Herkese iyi forumlar dilerim. Euro 5 motor ford cmax aracımızı km yükselmesi ve yaşlanması nedeni ile düşük km 2020 model titanyum bir ford courier ile değiştirdik. Değiştirmez olaydık. 1.5tdci 100hp bir araç. Her hafta dpf rejenerasyona giriyor maşallah. Hadi girmesini dert etmesem bu sefer yağ artırdı araç. Ve araç tam 3.300 km önce 30 bin bakımından çıktı. Neyse olayı anlatayım ve fotoğrafları da en sona ekleyeceğim. 14 şubat günü aracımı servise bıraktım. Şikayetlere çekiş düşüklüğü , silkeleme ve sürekli rejenerasyona girme , yağın max seviyesinin üstüne çıkması şeklinde ve bir kaç kapı ayarı teyp saat sıfırlama problemleri de yazdırıp teslim ettim. 15 şubat günü aracımın hazır olduğunu gelip alabileceğimi söylediler. Gittim sadece pcm güncellemesi yapıldığını ve dpf doluluk oranının normal olduğunu söylediler. Bende bu araç yağ artırma yani yağa mazot karıştırma şikayeti ile geldi dedim bir usta gelebilirse aracın başında teslim almadan kontrol edelim dedim. Usta geldi yağ çubuğunu çekti yağ fazla dedi ama çok değil. Size neden yapar anlatayım dedi. Dpf rejenerasyona geçtiğinde fazla mazot basar enjektörler bu mazotta dpf e iner ve oradan çıkan mazot buharı kartele sızarak yağa mazot karışır. Kullanım tarzınızı değiştirin dedi. Bende zaten devirli ve kısa mesafe kullanmadığımızı rejenerasyona girmiş aracı stop etmediğimizi söyledim. Oda bu araçlar bu şekilde dedi ve ben teşekkür ettim danışmanın yanına gittim. Aracı teslim aldım çıktım çok kalabalık ve yoğunluk vardı çünkü. Sabah tekrar döndüm ne yapabiliriz diye bunun kullanıcı hatası olduğunu garantinin kabul etmediğini belirtti. Bende kitapçıkta böyle bir şey yazmadığını aracı nasıl kullancağımızı bize kitapçık gösterir dedim. Ustabaşını ve garanti sorumlusunu aradı onlarda yardımcı olamadılar. Eğer yağı değiştirmek istersem ücretli olacağını belirttiler.Bende forda şikayette bulanacağım diyip çıktım. Aradım ve şikayet oluşturuldu. Geri dönüş sağlandı ve tamamen benim hatam olduğunu söyeldiler. Neye dayanarak dedim bu sonuca vardınız ? Biz bu problemi kullanıcı hatası olarak görüyoruz dedi. Nasıl kullanıcaz peki dedim , onlarda aracı dur kalk trafiğe sokmayacaksınız , sık sık stop edip çalıştırmayacaksınız , kısa mesafe kullanmayacaksınız , devirli kullanacaksınız dedi. Bende bunlar benim kullanım tarzımın dışında zaten siz ford olarak hatalı araç ürettiğinizi kabul etmiyorsunuz dedim. Maleesef yardımcı olamıyorum dedi bende peki diyip kapadım. Benim kullanım tarzım ankarayı bilenler için demetevler civarından her gün çankayaya gidip gelir bu araç. Eskişehir yolunda yol oldukça 3000 devirlerde 3. vites de kullanılır her zaman yol olursa yapılır. Araç rejenerasyona girerse beklenir stop edilmez.Araç 2000 devirin altına düşürülmemesine dikkat edilir. Ben bunları uyguladığım halde 1 depo mazotta ortlama 33-35 litrede 3-4 kez rejenerasyon yapmakta. Ayrıca 2 kere uzun yola gittim onlarda 240km gidiş 240 geliş idi yold giderken de gelirken de 2 şer defa rejenerasyona giriyor ve mazotu içiyor. Sonuç olarak THH'ye az önce başvuru yaptım sonuç bekliyorum. |
Ford Courier DPF Sorunu ve Servis Rezaleti
Ford Courier, düşük yakıt tüketimi ve uygun fiyatı nedeniyle popüler bir hafif ticari araçtır. Ancak model, bazı sahiplerinin karşılaştığı DPF (Dizel Partikül Filtresi) sorunlarıyla da gündeme gelmiştir.
DPF, egzoz gazlarından partikül maddeleri gidermek için tasarlanmış bir cihazdır. Ancak DPF'ler tıkanabilir ve bu da araçta güç kaybı, rölanti dengesizlikleri ve yüksek yakıt tüketimine neden olabilir.
Ford Courier sahipleri, araçlarında DPF sorunları bildirmişlerdir. Bu sorunlar arasında çekiç düşüklüğü, rejenerasyon sorunları ve partikül filtresi arızası yer almaktadır.
Bazı kullanıcılar, Ford yetkili servislerinde yaşadıkları sorunları dile getirmişlerdir. Bu sorunlar arasında uzun bekleme süreleri, yüksek onarım maliyetleri ve müşteri hizmetlerinin yetersizliği yer almaktadır.
DPF sorunları, Ford Courier'un satışlarını ve itibarını olumsuz etkilemiştir. Aracı düşünüyorsanız, DPF sorunlarının farkında olmalı ve potansiyel onarım maliyetlerini araştırmalısınız.
Ford, DPF sorunlarını gidermek için çalışmalar yürütmektedir. Ancak, şu anda bu sorunlar için kalıcı bir çözüm bulunmamaktadır. Bu nedenle, Ford Courier satın almadan önce bu risklerin farkında olmanız önemlidir.