Şimdi Ara

FORD FOCUS, FUSİON AYNI MOTOR MU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
3.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Ford'un kullandığı 1560 cc dizel motor (1.6 ve 16V ) hem focusta hemde fusion da kullanılmış fakat focusta 109 beygir fusionda ise 90 beygir bunun bir açıklaması var mı? işin sırrı kullanılan enjektör sisteminde ise neden daha düşük beygirli motor kullanılır. (lütfen maliyet olyı demeyin çünkü araç fiyatları birbirine yakın)



  • Fusion focustan yüksek olduğu için 19 beygir fusionun altından kaçmış olabilir mi?
  • tabiiki maliyet fiyatları nerde yakın 1.6 dizel fusion metaliği 29700 e veriyolar.

    getzdede herşeyi aynı 2 motor biri 110 diğeri 88 bg.herhalde ufak tefek 1-2 ayrıntı ile olur.

    chip tuning çiler bi yazılımla arabayı 20 bg birden artırıyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    tabiiki maliyet fiyatları nerde yakın 1.6 dizel fusion metaliği 29700 e veriyolar.

    getzdede herşeyi aynı 2 motor biri 110 diğeri 88 bg.herhalde ufak tefek 1-2 ayrıntı ile olur.

    chip tuning çiler bi yazılımla arabayı 20 bg birden artırıyorlar.


    Bahsettiğim motorlar dizel. fusion 1.6 dizel lux 30.600 ytl focus ile arasındaki fiyat farkı büyük ölçüde donanımdan kaynaklanıyor.
  • Ford Focus 1,6 TDCi (109 PS) ile Ford Fusion 1,6 TDCi (90 PS) aynı motor fakat turboları farklı.

    İki çeşit 1,6 TDCi motor var, zaten avrupa ülkelerinde 90 beygir 1,6 Focus da satılıyor, Türkiye'de yok.

    1.6 Duratorq TDCi Diesel 66 kW (90 PS) at 4000 min-1 (rpm)
    4 cylinders in line; DOHC; 16 valves; alloy cylinder head and block; direct injection with high-pressure, common-rail, multipoint fuel injection system; fixed geometry turbocharger with intercooler; electronic throttle; dual-mass flywheel

    1.6 Duratorq TDCi Diesel 80 kW (109 PS) at 4000 min-1 (rpm)
    4 cylinders in line; DOHC; 16 valves; alloy cylinder head and block; direct injection with high-pressure, common-rail, multipoint fuel injection system; variable geometry turbocharger with intercooler and transient torque overboost function; electronic throttle; dual-mass flywheel

    Turbo sistemindeki ufak değişikliler motordan 19 beygir fazla güç alınmasını sağlıyor.[/size=3]




  • peki niye böyle...

    Biz Celal Soylu nun açtığı başka bir başlıkta konuştuk..Cmax ve focusta kullanılan 109 bg lik 1.6 dizel euro 3 normundadır (bize gelenler), bu motorun euro4 normunda olması için filtre takılması gerekir . Ancak otosan yaklaşık 1000 avro maliyet getireceği euro4 olan filtrelileri getirmiyor.

    AB ülkelerinde 1 ocaktan itibaren euro 4 normuna geçildi. yani artık euro3 araba satılamıyor. İŞte focus fusion ve fiestalarda satılan 90 bg lik fix geometrili turbolu 1.6 dizel filtre olmadan euro4 normundadır.

    peki ford niye hala cmax ve focuslara euro3 motor koyuyor da fusionlara koymuyor.

    Tamamen talep meselesi.Türkiye gibi AB dışı üğlkelerde hala euro3e talep var..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lord of the Potatoes

    Tamamen talep meselesi.Türkiye gibi AB dışı üğlkelerde hala euro3e talep var..



    Yani euro3 standardını biz mi talebediyoruz. Euro4 geldi de almadık mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lord of the Potatoes
    peki ford niye hala cmax ve focuslara euro3 motor koyuyor da fusionlara koymuyor.


