Şimdi Ara

Ford Focus

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar öncelikle bu konuyu iki markaya ait araçları kıyaslamanız için değil, benim anlayamadığım bir konuda, bana rehber olmanız için açtığımı söylemek isterim. Zaten aynı sınıf bile olmayan, bahsedeceğim araçların kıyası mukabil değil.

    Hepinizin bildiği gibi forumda ve heryerde Focus'un efsanevi yol tutuşundan bahsediliyor ancak Ford Focus ve C-Max kullanmış birisi olarak bu efsanevi yol tutuşun biraz abartılıp abartılmadığını merak ediyorum.

    Normalde kullandığım araç 98 Polo Classic ve bu aracın yol tutuşu ile Focus'unki arasında çok bir fark göremedim. Ama şunu da belirtmeliyim ki Focus virajlarda daha stabil (çok büyük bir fark söz konusu olmadan), ancak konfor olarak aralarında çok fark var (Focus lehine). Yani Focus yol tutuş ve konfor ikilisini zirveye taşımış. (Kendi sınıfı ve D segmentinde bile)

    Merak ettiğim iki aracı da kullanan varsa tespitim doğru mu değil mi? Zira Focus almayı düşünüyorum.







  • Düşündüğünüz model Focus 1 mi acaba? Polo da konforlu araç ama yol tutuş olarak focus farklı, polo yumuşak karakterli olduğundan yatma eğilimi vs. daha fazla tabi ki.

    Zaten arada sınıf farkı da var, bunu da göz önünde bulundurmanız lazım, focus bir üst segmentte.
  • focus 2 sahibi olduğum için 2. nesil focus için yorum yapacağım şu an..focusların yol tutuşu çoğu otomobil uzmanı tarafından sınıfının referansı olarak görülüyor..fakat normal kullanım tarzında focusun yol tutuş becerisinin kendi sınıfındaki araçlardan bir farkının olmadığını düşünüp,niye bu kadar övülüyor diye kendinize sorabilirsiniz..ama bu farkı sadece tehlikeli bir durum olduğunda farkedebilirsiniz..elektronik desteksiz haldeki sınıf arkadaşlarının problem yaşadığı viraj veya kayma durumlarında focus onlara göre çok daha rahat bir direksiyon-gaz ikilemesiyle normale dönebiliyor..uzmanlar tarafından sınıf referansı gösterilmesinin nedeni ne budur..bunda en önemli pay focusun bağımsız arka amortisörleridir..saygılarımla..
  • Abartılmıyor bence. Focusun yol tutuşu segmentindeki tüm araçlardan daha iyi. Corolla, Civic, Jetta, Golf, Astra'dan daha iyi. Bu benim kişisel tecrübemdir. Oto dergileri farklı sonuçlara varmış olabilirler, o beni ilgilendirmez.

    Aynı platformun bir miktar geliştirilmişi olan S40 platformu da çok iyi yol tutuyor. Hatta S40 Focus'a göre biraz daha ağır olduğundan, performanstan kaybediyor ama, yere daha iyi yapışıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cardinal636

    focus 2 sahibi olduğum için 2. nesil focus için yorum yapacağım şu an..focusların yol tutuşu çoğu otomobil uzmanı tarafından sınıfının referansı olarak görülüyor..fakat normal kullanım tarzında focusun yol tutuş becerisinin kendi sınıfındaki araçlardan bir farkının olmadığını düşünüp,niye bu kadar övülüyor diye kendinize sorabilirsiniz..ama bu farkı sadece tehlikeli bir durum olduğunda farkedebilirsiniz..elektronik desteksiz haldeki sınıf arkadaşlarının problem yaşadığı viraj veya kayma durumlarında focus onlara göre çok daha rahat bir direksiyon-gaz ikilemesiyle normale dönebiliyor..uzmanlar tarafından sınıf referansı gösterilmesinin nedeni ne budur..bunda en önemli pay focusun bağımsız arka amortisörleridir..saygılarımla..


    Sanırım soruma cevap aldım ilginize ve bilgilere teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tmprpl


    quote:

    Orjinalden alıntı: cardinal636

    focus 2 sahibi olduğum için 2. nesil focus için yorum yapacağım şu an..focusların yol tutuşu çoğu otomobil uzmanı tarafından sınıfının referansı olarak görülüyor..fakat normal kullanım tarzında focusun yol tutuş becerisinin kendi sınıfındaki araçlardan bir farkının olmadığını düşünüp,niye bu kadar övülüyor diye kendinize sorabilirsiniz..ama bu farkı sadece tehlikeli bir durum olduğunda farkedebilirsiniz..elektronik desteksiz haldeki sınıf arkadaşlarının problem yaşadığı viraj veya kayma durumlarında focus onlara göre çok daha rahat bir direksiyon-gaz ikilemesiyle normale dönebiliyor..uzmanlar tarafından sınıf referansı gösterilmesinin nedeni ne budur..bunda en önemli pay focusun bağımsız arka amortisörleridir..saygılarımla..


    Sanırım soruma cevap aldım ilginize ve bilgilere teşekkürler.






  • Bizde Ford Focus Trend 1.6 TDCI vardı.

    İç mekan konforluydu ve seriydi. Amma velakin, sürüşü çok zor bir arabaydı kendisi, yollarda da baya sallıyordu yani.

