Şimdi Ara

Fransız arabaları neden sevilmiyor ?? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
257
Cevap
2
Favori
12.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çirkinler, dandikler, piyasada bol, çarp öl, araba değil sanki araba kabı yapmışlar

    plus fransa nefreti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugtim

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Hayatta binmem fransız aracına. Alman ve İngiliz gerisi tırı vırı.

    İngiliz arabası ne?

    Range Rover en basiti. Gerçi marka sahibi değişti ama kökeni İngiltere.

    Biz neden bahsediyoruz sen neden bahsediyorsun. Safkan İngiliz otosu yok. Varsa da TVR falan tarzında tip arabalar var. Range Rover demişsin. Hem el değiştirdi hem de fiyatını biliyosun öyle tahmin ediyorum. Jaguar S Type falan bence İngiliz arabası olmaktan çok uzak arabalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obmann


    quote:

    Orijinalden alıntı: tugtim

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Hayatta binmem fransız aracına. Alman ve İngiliz gerisi tırı vırı.

    İngiliz arabası ne?

    Arkadas cok zengin heralde rolls Royce, land rover takiliyo. Hatta onlarda tam ingiliz olduğu soylenemez bazı parçalarını almanlar uretiyo.

    Aynen. İngiliz arabası mı kaldı piyasada. Hep kraliyet çekiciliği insanları böyle etkiliyor işte.
  • Akdeniz başka, Avrupa başkadır.

    Alp dağları doğal sınır, Akdeniz kültürü de biraz harc-ı alemdir. Sevilir ama, neden sevilmesin, mühim olan nereden hangi tadın çıkarılacağını bilmek. Carpe Diem, başka da bişey demiyem :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugtim

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugtim

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Hayatta binmem fransız aracına. Alman ve İngiliz gerisi tırı vırı.

    İngiliz arabası ne?

    Range Rover en basiti. Gerçi marka sahibi değişti ama kökeni İngiltere.

    Biz neden bahsediyoruz sen neden bahsediyorsun. Safkan İngiliz otosu yok. Varsa da TVR falan tarzında tip arabalar var. Range Rover demişsin. Hem el değiştirdi hem de fiyatını biliyosun öyle tahmin ediyorum. Jaguar S Type falan bence İngiliz arabası olmaktan çok uzak arabalar.

    Ohoo olaya öyle bakarsak piyasada Alman aracı da kalmadı.

    Opel'in ipi Amerika'da, VAG dışardan bir dünya parça sipariş ediyor. BMW, PSA ile ortak geliştirdiği motorları kullanıyor. Mercedes zaten yarı Renault oldu.

    Sadece Ingiltere değil, safkan marka hiçbir yerde kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • safkan demişken eski patonum sıfır passat variant almıştı bigün arabayı yıkarken camların markalarını farketti.Ön cam bi marka,şöför ve yolcu camları aynı ama öndekinden farklı marka.Arka camlar farklı marka ve hepsi türk markaları.İşkillendi pert aracı falanmı burda yapıp bize veriler diye doğuşu aradı adam,camlar Türkiye'den oraya gidiyo isterseniz gelin bakın dediler kalktı doğuşa gitti orda olan tüm araçlarda camlar Türk malı çıktı.Motorda da bazı parçalar bizden gidiyormuş zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugtim

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: tugtim

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Hayatta binmem fransız aracına. Alman ve İngiliz gerisi tırı vırı.

    İngiliz arabası ne?

    Range Rover en basiti. Gerçi marka sahibi değişti ama kökeni İngiltere.

    Biz neden bahsediyoruz sen neden bahsediyorsun. Safkan İngiliz otosu yok. Varsa da TVR falan tarzında tip arabalar var. Range Rover demişsin. Hem el değiştirdi hem de fiyatını biliyosun öyle tahmin ediyorum. Jaguar S Type falan bence İngiliz arabası olmaktan çok uzak arabalar.

    Safkanmış maşkanmış ben bakmam. Sonuç olarak Land Rover'in marka kökeni İngiltere'dir. Marka sahini değişti değişti dedim zaten. Fiyatlarını biliyorum, bilmediğimi nereden çıkarttın? Bir arkadaş da demiş. Safkanlık artık tüm markalarda kalmamaya başladı. Mercedes bile renault motoru kullanıyor artık.




