Bildirim
Gerçek Yakıt Tüketim Verileri (Fotoğraf Zorunludur) (18. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü
quote:
Orijinalden alıntı: sicakyuz
@Sadece Sürücü
Yol bilgisayarının benzini ve ayrı olarak LPG'yi göstermesini anlamadım.
Açıklar mısınız?
İyi forumlar
arac benzinde ise benzini olcuyor; lpg de ise lpg'yi olcuyor. araci ilk aldigimda uzun yolda 5-5,5lt sehiricinde 7-8lt arasi gosteriyordu. tabi sehir disi 5lt lpg yakmayacagina gore benzin degerini olcuyor diyordum. sonra araca serviste son surum yazilim atildi; sehir disi 6-7lt sehir ici 8-9lt gostermeye basladi. sehir ici seri kullaniyorun, konuya koydugum gibi degerleri gorunce bundan sonra sakin kullanmaya karar verdim :) ayrica bosta hareket ederken anlik tuketim lpg'de 1.1lt yazarken lpg'nin tusuna bastigimda kapanip benzine geçtiğinde 0,8lt oluyor. durgun halde anlik gostermiyor. yol bilgisayarinin dogru sekilde olctugunu su olayla iyice anladim. acelem oldugu icin yogun yagmur altinda 180km boyunca 110km civarında gittim, sonra 100km otobanda genelde 140-150 ile gittim. ortalama hizim 101km/h 9,5lt ortalama verdi. yola cikamadan tanki fullemistim tam ulasacagim yere vardigimda bitmisti.(tank 27lt aliyor) ayni sekilde bir dizel kullanasam 6,5-7lt yakardi herhalde. onun disinda yol bilgisayari ile tank olcumunu degit ettigim olmadi cunku yol bilgisayari kontak kapandiktan 4saat sonra ortalama hiz ve yakiti sifirliyor, dogal olarak 27lt lpg alip tek seferde bir kere bitirdim. diger trip ile tanktan tanka olcum yapabilirim sifirlamiyor ama onu aylik degerleri olcmek icin kullaniyorum.
Colt u daha ekonomik zannederdim benim 1,2 aveodan çok yakıyormuş lpgde de benzinde de.
-
Yakıt tüketim göstergeleri keşke lpgyede uyumlu olsa kendin hesaplamaktansa -
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü
quote:
Orijinalden alıntı: turgay0651
Colt u daha ekonomik zannederdim benim 1,2 aveodan çok yakıyormuş lpgde de benzinde de.
Nereden anladınız? yakıt tüketimi şudur diyebileceğim güncel değerlerimi paylaştım mı? Bir kere acileyetten ötürü sürekli dipgaz gittiğim uzun yola göre mi çok yakıyor? bunu ele alıp yazdıysanız; sağnak yağmur, 140-150 ile anlık su birikintilerine girdim, yolda sürekli hava muhalefeti vardı, kaldı ki otobana girdiğimde 140ın altına inmedim, 150-160 ile gittim uzun bir süre, 1.2 aveo ile aynı yolu 9-10lt benzinle alırdım. Aynı güzergahta 1.6 ekonomik dediğiniz dizeller bile 7lt civarında olurdu... Yazdığım gibi genel olarak seri kullanıyorum doğal olarak beklenen değerlerin üstünde oluyor. o yüzden benim tüketimlerim coltun normal bir tüketimi olmaz, seri binilmiş tüketim değerleri olur. Bir de altımda mivec motor ve köpekbalığı tasarımı olunca duramıyorum, trafiğe çıktığım her gün bana takılan çok; haftasonu amt şanzıman 2.vitese geçerken biraz geçikti(manuel modda sürekli vites değiştirince hızıma yetişemiyor ), rampada biraz seri kalkışım gibi oldu; solumdaki 1.9tdi caddy'li eleman üstüne alındı ve beni de gaza getirdi, 1.9 dizel arabayı 1.3 motorlu araba ile rampada öyle bir üzmüşüm ki sonraki ışıkta yanımda durmak istemedi ve kırmızıda geçti o gün ortalamam 9lt lpg idi
yoksa forumdakiler gibi yalan bilgi vermiyorum, şehir içi diye çevre yolu değeri paylaşmıyorum. isterseniz paylaşayım, araba yakmamış, yakıt üretmiş arabamdan soğuyayım dedirtirim merak etmeyin. şehirdışında da klima kapalı, radyo, far kapalı 85km/h cc ile put gibi gitmiyorum. öyle gitsem şehir dışı 5.5lt lpg yakıyor, bir kere öyle 100km gittim; baktım yol bitmiyor, normal kullanım şeklime döndüm,100km'de 2tl için klimasız, düşük hızlarda gitmem...Benzinde şehir dışı 4,5lt; şehir içi 6,5lt benzin yakıyor normal bir colt. aveo herhalde şehir dışı 4lt benzin, şehir içi 6lt benzin mi yakıyor ? internetten baktım fabrika değerleri colt'la aynı; fabrika değerleri konusunda japonların çok yakın olduğunu söylememe bile gerek yok. aradaki fark çok mu ? Öyle bir yazmışsınız ki colt sanırsınız 2lt motorlu.
