Şimdi Ara

Ford Fusion [Turbo Alındı]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar arkadaşlar;

    Bizde 2006 model 1.6 bir Fusion var. Abim kullanıyordu arabayı yaklaşık 2 yıldır da yurt dışında çalışıyordu. Araba garajda/kapının önünde yatıyordu. 2-3 ayda bir gelip kullanıyordu. O olmadığı sürede de ben çalıştırıyordum. Neyse dün yurt dışından kesin dönüşle geldi arabayla bir yere gidecektik ilk başta marş basmadı. Dolu bir aküden şarj ettik çıktık yola. Gideceğimiz yere gittik orada stop etti. Sonra vurdurduk falan bir şekilde çalıştı yaklaşık 50 metre sonra teklemeye başladı ve aracın iç ve dış elektriği yanıp sönmeye başladı. Anlayacağınız Fusion bizi yolda bıraktı gecenin köründe . Kasko falan derken arabayı götürdüler servise ve bugün de arızasını öğrenmek için aradık bize yüklü bir arıza çıkardı. Akünün değişmesi gerekiyormuş o tamam bir şey değilde arabanın Turbosu da bozulmuş. 2.600 TL gibi bir fiyat verdiler bize. Sizce fiyat nasıl ? Yaptırdık diyelim arabadan randıman alamayız diye korkuyoruz. Düşünceleriniz nelerdir?

    Bilgili olanlar lütfen yardımcı olsun. Teşekkürler

    Arkadaşlar abim Ford'un yedek parçacısından 900 TL ye aldı Turboyu yarın yaptırıyoruz arabayı. 3 Milyarlık masraftan kurtulduk fikirler için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeceGezeR -- 18 Şubat 2013; 23:02:32 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceGezeR

    İyi akşamlar arkadaşlar;

    Bizde 2006 model 1.6 bir Fusion var. Abim kullanıyordu arabayı yaklaşık 2 yıldır da yurt dışında çalışıyordu. Araba garajda/kapının önünde yatıyordu. 2-3 ayda bir gelip kullanıyordu. O olmadığı sürede de ben çalıştırıyordum. Neyse dün yurt dışından kesin dönüşle geldi arabayla bir yere gidecektik ilk başta marş basmadı. Dolu bir aküden şarj ettik çıktık yola. Gideceğimiz yere gittik orada stop etti. Sonra vurdurduk falan bir şekilde çalıştı yaklaşık 50 metre sonra teklemeye başladı ve aracın iç ve dış elektriği yanıp sönmeye başladı. Anlayacağınız Fusion bizi yolda bıraktı gecenin köründe . Kasko falan derken arabayı götürdüler servise ve bugün de arızasını öğrenmek için aradık bize yüklü bir arıza çıkardı. Akünün değişmesi gerekiyormuş o tamam bir şey değilde arabanın Turbosu da bozulmuş. 2.600 TL gibi bir fiyat verdiler bize. Sizce fiyat nasıl ? Yaptırdık diyelim arabadan randıman alamayız diye korkuyoruz. Düşünceleriniz nelerdir?

    Bilgili olanlar lütfen yardımcı olsun. Teşekkürler

    Bahsettiğiniz sorun aküden kaynaklanır 2006 model muhtemelen hiç değişmemiştir akü bu zamana kadar ve ömrünü tamamlamış.Turboya gelince önceden bir sorun yoktuda şimdi mi sorun çıktı turboda? Bence sadece aküyü değiştirin eğer aracın çekişinde azalma veya egzostan duman atma sorunu olursa turboda sorun vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: GeceGezeR

    İyi akşamlar arkadaşlar;

    Bizde 2006 model 1.6 bir Fusion var. Abim kullanıyordu arabayı yaklaşık 2 yıldır da yurt dışında çalışıyordu. Araba garajda/kapının önünde yatıyordu. 2-3 ayda bir gelip kullanıyordu. O olmadığı sürede de ben çalıştırıyordum. Neyse dün yurt dışından kesin dönüşle geldi arabayla bir yere gidecektik ilk başta marş basmadı. Dolu bir aküden şarj ettik çıktık yola. Gideceğimiz yere gittik orada stop etti. Sonra vurdurduk falan bir şekilde çalıştı yaklaşık 50 metre sonra teklemeye başladı ve aracın iç ve dış elektriği yanıp sönmeye başladı. Anlayacağınız Fusion bizi yolda bıraktı gecenin köründe . Kasko falan derken arabayı götürdüler servise ve bugün de arızasını öğrenmek için aradık bize yüklü bir arıza çıkardı. Akünün değişmesi gerekiyormuş o tamam bir şey değilde arabanın Turbosu da bozulmuş. 2.600 TL gibi bir fiyat verdiler bize. Sizce fiyat nasıl ? Yaptırdık diyelim arabadan randıman alamayız diye korkuyoruz. Düşünceleriniz nelerdir?