  • ya renonun hali başkaymış 93 model fairwayden 2014 model poloya geçtik arkaya dönüp bakınca hiç birşey görünmüyor sanırsın dolmuş şoförlüğü yapiyoruz

    öndeki çıtamı deniliyor nedir yandaki kısım o kadar kötü konumlanmış ki yolu görmemi ara sıra engelliyor diyebilirim.. herhalde daha alışamadık

    panoroması renonun sedan olusundan olsa gerek çok iyidi.

    fairwaydeki hakimiyetin yarısı ancak poloda war



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkcald -- 5 Ağustos 2014; 14:01:46 >
  • çünkü arabaya fransız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer


    Markalar sadece sermaye sahibidir. Hortumları, kayışları, contaları, yağları, pompaları, çelikleri, camları, sensörleri belli başlı firmalar üretir.


    Araba işlerinin Alman'ı Fransız'ı yok aslında. Toyotası, VW'si de yok. Dünyadaki tüm arabaların tüm bileşenlerini %90 oranında aynı firmalar üretmektedir.

    Hepsinde BOSCH, VALEO, Siemens, Saint Gobain Seikurits, Pilkington, Panasonic, Sony, Hyundai, Bombardier Steels Industry, Mitsibushi gibi
    dünya devlerinin ürettiği bileşenler kullanılır.

    Yani aynı bilgisayarlar gibi ister HP olsun ister kaliteli bir bilgisayarın Acer ana kartını İntel, ekran kartını nvidia, ekranını samsung üretir.

    VW'nin de abs sensörleri bosch, Toyota'nın da.. VW'nin lastikleri Volkswagen mi? Hayır piyasada hali hazırda satılan markalardan biridir.
    Şimdi Michellin sevilmiyor denemez, çok güzel lastiktir fransızdır.

    BMW'nin de klima kompresörü VALEO, Peugeot'un unda.

    DCI, CRDI, HDI, CDI ve TDI gibi motorların turbo ünitelerinin hemen hemen hepsini Mitsubishi üretir.

    Ben araç alırken parçalarının kökenlerine bakarım. Dışarıdaki logosuna değil. Rahat ederim.

    Bakınız; esasında araba markası diye birşey yoktur. Arabaların bileşenlerinin markası vardır. Örneğin kullandığım aracın markasının ait olduğu "PSA Group" esasen aynı zaman da bir motor imalatçısıdır. Ford, Volvo, BMW, Mini, Peugeot ve Citroen'in dizel motorlarını PSA üretir.

    Ve aracımın diğer tüm aksamlarını dünyanın en güvenilir araç bileşen imalatçıları olan Valeo, Bosch GMBH, Saint-Gobain Sekuirit ve Michellin gibi tamamı Avrupalı şirketler üretir. Çeliğini bile Peugeot üretmez. Çelik rulo halinde gelir Alstom, Bombardier, Lohr Industrie gibi tamamı Avrupalı firmalar üretmiştir bunu da. Peugeot sadece pres makinelerinde bunlara şekil verir.

    Dürüstçe konuşmak gerekirse Mercedes, BMW, ve hatta milletimizce birer meshep haline getirilmiş "VW" bile Peugeot ile aynı firmadan parçalarını alırlar. Hatta "VW" Asyalı şirketlerden de parça alır bunları Meksika'da bir araya getirir ve Türkiye'de satar. Neden biliyor musunuz? AB ülkelerindeki kalite standartları ve sertifikasyonları çok sıkı ve maliyet arttırıcı olduğundan. Hatta klima kompresörü Valeo, güvenlik donanımları Bosch, lastikleri Michellin Energy, camları Saint-Gobain Seuikirt, elektronik donanınımı yine BOSCH, motoru HDI, kayışlarına kadar Valeo olan tamamı Avrupalı nadir arabalardandır Peugeot ve Citroen.

    Hatta biliyor musunuz? İtalyan arabaları sevilmez ama Japon, Kore, ABD ve Avrupa menşeili çoğu araçların tasarımları İtalya'daki Giugiaro gibi Dizayn Şirketlerinin çizim masalarında yapılmıştır. Volkswagen'i, Suzuki'yi, Alfa'yı, Chevrolet'i, BMW'yi, Seat'ı, Toyota'yı, Hyundai'yi Guigiaro çizer.


    Almanya'yı din VW'yi meshep haline getirmenin, veya Japonyayı kabe Honda'yı hacerül esvet haline getimenin alemi yok.