Tüketim değerlerim;
şehir dışı 6,5-7lt lpg (normal kullanımda 6lt lpg)
şehir içi de 8,5-9lt lpg ( normal kullanımda 7,5-8lt lpg)
kışın ve yazın klimayı hiç kapatmam, kullanım şeklime göre şehir dışı 18kr, şehir içi 23kr yakıyor bana yeter de artar.
Konuya birkaç yorum önce eklemiş olduğum şehiriçi 28km/h ortalama 7.1lt lpg değerini elde ettiğim gün vaktim vardı sakin sakin gittim, yine trafikteki bi çok araçtan hızlı idim, Bundan sonra da o stile yakın gideyim de sizin aveo'dan az yaksın. Hatta şehir içi 10km mesafede 5,5lt lpg 28km/h ortalama aldım, bir dahakinde onu koyayım.
Heyecanlanmanıza gerek yok:)gerçi tarzınıza genel bir bakınca mesajlarınızdaki üslubun hep aynı dilde,kendi varlığına isyankar arkadaşlardan olduğunuzu gördüm.Sizi eleştirmiyorum arabanız kötü de demedim ortalama hızınıza göre değeri yüksek buldum 975 kg bir araba için 101 km/h için 9,5 lt fazla.Ha duymak istemiyorsanız biz söylemeyelim.1,9 dizel cadddy yi de iyi geçmişsiniz çok fark atmasaydınız.
-
-
-
Tüketimi değiştiren bi sürü parametre var .
İlk aklıma gelenleri yazayım , değer verecekler de bunları da belirtsin .
1-Sürüş tarzı : Aynı ortalama hız arabaya dip gaz yaparak da , tin tin giderek de tutturulabillir.
2-Rakım:Yüksekten alçağa doğru giderken az yakar haliyle.
3-Ağırlık : Arabada test esnasındaki toplam ağırlık nedir ..
4-Yol Yapısı: Yoldaki asfaltın yapısı kendi tecrübelerime göre 1 ltden fazla oynamalara neden olabiliyor. Dişli asfaltla kaymak asfaltın farkı yüksek.
5-Hava sŞartları:Sıcaklık Gün içinde bile farkettiriyor , ayrıca rüzgarın yönü , yağmurlu zemin vs...
6-Yolun akışı : viraj fazlaysa,iniş çıkış fazlaysa veya akış sık sık aksıyorsa fazla yakar , sabit hız oranı arttıkça tüketim düşer .
7-Klima Vs. ek Donanım: Kullanılan donanım , özellik vs yakıtı arttırır, vites ve direksiyondan ibaret araba az yakar .
8-Lastikler: Lastiklerin de tüketime hatırı saylır katkısı var .
9-Motorun Km'si Bakım durumu : Rodajda veya bakımsız motor fazla yakar .
10-Kullanılan Yakıt: Yakıtın alındığı istasyona bağlı tüketim değişebiliyor , konuları var ...
Burda verilen değerlerde yol yapısından pek bahsedilmememiş. Örneğin doğudaki dağlık yollarda , bi iniş bi çıkış , sık sık viraj var.
Dolayısıyla ne kadar dikkat ederseniz edin bekleneni yakalamak cok zor.
Ayrıca asfaltın yapısı da önemli , mesela ben Urfadan Hilvana 90 km ile 3.6 ortalama ile gelirken , hilvanda sıcak asfalt bitiyor.
Ordan Sivereke aynı hızla dişli asfaltta devam ettiğimde tüketim 4.2 ye falan çıkıyor , rakım farkı çok az ..
Ki bunu anlık tüketimde de takip etmek mümkün , hilvana kadar 3 civarı değerler okunurken , sonrasında 5 civarına kadar çıkıyor ..
-
quote:
Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus
Tüketimi değiştiren bi sürü parametre var .
