Şimdi Ara

Focus Otomatik mi? Fluence otomatik mi? (Her ikisi de LPG'li)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
7.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edit:
    Daha evvelki kıyasta otomatik LPG'yi dizele tercih etmiştim. Yorumlari ile destek veren arkadaslara tesekkurler.
    Ancak şimdi de sizden otomatik olarak focus ile fluence'i kıyaslamanızı ica ediyorum.
    Yeni konu açmadan buradan devam edebilir miyiz?
    Teşekkürler.

    --------------------


    Merhaba arkadaslar,

    2008 1.6 Otomatik Fiesta (LPG'li) sahibiyim. Ailemize 1 otomobil daha alma arifesindeyiz.

    Ben kendim 3 yıl'dan fazla 1.6 109 TDCi Focus düz vites kullandim ve her manada cok memnundum. 120.000 km boyunca sadece bakım yaptirarak kullandim ki 120.000 km'de bile ses, performans, yakit tuketimi vs acisindan ilk gunden hicbir eksigi yoktu aracimin.

    O donemde esim icin bir otomatik Fiesta aldık 1.6 100 Hp, malum istanbul trafigi hayatimizin 5'te 1'i trafikte geciyor, o sebep ile otomatik vites mutlak sartti ve otomatik aldigimiz icin hic pisman olmadik.

    Lakin, zaten cok yakan meshur 1.6 Ford motoru (focus, mondeo,hatta Volvo'larda dahi kullanılan) klasik otomatik ile birlesince bir yakıt canavarına donusuyor ki sehir ici 40 kurustan fazla yakıyordu. Sonra biraz cekinerek LPG taktirmak zorunda kaldim. LPG'den (BRC) inanilmaz memnun kaldim, yine sehir icinde 12-13 lt LPG tuketiyorum ama en azindan aldigim yakit ucuz, 130 TL'ye depoyu doldurup 300-350 km giderken simdi 75 TL'ye doldurup aynı mesafeleri gidebiliyorum. Performans da hic eksilmedi, sehir dısında da 8lt/100 km LPG tuketimim olustu.

    Bu kosullar altinda sadece benim kullanacak oldugum yeni aracimiz icin de ya dizel ya da otomatik benzinli Focus arasinda kalmis durumdayiz. Istanbul'lu oldugumuz icin otomatik vites olmasi bizim icin cok onemli ama iste dizel'in avantajlari say say bitmiyor, ozellikle o torkun verdigi keyif... (ben 109 TDCi ile istanbul ankara 400 km'yi 2 saat 30 dakikada gittigim cok olmustur. 90'lık da kullanan arkadaslarim var gayet tatminkar bir performans sunuyor, neticede yarıs yapacak degilim)

    Sizlere sormak istedigim ise bir Ford Bayii'nin iddia ettigi uzere, Focus'lardaki Triptronic yetenegi de olan klasik sanzimanin benim arabamdaki tam klasikten daha verimli oldugu ve goreceli olarak daha ekonomik oldugu bu yuzden de daha buyuk olan Focus'un mevcut Fiesta'm ile aynı degerleden benzin tuketecegi bilgisidir. Fabrika verileri de bunu dogruluyor (sehir ici ortalama degeri aynı 10.6 lt)

    Yani, alip rodaj suresinden sonra BRC LPG taktirir isem, dizele yakin bir ekonomiklikte otomatik bir araba sahibi oluyorum ama tabi performans kıyas dahi goturmez...

    Kafam biraz karıstıgı icin kullanan, bilen arkadaslardan gorus bildirmelerini rica ediyorum. Hangisini almalıyım? Comfort otomatik ~32500+1500 LPG, Collection Dizel ~37000.

    Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreadknight -- 7 Aralık 2010; 11:42:50 >







  • Merhaba arkadaşım.sizin yerinizde olsam durumum varsa dizel alırdım.ne olursa olsun 30-35 binlik bir araç alıyorsunuz lpg takıp orjinalliğini bozdurmayın aracınızın.dizel alın kafanız da rahat olur garanti bitti bitmedi gibi olaylarla da uğraşmazsınız.lpg ne kadar iyi olursa olsun aracın orjinalliği gidiyor fabrika çıkışı gibi olmuyor kuşkusuz.şimdiden hayırlı olsun aracınız...
  • Bu fiyatlar HB fiyatları mı sedan fiyatları mı?
  • Oncelikle fiyatlar HB fiyatları. Ama nihai fiyatlar degil, bayiden bayiye degisiyor ama ortalama olarak otomatik comfort ile dizel collection arasında 5.000 TL fark var.
    Wolly arkadasim, esasen kredi ile alacagimi dusununce 3 seneye yayilmis kredi geri odemesi sırasında dizel'den yapacagim tasarruf ile aylık taksitleri kaba bir hesap aynı fiyata geliyor ikisi de denebilir.

    Garanti hususuna gelince de en azindan benim tecrubelerime gore araba garanti suresi icinde ariza cikartacak ise zaten 6 aya kalmaz cikiyor, cikartmayacak ise de garanti bitmeden hicbirsey olmuyor, sonra da zaten yetkili servise gidilmez, aman diyim elini verenin kolunu alıverirler....

    Ben arabayı alıp 6 ay kullanırsam kazın ayagı belli olacaktır. Sirket ve ozel arabalarim ve cevremdeki arkadaslarimin arabalarindan edindigim tecrubedir... O nedenle garanti benim icin o kadar da onemli degil artık. (Not: Easytronic ya da DSG vs. alınıyor ise bu dediklerim gecerli degil biliyorum)

    İste bu noktada otomatik benzinli + LPG ile duz vites dizel'in istanbul sıkısık trafiginde beni memnun etme derecesi ortaya cıkıyor.

    Dizel collection oldugu icin, alaşım jant, arka cam otomatigi geliyor ama bu benim icin bir kriter degil (hatta konfor icin 15" kalın yanak Standart celik Jant'ı tercih edebilirim)

    Uzun lafın kısası, ekonomi+performans ile oto. vites rahatligi biraz tuketim fazlaligi ve sakin bir araba kıyaslamaya calisiyorum.

    Otomatik olması cok agır basıyor benim icin, o nedenle otomatik olanı tercih edecegim gibi ama, duz vites dizel'in sesi dahil kullanmayı da (sıkısık trafik harici, uzun yol vs.) cok severim....

    Bakalım 1 aya kadar karar vermem gerekli???

    ilginize tesekkurler arkadaslar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreadknight -- 29 Kasım 2010; 15:57:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolly

    Merhaba arkadaşım.sizin yerinizde olsam durumum varsa dizel alırdım.ne olursa olsun 30-35 binlik bir araç alıyorsunuz lpg takıp orjinalliğini bozdurmayın aracınızın.dizel alın kafanız da rahat olur garanti bitti bitmedi gibi olaylarla da uğraşmazsınız.lpg ne kadar iyi olursa olsun aracın orjinalliği gidiyor fabrika çıkışı gibi olmuyor kuşkusuz.şimdiden hayırlı olsun aracınız...

