Şimdi Ara

2011 1.4 TDCI FORD FIESTA motor arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
4
Favori
33.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 24 Kasım 2011 tarihinde Ankara OTOKOÇ'tan 1.4 dizel bir ford fiesta satın aldım. Aracım aldığım günden bir kaç gün sonra motor arızası verdi. Daha sonra soğuk havalarda bilkentte çalıştığım yerin otoparkında motor düzensiz çalışmaya ve hatta kimi zaman çalışmamaya başladı. Araç şu anda 22000 km'ye gelmiş ve bakımı yapılmış olmasına rağmen sorun hala devam ediyor ve hatta durum giderek kötüleşmekte. Sorunu uzun uzun anlatmayacağım youtube linklerini aşağıda veriyorum. Bu sorunu 15 derecenin altında yaptığını da belirtmek istiyorum. Durumu geçen sene OTOSAN ile görüşmeme ve o tarihte çektiğimi videoları paylaşmama rağmen çözemediler. Araç 2 kere farklı yetkili servise gitti birer hafta kaldı. OTOSAN en sonunda bunun bir arıza olmadığını söyleyen bir yazı gönderdi. Sizce bu bir arıza değil midir??











  • 24 Kasım 2010 demek istediniz herhalde.

    Bu konuyu hatırlıyorum sanki,otoparkta çalışmıyor ama başka yerde sorun çıkarmıyordu.
    Yoksa bu başka bir araç mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doral

    24 Kasım 2011 tarihinde Ankara OTOKOÇ'tan 1.4 dizel bir ford fiesta satın aldım. Aracım aldığım günden bir kaç gün sonra motor arızası verdi. Daha sonra soğuk havalarda bilkentte çalıştığım yerin otoparkında motor düzensiz çalışmaya ve hatta kimi zaman çalışmamaya başladı. Araç şu anda 22000 km'ye gelmiş ve bakımı yapılmış olmasına rağmen sorun hala devam ediyor ve hatta durum giderek kötüleşmekte. Sorunu uzun uzun anlatmayacağım youtube linklerini aşağıda veriyorum. Bu sorunu 15 derecenin altında yaptığını da belirtmek istiyorum. Durumu geçen sene OTOSAN ile görüşmeme ve o tarihte çektiğimi videoları paylaşmama rağmen çözemediler. Araç 2 kere farklı yetkili servise gitti birer hafta kaldı. OTOSAN en sonunda bunun bir arıza olmadığını söyleyen bir yazı gönderdi. Sizce bu bir arıza değil midir??







    adam gelecekten geliyor beyler




  • Video'lardan bir şey anlaşılmıyor. Sorun detaylıca tarif edebilir misiniz?
  • Motor gitmiş arkadaşım, krank milinde problem oluşmuş ya da biyel kollarından biri eğilmiş olabilir. Resmen metal dönerken darbe yapıyor.

    Kesinlikle motorun tamamen sökülmesi ve parçaların kalibrasyonuna bakılması lazım.
  • 7-8 ay önce böyle bir konu açılmıştı hatırlıyorum. Otoparkta ve soğuk havada çalışmayan bir araç vardı. Ama Fiesta'mıydı hatırlamıyorum.
  • videoki böyle arabam olacağına beygrimi olsun lafına çok güldüm
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2012 Polo 1.2 tdi egr arızası
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • -15 dercedede "run" konumunda beklenilmeden (ışıklar sönene kadar beklemiyorsunuz) marşa basılan her dizel bunu yapar.

    siz kızdırma bujilerine çalışması için zaman tanımıyorsunuz ki dostum. ayrıca videolarda da hiç eksi 15 dereceden bahsetmemişsiniz.

    madem bu araç yeni alındığında bu sorunu yapmaya başladı, neden satıp kurtulmadınız da 22 bin kilometre sorunsuz kullanabildiniz?

    bence sorun arabada değil. eksi 15 derecede tüm ışıklar sönene kadar beklemeyip, kızdırma bujilerinin işini yapmasına fırsat vermeyen sizde. bi arabayı kullanmadan önce kitapçığını okuyun bi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laflapeynirgemisiyurumez

    madem bu araç yeni alındığında bu sorunu yapmaya başladı, neden satıp kurtulmadınız da 22 bin kilometre sorunsuz kullanabildiniz?


    Arızalı aracı "satıp-kurtulurken" alıcıya ne denir acaba?

    "Bunun şöyle bi arızası var sana iteleyerek kurtuluyorum biraz da sen uğraş" mı deniyor?

