|
Bildirim
|
Markalar sadece sermaye sahibidir. Hortumları, kayışları, contaları, yağları, pompaları, çelikleri, camları, sensörleri belli başlı firmalar üretir.
Araba işlerinin Alman'ı Fransız'ı yok aslında. Toyotası, VW'si de yok. Dünyadaki tüm arabaların tüm bileşenlerini %90 oranında aynı firmalar üretmektedir. Hepsinde BOSCH, VALEO, Siemens, Saint Gobain Seikurits, Pilkington, Panasonic, Sony, Hyundai, Bombardier Steels Industry, Mitsibushi gibi dünya devlerinin ürettiği bileşenler kullanılır. Yani aynı bilgisayarlar gibi ister HP olsun ister kaliteli bir bilgisayarın Acer ana kartını İntel, ekran kartını nvidia, ekranını samsung üretir. VW'nin de abs sensörleri bosch, Toyota'nın da.. VW'nin lastikleri Volkswagen mi? Hayır piyasada hali hazırda satılan markalardan biridir. Şimdi Michellin sevilmiyor denemez, çok güzel lastiktir fransızdır. BMW'nin de klima kompresörü VALEO, Peugeot'un unda. DCI, CRDI, HDI, CDI ve TDI gibi motorların turbo ünitelerinin hemen hemen hepsini Mitsubishi üretir. Ben araç alırken parçalarının kökenlerine bakarım. Dışarıdaki logosuna değil. Rahat ederim. Bakınız; esasında araba markası diye birşey yoktur. Arabaların bileşenlerinin markası vardır. Örneğin kullandığım aracın markasının ait olduğu "PSA Group" esasen aynı zaman da bir motor imalatçısıdır. Ford, Volvo, BMW, Mini, Peugeot ve Citroen'in dizel motorlarını PSA üretir. Ve aracımın diğer tüm aksamlarını dünyanın en güvenilir araç bileşen imalatçıları olan Valeo, Bosch GMBH, Saint-Gobain Sekuirit ve Michellin gibi tamamı Avrupalı şirketler üretir. Çeliğini bile Peugeot üretmez. Çelik rulo halinde gelir Alstom, Bombardier, Lohr Industrie gibi tamamı Avrupalı firmalar üretmiştir bunu da. Peugeot sadece pres makinelerinde bunlara şekil verir. Dürüstçe konuşmak gerekirse Mercedes, BMW, ve hatta milletimizce birer meshep haline getirilmiş "VW" bile Peugeot ile aynı firmadan parçalarını alırlar. Hatta "VW" Asyalı şirketlerden de parça alır bunları Meksika'da bir araya getirir ve Türkiye'de satar. Neden biliyor musunuz? AB ülkelerindeki kalite standartları ve sertifikasyonları çok sıkı ve maliyet arttırıcı olduğundan. Hatta klima kompresörü Valeo, güvenlik donanımları Bosch, lastikleri Michellin Energy, camları Saint-Gobain Seuikirt, elektronik donanınımı yine BOSCH, motoru HDI, kayışlarına kadar Valeo olan tamamı Avrupalı nadir arabalardandır Peugeot ve Citroen. Hatta biliyor musunuz? İtalyan arabaları sevilmez ama Japon, Kore, ABD ve Avrupa menşeili çoğu araçların tasarımları İtalya'daki Giugiaro gibi Dizayn Şirketlerinin çizim masalarında yapılmıştır. Volkswagen'i, Suzuki'yi, Alfa'yı, Chevrolet'i, BMW'yi, Seat'ı, Toyota'yı, Hyundai'yi Guigiaro çizer. Almanya'yı din VW'yi meshep haline getirmenin, veya Japonyayı kabe Honda'yı hacerül esvet haline getimenin alemi yok. |
forumlarda herkes jazz ı övüyor piyasada mumla ara bulamazsın
![]() |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 18 Haziran 2013; 14:00:36 > |
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 18 Haziran 2013; 18:27:24 > |
|