    Aklın Yolu Birdir.
  • LPG beraberinde beygir kaybı,ekstra ağırlık,ekstra bakım maliyeti,ve herhangi bir kazada potansiyel tehlikeyide beraberinde getirdiği için ve ayrıca bazı otoparklarınada sıfır aracınızla giremeyeceğiniz için aynı vergi dilimindeki sıfır dizel çok daha mantıklı.
  • Sıfır dizel almak daha mantıklı, ben olsam dizel tercih ederdim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynı klasik otomatik şanzımanı neden dizel'e koymazlar ki, hic dusunmek zorunda kalmayacaktım.,
  • Arkadaşım bende de 2007 otomatik sedan ghia var bahsedilen gibi triptronik..ankara da yaşıyorum ama iş yerimden ve kızın kreşinden dolayı evden çıkıp işe gelene kadar dur kalk trafiğindeğim.lpg olarak bir senedir brc kullanıyorum ve de şükür memnunum.arabanın triptronik olması evet bazı yerlerde avantaj sağlıyo..uzun tırmanışlarda manuelde çıkarsanız biraz fazla motor gürültüsü dışında performans otomatik kullanıma göre gayet iyi..tabiki yokuş ortasında yavaşlamak zorunda kalırsan manuel de pek fazla işe yaramıyor.Tüketime gelince Ankara da bahsettiğim trafikte 13-13,5 lt lpg tüketimim var.uzun yolda normal şürüşte 130-140 civarı 10 lt lpg tüketimi, 110-120 aralıgında hız sabitleme ile 8,2 lt lpg tüketimim var..senin fiestaya göre bu araba az yakıyor denebilir..1280 kg+ lpg kiti..Fikirlerimi paylaşmak istedim..Yine de çok keyifli ve konforlu bir araba..Dizele değişmem ama otomatik olunca iş değişiyor..
  • Bende de 2009 tiptronik focus var. Benzinli kullanıyorum. Tiptronik olması bazı yerlerde bayaa işe yarıyor. Bir kaç püf noktasını keşfettim. Örneğin yokuş aşağı giderken kendiliğinden 4. vitese atmasından dolayı hem fazla hızlanıyor hemde azda olsa benzin tüketiyor. Bu nedenle örneğin 60-80 km arası hızlarda ineceksem yokuşu vitesi bir eksilterek 3'e alıyorum ve hem motor freni ile hızlanmadan ve frenleride gereksiz yere kullanmadan iniyorum hemde gaza basmadığım için anlık yakıt tüketimi yol bilgisayarına göre 0'a iniyor. Eğer vites D'de kalırsa kendiliğinden 4. viteste indiği için hem fazla hızlanıyor ve arada frenlemek zorunda bırakıyor, hemde anlık yakıt tüketimi 1,5-3 lt arası değişiyor. 80 ve üstü hızlarda yokuş aşağı inerken ise D'de olsa bile gaza basmadığınız sürece anlık yakıt tüketimi 0 oluyor. Fakat dur kalklı trafikte tüm araçlar benzinli dizel çok fazla yakar. Benim aracımda henüz LPG yok ama en kısa sürede taktıracağım.
    _ScOrPiOn_78 sizin aracınızda BRC varmış, arıza lambası sorunu oldu mu hiç? Ayrıca hiç hesap ettiyseniz aynı şartlarda benzinden yüzde kaç fazla LPG yakıyor. En fazla yüzde 20 diyorlar ama bazı markalar en fazla yüzde 15 gibi rakamlar iddia ediyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Sıfır dizel almak daha mantıklı, ben olsam dizel tercih ederdim.

    + 1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Sıfır dizel almak daha mantıklı, ben olsam dizel tercih ederdim.

  • quote:

    ScOrPiOn_78 sizin aracınızda BRC varmış, arıza lambası sorunu oldu mu hiç? Ayrıca hiç hesap ettiyseniz aynı şartlarda benzinden yüzde kaç fazla LPG yakıyor. En fazla yüzde 20 diyorlar ama bazı markalar en fazla yüzde 15 gibi rakamlar iddia ediyorlar.


    Arkadaşım aslına bakarsan en fazla yüzde 15 gibi bir rakam yanlış bir hesaplama bence..Bence en az yüzde 15 zaten benzinden fazla yakıyor..bu arabaya göre %1-2 artabilir.Benim arabanın 10,9-11 lt benzin tüketimi var (yol bilgisayarında gösteren değer..genelde tutturuyor).LPG olarak 13 lt yakıyor.Bu da %15-%17 aralığında bir değere tekabül ediyor sanırım,fakat uzun yolda bu değerin hiç %15 i geçtiğine şahit olmadım.BRC taktıralı 15.000 km oldu şimdiye kadar şükür ne arıza lambası ne titreme gibi problemler olmadı..performans olarak tabiki benzinin yerini tutmaz (kim ne derse desin..)..Şehirler arası yolda bilhassa otobanlarda uzun soluklu tırmanışlarda lpg cidden arabayı yoruyor onu bilirim..şehir içinde lpg harbiden ekonomi sağlıyor..Senin vites seçimlerini kardeşimde benim arabada deniyodu..bana pek mantıklı gelmemişti ama sende aynı şeyi söyleyince denemek lazım diyorum.gerçi bizimkilerde anlık tüketim değeri yok..




