Şimdi Ara

Ford Fiesta 1.4 Tdci (2012) Rektefiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, geçtiğimiz yaz satın aldığım ilk arabam olan 2012 Ford Fiesta’mla ilgili bir sıkıntı yaşıyorum ve sizlerin de fikrinizi almak istedim.

    Aracı 163 bindeyken aldım, aldıktan kısa süre sonra hararet sorunu yaşadım. Termostat vs her şeye bakıldı, sorun radyatörün tıkanması kaynaklıymış radyatör değişince bir sorun kalmamıştı. Temizlenmeden önceki radyatör resmini ekliyorum.

    165 binde yıllık bakımını yapıp, Yaklaşık 4-5 ay kadar sorunsuz kullandım. Son 1 aydır klima sıcak üflemiyordu ve bir kere çalışmakta zorlandı. En son hafta sonu otobanda giderken araç bir anda gaz vermeyi bıraktı ve stop eder gibi oldu. Bu arada km 169.500 oldu. Belli bir süre çalışmadı, 10-15 dk sonra çalıştığında ise ustam riske atmayalım çekici ile getir dedi ve o şekilde götürdük. Bu kısımdaki en büyük hata muhtemelen arabanın yağını suyunu kontrol etmeyen bende, fakat ilk aracım olduğu için ve daha 5000 km önce bütün bakımını yaptırdığım için bir sorun olacağını öngöremedim.

    Araca baktığımızda motor soğutucusunun içi balçıkla kaplanmış gibiydi. Suya yağ karıştığını söyledi usta ve parçanın değişip sistemin temizlenmesi gerek dedi. Bugün tekrar aradı ve parçayı değişmesine rağmen motorun vuruntu yaptığını ve arabanın çalışmasının düzgün olmadığını söyledi ve Rektefiye yapacağız muhtemelen dedi. Maliyet için 20-21 bin çıkardı (İzmir) fakat motoru açmadan neyin değişeceğibi bilmediğimiz için bu yaklaşık bir rakam.

    Ustanın söylediği rakam normal midir ? Bu işin başka bir çıkar yolu var mıdır ? Usta motoru açmadan aracın verdiği hissiyata göre bu tahmini yapabilir mi ? Rica etsem görüşlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sergenss -- 10 Ocak 2022; 18:45:53 >







  • Aynı yıl aynı motor Fiesta 230binde sattım hala son hızını görüyordu yani bunun kilometre ile alakası yok


    https://www.komplemotor.com/ford-fiesta-yarim-motor-14-tdci-68ps-euro-4

  • Nasıl bir rektefiyeymiş ki o 20 bin lira tutuyor heralde usta motoru sıfırdan icat ediyor başka açıklaması yok, bence siz başka bilindik yerlere de bir sorun soruşturun.Geçmiş olsun gerçekten, bende huy olarak arabayı her çalıştırmadan önce açar kaputu bir bakarım yağına suyuna ve bakımlarını her şeyini tam yapmama rağmen bir kaç ay evvel aracın su eksilttiğini farkettim eğer kontrol etmeseydim yolda susuz kalıp motor hararet yapardı, sık sık aracı kontrol etmekte fayda var.Benim bildiğim motor yağının soğutma sistemine karışması durumunda motor komple iniyor radyatör hortumlar blokta bulunan su kanalları yağ kanalları komple ilaçla temizleniyor sonrasında değişmesi gereken parça varsa eğer mesela yeni gömlek çakılacaksa gömlek çakılıyor sonra motor toplanıyor epey masraflı ama 20 bin lira da tutacağını sanmıyorum.Zamanında bende benzer bir olay yaşamıştım yetkili servis bana 30 bin lira masraf çıkardı, bende dedim zaten sıfır motorlar 20 25 bin lira sen bana tamirine 30 35 bin lira diyorsun nasıl oluyor bu iş ? Sonra adam kem küm etti neredeymiş 20 bin liraya sıfır motor felan dedi bende açtım gösterdim internetden, tabi cevap veremeyince kem küm edip " ama onlar fabrika tarafından onaylanmamış motorlar bir garantisi yok " felan gibi bir tarafından sallamasyon cevap verdi.Bende ben bilmem dedim adam gibi tamir edeceksen et yoksa başka yere götürürüm dedim, sonra kendim araştırdığım için adama arızanın neden olduğunu ve değişmesi gereken parçaların neler olduğunu bildiğimi söyledim yani ortalama çıkacak gerçek masrafı az çok tahmin edebiliyordum.Benim bu işten anladığımı beni dolandıramayacağını anlayınca arkadaş geri vites yaptı ve 30 35 bin lira dediği işi 6 bin liraya yapmak durumunda kaldı.Yani çok dikkatli olmak lazım, yetkili servis bile adamı böyle kazıklamaya çalışıyorsa artık başka yerleri tahmin bile edemiyorum.Tekrardan çok geçmiş olsun.





