Şimdi beni az çok tanimissinizdir, bir şeyi savunuyorsam konusunu açarım, karşımdakinden de hem medeni cesaret,hem de sözünün arkasında durması için söylediklerinin konusunu açmasını isterim Genel olarak da tartışmanın tarafları artık rezil olmamak için mi dersiniz,topuklamak kolay geldiği için mi,engeli basar çıkarlar. Forumda son dönemde bir çin aşkı depreşti insanlarda. Bu arkadaşların savunduğu fikirleri önce alt alta yazayım -birakin vergi koymayın ucuz ucuz alalım -peki ülkedeki yerel firmalar, Avrupalı üreticiler ne olacak? Sen ucuz Çinliye binerken onlar armut mu toplayacak? -defolup gitsinler bizi kazıklıyorlar -defolup gittiler güzel,on binlerce işsiz, oluşacak ihracat açığı bunu kim karşılayacak? -gumruk birliğinden çıkalım, Çin bize bakar. Bakar öyle mi? Bakın temmuz ayına ait bir rapor paylaşıldı, Çin Avrupa ticaret dengesine dair,listede biz de varız. Bu listedeki oranlara bakarsak Çin,46 milyar Euro ihracat yaptığı koca kıta Avrupasından 20 milyar Euro mal almış. Defolup gitsinler dediğiniz Avrupa Birliği ile aramızda ise sadece 1 milyar Euro'luk bir ithalat ihracat dengesizliği var. Durun daha bitmedi, Avrupa'yı kovup Çinlilerle anlaşma yapacağız ya forumdaki hiperzekalara göre, bakalım bizim dengemiz ne değil mi? 2023 rakamlarını bulamadım, bakın çok sevgili Çin'iniz, yoldaşlarınız gümrük birliği ülkelerinin yerini nasıl almışlar gördünüz mü? Eh,artık bize yukarıda anlattığım hezeyanlarinizin açıklamasını da yaparsınız 18 milyar euroluk ithalat ihracat hacmini Avrupa'dan ambargo yiyince kime telafi ettireceksiniz,sizden 5 kuruşluk mal almayan Çinli yoldaşlarınızın fikirleri nedir, İlgiyle okuyacağım < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 13 Ekim 2024; 9:21:31 > |
Forumdaki çin aşkı,ve gerçekler
-
-
O kadar teknik yazmissiniz ki yorum yapacak pek bir nokta kalmamis bende sizin gibi dusunuyorum -
Bu çin işini savunanlar hayatlarında hesap makinesi kullanmamış matematik özürlü tipler olunca yazacak cevap bulurlar merak etme
Tek sorun söylediklerinin konusunu açamıyor olmaları
-
Bende size katılıyorum tamamen, foruma faydalı konular açıyorsunuz 🙃 -
-
Hayatımda duyduğum en saçma açıklama.
Sanki avrupalılar amerikalılar bize dostluk yapmış yapıyor da, Çin düşman...
Araba alacak insanlar, ne kadar uyguna alırsa o kadar iyidir. Tüketicinin bakış açısı budur. Çünkü üreticinin umurunda olmadığını çok iyi bilir.
Bugün VW Pejo vs buraya Türkiyeye katkı yapmak için değil, vatandaşa nasıl pahalı araba satarım diye uğraşmaya geliyor.
Tüketicide bir Çin antisempatizmi oluşturmaya çalışan avrupalı ithalatçıların konuşmalarını yapmışsınız.
Hayır! Çin ürünleri ülkeye girmeli ve aynı şartlarda avrupalılarla yarışmalıdır. Ek vergi olmamalıdır!
-
Yalnız siz sanırım konuyu okumamissiniz
18 milyar euroluk hemen hemen eşit ticaret hacmi var ab ve Türkiye arasında
Gümrük birliği anlaşması var,turizmden sanayiye,otomotivden savunma sanayiine onlarca kalemde iş birliği var
Çinliler piyasayı istila edince size mal satamayan,ama sizden mal alan AB boş durmayacak,ambargoyu basacaklar
Bunu neyle telafi edeceksiniz?
