Şimdi Ara

Frenler Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araçla ilgili sorunları genelde nette araştırırım net bir cevap elde edemezsem size soruyorum Sanayide kime sorsam inanın herkes farklı dilden farklı şeyler anlatıyor. Ama iş pratiğe dökünce sıfır.

    Sorunum şu. 2008 tsi jettam var. Frene basıyorum bayagı yumuşak ve biraz altta kadar basmam gerekiyor. Bu yüzden ilk bastıgımda araç hızını çok kesmiyor. ama 2.kez pompaladıgımda daha iyi tuttugunu ve sertleştigini hissediyorum. Bugün bi ustaya götürdüm fren yagı değişecek dedi ve arka balata sertleşmiş dedi. Tamam dedim gitttim hemen castrol dot4 aldım trw balata aldım arka balatayı değiştirdi. Sonra fren yagı kutusunu açtı. Üstüne ekledi tekerden 3-4 kez fren pompalayarak boşaltır gibi yada hava alır gibi bi işlem yaptı. Bi hortum bagladı tekerin oraya ve hortumun ucu bi kaba yag akıtıyordu.
    Ama tam boşaltma yapmadan 5 senelik hidroliğin üstüne ekleye ekleye doldurdu. bu durumda eski hidrolikle yeni hidrolik karışmaz mı ?

    her neyse sonra bi aletle yagı ölçtü baktık bi sarı birde yeşil yanıyor. değişmeden öncede aynısı yanıyordu. ne anladım bu işten dedim. neyse araca bindim fren neredeyse yine aynı sadece biraz daha yumuşak bir basmaya sahip olmuş. ne yapılmalı sizce ?

    Frenlerin kötü oldugunu nerden anladın derseniz 2000 model astram vardı inanın bundan çok daha iyi frenlere sahipti. onun frenleni çok arıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussti19 -- 2 Mart 2013; 0:55:01 >







  • İlk aklıma gelen muhtemel arızalar şunlar ;

    - Sistemde hava olabilir. Hava tam olarak boşaltılır.
    - Yağ kaçağı olabilir, sistem tümüyle kontrol edilir, yağ seviyesi gözlemlenebilir.
    - Fren balataları ayarsızdır, tekrar ayarlanır.

    Her aracın fren pedalının sertliği aynı olmaz. Eğer daha önceden biraz daha sertse ve fren pedalı şu an olduğu kadar düşmüyorsa ancak bir problemden söz edilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    - Fren balataları ayarsızdır, tekrar ayarlanır.


    4 tekerde disk fren hocam. daha önce disk frenler için kampanalı fren gibi ayar yapılmaz demişlerdi. Ayarı varmı acaba ?
  • 156'mı kullanalı 1 yıl olmuşken Grande Punto aldık. 156'nın frenlerinin dozu çok iyi ayarlanmış ne kadar basarsanız o kadar duruyor. Ona o kadar alışmışken Grande punto ile ana caddede frene bir dokunayım dedim ayağım gitmez olaydı Araç olduğu yere yığıldı kaldı.

    Tempra'da bassanızda durmuyor, sonuna kadar basınca da tekerlekleri kilitliyordu.
    Marea'nın frenleride gayet iyiydi ama ipin ucunu kaçırınca abs takır takır titretiyordu.

    Bu fren olayı araçtan araca değişiyor. Bence alışmadığınızdan size öyle geliyor olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    - Fren balataları ayarsızdır, tekrar ayarlanır.


    4 tekerde disk fren hocam. daha önce disk frenler için kampanalı fren gibi ayar yapılmaz demişlerdi. Ayarı varmı acaba ?

    Vardır fakat ayarı kampana fren gibi değildir. İşinin ehli bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19
    Frene basıyorum bayagı yumuşak ve biraz altta kadar basmam gerekiyor. Bu yüzden ilk bastıgımda araç hızını çok kesmiyor. ama 2.kez pompaladıgımda daha iyi tuttugunu ve sertleştigini hissediyorum.


    Merkez silindirde iç kaçak olabilir. Contalardan biri bozulmuşa benziyor.
  • dostum fren hidroliğini ve ayarlarını bır daha kontrol ettir derim. arabayı aldığından bellimi boyle yumuşak? bende tempra var maşallah basınca tam durmuyor. ama freni kökleyıncede kızaklıyor. arabadan arabaya değişiyor... saygılar....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Amortisör Hakkında Herşey
    14 yıl önce açıldı
    Debriyaj hakkında?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.