    Otomobil genel bölümün de gelmiş geçmiş en güzel cevap.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mumenu kullanıcısına yanıt
    Değerli dostum beğenilerinizi dile getirmişsiniz. Hüsn-ü niyetiniz ve hüsn-ü zannınız için ben teşekkür ederim.
  • Beğenilerinizi dile getirdiğiniz için teşekkür ederim. İnşallah istifadeye vesile olabilmişizdir. Amaç "bilginin" ışıması "tecrübenin" paylaşılması. Rekabetsiz ve kompleksiz forumlar dileği ile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer


    Markalar sadece sermaye sahibidir. Hortumları, kayışları, contaları, yağları, pompaları, çelikleri, camları, sensörleri belli başlı firmalar üretir.


    Araba işlerinin Alman'ı Fransız'ı yok aslında. Toyotası, VW'si de yok. Dünyadaki tüm arabaların tüm bileşenlerini %90 oranında aynı firmalar üretmektedir.

    Hepsinde BOSCH, VALEO, Siemens, Saint Gobain Seikurits, Pilkington, Panasonic, Sony, Hyundai, Bombardier Steels Industry, Mitsibushi gibi
    dünya devlerinin ürettiği bileşenler kullanılır.

    Yani aynı bilgisayarlar gibi ister HP olsun ister kaliteli bir bilgisayarın Acer ana kartını İntel, ekran kartını nvidia, ekranını samsung üretir.

    VW'nin de abs sensörleri bosch, Toyota'nın da.. VW'nin lastikleri Volkswagen mi? Hayır piyasada hali hazırda satılan markalardan biridir.
    Şimdi Michellin sevilmiyor denemez, çok güzel lastiktir fransızdır.

    BMW'nin de klima kompresörü VALEO, Peugeot'un unda.

    DCI, CRDI, HDI, CDI ve TDI gibi motorların turbo ünitelerinin hemen hemen hepsini Mitsubishi üretir.

    Ben araç alırken parçalarının kökenlerine bakarım. Dışarıdaki logosuna değil. Rahat ederim.

    Bakınız; esasında araba markası diye birşey yoktur. Arabaların bileşenlerinin markası vardır. Örneğin kullandığım aracın markasının ait olduğu "PSA Group" esasen aynı zaman da bir motor imalatçısıdır. Ford, Volvo, BMW, Mini, Peugeot ve Citroen'in dizel motorlarını PSA üretir.

    Ve aracımın diğer tüm aksamlarını dünyanın en güvenilir araç bileşen imalatçıları olan Valeo, Bosch GMBH, Saint-Gobain Sekuirit ve Michellin gibi tamamı Avrupalı şirketler üretir. Çeliğini bile Peugeot üretmez. Çelik rulo halinde gelir Alstom, Bombardier, Lohr Industrie gibi tamamı Avrupalı firmalar üretmiştir bunu da. Peugeot sadece pres makinelerinde bunlara şekil verir.

    Dürüstçe konuşmak gerekirse Mercedes, BMW, ve hatta milletimizce birer meshep haline getirilmiş "VW" bile Peugeot ile aynı firmadan parçalarını alırlar. Hatta "VW" Asyalı şirketlerden de parça alır bunları Meksika'da bir araya getirir ve Türkiye'de satar. Neden biliyor musunuz? AB ülkelerindeki kalite standartları ve sertifikasyonları çok sıkı ve maliyet arttırıcı olduğundan. Hatta klima kompresörü Valeo, güvenlik donanımları Bosch, lastikleri Michellin Energy, camları Saint-Gobain Seuikirt, elektronik donanınımı yine BOSCH, motoru HDI, kayışlarına kadar Valeo olan tamamı Avrupalı nadir arabalardandır Peugeot ve Citroen.

    Hatta biliyor musunuz? İtalyan arabaları sevilmez ama Japon, Kore, ABD ve Avrupa menşeili çoğu araçların tasarımları İtalya'daki Giugiaro gibi Dizayn Şirketlerinin çizim masalarında yapılmıştır. Volkswagen'i, Suzuki'yi, Alfa'yı, Chevrolet'i, BMW'yi, Seat'ı, Toyota'yı, Hyundai'yi Guigiaro çizer.


    Almanya'yı din VW'yi meshep haline getirmenin, veya Japonyayı kabe Honda'yı hacerül esvet haline getimenin alemi yok.