    Bilgili olanlar lütfen yardımcı olsun. Teşekkürler

    Bahsettiğiniz sorun aküden kaynaklanır 2006 model muhtemelen hiç değişmemiştir akü bu zamana kadar ve ömrünü tamamlamış.Turboya gelince önceden bir sorun yoktuda şimdi mi sorun çıktı turboda? Bence sadece aküyü değiştirin eğer aracın çekişinde azalma veya egzostan duman atma sorunu olursa turboda sorun vardır.

    Önceden turboda hiç sıkıntı yoktu dün çıktı. Daha doğrusu servis bize böyle söyledi, çekişinde bir sorun yoktu. Egzozundan da duman çıkıyordu ama hava soğuk diyeydi sanırım. Servis para koparmak için söylüyor olabilir mi?




  • Size önerim mutlu silver serisi akü almanız dışarıdan ve servise götürüp değiştirtmeniz (alırken akünün üretim yılına dikkat edin zira kullanılmasa bile akünün ömrü4-6 yıl arasında değişir ortama göre.).Turbo olayına gelirsek bence hemen yaptırmayın aracı bir sorun çıkarsa başka servise gösterin yoksa adamlar hemen turbo değişelim derler ve 1200 tlyi yazarlar faturanıza. Ayrıca forddaki temel sorun olan orjinal parça belası başınıza gelebilir çünkü özellikle fordun iç piyasada üretilen bir sürü taklit parçaları mevcut dikkat edin servisler acımadan bunları takıp orjinal parası alıyorlar.sorunuz varsa yanıtlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Size önerim mutlu silver serisi akü almanız dışarıdan ve servise götürüp değiştirtmeniz (alırken akünün üretim yılına dikkat edin zira kullanılmasa bile akünün ömrü4-6 yıl arasında değişir ortama göre.).Turbo olayına gelirsek bence hemen yaptırmayın aracı bir sorun çıkarsa başka servise gösterin yoksa adamlar hemen turbo değişelim derler ve 1200 tlyi yazarlar faturanıza. Ayrıca forddaki temel sorun olan orjinal parça belası başınıza gelebilir çünkü özellikle fordun iç piyasada üretilen bir sürü taklit parçaları mevcut dikkat edin servisler acımadan bunları takıp orjinal parası alıyorlar.sorunuz varsa yanıtlarım.

    Abim kendisi de bir otomotiv fabrikasında mühendis. Oradan araştıracak bakalım, akü önerinizi abime söyleyeceğim. Ayrıca turboya 2600 gibi bir fiyat çıkarmışlar akü hariç. Öyle 1200 gibi bir fiyat olsaydı yaptırırdı gene abim. Arabamız çok iyi yani biz beğeniyoruz 52 bin km de daha temiz de satmakta istemiyoruz. Daha ucuz yaptırabileceğimiz yerleri falan araştıracağız hep. Siz ilk akü takıp öyle kullanmamızı mı tavsiye ediyorsunuz? Gene sorun çıkarsa değiştirin turboyu diyorsunuz yani. Bu arada turbo değiştiğinde arabanın performansı falan değişir mi?