    Yoksa "Araç tertemiz hatasız muayyer cillop gibi gırtlağa kadar full" mü deniyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 15 Kasım 2011; 15:04:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laflapeynirgemisiyurumez



    -15 dercedede "run" konumunda beklenilmeden (ışıklar sönene kadar beklemiyorsunuz) marşa basılan her dizel bunu yapar.

    siz kızdırma bujilerine çalışması için zaman tanımıyorsunuz ki dostum. ayrıca videolarda da hiç eksi 15 dereceden bahsetmemişsiniz.

    madem bu araç yeni alındığında bu sorunu yapmaya başladı, neden satıp kurtulmadınız da 22 bin kilometre sorunsuz kullanabildiniz?

    bence sorun arabada değil. eksi 15 derecede tüm ışıklar sönene kadar beklemeyip, kızdırma bujilerinin işini yapmasına fırsat vermeyen sizde. bi arabayı kullanmadan önce kitapçığını okuyun bi..



    +1907
  • Kızdırma bujileri marşa basmadan sönüyor. Bunda bi sorun yokda.
    O nasıl bi çalışma motorda kesinlikle bi sorun var arkadaşım başka bi servise götürüp onlarında fikirlerini al.
    Hatta havalar soğuk birkaç saat serviste bekletip motor soğuduktan sonra ustaların yanında çalıştır arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    7-8 ay önce böyle bir konu açılmıştı hatırlıyorum. Otoparkta ve soğuk havada çalışmayan bir araç vardı. Ama Fiesta'mıydı hatırlamıyorum.

    Evet aynı araç ben de hatırladım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: laflapeynirgemisiyurumez



    -15 dercedede "run" konumunda beklenilmeden (ışıklar sönene kadar beklemiyorsunuz) marşa basılan her dizel bunu yapar.

    siz kızdırma bujilerine çalışması için zaman tanımıyorsunuz ki dostum. ayrıca videolarda da hiç eksi 15 dereceden bahsetmemişsiniz.

    madem bu araç yeni alındığında bu sorunu yapmaya başladı, neden satıp kurtulmadınız da 22 bin kilometre sorunsuz kullanabildiniz?

    bence sorun arabada değil. eksi 15 derecede tüm ışıklar sönene kadar beklemeyip, kızdırma bujilerinin işini yapmasına fırsat vermeyen sizde. bi arabayı kullanmadan önce kitapçığını okuyun bi..



    +1907

    +1965
    katılıyorum adam kontağı açar açmaz marşa basıyor ... öyle olmaz ki




  • bu motorlu fiestayı 6 sene kullandım, bu ne biçim birses otosan halt etmiş. işin peşini burakmayın.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_48417397/mpage_1/f_/key_//tm.htm#48879690

    Aynı araç, aynı problem. Arkadaş linki bulamadığı için yeni konu açmış, eskiden devam edilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laflapeynirgemisiyurumez



    -15 dercedede "run" konumunda beklenilmeden (ışıklar sönene kadar beklemiyorsunuz) marşa basılan her dizel bunu yapar.

    siz kızdırma bujilerine çalışması için zaman tanımıyorsunuz ki dostum. ayrıca videolarda da hiç eksi 15 dereceden bahsetmemişsiniz.

    madem bu araç yeni alındığında bu sorunu yapmaya başladı, neden satıp kurtulmadınız da 22 bin kilometre sorunsuz kullanabildiniz?

    bence sorun arabada değil. eksi 15 derecede tüm ışıklar sönene kadar beklemeyip, kızdırma bujilerinin işini yapmasına fırsat vermeyen sizde. bi arabayı kullanmadan önce kitapçığını okuyun bi..



    -15 derece dememiş arkadaş hocam, 15 derecenin altındaki sıcaklıklarda demiş




  • Merhabalar..

    Araç geçen sene konusu açılan aracın ta kendisi.. Araya yaz girdiği ve hava sıcaklıkları 15 derecenin altına pek düşmediğinden sorun çıkarmıyordu. Fakat bu sene çok daha kötü çalışıyor motor. Motorun başlama problemi geçen sene yoktu mesela, sadece düzensiz çalışma ve düşük devir vardı. Aracımı geçen sene 2 farklı servise 1er hafta bıraktım, tüm sensörlerine ve beynine baktıklarını söylediler, videoları gösterdim, serviste bu sorunu yapmadığını söylediler. Basınç, oksijen ve sıcaklığın bu durumun ortaya çıkmasında çok büyük bi etken olduğunu serviste bunu yapmayacağını söyledim. Zira ben evimin önünde -7 derecede dahi motoru çalıştırdığımda hiç bir problem olmuyor. Daha bir kere bile evimin önünde böyle bir problemle karşılaşmadım. Fakat iş yerim ankara merkeze göre daha yüksek rakımlı bir yerde bulunuyor. Ben sadece kapalı otoparkta yapıyor diye düşünüyordum dün açık otoparkta da yaptığını gördüm ve bundan sonraki günlerde de açık otoparka koyarak deneyeceğim.