Soru gayet basit.
-
mahalle bakkalının kendisinden alışveriş yapanların düğünlerine gidip 200₺ takması, üç harflilerden alışveriş yapanların ise yıl boyunca daha karlı olması gibi düşünülebilir.
bakkallara inovasyon gerekiyor, örneğin 2 milyon istediği tiguanda cam tavan olması gibi. -
Bu işbirliği nedense hiçbir zaman Türkiye'nin çıkarına değil.
Savunma sanayindeki işbirliklerini de gördük görüyoruz. Mesela Altay tankına motor tedariği şartını inceleyebilirsiniz.
Her sene dış ticaret açığı veren bir ülkenin ithal ihtiyaçlarını daha ucuza karşılamasını istemesi kadar doğal bir durum yok.
Yıllık sıfır araç ihityacı yatırımları zorunlu tutarak çok daha ucuza karşılanacaksa bundan kim rahasız oluyorsa olsun önemli değildir.
Bir de şu ezik ambargo korkusu yok mu? Çıldırırsın...
Ambargolar insan kaynağı olmayan küçük ülkelerde işe yarayan olgulardır.
Bize ne zaman ambargo uygulansa biz o zaman çok güçlendik, iyi ki ambargo yapmışlar dedik. Aselsan böyle kuruldu.
-
Yalnız atladiginiz bir konu var,burada fahiş sübvansiyonla ucuz mal satan bir ülkenin açık pazarı olmayı teklif ediyorsunuz ,yerel üretimi desteklemeyi değil.
Pazarı çin markalarına verdiniz, Avrupalı da çekip gitti
Cep telefonu olayında olduğu gibi Çinliler fiyatları yukarı çekince ne yapacaksınız? Hindistan'ı falan mı çağıracaksnz?
Yada AB den özür mü dileyeceksiniz ?
Ve şu durum halen önümüzde duruyor farkındaysanız
18 milyar Euro dengeli ticaret hacmi
Vs
Sizden mal almayan mal satan bir ülke
Bu açığı neyle kapatacaksınız ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 13 Ekim 2024; 13:23:6 > -
kimsenin çin hayranlığı yok, senin gerçek dediklerin ise kıt aklının saçmalıklarından ibaret.
fikirlerine aykırı düşünenlerin argümanlarına hezeyan dersen, hiperzeka dersen benzer hakarete uğramayı da normal karşılayacaksın.
-
Ben fikirlerime, sorduğum sorulara cevap olarak verilen o hakaretler,topuklayip kaçmalar üzerine bu konuyu açtım zaten
Konu açmaya cesareti olmayıp forumda Çin kahramanlık destanı yazan tipler neler saçmalayacak diye
Yukarıdaki mesajda verilen resmi rakamlara kit akıllı saçmalık yazan bir üye görüyorum.
Verdiğim rakamlara saçma diyorsan bir zahmet eline hesap makinesi al da doğrusunu yaz aydinlanalim
Nasıl olacakmış Çin'e ucuz ucuz araba nasıl sattiracakmissiniz yazın öğrenelim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 13 Ekim 2024; 14:37:49 > -
Verdiğin rakam dediğin şeyler konuyla alakasız şeyler.
Çin ne diyor gelip benden mal almazsan ülkeni bombalarım mı diyor. Çıkarın almak olduğu için alıyorsun, ucuz olduğu için alıyorsun.
Çok meraklıysan almazsın, o avrupalıya da zor satarsın çinden aldığın hammadde-yarı mamulün maliyet avantajı olmadıktan sonra.