    Güzel yazı elinize emeğinize sağlık. Ama kafama takılan bir şey var. Durum böyleyken neden alman arabaları daha üstün kalitede oluyor ? Mesela bir fransız modelin forumunda aynı sorunlar yumağı konuşulurken örneğin vw forumunda arabalara övgü yağdırmaktan başka yapacak bir şey bulamıyoruz. Sorun yaşamıyoruz. Bir fransız kore 10-15 sene sonra eski araba yada taka olurken neden alman arabası klasik oluyor? Bu neden oluyor parçalar aynıysa ? Tekar teşekkür ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • alman akanzi.
  • Gökhan Göçer kullanıcısına yanıt
    Taner abi sen misin? Doğru söyle :)

    Elinize emeğinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. Ek olarak Türk firmaları da ciddi parça sağlayıcı hale geldi son dönemlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınıza fabrikada takılmış bazı parçaların muhtemel tedarikçilerinden bildiklerim aşağıdadır.

    YAĞ FİLTRESİ SAĞLAYICILARI : Bosch (Alman) - Mobil (Amerikan) - K&N (Amerikan)

    MOTOR SOĞUTMA SİSTEMİ BİLEŞENLERİ : Motorcraft (Ford Motor Company'nin bir şirketidir. ABD'li)

    SU POMPASI : Delco ( General Motor Company şirketidir. ABD'li)

    BURÇLAR, MAFSALLAR, CONTALAR : CENTRIC (ABD) ve Motorcraft (ABD'li)

    FREN AKSAMI : Frenin elektronik aksamı ve sensörleri BOSCH (Alman), Diğer aksamları HAWK, MOTORCRAFT, CENTRIC, DELCO

    HORTUMLAR , KASNAKLAR, KAYIŞLAR : DAYCO, GOODYEAR, MITSUBISHI,

    ATEŞLEME SİSTEMİ : Bosch, Motorcraft, Edge

    SENSÖRLER (Oksijen, MAP, Isı) : Bosch, Motorcraft, Delco

    SÜSPANSİYON, GERGİ, ŞOK ELEMANLARI : Motorcraft, Monroe, Delco

    RÖLE VE ŞALTERLER : Motorcraft

    KLİMA KOMPRESÖRÜ : Valeo, Motorcraft.

    Görüldüğü üzere bir çoklarının burun kıvırdığı bu kaliteli aracın bileşenleri, fiyatı 100000TL'ye dayanmış kibirli araçlarınkine kıyasla, ABD veya Avrupa menşeilidir.

    Güzel günlerde kullanınız.




  • geoxid kullanıcısına yanıt
    Forumun kalite katan üyelerinden ismini duyduğum Taner Göde Bey bu foruma emek verdiği sıralarda yanılmıyorsam ben sadece trafik kurallarını bilen bir sürücüydüm.
    Kendisinin aktif yazdığı dönemlerde forumda olmama üzülmüşümdür.

    Türk firmaları kaliteden ödün vermeyip sağlam tedarikçiler olmaya özen gösterirlerse bizim ülkemiz de otomotiv devlerine çok güzel işler yapabilecek kapasitedirler. Aynı fikirdeyim.

    Mesajınız için teşekkür ederim.
  • Gökhan Göçer kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler 2013 FORD FOCUS CANDIR O ZAMAN bileşen kalitesi olarak 2013-2014 PEUGEOT yeni 308 VE Citroen C4 FORD FOCUSA GÖRE bi üstünlüğü varmıdır sadece marka bazında direk muyase edemediğimden bilgi almak istedim bu 3 aracıda kullanıdım çevremde yeni 308 2014 ve c4 2013 bulunmakta
  • bağkur_borcu kullanıcısına yanıt
    Evvela "Uzun olmuş özetleyecek var mı" diyecekler için bu köprüden önceki son çıkış. Uzun okumaya katlanacaksanız buyrunuz dertleşelim.


    Sorularınıza sadece bir tüketici aklı ile cevap verebilirim. Eğer uzmanlar varsa potlarımızı cehaletimize versinler.

    SORU 1. Durum böyle ilen neden Alman arabaları daha üstün kalitede oluyorlar?

    EL CEVAP : Öncelikle Almanların otomotivde tüm ülkelerden üstün olduğunu kabul etmiyorum. Ama neden üstün olan ülkelerden birisidir bencesi:
    A.) Alman otomotiv başarısının perde arkasında Almanya'nın metal ve kimyasal sanayiindeki inkar edilemez ve hayranlık verici kalitesi de vardır.
    B.) Almanlar diğer otomotiv üreticisi ülkelerin bazılarından biraz daha uzun süredir bu işi yapmaktadırlar. Unutulmamalıdır ki, 1879'da içten yanmalı motorun
    patentini alan Karl Benz 1886'da da bu motorla çalışan otomobilin patentini almıştır.