    Ben Focus almaman tarafındayım ama, yine de sen bilirsin. Alacaksan hayırlı olsun.
  • focus içeri çok ses alıyr..ilk tespitim bu olmuştu...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    focus içeri çok ses alıyr..ilk tespitim bu olmuştu...

    Evet, eklemeyi unuttum; Focus'un iç gürültüsü de bir hayli fazla.
  • viraj içinde megane astra vb araçları geride bıraktığınızda yol tutuşun ne kadar iyi olduğunu anlarsınız.
  • polo ile focusu kıyaslayıp fark yok demek biraz ilginç olmuş..
    farkı anlamak için iki aracında sınırlarını sorlayarak viraja girmek daha mantıklıdır.. aynı sınıftaki araçları normal kullanımda kıyaslayınca hiçbir farkı yok gibi gelir zaten..
    ayrıca yolda giderken direksiyonla ani hareketler yaparak aracın tepkisinden aradaki farkı anlayabilirsin..
  • Daha Önce Kullanmadım Malesef
  • bir soru sorcaktım ama yeri değil.
    bu geyik testleri kaç km ile yapılıyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    bir soru sorcaktım ama yeri değil.
    bu geyik testleri kaç km ile yapılıyor?



    araba 2 tekere kalkana kadar
  • Focusun yol tutuşu tamam çok iyi diyebiliriz fakat bazı arkadaşlar astranın yol tutuşunu diğer bazı megane vs. gibi araçlarla bir tutmuşlarki bu çok yanlış. Astrada focus gibi virajlarda çok başarılı bir araçtır zira onunda arka süspansiyonu lotus tarafından geliştirilmiştir. Saygılar...
  • uludağ yolunda belki de hayatımı kurtarmıştır bu yol tutuş. üstte bahsedilen hafif gaz direksiyon olayı doğru. buzlu zeminde viraja hızlı girince kontrolden çıkmasına rağmen 10sn içinde toparlamayı başardım. tabi başka araç tecrübem olmadığı için bilemeyeceğim fark nedir ancak, en azından bu efsanevi yol tutuşu birebir hissettim.
  • Ben iflah olmaz bir VW fanatiği idim... 98 polo classic 1.6 full kullanmıştım. Onu satıp 2000sonunda Bora alacaktım sonra toledo ile Boranın aynı fabrikada (belçika brüksel) tamamen aynı parçalardan oluştuğunu, sadece karoserin farlı olduğunu öğrendim. 1.8 toledo 1.6 bora fiyatına alınıyordu ve toledonun kapıları falan çok daha toktu. Boranın kapıları (kapı saçı değil kapının tümünün kendisi) çok daha ince idi ve kol bile koyanıyordum..

    Toledoyu çok beğendim üstelik 1.8 20V idi ve fakat yollarda 1.6 astra ve focuslar hep beni geçiyordu.herhalde ben kötü sürücüyüm dedim..Sonra 1.6 tdci ve MPV olması dolayısıyla tüm isteklerimizi karşılayan FORda geçtim Cmax alarak. Diyebilirim ki Cmax Toledo 1Mden çok daha iyi yol tutuyor yüksek olmasına rağmen...

    Buna karşın focusun referans efsanevi ne derseniz deyin yol tutuşu bizler için o kadar da önemli olmamalı. Bir virajı focus 87 ile dönebiliyorsa ötekiler de 84-85 ile döner yani fark da anca budur.Focusun 87 ile döndüğü yere diğerleri 70 yapamaz diye bişey yok. .

    Bu forumda şehir efsaneleri gırla gidiyor.. tutturulmuş bir VW kaliteli, toyota sorunsuz , ford iyi yol tutar..Bizim gibi hele sıradan sürücüler için yol tutuş ciddi kriter olmamalı..

    FOCUSun es geçilen özelliği bence sürüş keyfidir. Mükemmel ötesi hassas direksiyonu ile siz ne isterseniz onu yapıyor. Süspansiyon yol tutuş da sizin arabayı istediğiniz gibi kullanmanıza izin veriyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Abartılmıyor bence. Focusun yol tutuşu segmentindeki tüm araçlardan daha iyi. Corolla, Civic, Jetta, Golf, Astra'dan daha iyi. Bu benim kişisel tecrübemdir. Oto dergileri farklı sonuçlara varmış olabilirler, o beni ilgilendirmez.

    Aynı platformun bir miktar geliştirilmişi olan S40 platformu da çok iyi yol tutuyor. Hatta S40 Focus'a göre biraz daha ağır olduğundan, performanstan kaybediyor ama, yere daha iyi yapışıyor.



    +1 aynen katılıyorum, arkadaş benim düşüncelerime tercüman olmuş, civic corolla ve megane da, focus ta alıştığım güvenlik hissini aradım hep..

  • tamam focus iyi yol tutuşa sahip ancak bencede abartılacak birşey yok bunda; sınıfındaki diğer iyi araçlarda foddan geri kalmıyorki yol tutuş konusunda

    bir jetta, golf ve astra bundan farklı değil aman aman

    bunun ayrımını ancak tüm araçları piste çıkarıp yanlıyarak yaparsın limitlerinde kullanman gerekir bunuda yapan olduğunu sanmıyorum

    saygılar sevgiler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.