    Gayet basit, 90 beygir yeterliyse Euro 4 olur araba. Fusion'a yetebilir 90 beygir ama Focus ve C-Max'e az gelir, üstelir fazladan 19 beygir ve 35 Nm tork arabayı çok iyi duruma getiriyor. Bence DPF ile satılsaydı iyi olurdu. Ama DPF koymayacaksa da 109 beygirle gelmesi iyi olmuş.

    Yani burada düşünülen "Euro 3 motor mu koyduk Euro 4 motor mu koyduk"tan çok, "90 beygir mi koyduk 109 beygir mi koyduk" meselesi.
  • Selamlar,

    Lord'cum sen de taktin Euro3'e 4'e valla, bu motorlar kolay geliştirilmiyor ki hemen rafa kaldırsınlar...
    kanunların müsade edildiği heryerde Euro3 satılabilir, buna kimin ne diyeceği olabilir ki...

    neden ikisi de 1.6 ama biri 90 biri 109 beygir derseniz, bu biraz da motor ve enjektörlerle alakalı..

    bakın 1.3 multijetlerde artık 90 beygirlik model de geldi...
    motor aplikasyonlarında yapılacak değişiklik ve enjektörlerin de geliştirilmesi sayesinde güç de artıyor..
    ama nedir, biri 190NM tork verirken diğeri 200 NM veriyor..çok da aldatmamalı.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Lord of the Potatoes

    peki niye böyle...

    Biz Celal Soylu nun açtığı başka bir başlıkta konuştuk..Cmax ve focusta kullanılan 109 bg lik 1.6 dizel euro 3 normundadır (bize gelenler), bu motorun euro4 normunda olması için filtre takılması gerekir . Ancak otosan yaklaşık 1000 avro maliyet getireceği euro4 olan filtrelileri getirmiyor.

    AB ülkelerinde 1 ocaktan itibaren euro 4 normuna geçildi. yani artık euro3 araba satılamıyor. İŞte focus fusion ve fiestalarda satılan 90 bg lik fix geometrili turbolu 1.6 dizel filtre olmadan euro4 normundadır.

    peki ford niye hala cmax ve focuslara euro3 motor koyuyor da fusionlara koymuyor.

    Tamamen talep meselesi.Türkiye gibi AB dışı üğlkelerde hala euro3e talep var..




  • İkisi arasındaki fark turbo farkı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Ford Focus 1,6 TDCi (109 PS) ile Ford Fusion 1,6 TDCi (90 PS) aynı motor fakat turboları farklı.

    İki çeşit 1,6 TDCi motor var, zaten avrupa ülkelerinde 90 beygir 1,6 Focus da satılıyor, Türkiye'de yok.

    1.6 Duratorq TDCi Diesel 66 kW (90 PS) at 4000 min-1 (rpm)
    4 cylinders in line; DOHC; 16 valves; alloy cylinder head and block; direct injection with high-pressure, common-rail, multipoint fuel injection system; fixed geometry turbocharger with intercooler; electronic throttle; dual-mass flywheel

    1.6 Duratorq TDCi Diesel 80 kW (109 PS) at 4000 min-1 (rpm)
    4 cylinders in line; DOHC; 16 valves; alloy cylinder head and block; direct injection with high-pressure, common-rail, multipoint fuel injection system; variable geometry turbocharger with intercooler and transient torque overboost function; electronic throttle; dual-mass flywheel

    Turbo sistemindeki ufak değişikliler motordan 19 beygir fazla güç alınmasını sağlıyor.[/size=3]




    bu altı çizili yerin kısaltması vgt yani bildiğimiz getzlerde ve accent era da ve rioda kullanılan 110 bg lik motorla aynı.

    değişken geometrili turbo demek galiba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rsteam

    İkisi arasındaki fark turbo farkı.



    Trokları bile aynı sadece beygirleri farklı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpform
    Trokları bile aynı sadece beygirleri farklı


    Torkları farklı! 90 beygir olan 215 Nm torka sahip 109 beygir olan 240 Nm torka sahip, ayrıca overboost ile 260 Nm'ye kadar çıkıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.