    C.) Almanların yarış konusunda da meraklı olmaları yaptıkları arabalarda sürekli üst limitlerine kadar test yapmalarına sebep oldu. Green Hell - The Nürburgring'i bilmeyen yoktur.

    D.) Almanya'da hız limitlerinin olmadığı yada çok yüksek olduğu yaklaşık 15000km'lik kara yolları Alman arabalarının o çevreye göre inkişaf etmesine sebep oldu.
    Çoğu dildeki "otoban" sözcüğü Almanca "Autobahn" kelimesinin ifade ettiği kavramdan gelir.

    E.) Almanları her alanda benimsedikleri "Güç, dayanıklılık, özgünlük, verimlilik, adanmışlık ve netlik" ilkeleri otomotiv sanayilerinde de egemendir.
    BMW'yi düşünün. "Her aracı 50-50 ağırlık dağılımı" ile yapma" ilkesinden BMW kıyamet bile kopsa vaz geçmemiştir.

    F.) "Teknoloji ve zanaata kıymet veren bir ülkede mühendisler coşar gider" fikrindeyim. Alman aklı böyle bir akıl. Bugün BMW'de Mercedes'de falan astronomik
    imkanlar ile Japon, Koreli, Hindistanlı, Çinli, ABD'li vs mühendisler baş tacı yapılarak çalıştırılıyorlar.

    G.) Almanlar "gelişmekte olan" ülkelerde nelerin satılacağını çok iyi tespit edip ona göre ürünler yapmaya da gayret ederler. VW, Skoda, Seat bunun çabasıdır.

    H.) Makul sınırlarda amaçlı bir şekilde uyguladıkları kibir politikası yaptıkları her şeyin daha iyi görünmesine sebep olur.
    Mercedes ne der :"The Best Or Nothing." = Ya en iyisi ya hiç. BMW ne der "Ultimate Driving Machine." = Nihai Sürüş Makinesi

    I.) Bazen satış politikalarının omurgasını ne kadar daha yüksek para ödediğiniz oluşturur. Yani VW'deki her donanımda hesabın daha da kabarması gibi.
    Ya da 911'in orta konsoluna ekstradan bir Porsche logosunun 500 USD'ye satılan bir donanım olması gibi.

    J.) Nasıl bir insanın etraftan göreceği itibarın temel ölçüsü, ham maddesi, kendisine verdiği öz-saygı ve değerdir bu ülkeler için de aynıdır.
    Almanların milli özgüveni ve özsaygısı NAZI cilikle nerelere kadar abarmıştı değil mi. Almanlar "Biz yaparsak en iyisini beceririz çünkü Almanız." der
    Bir de bizim kendimize bakışımızı sorgular mısınız?

    K.) Almanlar gelişmekte olan ülkeler için tasarladıkları arabalarda "kalite" hissini malzeme kalitesinden ziyade mühendislik detayları ile hissettirirler.
    İzolasyon, aerodinamik, ergonomi farkları ile. Mesela VW'yi sevenler perde arkasında sürüş pozisyonları, ses izolasyonu gibi nedenler ile severler. Esasen
    kullanılan malzemenin aynısını belki de daha iyisini mesela Fiat kullansa, izolasyon ve ergonomideki farklardan dolayı VW kadar "oturaklı" durmuyor. Burada
    mühendislikteki bakış açıları ağır basmaktadır.

    L.) Otomobile sadece "araba işte lan" güzüyle bakmıyorlar. Almanlar disiplinleri kadar disiplinler arası bakışları ile de ünlüdürler. Mesela otomobil yaparken psikolog,
    sosyolog, anatomi uzmanı da çağırırlar. Örneğin PSA grubu dünyanın her yerine aynı koltuklar ile araba satarken, VW Türkiye'de satacağı arabaların koltuklarını daha
    kalın ve dolgun döşeme malzemeleri ile yapar. Aynı arabalar Asya'ya giderken koltuklardaki döşeme malzemeleri hafifleştirilir. Çünkü ortalama bir Türk 85kg, Asya'lı 60 kg.

    HAŞİYE / ŞERH : Ülkemizin uluslar arası verdiği sözlere binaen tam da damak tadımıza hitap eden ABD, ASYA VE AVUSTRALYA menşeili arabalar gümrükten hiç giremiyor ki
    Alman markalarına rakip olsun. Bakınız Nissan'ın fıstık gibi sedan arabaları, Avustralya'nın Holden'i, ABD'nin hemen hemen her markası tam da bize göredir. Ama burada yoklar.
    Eğer bu araçlar gelebilse daha adil bir rekabet şansı olabilirdi.