  • usta arabayı vurdurdugun için turboda bir şeyler olmuştur. turbolu araçları vurduramazsın. gider aku alırsın yenisini takarsın yola devam edersin. elinde ikli seçenek var birincisi gidip sanayide yaptırmak tahmini fiyat 1500-2000 diye ağızlarını açarlar. ama tanıdık bulursan 500 e alırsın turboyu. birebir şahit oldum ben bu olaya. sanayide akrabam vasıtasıyla gittiğimiz orginal opel yedek parçacı 1500 tl lik turboyu yanımdakine 350 tl ye verdi. biz çok şaşırmıştık. adama sorduk. nasıl oluyor diye. adam toptan alıyromus opelden. sonra satmıyormus piyasya. gelen müşteriye direk 1500 diyor servisde 2500 ü duyan adam direk 1500 e alıyor. ama adamın alış fiyatı 350 tl.
    orginal parça kullandığın sürece bir sıkıntı olmaz. ama turbo değiştikten sonra yazılımın ayarlanması gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    usta arabayı vurdurdugun için turboda bir şeyler olmuştur. turbolu araçları vurduramazsın. gider aku alırsın yenisini takarsın yola devam edersin. elinde ikli seçenek var birincisi gidip sanayide yaptırmak tahmini fiyat 1500-2000 diye ağızlarını açarlar. ama tanıdık bulursan 500 e alırsın turboyu. birebir şahit oldum ben bu olaya. sanayide akrabam vasıtasıyla gittiğimiz orginal opel yedek parçacı 1500 tl lik turboyu yanımdakine 350 tl ye verdi. biz çok şaşırmıştık. adama sorduk. nasıl oluyor diye. adam toptan alıyromus opelden. sonra satmıyormus piyasya. gelen müşteriye direk 1500 diyor servisde 2500 ü duyan adam direk 1500 e alıyor. ama adamın alış fiyatı 350 tl.
    orginal parça kullandığın sürece bir sıkıntı olmaz. ama turbo değiştikten sonra yazılımın ayarlanması gerek.

    Yalnız biz arabayı vurdurmadan öncede motordan gelen bir ses vardı.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    usta arabayı vurdurdugun için turboda bir şeyler olmuştur. turbolu araçları vurduramazsın. gider aku alırsın yenisini takarsın yola devam edersin. elinde ikli seçenek var birincisi gidip sanayide yaptırmak tahmini fiyat 1500-2000 diye ağızlarını açarlar. ama tanıdık bulursan 500 e alırsın turboyu. birebir şahit oldum ben bu olaya. sanayide akrabam vasıtasıyla gittiğimiz orginal opel yedek parçacı 1500 tl lik turboyu yanımdakine 350 tl ye verdi. biz çok şaşırmıştık. adama sorduk. nasıl oluyor diye. adam toptan alıyromus opelden. sonra satmıyormus piyasya. gelen müşteriye direk 1500 diyor servisde 2500 ü duyan adam direk 1500 e alıyor. ama adamın alış fiyatı 350 tl.
    orginal parça kullandığın sürece bir sıkıntı olmaz. ama turbo değiştikten sonra yazılımın ayarlanması gerek.

    Turbolu araç vurdurulmaz?Bunu da ilk defa sizden duyuyorum.Ve böyle bir şeyin olmadığını düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    usta arabayı vurdurdugun için turboda bir şeyler olmuştur. turbolu araçları vurduramazsın. gider aku alırsın yenisini takarsın yola devam edersin. elinde ikli seçenek var birincisi gidip sanayide yaptırmak tahmini fiyat 1500-2000 diye ağızlarını açarlar. ama tanıdık bulursan 500 e alırsın turboyu. birebir şahit oldum ben bu olaya. sanayide akrabam vasıtasıyla gittiğimiz orginal opel yedek parçacı 1500 tl lik turboyu yanımdakine 350 tl ye verdi. biz çok şaşırmıştık. adama sorduk. nasıl oluyor diye. adam toptan alıyromus opelden. sonra satmıyormus piyasya. gelen müşteriye direk 1500 diyor servisde 2500 ü duyan adam direk 1500 e alıyor. ama adamın alış fiyatı 350 tl.
    orginal parça kullandığın sürece bir sıkıntı olmaz. ama turbo değiştikten sonra yazılımın ayarlanması gerek.

    Ya kardeşim yeni akımlar başlatmayın ne alakası var turbolu araç vurdurulmazmış öyle bir şey yok.Sen vurdururken zaten turbo çalışmıyor ki turbo sadece motor çalışıp egzos gazı atmaya başlarken devreye girer neyse. Bu araçtaki durum farklı ya önceden bir sorun var yada servis arkadaşlara kazık atıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    usta arabayı vurdurdugun için turboda bir şeyler olmuştur. turbolu araçları vurduramazsın. gider aku alırsın yenisini takarsın yola devam edersin. elinde ikli seçenek var birincisi gidip sanayide yaptırmak tahmini fiyat 1500-2000 diye ağızlarını açarlar. ama tanıdık bulursan 500 e alırsın turboyu. birebir şahit oldum ben bu olaya. sanayide akrabam vasıtasıyla gittiğimiz orginal opel yedek parçacı 1500 tl lik turboyu yanımdakine 350 tl ye verdi. biz çok şaşırmıştık. adama sorduk. nasıl oluyor diye. adam toptan alıyromus opelden. sonra satmıyormus piyasya. gelen müşteriye direk 1500 diyor servisde 2500 ü duyan adam direk 1500 e alıyor. ama adamın alış fiyatı 350 tl.
    orginal parça kullandığın sürece bir sıkıntı olmaz. ama turbo değiştikten sonra yazılımın ayarlanması gerek.