  • casper2006 C kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim cevabınız için, komple motor inip neredeyse tüm parçalar yenilenecekmiş. İşin içinde olan tanıdıklara soruyorum 30’a kadar yolu var diyen var, 25-26 bulur diyen var. Herkesin tek bir ağızdan söylediği ise parçaların şu an çok pahalı olduğu.
  • Yağa su karışmışsa yağlama sağlanamadığı için motora zarar vermiş olabilir evet ama bir kaç yere daha göstermenizde fayda var
  • Tutar. Çok rahat tutar. Ancak aracın birçok parçası hala kullanılabilir bence. Fordlarda blok döküm olmuyor ve rektefiye ile güzel sonuç alınmıyor. Çıkma motor bulursan taktır derim. Usta sağlamsa 20bin Tlyi gözden çıkar. Komşum bile 1.3 mjet motor yaptırdı 17bin TL fiyat çıktı
  • Yağ soğutucusu patlamış olabilir ilk ona bakın bence. Fiestalarda nispeten kronik bir sorun
  • Isyerinden bir arkadaş 2001 benzinli Poloyu 23 bine rektefiye ettirdi.
    Neler değişti ne yapıldı bilmiyorum.

    Artık bu tür işlemler için 20 25 bin normal oldu.
    Acı ama gerçek bunlar

    Siz yine de başka ustalara da bi danışın
  • 2006 fiestam varken yag sogutucu patlamisti. Yaptirdim temizlettim 3-5 ay binip sattim halen bi sikinti yok aracta komsumuz biniyo 3 senedir.

    Yag soğutucu degistirip bi sure arabayi kullanin hemen rektefiye islerine falan girmeyin bence. Bence o arabada rektefiyelik bi durum yok
  • Juan - Juan kullanıcısına yanıt
    Onu değiştirmiş hocam, ona rağmen çözülmediği için bunu öneriyor usta
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt
    Benim de aynı şekilde yağ soğutucu değişti + temizlik yapıldı. Ona rağmen arabanın zor çalışması ve çalıştığında vuruntu yapmasından dolayı usta motor istedi hocam.

    Muhtemelen siz sorunu benden daha erken farkettiniz ve motora zarar vermeden kurtardınız, keşke ben de farkedebilseydim daha erken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sergenss -- 11 Ocak 2022; 8:57:17 >
  • Bir kaç ustaya daha sormanızı öneririm. 20 bin TL 1.300 Euro ediyor. Bu kurlarla fiyat çok normal. Ustaya güveniyorsanız yaptırın ama benim gördüğüm sanayideki hiç bir ustaya güvenilmez.
  • Fiyat abartı geldi bana. 12-13 bine bitmesi lazım.

  • Cevap veren arkadaşlar, hepinize çok teşekkür ederim. Her birinizin fikri, deneyimi benim için çok önemli. Tek tek cevap atamadıysam kusura bakmayın lütfen. Tekrar çok teşekkürler 🙏🏻
  • Dolar kurunun yüksekliği ile dizel motor birleşince combo olmuş malesef.

    Youtube da kanalı olan, rektefiye eden tamirciler vardı bir fiyat alın isterseniz onlardan.



    Geçen gün bende dayımın c4 dizeli için araştırmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Daft Punk -- 11 Ocak 2022; 9:45:9 >




  • Hic bir parcayi degistirmiceklerini herkes biliyor :) iscilik 20 bin fazla bence en fazla piston yada egzantirik felan degisir kullandiginiz aracin mitorunu arastirin bence her parcasinin tek tek fiyatini bulun hatta unallar var izmirde gidin cikma motor sorun gerekli parcalari sizinkiyle degisirsiniz :)
  • Büyük olasılıkla sussuz kaldığı için gömlek çökmüş. DV4'lerde nadiren yaşanılan bir durum. Tertemiz sıfır ayarında motor blogu 15 bin tl den başlıyor, en basiti triger seti 1200 tl gerisi siz hesaplayın artık 20 bin tl den aşağı kurtarmıyor.

  • EnergyBlue kullanıcısına yanıt
    Gömleği bilmiyorum ama usta da aynı şekilde susuz kaldığı için bu hale geldiğini söylemişti hocam 👍
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.