Bu adamlar sonsuza kadar batılının üretmeye tenezzül etmediği ürünleri üretmeye devam etseydi kimsenin ticaret dengesiyle falan sorunu yoktu ki zaten çinden ithalat dediğin şeyin önemli kısmı yine batılı sermayenin çindeki yatırımı, ne zaman teknolojide ilerlediler, batılıların refah seviyesini düşürme riski olan ürünleri üretmeye başladılar o zaman akıllarına geldi teknoloji şirketlerine ambargo koymak, otomobillere gümrük duvarı yükseltmek.
birileri de türkiye ya dangalaklından ya şahsi çıkarlarından batılılara yardakçılık yapma peşinde. Hem de daha kötü otomobillere daha pahalıya binmek ve batılıların kapısında dilendiğimiz dövizlerden onlara geri daha çok ödemek pahasına.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 13 Ekim 2024; 14:50:13 >
-
Yatım saat önce avmdeydim. Giriş katının bir köşesinde tiggo 8 pro her neyse diğer tarafında yeni kodiaq vardı. Tiggoya en üst donanım dip fiyat 1960 diyorlardı, aracın kapısı vs açık herkes mıncıklıyordu. Yeni kodiaqda ise kapılar kapalı "efendim showroomuza bekiiliyoruz, orada inceleyebilirsiniz" geyikleri dönüyordu. Her halde ful modeldi, 1.5 e tsi araç için istenen fiyat 3400...
Şimdi, zaten alımgücü yüksek olmayan bir tüketici olarak siz ne yaparsınız? Ülkemizi beğenmeyip yatırım yapmadan sıvışmış vag grubu skodayı mı yoksa büyük çin devleti teşvikleriyle piyasaya girmeye çalışan ve girince de durumun ne olacağı belli olmayan çin markasını mı tercih ederdiniz?
Ben söyleyeyim, halkın büyük çoğunluğunun dış ticaret dengesi vs ıvır zırvı umrunda değil. Onu baştakiler düşünsün, onlar bu tip şeyleri düşünsün diye seçiliyorlar ve oraya gönderiliyorlar. Tüketici cebine bakar, anlık kazanca bakar ve hangisi hesabına gelirse onu alır. Zaten bir mal tercih edilmiyorsa ya kendine çeki düzen verir satıcı ya da silinir gider. Dış ticaret dengesini neden ben düşüneyim baştakiler yıllar boyunca parayı cemaatlere ve yandaşlara aktarsın diye mi? Bunun da hesabını eğer kafası çalışıyorsa sandıkta keser, yok gidişattan memnunsa da düzen böyle gider.
Lafın kısası, millette çin aşkı vs yok. Millette hangisini daha ucuza alırım aşkı var. Sen benzer arabayı %50 daha pahalı satarsan "kalite problemleri olsa bile" millet gider daha ucuzunu alır...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 13 Ekim 2024; 14:56:20 >
-
Verdiğim rakamlar tam da konuyla alakalı
Sen @YouGotThatRight arkadaşımın dediği gibi kodiaq 3m lira iken fahiş devlet sübvansesi almış tiggo pro 8 yi 1.5 milyona satarsan Allah'ın tek kulu gidip 2 katı fiyata muadil Avrupalı aracı almaz
Avrupalı araç satamazsa sana da kendi ülkesinde mal sattirmaz,ambargo yersin.
Domino etkisiyle adamların ülkedeki yatırımlarını turizmi ihracatı vs de vurmuş olursun, verdiğim rakamları okuma kapasiten vardır diye umuyorum.