    vurdurursan turboya zarar vermezsin marş basman ile vurdurman arasındaki tek fark aktarmadaki gerilimin vereceği zarardan ibaret




  • o zaman denemesi bedava. turbolu araçlarda elektronik bir çok sensör varken bu sensorlere elketrik gitmez iken yapacağınız her adım turboya zarar verebilir. bu şu şekilde test edebilrsiniz. turbolu araçda camları açık bir şekilde kontak anahtarını cevirin bir çok sensörün çalıştığı sesi duyarsınız. bunların çalışmadan sistemi devreye alırsanız size arıza vereceği mutemeldir. isterseniz turblu araçalrın kullanma kılavuzuna bakınız. orada yazar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    o zaman denemesi bedava. turbolu araçlarda elektronik bir çok sensör varken bu sensorlere elketrik gitmez iken yapacağınız her adım turboya zarar verebilir. bu şu şekilde test edebilrsiniz. turbolu araçda camları açık bir şekilde kontak anahtarını cevirin bir çok sensörün çalıştığı sesi duyarsınız. bunların çalışmadan sistemi devreye alırsanız size arıza vereceği mutemeldir. isterseniz turblu araçalrın kullanma kılavuzuna bakınız. orada yazar.

    Sana göre turbo elektronik bir devre mi?
  • turbo tam elektronik değil ama düzgün çalışması için elketriğe ihtiyacı var. yağlama sistemini açan sensor elektrikle çalışır. basıncı ölçen sensor elektrikle çalışır. içeriye ne kadar hava gelceğini hesaplayan hava altometresi elektrikle çalışır. bunların olmadığı turbo gerektiği gibi çalışmaz ve arıza verebilir.
    hikayeyi baştan okursanız aku zaten bitik. ilk çalıştırma takviyeyle. sonra stop edip tahminim ilk vurdurmada değil en az 3-5 vurdurmada arabyı çalıştırmak sonrasında tüm sistemin çöküşü. turbonun en az ömrü 100k ila 150k km dir. buna istaneden yazıyprum. ben usta değilim ama aldığım arabanın kullanma kılavuzunu okuyup ona göre hareket eden biriyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drsteel -- 16 Şubat 2013; 22:27:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    turbo tam elektronik değil ama düzgün çalışması için elketriğe ihtiyacı var. yağlama sistemini açan sensor elektrikle çalışır. basıncı ölçen sensor elektrikle çalışır. içeriye ne kadar hava gelceğini hesaplayan hava altometresi elektrikle çalışır. bunların olmadığı turbo gerektiği gibi çalışmaz ve arıza verebilir.
    hikayeyi baştan okursanız aku zaten bitik. ilk çalıştırma takviyeyle. sonra stop edip tahminim ilk vurdurmada değil en az 3-5 vurdurmada arabyı çalıştırmak sonrasında tüm sistemin çöküşü. turbonun en az ömrü 100k ila 150k km dir. buna istaneden yazıyprum. ben usta değilim ama aldığım arabanın kullanma kılavuzunu okuyup ona göre hareket eden biriyim.


    Sonuç olarak ilk aküyü değiştirip öyle mi kullanmayı deneyelim biz?




  • olay sırası
    1-Bizde 2006 model 1.6 bir Fusion var. Abim kullanıyordu arabayı yaklaşık 2 yıldır da yurt dışında çalışıyordu. Araba garajda/kapının önünde yatıyordu. 2-3 ayda bir gelip kullanıyordu. O olmadığı sürede de ben çalıştırıyordum. Neyse dün yurt dışından kesin dönüşle geldi arabayla bir yere gidecektik ilk başta marş basmadı. Dolu bir aküden şarj ettik çıktık yola.

    takviye yapılmış turbo çalışıyor. araç en az 15 kmyol yapmış. ama aku bitik yeterli değil. aku de sıkıntı olmasa idi aku şarj olur ve sistem bozulmazdı.

    2-Gideceğimiz yere gittik orada stop etti. Sonra vurdurduk falan bir şekilde çalıştı

    2-3 vurduma operasyonu sonu araç çalıştı. ama elektik gene yeterli değil.

