Şimdi Ara

Fren diski ne zaman degismelidir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar herkese. Aracim 2009 symbol. Frenlerde bi zayıflık hissettigimden önce disklere bakmak istedim. Diskin üzerinde minimum 10.5 milim yazıyordu, kumpasla ölçtüm resmi alta koyuyorum. Sizce değişmeli mi torna mi ettirilmeli? Bu disk sogutmasiz tip oluyormuş, hava soğutmalı tip uymaz uyması için balataları tutan parçanın değişmesi gerek denildi. Sizce ne yapmalıyım yenisinin kalınlığı 12 mm bu aşınma değişme gerektirir mi?

    Fren diski ne zaman degismelidir


    Fren diski ne zaman degismelidir







  • Fren hidroliği ve balataları değiştirin balata olarak Trw ve Ferodo tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 5 Eylül 2024; 21:39:44 >
  • Disk kalınlığı iyi durumda arkadaşın tavsiye ettiği gibi önce fren hidroliği ve balata değişimi yapın fark edecektir
  • babapars kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim bakım zamanı yaklaşmıştı. Elimde bi takım sifir balata vardı bir de onları deneyeyim.

  • Diskin kalınlığı zaten belirtmişsin 10.5 mm'nin üstünde ama yeni balata ses yapmasın dersen belki tornalatmak iyi olabilir. Hava soğutmalı-soğutmasız disk farkını art arda fren yaptığında hissedersin sadece, genel frenleme performasına bir etkisi olmaz. Bence bu aracın frenleri zaten bu kadar tutuyordur, bazı araçların frenleri fabrikasyon zayıf olabiliyor mesela accentlerin frenlerinin zayıf olduğunu söylerler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 5 Eylül 2024; 23:27:18 >
  • Araç büyük ihtimalle ABS'siz symbol dediğim gibi üst kalite bir takım balata lazım. Fren hidroliğinin değişmesi de ilaç gibi gelecektir. Ne tür fren yağı kullanılması gerektiğini araştırın. Büyük ihtimal dot 4 olabilir.
  • Elk_91 E kullanıcısına yanıt

    2. diskte görünen o ki disk içeri girmiş . yakından fotoğrafı olurda daha iyi yorumlarım ama kabaca yola çıkın 90 + kkm lere çıkın frene basın pedalda hafif ttreşim varsa değişme zamanı gelmiş. yoksa devam.

  • Ön fren diski mi 11 mm? Ön frenler genelde 20 mm civarında olur, arka fren diskleri 10 mm civarındadır.


    Frenler kötü tutuyorsa genelde sorun balatadır, piyasadaki markalı olsa bile çoğu fren balatası yan sanayi dandik. O yüzden çok fiyat farkı oluyor. Kaliteli fren balatası taktırman gerekli, parçacına sorarsın. Yoksa orjinal taktırman en iyisi

  • Disk kalınlığını kenardan kumpas ile ölçmek doğru sonuç vermez. Kenarda dudak yükseltisi oluştuğu için hatalı olur. Mikrometre ile iç kısımlardan üç farklı noktadan ölçüm almalı. Fren zayıflığı için hidrolik ve balata değişimi ilk yapılacak iş. Titreşim varsa ve diskte yeterli kalınlık var ise tornalatılabilir ama harcanan paraya değmez bence.

    K.
  • korayesque kullanıcısına yanıt
    evet yukardaki görüşe katılıyorum ,ölçümde hata olmaması için mutlaka mikrometre ile ölçüm yapılmalıdır .Birçok çeşidi olsa da bu iş için linkdeki markalardan birisi olabilir .

    ölçüm farklı noktalar göz önüne alarak yapılmalı ve en düşük olan ölçüm baz alınarak gerekirse torna vasıtasıyla tüm yüzey aynı kalınlığa getirilmelidir .
    analog ve dijital olarak 2 farklı çeşitte 0-25mm ve 25-50mm gibi ölçüm aralıklarına sahip mekanik ve elektronik mikrometre çeşitleri için sitemizi ziyaret ediniz.
    Sanayimalzemeleri.com | Ölçüm Cihazları ve Sanayi Malzemeleri
    https://www.sanayimalzemeleri.com/mikrometreler


    not :kenarda yükselti oluşmuş ise balata değişimi sonrası ses yapması olasıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Eylül 2024; 16:57:27 >




  • Bu arada bazı yerlerde kalıcı disk yamulması diye bir şey olmadığı, titreşimin disk yüzeyinde yüksek sıcaklıklarda balatanın düzensiz olarak bıraktığı camsı katmanlar yüzünden tutuş farklılıkları olması nedeniyle oluştuğu bilgisi var. Diski tornalatınca yüzey sıfırlandığı için sonuç alınıyor, aslında yüzeyin kısa fren uygulamaları ile hafifçe alıştırılmasıyla da benzer sonuç alınabileceği iddia ediliyor. Gerçekten de kendi aracımda titreşimin dönem dönem gelip gittiğini fark ediyorum. Bu konu balatanın ve diskin malzeme özellikleri ve farklı sıcaklıklardaki davranışı ile de ilgili sanırım. Sürekli bir titreşim var ise diskin montajında sorun olabilir, komparatör ile kontrol edilmesi lazım. Bazen diskin bastığı porya yüzeyinde pas katmanları olabiliyor. Çok yüksek torkta sıkılmış bijonlar da diski yamultabiliyor. Bijonlar tork anahtarı ya da elle sıkmak gerekiyor.

    K.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 10 Eylül 2024; 21:34:28 >
  • Değiştirin bence , torna filan boş iş , clio zaten araç ne kadar pahali olabilir ki ,diskiniz çizilmiş biraz da incelme var asbest maddesi de azalmistir , önce ses yapar sonra tümseklerde lak luk eder. Ha balata ve hidrolik değiştirseniz de 1 sene sonra yine hidrolik ister belki balata da biter.
  • Görsel ve kumpas diyorki disk neredeyse yeni sayılır. Diskte uç kısımlarda ölçmeyi etkikeyecek bir set bile oluşmamış. Ayrıca asbest kullanımı yasaklanalı yıllar nesiller geçti. Balata da seneye göre biten bir şey değildir. Fren sisteninde zamana göre değişecek bir şey varsa hidrolik sıvısı olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.