    SORU-2 : Mesela bir fransız modelin forumunda aynı sorunlar yumağı konuşulurken örneğin vw forumunda arabalara övgü yağdırmaktan başka yapacak bir şey bulamıyoruz.

    EL CEVAP : Fransız modellerinin sorunları emin olunuz VW dsg sorunlarından daha yoğun tartışılmıyordur. VW'ye de herkesler övgü yağdırmıyor.
    VW'nin kullanıcıları kadar Peugeot ve Citroen kullanıcıları da fanatizm, hadi biraz daha hafifletelim, tiryakilik geliştirseler azıcık da fiyatları artsa o zaman aynı şey olur.
    Şimdi her konuda anlaşsan "Kardeşim biri neden 100000 TL de öbürü 60000 TL bir düşün" diyorlar. Daha pahalı olmaları bir satış stratejisi.

    SORU-3 : Bir fransız kore 10-15 sene sonra eski araba yada taka olurken neden alman arabası klasik oluyor?

    EL CEVAP : Aslında bir arabanın ekonomik ömrü büyük önder Atatürk'ün "muhasır medeniyetler" olarak gösterdiği çoğu ülkede 10 yıldır. Öyle de olmalı.
    Ancak ve ancak zengin azınlıkların büyük paralara alıp yıllar sonra orta gelirlilere iyi paralara sattıkları Mercedes ve BMW'lerde bir klasikleşmeden bahsedebiliriz.
    Bu Chevrolet, Ford, Jaguar, Aston Martin, Alfa Romeo marka araçlar gibi kimi arabalarda da vardır. Sadece Almanlara özgü değildir. Arabalardaki klasikleşme üstün
    sınıflarca kullanılmış, filmlerde şarkılarda ikonlaşmış, her arabada olabilir. Ama bu klasikleşme "Alman" olma ile ilgili değildir. Hatta klasik deyince çoğunun aklına ABD'li
    arabalar gelir. Göreceksiniz Passat, Jetta, Astra, Vectra gibi gelişmekte olan ülkelerin gelir sahibi vatandaşları için tasarlanan araçlar hiç bir zaman klasikleşmeyecek.



    Hasılı farklı ülkelerde otomobile farklı bakışlar geliştirmiş biri olarak buradaki tek yönlü "Alman" ikonlaşmasının sebebini bunlara bağlıyorum. Bunların haricinde sebepler var ise de ben
    bilmiyorum. Bilenleri dinleyebiliriz.


    Vesselam

    Vesselam




  • Kıymetli Dostum,

    Focus'a laf söyletmemek lazım. Yeni 308 ile Focus arasında bir iki tane ciddi ergonomi ve tasarım farkı var. Küçük direksiyon simidi, gösterge panelleri, orta konsoldaki minimalist yaklaşım...
    Şimdi bu arabadaki sürüş pozisyonu ve kontrol hissi "Focus'daki daha kaliteli plastik malzemeye " rağmen aynı olmayacaktır. Aslında teknik açıdan bu 308
    Focus'dan çok çok daha iyi yol tutuşa, performansa falan da sahip değildir belki. Sadece verdiği "his" değişik.

    Ben yeni 308'i sigorta rölesinin bulunduğu yerden dolayı eshefle kınadım mesela. Torpido gözünde, size boşluk kalmamış gibi. Aynı zamanda üst paketteki kontrol ekranındaki reaksiyon yavaşlığı eksi puan,
    yani bir i-pad'in çabukluğunu düşünün bir de casper gibi bir tabletinkini.

    Ancak çizgileri, citroen'deki ds serisini andıran endamı, kısmen uygun fiyata verdiği donanım seviyeleri ve yeni direksiyon ergonomisi ve kontrol hissi ile Focus'un önünde gibi duruyor.
    Ayrıca bileşenlerini üreten firmalar da tamamen EU standartlarını tatmin eden firmalar. Tıpkı Focus gibi.

    Bence ne c4'ün nede 308'in Focus'a önemli bir üstünlüğü yok. Ancak e-hdi güç ünitesinin çok güzel bir motor olduğunu ve tüketiciler nazarında daha yeni bir araba gibi görüldüğünü de düşünürsek,
    308 biraz daha önde diye eleştiri ve tartışmaya açık sübjektif bir yorum yapabiliriz.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.