Çin benden almazsan ülkeni bombalarımdan daha kötüsünü söylüyor
Ülkenin piyasasının içinden geçeceğim sende bana gümrük birliği ülkelerine uyguladığın tarifeyi uygula ucuz ucuz fahiş devlet sübvansesi almış arabalarımı satayım diyor
E benden ne alacaksın sorusuna da,ben zaten senden alacağım malı üretiyorum diye cevap veriyor
E Avrupa'ya dış ticaret dengem ne olacak diye soruyoruz,cevap veremiyor
O anda da sizin gibi yoldaşlar devreye girip noolcek ki yeaaa Gümrük birliğinden çıkarız rusyaci cinci oluruz yeaaa cin bize bakar yeaaa diye ortada dolaşmaya başlıyor
Çin zaten şuanda ülkede fabrika kurmak zorunda kaldı,bak kuracak demiyorum kurmak zorunda kaldı diyorum,siz onların geliyoruz fabrika açacağız palavralarını savunurken burada vergiyi alınlarına çakmadan kıllarını bile kimildatmadi çok sevgili yoldaşlarınız.
Özetle, dünyanın egemen hiçbir ülkesi bir başkasının gelip piyasasında hegemonya kurmasına izin vermez. Gelir açar fabrikasını hepimiz gider alırız.
-
Volkswagen sivisamadi bu arada, Suriye'yi falan bahane edip Manisa'yi iptal etti,sonra essek gibi gelip fordla Kocaeli'ye 1 milyar dolar yatırdılar.
Hükümetin akıl mantık dışı politikalarını eleştiriyoruz eyvallah da,
Yarın başka bir hükümet, ve Cumhurbaşkanı geldiğinde Çin'e gel sat malını serbestsin demeyecek,bu sistem aynen devam edecek bunu şimdiden öngörseniz iyi olur.
Sonra birdenbire kendinizi CHP'li bir hükümet veya Cumhurbaşkanının karşısında bulursunuz
Hoş o delikanlıyı bu forumda henüz görmedim ben,belki sen ilk olursun:)
-
çinlilerin devlet sübvansiyonuna dair iddialarının kaynağının üzerinde oturuyorsun ama avrupalı major tüm üreticiler bırak sübvansiyonu doğrudan devlet sermayesi ile kurulmuş şirketler. O yüzden bırak bu çinlileri devleti sübvanse ediyor masalını.
avrupa'lı senin köle gibi güneş görmeyen atölyelerede çalıştırdığın işçiyle ürettiğin ucuz tekstil ürününü, çiftçininin ürettiği ama kendisinin yiyemediğin kalitede meyveyi sebzeyi, kendinin giremediğin denizi, kapısından geçemediğin otelini satın almaya devam edecek. sen onun kazık arabasını aldığın için devam etmeyecek, ucuz olduğu için devam edecek.
Ha onun kazık arabasını alırsan sana soktuğu 3-5 bin euro kazığın içinden , belki boklu havlusunu temizlettirdiği oteldeki housekeepera bir 10 euro bahşiş atar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 13 Ekim 2024; 15:56:15 > -
Devlet sermayesi ile şirket kurabilirsiniz, ürettiğiniz araci kendi halkınıza ucuza verebilirsiniz bu yasak değil
Ama 20 bin dolarlık arabayı devlet sübvansesi verip dış pazara 10 bin dolara sokamazsiniz bu yasak.
İddialar kaynak demişsiniz ya
Çin'in kendisinin bile inkar edemediği fahiş sübvanse olayının kaynağının nasıl üstünde oturuyoruz onu ayrıca merak ettim
-
Kesinlikle haklısınız. Çinliler başvuru yapmış da vergiyi düşürecekmişiz. Size mi kaldı ne yapacağımız, hayırdır ?
