Şimdi Ara

araca fren hidroliği eklemek basit mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
14.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • seyir esnasında fren uyarı lambası çok nadir yanıp sönmeye başladı.. aracın kitabına baktım, fren hidroliği seviyesi azalmış olabilir yazıyordu..
    kaputu açtım baktım gerçekten de minimum çizgisinin bir tık üstünde..
    başka bi forumda ise "maksimum çizgisine kadar tamamlayabilirsiniz" yazıyordu..
    dot 3 dot 4 olayını biliyorum, zaten kapakta da dot 3 yazıyor.

    soru şu;

    bu fren hidroliğini tamamlamak bu kadar basit bir olay mıdır?

    marketten bi yerlerden "dot 3" olanını alıp direkt ekleyince olay bitecek mi?

    yoksa bi ustanın yapması ve kontrol etmesi mi daha mantıklı?

    bu konuda yorumlarınızı alabilir miyim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Hidrolik Yağı Ekleme

    Fren hidrolik yağı, aracınızın fren sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak için hayati önem taşıyan bir sıvıdır. Zamanla fren hidrolik yağı seviyesi düşebilir veya kirlenebilir ve bu da fren performansını etkileyebilir.

    Fren hidrolik yağı eklemek genellikle basit bir işlemdir, ancak aracınızın kullanım kılavuzundaki talimatları dikkatlice takip etmeniz önemlidir. Genellikle aşağıdaki adımları izlemeniz gerekir:

    • Fren hidroliği seviyesini kontrol edin: Fren hidrolik yağı haznesini bulun ve seviyeyi kontrol edin. Min ve Max işaretleri arasında olmalıdır.
    • Doğru fren hidroliği türünü belirleyin: Aracınız için doğru fren hidroliği türünü kullanım kılavuzundan kontrol edin.
    • Fren hidroliği ekleyin: Fren hidrolik yağı haznesinin kapağını açın ve yavaşça fren hidroliği ekleyin.
    • Hava kabarcıklarını çıkarın: Hazneyi doldurduktan sonra, fren pedalına birkaç kez basın ve bırakın. Bu, sistemdeki herhangi bir hava kabarcığını çıkaracaktır.
    • Seviyeyi tekrar kontrol edin: Pedala bastıktan sonra fren hidroliği seviyesini tekrar kontrol edin ve gerekirse daha fazla fren hidroliği ekleyin.
    • Kapakları kapatın: Fren hidrolik yağı haznesinin ve kapağını sıkıca kapatın.

    Fren hidrolik yağı ekledikten sonra frenlerin düzgün çalıştığından emin olmak için aracınızı kısa bir test sürüşüne çıkarmalısınız. Herhangi bir anormallik fark ederseniz, derhal bir tamirciye danışın.

    Anahtar Kelimeler:

    • Fren hidrolik yağı ekleme
    • Fren hidroliği ekleme
    • Fren hidroliği nereden eklenir
    • Fren hidroliği nasıl eklenir
    • Fren hidrolik yağı
    • Fren hidrolik yağı nasıl eklenir
    • Fren hidroliği değişimi
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • fren hidroligi cok tehlikeli diye biliyorum. Allah korusun elinize gozunuze gelmesin. Dikkatli olun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakın kapağını felan açmayın yüksek basınç varhemen servise

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antique kullanıcısına yanıt
    Basit fakat 3 yili gectiyse komple bir ustaya degistirtseniz daha iyi olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dök gitsin arkadaşım, sorun olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fren hidroliği koymak içinde ustaya gidecekseniz araba kullanmayın. kapağı açıp dökeceksin olay bundan ibaret.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sakın kapağını felan açmayın yüksek basınç varhemen servise

    dostum sen motor suyu ile karıştırıyor olabilir misin acaba.. ne basıncı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sakın kapağını felan açmayın yüksek basınç varhemen servise

    dostum sen motor suyu ile karıştırıyor olabilir misin acaba.. ne basıncı?

    Atom reaktörü vardır belki de. Dikkatli olmak lazım. Patlar matlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız için uygun olan hidroliği ya da muadilini temin ettiyseniz siz koyabilirsiniz.Ancak bu sıvının belirli periyotlarla değişmesi gerekir ki bu da, sistemin uzun süre sorunsuz çalışması için şarttır.
    Lafın kısası, işin çok ta bir esprisi yok, max. çizgisini geçirmeyin yeter..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çarkçı_başı

    Aracınız için uygun olan hidroliği ya da muadilini temin ettiyseniz siz koyabilirsiniz.Ancak bu sıvının belirli periyotlarla değişmesi gerekir ki bu da, sistemin uzun süre sorunsuz çalışması için şarttır.
    Lafın kısası, işin çok ta bir esprisi yok, max. çizgisini geçirmeyin yeter..

    tşkler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nihayet sorun çözüldü..