İlk aklıma gelenleri yazayım , değer verecekler de bunları da belirtsin .
1-Sürüş tarzı : Aynı ortalama hız arabaya dip gaz yaparak da , tin tin giderek de tutturulabillir.
2-Rakım:Yüksekten alçağa doğru giderken az yakar haliyle.
3-Ağırlık : Arabada test esnasındaki toplam ağırlık nedir ..
4-Yol Yapısı: Yoldaki asfaltın yapısı kendi tecrübelerime göre 1 ltden fazla oynamalara neden olabiliyor. Dişli asfaltla kaymak asfaltın farkı yüksek.
5-Hava sŞartları:Sıcaklık Gün içinde bile farkettiriyor , ayrıca rüzgarın yönü , yağmurlu zemin vs...
6-Yolun akışı : viraj fazlaysa,iniş çıkış fazlaysa veya akış sık sık aksıyorsa fazla yakar , sabit hız oranı arttıkça tüketim düşer .
7-Klima Vs. ek Donanım: Kullanılan donanım , özellik vs yakıtı arttırır, vites ve direksiyondan ibaret araba az yakar .
8-Lastikler: Lastiklerin de tüketime hatırı saylır katkısı var .
9-Motorun Km'si Bakım durumu : Rodajda veya bakımsız motor fazla yakar .
10-Kullanılan Yakıt: Yakıtın alındığı istasyona bağlı tüketim değişebiliyor , konuları var ...
Burda verilen değerlerde yol yapısından pek bahsedilmememiş. Örneğin doğudaki dağlık yollarda , bi iniş bi çıkış , sık sık viraj var.
Dolayısıyla ne kadar dikkat ederseniz edin bekleneni yakalamak cok zor.
Ayrıca asfaltın yapısı da önemli , mesela ben Urfadan Hilvana 90 km ile 3.6 ortalama ile gelirken , hilvanda sıcak asfalt bitiyor.
Ordan Sivereke aynı hızla dişli asfaltta devam ettiğimde tüketim 4.2 ye falan çıkıyor , rakım farkı çok az ..
Ki bunu anlık tüketimde de takip etmek mümkün , hilvana kadar 3 civarı değerler okunurken , sonrasında 5 civarına kadar çıkıyor ..
Hocam eline emeğine yazık boşu boşuna o kadar uğraşmışsın. Ben konuda artık veri paylaşmayacağım. Çunku bırak asfalt kalitesini insanlar gerçek tüketimlerini bile paylaşmıyorlar(paylaşan arkadaşları tenzih ederim)açtığım hiç bir konuya atılan mesajı karşılıksız bırakmadım ama bu konu 80 e 90 a sabitledim 3 litre yaktım konusu değil hatta bunların alternatifi olsun diye açıldı ama ne yapalım insanımız illaki arabasının çok çok az yaktığını kanıtlayacak. O yüzden konu amacından sapmıştır ve o kadar çok gereksiz ve konunun amacından uzak paylaşımın arasında gerçekten konunun amacına uygun paylaşımlarda arada kaynıyor. Bu yüzden sizde boşuna yoruldunuz. Saygılarımla...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Clio 1'im le karma tüketimim( tem, şehiriçi,tek kişi ,5 kişi, tek seferde en fazla 45 km, en düşük 3 km, anlayacağınız her türlü şartlar var neredeyse) 93 tl ye 297 km 4,97 tl den aldım, ortalama 6.3 lt 100 km de. Bu teknolojideki araba için iyi sayılır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
quote:
Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus
Tüketimi değiştiren bi sürü parametre var .
İlk aklıma gelenleri yazayım , değer verecekler de bunları da belirtsin .
1-Sürüş tarzı : Aynı ortalama hız arabaya dip gaz yaparak da , tin tin giderek de tutturulabillir.
2-Rakım:Yüksekten alçağa doğru giderken az yakar haliyle.
3-Ağırlık : Arabada test esnasındaki toplam ağırlık nedir ..
4-Yol Yapısı: Yoldaki asfaltın yapısı kendi tecrübelerime göre 1 ltden fazla oynamalara neden olabiliyor. Dişli asfaltla kaymak asfaltın farkı yüksek.
5-Hava sŞartları:Sıcaklık Gün içinde bile farkettiriyor , ayrıca rüzgarın yönü , yağmurlu zemin vs...
6-Yolun akışı : viraj fazlaysa,iniş çıkış fazlaysa veya akış sık sık aksıyorsa fazla yakar , sabit hız oranı arttıkça tüketim düşer .