  • Aynen benim fiesta ile sıkısık istanbul trafiginde olctugum degerleri soyluyorsunuz :)

    %15-20 hikayesi ise uzun yol ile sıkısık trafik arasinda dalgalaniyor. Benim en son 750 km uzun yol denememde yol bilgisayari 7.0 ortalama olcerken ben 8.05 litre LPG tukettigimi hesapladim. Bu da %15 artis anlamina geliyor. Soyle birsey de var, sadece benzin ile aynı yolu gittigim zaman 7.3 ile 7.4 gibi degerler olcuyordum. Bu sebep ile kesin yargılamak dogru degil ama LPG'nin litre olarak ortalamalada %15 daha fazla yakacagini degerlendirmek en dogrusu...

    Bu da yaklasık 40% LPG'nin daha ekonomik oldugu sonucunu cikariyor.

    Bu arada yorumlarınız icin tesekkur ederim, soylediginiz gibi benimkinde olmayan manuele gecme secenegi sayesinde bazi yerlerde avantajlı hale geliyor sanziman... Ben de ozellikle yokus asagi gereksiz yere buyuk vites ile inerek frene yuklenmek yerine kucuk vitese cekememenin eksikligini hissediyorum suanki arabamda...

    Muhtemelen ilk yatırım maliyetinin dusuklugunu de katinca (5.000 TL) otomatik+triptronik olmasını da dusununce otomatik alacagim. sanırım ocak ayi icerisinde almis olacagim. Gercek Ford ile gorustum fiyatlar yeni kasa cıkana kadar bu seviyelerde devam eder dedi.

    Bir de zevk sorusu sorayım, suanki arabam metalik siyah, yıkanınca cok sık duruyor ancak cizik+kir inanilmaz gosteriyor. Bu sebep ile hem de daha ucuz olacagi icin opak beyaz almayı dusunuyorum, alternatif olarak gumus gri dusunuyorum. siz hangi renkleri kullanıyorsunuz, ya da dısarıdan hangi renk diger arkadaslara daha sık geliyor yorum yapabilirler mi? Gecen trafikte bir titanyum beyaz HB gordum, cok sık geldi gozume? sizlerden de gorus alayım? :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ScOrPiOn_78
    Arkadaşım aslına bakarsan en fazla yüzde 15 gibi bir rakam yanlış bir hesaplama bence..Bence en az yüzde 15 zaten benzinden fazla yakıyor..bu arabaya göre %1-2 artabilir.Benim arabanın 10,9-11 lt benzin tüketimi var (yol bilgisayarında gösteren değer..genelde tutturuyor).LPG olarak 13 lt yakıyor.Bu da %15-%17 aralığında bir değere tekabül ediyor sanırım,fakat uzun yolda bu değerin hiç %15 i geçtiğine şahit olmadım.BRC taktıralı 15.000 km oldu şimdiye kadar şükür ne arıza lambası ne titreme gibi problemler olmadı..performans olarak tabiki benzinin yerini tutmaz (kim ne derse desin..)..Şehirler arası yolda bilhassa otobanlarda uzun soluklu tırmanışlarda lpg cidden arabayı yoruyor onu bilirim..şehir içinde lpg harbiden ekonomi sağlıyor..Senin vites seçimlerini kardeşimde benim arabada deniyodu..bana pek mantıklı gelmemişti ama sende aynı şeyi söyleyince denemek lazım diyorum.gerçi bizimkilerde anlık tüketim değeri yok..