    Ben bu araçtan önce de 2004 dizel fiesta kullanıyordum, motor aynı motor zaten. Isıtma bujisinin ne demek olduğunu ben de biliyorum ve ısıtmadan çalıştırmıyorum zaten, videolarda sol altta ilk sönen sarı ışık ısıtma bujisinin ışığı ve fordlarda yağ ikaz lambası motor çalışmadan sönmez. Ben yine merak edenlerin içi rahat etsin diye bir video daha koydum bu sabah, sönebilecek tüm ışıklar sönene kadar bekleyerek. Üstelik aracı açık otoparka çekerek çekim yaptım bu sefer. Yanımda başka bir araç daha çalışıyor bu yüzden sesleri dikkatli incelerseniz sevinirim.

    OTOSAN denilen kurumdan da gerçekten nefret ettim. Bu kadar sahte bir müşteri memnuniyeti olamaz sanırım. Hoş laflar güzel ses tonundan ibaret sanıyorlar yaptıkları işi, geçen sene bu sorun için beni yönlendirdikleri yetkili kişiye neredeyse 3 haftadır ulaşmaya çalışıyorum, arıyorum mail atıyorum merkezden not bırakıyorum tık yok. Geçen sene bana başka araçlarda da bu sıkıntının olduğunu yazılım güncellemesi geleceğini söylemişti. Servis ben bilmem diyor, zaten ankara otokoçtan birini bulmak için saatlerce uğraşmak gerekiyor. Acil yol yardımı çağırıyosunuz, 10 kerede çalıştırıyor arabayı, dudağını büzüp ben böyle bişiy görmedim abi hayatımda diyor. Rapor yaz diyosun yetkim yok, tutanak tut diyosun yetkim yok diyor.. OTOSAN'a ulaşmak mümkün değil. Bu arabayı aldığıma alacağıma pişman oldum. Bir de vicdan var işin ucunda, birine satamıyorsunuz böyle bi arabayı, yarın bi gün ona da yapsa aynı sorunu kim bilir ne der arkanızdan.

    İzmir servisten aldığım bir duyuma göre bu sorun Türkiye'de 6 Fiesta'da varmış, İzmirdekiler yakıt pompasını ya da filtresini değiştirerek çözdüklerini söylüyorlar. Ben de şahsen Muğla'da bu sorunun aynısını yaşayan bir Fiesta sahibi buldum bile. İşin ilginç yanı ise trafiğe çıkış tarihlerinin çok yakın olması, muhtemelen aynı grup ile geldiler.




  • Uzman değilim ama rolanti devriyle ilgili bir sıkıntı olabilir mi acaba? Manuel rolanti ayarı var mı araçta? Ayrıca yetkili servis dışında bir yere göstermeyi düşünürseniz Gimat sanayi sitesinde bir usta önerebilirim. Telefon numarasını özelden gönderirim, telefonda sorunu anlatırsınız, usta çözebileceğine inanırsa gel der.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laflapeynirgemisiyurumez



    -15 dercedede "run" konumunda beklenilmeden (ışıklar sönene kadar beklemiyorsunuz) marşa basılan her dizel bunu yapar.

    siz kızdırma bujilerine çalışması için zaman tanımıyorsunuz ki dostum. ayrıca videolarda da hiç eksi 15 dereceden bahsetmemişsiniz.

    madem bu araç yeni alındığında bu sorunu yapmaya başladı, neden satıp kurtulmadınız da 22 bin kilometre sorunsuz kullanabildiniz?

    bence sorun arabada değil. eksi 15 derecede tüm ışıklar sönene kadar beklemeyip, kızdırma bujilerinin işini yapmasına fırsat vermeyen sizde. bi arabayı kullanmadan önce kitapçığını okuyun bi..



    ben -15 demedim 15 derecenin altında dedim.. nerede yaşıyosunuz bilmiyorum ama ben -15 derecenin altını hayatımda da görmedim zaten. videoların hiç biri -derece'de çalışmıyor, 3-11 derece arasında..

    Elimde daha onlarca video var. her gün bu sıkıntıyı yaşıyorum ben. 3-5 kerede ancak çalışıyor. Araç 24 Kasım 2010 trafik çıkışlı, siz böyle bir aracınız olsa satarmıydınız bilmiyorum ama benim vicdanım elvermiyor, kendi anam babam dahil sat kurtul dediler ama ben böyle bişiy yapamam. Yazık değil mi o kadar parayı verip de bu arabayı olacak insana? ben nasıl derim bu araç sorunsuz diye?

    Kızdırma bujisi de sol altta sönen ilk ikaz lambasıdır fordlarda. Bundan önce de dizel fiesta kullandım 6 yıl, bir kere bile böyle bir sorun yaşamadım. Yine de bütün ışıkların sönmesini bekledim bir şey farkedecek mi diye etmedi.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.