7-Klima Vs. ek Donanım: Kullanılan donanım , özellik vs yakıtı arttırır, vites ve direksiyondan ibaret araba az yakar .
8-Lastikler: Lastiklerin de tüketime hatırı saylır katkısı var .
9-Motorun Km'si Bakım durumu : Rodajda veya bakımsız motor fazla yakar .
10-Kullanılan Yakıt: Yakıtın alındığı istasyona bağlı tüketim değişebiliyor , konuları var ...
Burda verilen değerlerde yol yapısından pek bahsedilmememiş. Örneğin doğudaki dağlık yollarda , bi iniş bi çıkış , sık sık viraj var.
Dolayısıyla ne kadar dikkat ederseniz edin bekleneni yakalamak cok zor.
Ayrıca asfaltın yapısı da önemli , mesela ben Urfadan Hilvana 90 km ile 3.6 ortalama ile gelirken , hilvanda sıcak asfalt bitiyor.
Ordan Sivereke aynı hızla dişli asfaltta devam ettiğimde tüketim 4.2 ye falan çıkıyor , rakım farkı çok az ..
Ki bunu anlık tüketimde de takip etmek mümkün , hilvana kadar 3 civarı değerler okunurken , sonrasında 5 civarına kadar çıkıyor ..
Hocam eline emeğine yazık boşu boşuna o kadar uğraşmışsın. Ben konuda artık veri paylaşmayacağım. Çunku bırak asfalt kalitesini insanlar gerçek tüketimlerini bile paylaşmıyorlar(paylaşan arkadaşları tenzih ederim)açtığım hiç bir konuya atılan mesajı karşılıksız bırakmadım ama bu konu 80 e 90 a sabitledim 3 litre yaktım konusu değil hatta bunların alternatifi olsun diye açıldı ama ne yapalım insanımız illaki arabasının çok çok az yaktığını kanıtlayacak. O yüzden konu amacından sapmıştır ve o kadar çok gereksiz ve konunun amacından uzak paylaşımın arasında gerçekten konunun amacına uygun paylaşımlarda arada kaynıyor. Bu yüzden sizde boşuna yoruldunuz. Saygılarımla...
sayenizde forum ahalisi arabasinin az yaktigini kanitlamak icin 80-90'a sabitleyip araclarini guvenli surmus ve daha az yakit tuketerek hem cevreyi daha az kirletip hem de ekonomi yapmislar. bir de boyle dusunun :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Gokhan G.
3 kişi90 km/h sabit hızla gidilen 86 km sonrası
Ek olarak 130km/h hızla gidilirse 5.8lt yakıyor. 14 bin kilometre karma tüketim de 8.4 lt
Bu insanları aldatır sadece!..
Yokuş aşağı bir yol bul, sıfırla; 2 kilometre sonra "arabam 3,7 yakıyor." de.
Nasıl olacak o iş?
Olmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
şehir içi 3,5 lt yakanlar icin ironi yapmak için koymustum. yoksa arabam suanki kullanimda sehir ici 10 lt, sehirlerarasi 6 lt (130-135km gidiyorum) karma 8,4 lt( 14bin km) yakiyor. Ama 90km sabit hizda 4 lt yaktigi dogrudur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: sicakyuz
quote:
Orijinalden alıntı: Gokhan G.
3 kişi90 km/h sabit hızla gidilen 86 km sonrası
Ek olarak 130km/h hızla gidilirse 5.8lt yakıyor. 14 bin kilometre karma tüketim de 8.4 lt
Bu insanları aldatır sadece!..
Yokuş aşağı bir yol bul, sıfırla; 2 kilometre sonra "arabam 3,7 yakıyor." de.
Nasıl olacak o iş?
Olmaz
O dediğiniz taktikle 0.5 bile çıkar hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ankarada bakıma soktuktan sonra sıfırlamıştım, İstanbula geldiğimde bu haldeydi. Şuan 10 bin Km geçti bunun 3 bini şehiriçi 7 bini şehirdışı karışık olarak 6.6 oldu. Araç Mazda3 1.6 2006 model benzinli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkan_10 -- 10 Mayıs 2014; 1:30:00 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hadi arkadaşlar yakıt değerlerini görelim -
2009 tiguan 1.4 s&s 4x4
https://www.youtube.com/watch?v=z9-fU_KCYaQ
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi novajo -- 31 Temmuz 2014; 0:31:54 > -
-
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X