekletir,üstüne çift kavrama şanzıman konforu yaşarsınız.
  • Sorunun cevabı kurduğunuz cümlenin içinde gizli zaten.

    Citroen C4 dizel+otomatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ


    Adetin madetin yerini bulacağı yok.
    Focusun giriş fiyatı 47 48k,aurisinki 53k.
    55k ya focusa dünyanın donanımını ekletir,üstüne çift kavrama şanzıman konforu yaşarsınız.


    Çift kavramanın konforu demişsiniz de cvt daha konforlu bir şanzuman sanki. Performans olarakdaha iyi, tüketim olarak da daha iyi. Ne cacığı kaldı çift kavramanın?

    Giriş fiyatından ziyade donanım/pazarlıklı fiyatları daha önemli.
  • Pazarlık yaptınız, fiyat aldınız mı? Bence pazarlık yapın, donanım fiyat kıyaslaması yapın ondan sonra yorum yapalım. Motor, şanzuman olarak auris, sürüş olarak focus iyidir. Ama fiyat donanımda hangisi ağır basıyor bilmiyorum. Focus liste fiyatlarına göre daha uygun gibi ama pazarlıkla fark ne kadar olur bilemem. Aynı donanım seviyesinde fark 2bin civarı ise auris, daha fazlaysa focus mantıklı sanki.
  • Powershift çok seri bir şanzıman,ayrıca zaten arkadaşımız lpg de kullanacakmış aracı,o açıdan daha ucuz ve teknolojik olanın alınması daha mantıklı olur bence.
    ayrıca focusun yol tutuş iç mekan kalitesi sürüş dinamikleri gibi çok artısı var aurise karşı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2010-2014 Opel Corsa Otomatik
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Powershift çok seri bir şanzıman,ayrıca zaten arkadaşımız lpg de kullanacakmış aracı,o açıdan daha ucuz ve teknolojik olanın alınması daha mantıklı olur bence.
    ayrıca focusun yol tutuş iç mekan kalitesi sürüş dinamikleri gibi çok artısı var aurise karşı.
    İyi ki hızlı bir şanzuman. 0-100'ü 11.8sn imiş. Şehir içi tüketimi 9.3 litre imiş. Lpg de olsa tüketim farkı önemli. Uzun vadede tüketime verilen fazla paralar büyüyebiliyor. Auris benzinli otomatik olarak çok daha başarılı. Fordun motorunu bilmiyorum ama auristeki motor 1.6 lar arasında en iyilerden, lpg ye de uyumlu bir motor.
    Yeni aurisin de sürüşü gayet iyi, iç mekanı kaliteli. Onun dışında iç hacim, bagaj hacmi gibi konularda focustan iyi. İkisi de basık. Ayrıca auris daha yeni bir model. Bu da bir avantaj. focus 2-3 sene sonra kasa yenileyebilir ama aurisin 5 senesi var.

    Birbirine karşı üstün yanları var, aurisin artısı daha fazla. O yüzden 2-3bin farka kadar auris, daha fazla fark varsa focus alınır diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uurum -- 26 Temmuz 2013; 12:23:48 >




  • Çift kavramalı focus ile tam otomatik Civic karşılaştırması şu linkte mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/tm.htm

    Yeni Auris bu ikisinden de az yakan bir araç olduğuna göre en azından tüketim kısmının sonucu belli. :)

    Performans konusunda iki araç da kafa kafaya gidiyor görünüyor.


    132 bg'lik Auris motoruna lpg uygulaması yaptırdık kendi abimin aracına ve yaklaşık 90 bin kilometredir sorunsuz bir şekilde kullanıyor.

    Eski 1.6 100 bg'lik ford zetec motoru da lpg konusunda sıkıntısızdı ama daha yeni 115 bg'lik ford motorları lpg'de biraz daha hassas diye hatırlıyorum.