    Benimkinde anlık yakıt tüketimi var zaten ona bakarak bu ekonomik yöntemi buldum. Dediğim gibi yokuş aşağı inişlerde 3. viteste inerseniz 60 km ve üstünde anlık tüketim sıfırlanıyor. 4. viteste inerseniz ise anlık tüketimin sıfırlanması için 80 km ve üstü hızda inmelisiniz. Bu bahsettiğim kilometre değerleri bıçak gibi keskin gerçekten, hız ibresi tam 60 km'de ve 80 km'de iken anlık tüketim bulunduğu vitese göre anında sıfırlanıyor. Yokuşun eğimine ve kabul ettiğiniz hıza göre kendiniz ayarladığınızda bayaa ekonomik oluyor. Özellikle Denizli-Muğla arası sıklıkla yol aldığım için bu yöntemi sürekli deniyorum ve kilometrelerce kontrollü ve tüketimsiz yol alıyorum, böylece önüme gelecek rampalarda kullanacağım fazladan yakıtı bu şekilde karşılamış oluyorum. Afyon-Muğla arasındaki 360 km'lik yolda, ekonomik sayılabilecek bir sürüşle (yol bilgisayarına göre, yola çıkmadan önce sıfırladığım ortalama hız yol bittiğinde 90 km/saat'ın biraz üzerindeydi.) 100 kilometrede 6,1 litre ortalama tüketim elde ettim. Otomatik vitesli bir araç için iyidir sanırım. Ama şehir içinde çok yakıyor gerçekten, özellikle evimle işim arası 4 km ve bir rampa inip bir rampa çıkıyorum, bu yüzden 11 litre ortalama tüketim oluyor. Benzin fiyatıylada hesaplayınca bayaa pahalıya patladığı için en kısa zamanda LPG'lenmeyi düşünüyorum, garantisi ölürsede ölsün napayım.




  • quote:

    Bir de zevk sorusu sorayım, suanki arabam metalik siyah, yıkanınca cok sık duruyor ancak cizik+kir inanilmaz gosteriyor. Bu sebep ile hem de daha ucuz olacagi icin opak beyaz almayı dusunuyorum, alternatif olarak gumus gri dusunuyorum. siz hangi renkleri kullanıyorsunuz, ya da dısarıdan hangi renk diger arkadaslara daha sık geliyor yorum yapabilirler mi? Gecen trafikte bir titanyum beyaz HB gordum, cok sık geldi gozume? sizlerden de gorus alayım? :)


    Valla hocam bana göre titanyum veya ghia olunca arabada renk farklı duruyo en azından göze daha hoş geliyor..benim eski arabam siyahtı ve bir daha elimden geldiğince siyah araba almam heralde.(temizken tartışmam tabi duruşunu) arabanı seviyorsan eğer siyahın bakımı zor bence.Benim araba tango kırmızı diye geçiyor..az bulunan bi renk ama yakıştığını düşünüyorum en azından gereksiz fırça çiziklerini falan belli etmiyo..üstüne bi de boya koruma yapılınca güsel renk.Focusun magnum grisi , metalik açık mavisi ve beyaz hoş duruyor.




  • Tesekkur ederim,
    Beyaz ya da koyu gri (fırtına grisi sanırım) sececegim...
    AMa katılıyorum, ozellikle jantlardan dolayı titanyum cok sık duruyor. Benimki kapaklı olacak, biraz daha mutevazi dursun sorun degil :)
  • aceleniz yoksa yeni focus u bekleyin. belki onda dizel otm versiyonu olur.
  • Bendeki aytozu gri diye geçiyor. Ama asıl sevdiğim renk değişik bir mavi, şu andaki sitesinde göremedim ama sanırım fırtına mavisi olabilir. Kısacası aşağıdaki aracın rengi. Bendeki araçta aşağıdaki aracın aynısı zaten.
     Focus Otomatik mi? Fluence otomatik mi? (Her ikisi de LPG'li)
  • @cekcak
    Tesekkur ederim,

    @mehmetyilmaz77
    Haklısınız ancak yeni kasa muhtemelen yeni astra ve golf fiyat bandında olacaktır, tahminim otomatik dizel 45000 den asagi olmaz, o nedenle dusunemiyorum :)

    Tesekkurler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.