Hayatımda duyduğum en saçma açıklama. Sanki avrupalılar amerikalılar bize dostluk yapmış yapıyor da, Çin düşman... Araba alacak insanlar, ne kadar uyguna alırsa o kadar iyidir. Tüketicinin bakış açısı budur. Çünkü üreticinin umurunda olmadığını çok iyi bilir. Bugün VW Pejo vs buraya Türkiyeye katkı yapmak için değil, vatandaşa nasıl pahalı araba satarım diye uğraşmaya geliyor. Tüketicide bir Çin antisempatizmi oluşturmaya çalışan avrupalı ithalatçıların konuşmalarını yapmışsınız. Hayır! Çin ürünleri ülkeye girmeli ve aynı şartlarda avrupalılarla yarışmalıdır. Ek vergi olmamalıdır! |
kimsenin çin hayranlığı yok, senin gerçek dediklerin ise kıt aklının saçmalıklarından ibaret. fikirlerine aykırı düşünenlerin argümanlarına hezeyan dersen, hiperzeka dersen benzer hakarete uğramayı da normal karşılayacaksın. |
Yatım saat önce avmdeydim. Giriş katının bir köşesinde tiggo 8 pro her neyse diğer tarafında yeni kodiaq vardı. Tiggoya en üst donanım dip fiyat 1960 diyorlardı, aracın kapısı vs açık herkes mıncıklıyordu. Yeni kodiaqda ise kapılar kapalı "efendim showroomuza bekiiliyoruz, orada inceleyebilirsiniz" geyikleri dönüyordu. Her halde ful modeldi, 1.5 e tsi araç için istenen fiyat 3400...
Şimdi, zaten alımgücü yüksek olmayan bir tüketici olarak siz ne yaparsınız? Ülkemizi beğenmeyip yatırım yapmadan sıvışmış vag grubu skodayı mı yoksa büyük çin devleti teşvikleriyle piyasaya girmeye çalışan ve girince de durumun ne olacağı belli olmayan çin markasını mı tercih ederdiniz? Ben söyleyeyim, halkın büyük çoğunluğunun dış ticaret dengesi vs ıvır zırvı umrunda değil. Onu baştakiler düşünsün, onlar bu tip şeyleri düşünsün diye seçiliyorlar ve oraya gönderiliyorlar. Tüketici cebine bakar, anlık kazanca bakar ve hangisi hesabına gelirse onu alır. Zaten bir mal tercih edilmiyorsa ya kendine çeki düzen verir satıcı ya da silinir gider. Dış ticaret dengesini neden ben düşüneyim baştakiler yıllar boyunca parayı cemaatlere ve yandaşlara aktarsın diye mi? Bunun da hesabını eğer kafası çalışıyorsa sandıkta keser, yok gidişattan memnunsa da düzen böyle gider. Lafın kısası, millette çin aşkı vs yok. Millette hangisini daha ucuza alırım aşkı var. Sen benzer arabayı %50 daha pahalı satarsan "kalite problemleri olsa bile" millet gider daha ucuzunu alır... |
çinlilerin devlet sübvansiyonuna dair iddialarının kaynağının üzerinde oturuyorsun ama avrupalı major tüm üreticiler bırak sübvansiyonu doğrudan devlet sermayesi ile kurulmuş şirketler. O yüzden bırak bu çinlileri devleti sübvanse ediyor masalını. avrupa'lı senin köle gibi güneş görmeyen atölyelerede çalıştırdığın işçiyle ürettiğin ucuz tekstil ürününü, çiftçininin ürettiği ama kendisinin yiyemediğin kalitede meyveyi sebzeyi, kendinin giremediğin denizi, kapısından geçemediğin otelini satın almaya devam edecek. sen onun kazık arabasını aldığın için devam etmeyecek, ucuz olduğu için devam edecek. Ha onun kazık arabasını alırsan sana soktuğu 3-5 bin euro kazığın içinden , belki boklu havlusunu temizlettirdiği oteldeki housekeepera bir 10 euro bahşiş atar... |
Benzer içerikler
- kazada karşı taraf suçluysa hasar kaydı
- renault garanti uzatma ücreti
- findeks notuna bakmayan araç kiralama
- araba soğukken gaz yemiyor
- passat 1.5 tsi act 150 ps dsg business yorumları
- byd dolphin fiyat
- suzuki jimny 5 kapı
- lynk co fiyat
- byd seal ne zaman gelecek
- toyota highlander türkiye fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X