    Bu yeni 125 bg'liklerin lpg performansını takip etmediğim için bilemeyeceğim.

    Ancak 132 bg'lik Aurisler lpg'de sorunsuz.


    Düşünüp taşınıp öyle karar vermek lazım.

    kolay gelsin.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ


    Adetin madetin yerini bulacağı yok.
    Focusun giriş fiyatı 47 48k,aurisinki 53k.
    55k ya focusa dünyanın donanımını ekletir,üstüne çift kavrama şanzıman konforu yaşarsınız.


    Aurisle bir mi olur focus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda Civic fiyat ve donanım açısından ideal ve ayrıca sıfır alınırken BRC li alabiliyorsunuz.
    Araç garantisini ve ilk üç sene muayene ihtiyacı olmayışı devam ediyor.
  • Herkese cevapları için çok teşekkür ederim dün ve bugün toyota ve ford bayilerine gidip pazarlığı yaptım sonuç şu şekilde:

    Auris advance skypack cvt : 55,500 (şubat ayında sorduğumda 52 + uzatılmış garanti hediyesi vardı)

    focus tit powershift + sony mzüik paketi 52,500

    şimdi esas olay takasta.. takasa toyota benim aracıma yaklaşık 1500 lira daha az veriyor..Sonuç olarak;

    Auris bana : 57000 liraya gelirken
    Focus : 52,500 liraya geliyor
    Aradaki fark 4500 tl bu farkı aurise vermeyi pek düşünmüyorum focusa çok daha sıcağım.. Focus tüketim olarak biraz daha fazla hemen hemen civic ile aynı lpg le beni üzmez diye düşünüyorum..lpg konusu sürekli araştırıyorum fordun atmosferik ti vct motorları lpg ile tamamen uyumlu gözüküyor artı brc ile görüşmelerimde de üstelememe rağmen sorunsuz olduğunu söylediler..( aynı bayi astralarda sıkıntı yaşarsınız taktırmayın demişti) prins ile de görüşeceğim... powershift her ne kadar çift kavrama da olsa ciddi sorun yaşayan okumadım hem volvoda hem fordda o yüzden çift kavrama fobimi yenmek istiyorum.. civic öneren arkadaşlar da olmuş civic güzel fakat içine oturduğunuzda size özel hissettirmiyor(subjektif)..test sürüşü sırasında (çok fazla kullanmadım) bana pek tat vermedi.. hb önceliğim ve seneye makyaj (makyajdan biraz daha fazlası bence) yiyeceğini bildiğim için sempati duyduğum hondada bana hitap eden araç bulamadım...




  • Bu şartlar altında Focus daha mantıklı tabii.

    Ancak Auris'e skypack ekletmişsiniz 1500 TL farkla.

    Bunun focusta karşılığı var mı?

    Eğer yoksa bu rakamı da aradaki farktan düşmek gerekmez mi?


    Ya da şöyle sorayım: Auris'in bu donanımına karşılık olarak Focusta öne çıkan donanım neler var? (Sony ekletmek çok iyi bir tercih olmuş, bunu da belirteyim)

    Bazen tek bir donanım bile araç seçimini etkileyebiliyor.
  • Haluk Bey evet aurise skypack eklettim çünkü skypack olmasa auris aşırı kasvetli oluyor..focusta karşılığı sunroof ama sunroof küçük olduğu için çirkin duruyor..Yani kendi subjektif yorumum auris skypack ile focus sunroofsuz benim beklentimi karşılıyor..donanım olarak her ikiside eşit gibi sensörler anahtarsız giriş auristeki ekrana karşılık focusta sony paket(ki müzik kalitesi bakımından arada çok fark olacaktır diye tahmin ediyorum) aklıma önemli bir farklılık gelmiyor..buna karşın auris güvenlik önlemi olarak biraz daha fazla (havayastığı sayısı sadece galba) focus da sürüş dinamiğine önem veren mekanizmalar biraz daha fazla..
  • Tasarım göz doldurmasa da Focus'un sürüş keyfi gerçekten iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auris'in içine oturduktan sonra Focus'un içine oturduğunuzda aradaki kalite farkını bir de fiyatla olan ters orantıyla birleştirdiğinizde Auris almak (benim açımdan!!) çok mantıklı gelmiyor. Kendimce olumlu ve olumsuz taraflarını yazayım;