    3-yaklaşık 50 metre sonra teklemeye başladı ve aracın iç ve dış elektriği yanıp sönmeye başladı.

    sensörler çalışmadığı için turboda bir şeyler ters gitti 50 m sonra arabadaki tüm sistem iflas etti.

    yapıması gereken olay ilk araca binildiğinde araç takviyeyle çalıştı. tahminim erken saatler. ilk benzinliğe gidilip aku değiştirlmeli idi. 110-150 tl ye yeni aku alınıp takılır gecenin köründe yolda kalınmazdı.




  • benim şahsi fikrim. servis dışında sağlam ustaya göstermek olabilir. serviste tamir olayı yoktur. direk değiştir politikası izlerler. yaptıkları işleme garanti verdikleri için.
    servisden akuyu değiştirip deneyin turbo da hafif bir güç kaybı varsa sizi biraz daha idare eder. başım ağrımasın dersen sanayide bir sağlam ustaya yarı fiyatına yaptırabilrisin.
  • Bu araç dizel mi benzinli mi ? Benzinli ise atmosferik motorda ne turbosu? Kandırmasın bu servis sizi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    turbo tam elektronik değil ama düzgün çalışması için elketriğe ihtiyacı var. yağlama sistemini açan sensor elektrikle çalışır. basıncı ölçen sensor elektrikle çalışır. içeriye ne kadar hava gelceğini hesaplayan hava altometresi elektrikle çalışır. bunların olmadığı turbo gerektiği gibi çalışmaz ve arıza verebilir.
    hikayeyi baştan okursanız aku zaten bitik. ilk çalıştırma takviyeyle. sonra stop edip tahminim ilk vurdurmada değil en az 3-5 vurdurmada arabyı çalıştırmak sonrasında tüm sistemin çöküşü. turbonun en az ömrü 100k ila 150k km dir. buna istaneden yazıyprum. ben usta değilim ama aldığım arabanın kullanma kılavuzunu okuyup ona göre hareket eden biriyim.


    turbo yağsız çalışabilen bir sistem mi açıp kapatma sensörü var ?
    basınç vurdurma esnasında çok mu artar sanki egzosdan gaz çıkmadan turbo tribünü dönebilrmiş gibi
    sensörler 1kaç sn çalışmazsa arıca vermezler kolay anılık bozulacak bir şey değil bu




  • ben usta değilim. ama sen turbolu aracını vurdurabilirsin o zaman. ben daha fazla bir şey yazmıyorum. git dacia marka sandero atmosferik motorun kullanma kılavuzuna bak orda bile derki akü bittiğinde aracı vurdurarak çalıştırmayın. eğer bu olayda vurdurma ve aku zayıflığından meydana gelmemişse sebep nedir.
    maden vurdurabiliyorsun adam takviyeyle çok düzgün çalışıp yol alan araç vurdurduktan 50 m sonra niçin iflas etmiştir. onu açıkla. turbo 50000 km'de tamamen arızaya geçmez. 100-150 binde bile çalışır ama basıncı düşer.
    burada arkadaş sebep değil sonuç istiyor. arkadaşa bilgili olarak ne öneri veriyorsun onu söyle. arkadaşın sorusu basit turbo değiştirmeli miyim? ayar tutar mı? iyi gecelr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsteel

    ben usta değilim. ama sen turbolu aracını vurdurabilirsin o zaman. ben daha fazla bir şey yazmıyorum. git dacia marka sandero atmosferik motorun kullanma kılavuzuna bak orda bile derki akü bittiğinde aracı vurdurarak çalıştırmayın. eğer bu olayda vurdurma ve aku zayıflığından meydana gelmemişse sebep nedir.
    maden vurdurabiliyorsun adam takviyeyle çok düzgün çalışıp yol alan araç vurdurduktan 50 m sonra niçin iflas etmiştir. onu açıkla. turbo 50000 km'de tamamen arızaya geçmez. 100-150 binde bile çalışır ama basıncı düşer.
    burada arkadaş sebep değil sonuç istiyor. arkadaşa bilgili olarak ne öneri veriyorsun onu söyle. arkadaşın sorusu basit turbo değiştirmeli miyim? ayar tutar mı? iyi gecelr.

    vurdurarak araba çalıştırmanı tavsiye etmiyorum turbonun bu sebepten arızalanmayacağını idda ediyorum. kullanma klavuzlarına göre araba kullanırsak arabaya binemeyiz




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.