    BP'den aracıma uygun olan "dot3" fren hidroliği aldım.. şişedeki normal kapağın yanısıra alüminyum güvenlik bandını çıkardım..

    MIN çizgisine yakın olan sıvıyı MAX çizgisine kadar doldurdum.. ayrıca aracın hidrolik deposunun ağzına süzgeç koymuşlar ki, bu işlem esnasında gereksiz birseyler içine girmesin.

    neyse 1.viteste kalkışlarda fren lambası yanardı, artık yanmıyor. operasyon başarılı

    merak edenler için;

    BP dot3 hidrolik yağ fiyatı 15lira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptığınız şey doğru değil diye biliyorum. Bu frenler yağ basıncı ile çalışıyor. O yüzden hava almaması gerekiyor. Kapağı açıp üzerine eklemek sorun olmayabilir ama yağ daha fazla azaldığında ya da yağ kaçırdığında aynı işlemi yapmayın. Benim bildiğim yağ araca balataların oradan veriliyor, yukarıdaki yağ bölmesi dolunca kapatılıyor. Bunun nedeni hava almaması.

    Bu konuda bilgili arkadaşlar bizleri aydınlatırsa faydalı olabilir.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hayır öyle değil. Aşağıdan frenlerin havası alınır. Aşağıdan başka işlem yapılmıyor. Eğer dediğiniz gibi olsaydı hiç motor bölmesine hazne, kapak koyup üstüne hidroliğin özellikleri vs. yazılır mıydı? Hidrolik üstten eklenir. Şimdi havasını da alarak makine ile dolum yapılsa da ben havasının alttan alınarak değiştirilmesi taraftarıyım.

    Arkadaşın yaptığında hata göremedim. Ancak eğer iki yıldır değiştirilmediyse işin ehli bir yerde komple değiştirtmek daha faydalı olabilir.

    Nasıl hava alındığı ve değiştirildiğine ilişkin video. İngilizce ama görmek bile yeterli olacaktır.
    https://www.youtube.com/watch?v=V5O_pbC8R2E




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yaptığınız şey doğru değil diye biliyorum. Bu frenler yağ basıncı ile çalışıyor. O yüzden hava almaması gerekiyor. Kapağı açıp üzerine eklemek sorun olmayabilir ama yağ daha fazla azaldığında ya da yağ kaçırdığında aynı işlemi yapmayın. Benim bildiğim yağ araca balataların oradan veriliyor, yukarıdaki yağ bölmesi dolunca kapatılıyor. Bunun nedeni hava almaması.

    Bu konuda bilgili arkadaşlar bizleri aydınlatırsa faydalı olabilir.

    yıllardır sanayide bakım yaptırırım ilk defa duyuyorum.

    hava olayı balata değişip yağ ekleyince oluyor,onunda bi aparatla havasını alıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren sistemi kapalı bir şekilde çalışır eksildikçe yağ haznesinden yağ alır, normal şartlarda eksilmemesi gerekir ancak, balataların ve disklerin aşınması nedeniylede eksilme olabilir, dot 3 yada dot4 hangisi aracınıza uygunsa, hidrolik deposunun etrafını iyice temizledikten sonra açılıp konur, bu kadardır başkada bir şey yapmaya gerek yoktur, 2 yılda bir değişimi önerilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Fren sistemi kapalı bir şekilde çalışır eksildikçe yağ haznesinden yağ alır, normal şartlarda eksilmemesi gerekir ancak, balataların ve disklerin aşınması nedeniylede eksilme olabilir, dot 3 yada dot4 hangisi aracınıza uygunsa, hidrolik deposunun etrafını iyice temizledikten sonra açılıp konur, bu kadardır başkada bir şey yapmaya gerek yoktur, 2 yılda bir değişimi önerilir.

    Arkadaşın dediğine ilaveten:
    Kapalı sistem olan fren mekanizması yağ eksiltiyorsa ya yağ kaçağı vardır yada balatalar bitme noktasına gelmiştir. Eğer balatalar bitmişse değişimden önce ustayı uyarmazsanız ilave ettiğiniz yağ taşar ve döküldüğü yerlere zarar verebilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.