    Motor : Auris
    Şanzıman : Focus (DSG ve TCT kadar başarılı olmasa da Powershift çift kavramanın seriliği ve zevki iyi)
    Yakıt tüketimi : Auris (Fabirka verilerinden ziyade kullanıcı verileri önemli)
    Performans : Auris (0-100'de 0,7 sn fark var.)
    Bagaj Hacmi : Focus (Auris 353, Focus hb 313) Ancak Auris'in bagajı yüksekte konumlandırıldığından bir bebek arabasını sığdırmak için çok uğraşılacağı kesin. İki aracı yanyana koyup bagajları karşılaştırdığınızda Auris kesinlikle daha kullanışsız hissettiriyor.
    Ağırlık : Auris (Auris 1280, Focus hb 1316)
    Yol tutuş : Focus
    Kalite : Kesinlikle Focus
    Donanım : Focus
    Tasarım : Focus
    Müzik Sistemi : Focus

    Focus 3 sahibiyim. Yardımı dokunacaksa aracımla ilgili ilk izlenimlerimi, bu konuda paylaşmıştım.http://forum.donanimhaber.com/m_73057323/tm.htm

    Hakkınızda hayırlısı ne ise olsun. Bu arada Auris'te cam tavan seçeneğiniz varmış, Focus'un sunmadığı çok iyi bir seçenek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GreenHeart

    ben focus derim.titanium+smarttan aşağı değilse.ancak auris skypack advance de yabana atılacak araç değil ancak focus daha iyi sanki.hem auris mm şanzuman fena kafa sallar sanki

    Araçlar benzinli. Auris mm değil, cvt şanzumanlı. Benzinli aurislerde mm yok, cvt var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    Haluk Bey evet aurise skypack eklettim çünkü skypack olmasa auris aşırı kasvetli oluyor..focusta karşılığı sunroof ama sunroof küçük olduğu için çirkin duruyor..Yani kendi subjektif yorumum auris skypack ile focus sunroofsuz benim beklentimi karşılıyor..donanım olarak her ikiside eşit gibi sensörler anahtarsız giriş auristeki ekrana karşılık focusta sony paket(ki müzik kalitesi bakımından arada çok fark olacaktır diye tahmin ediyorum) aklıma önemli bir farklılık gelmiyor..buna karşın auris güvenlik önlemi olarak biraz daha fazla (havayastığı sayısı sadece galba) focus da sürüş dinamiğine önem veren mekanizmalar biraz daha fazla..

    Sona yaklaşıyorsun hocam.

    Focusa geri görüş kamerası ve katlanan ayna ekletiyor musun ?

    2 Lt fazla LPG tüketecek focus 20 bin km sonunda 1 bin tl fazla yakıt demek. 5 yıl icinde 5 bin tl daha fazla yakıt.

    Ayrıca powershift cvt kadar konforlu degilki. Cvt ile arac akıyor resmen.

    Aslında c4 en mantiklisi gibi duruyor.
    Muayene, ayar vs bakım falan uğramak yerine doldu depoyu sehir ici 1000 km sehir dışı 1200 km yol yap kafan rahat olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herşeyi anlıyorumda, 0 benzinli araç alıp lpg taktırmayı anlamıyorum, netice de lpg yi bedava takmıyorlar, bu araçların dizelleriyle arada 5 milyar fark anca var, ne diye benzinli araç alıp lpg taktırılıp riske girilir ki?
  • iki araç arasında focus ama neden c4 ü elediğini anlamadım.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.