< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
GOD OF WAR: RAGNAROK | PS4/PS5 | TÜRKÇE DİL DESTEĞİ | 9 KASIM 2022 (472. sayfa)
-
-
God of War Ragnarok'u 60 saatte, Bana Acıma (Give Me No Mercy) zorluğunda, tüm diyarları tamamlayıp %100 yaparak bitirdim, üstüne de 6 saatte Valhalla DLC'sinin sonuna geldim ve artık oyun hakkında biraz konuşabilirim. Önceki oyuna bayılmış biri olarak GOW Ragnarok'u da son derece beğendiğimi belirtmeliyim öncelikle. İlk oyunda iyi olan nerdeyse hiçbir şeyi bozmayıp üzerine güzel eklemelerle etkileyici bir devam oyunu çıkartmayı başarmışlar. İlk oyunda ne varsa bunda da hepsi 2x daha iyisi veya genişi şeklinde bulunuyor. Çoğu incelememde yaptığım gibi uzun uzun iyi ve kötü yanlarına girmeden genel yorumlar yapacağım çünkü Ragnarok her ne kadar DLC yorumlarını hak etmeyecek düzeyde geliştirmelere sahip olsa da temeli bir önceki yapımla aynı. Hikayesi yine vurucu anlara sahip ve merak ettirici, savaş dinamikleri ilk oyunda bile enfesken Ragnarok'ta gelen değişim ve eklemelerle ilk oyunu adeta bi prototip haline getirmiş. Bulmacalar çok daha çeşitli ve eğlenceli. Yarı açık dünyasında keşif yapıp yeni yerler ve düşmanlar görmek ilk oyundan bile güzel çünkü çok daha fazla opsiyonel bölge, yan görev ve boss savaşlarına denk geliyorsunuz. Bunları yapmak neredeyse ana hikayeden bile daha keyifliydi diyebilirim. Valhalla DLC'sini de ayrıca çok beğendim. Hem Roguelike döngüsü hem de Kratos'un geçmişiyle son hesaplaşması açısından beni etkilemeyi başardı.
İlk oyunda eksikliğini en çok hissettiğim şeyler düşman-boss çeşitliliği ile epik savaşların sayıca yetersizliğiydi. Ragnarok ilk sorunu tamamen çözmüş. Hem sıradan düşmanlar, hem ana hikaye hem de yan hikaye boss'ları ilk oyuna kıyasla çok daha fazla varyasyona ve farklılığa sahip. Epik savaşlar konusundaysa maalesef ilk üçlemeyi geçtim, ilk oyundan bile kötü durumdaydı. Baldur karşılaşmaları gayet iyiydi, Ragnarok'ta ondan daha fazlasını görmeyi beklemiştim ama Baldur seviyesinde bi epiklik barındıran bile hiçbir savaş yoktu maalesef. Thor, Odin, Heimdall gibi pek çok tanrıyla olan mücadelelerimiz zevkli boss savaşları olsa da sunum ve verdiği tatmin hissi açısından serinin geri kalan oyunlarından oldukça gerideydi. Ayrıca ilk oyunda olmayan bir sıkıntı olarak da hikayenin bazı kısımlarının gereksiz uzatılıp bazı kısımlarının da olması gerekenden kısa tutulması beni biraz rahatsız etti. Bundan spoiler'lı kısımda daha açık olarak olarak bahsedeceğim. Bir de son olarak belirtmeliyim ki GNA mücadelesi bence kesinlikle Sigrun kadar zorlayıcı değildi. Gna'ya 9.seviyede gittim ve yarım saat gibi bir sürede, 5. ya da 6. denememde falan mağlup ettim kendisini. Sigrun'da da herkesin söylediği kadar zorlanmamıştım ama alt etmesi Gna'ya kıyasla daha zorluydu ve hareketlerini okuması daha çok vakit alıyordu. Beni, insanların Sigrun ve Gna'da çıldırdığı kadar çıldırtan tek boss ise Cinnetkar Kralı Hrolf oldu. Benim gözümde serideki en yorucu ve mücadeleci boss kendisiydi. Nerdeyse 2 saat uğraştım ve savaş bittiğinde oldukça tatmin olmuştum.
İşte böyle. GOW Ragnarok beni aynı ilk oyundaki gibi bitirene kadar içine alıp büyüleyen bir yapım oldu. Listemde oynamam gereken çok fazla oyun olmasa mutlaka bi NG+ yapardım. Oyunlarla biraz olsun arası olan herkes bence bu deneyimi yaşamalı. Ama her şeye rağmen de ilk oyun bize bu tarz bi tecrübeyi ilk defa sunduğu için daha vurucuydu ve benim için daha özel bi işti. Son olarak da spoiler'lı kısımda hikaye ve gameplay hakkında birkaç şey eklemek istiyorum:
Hikayenin bazı kısımlarının gereksiz uzatılıp bazı kısımlarının da olması gerekenden kısa tutulması derken hangi sahneleri kastettiğimi sanırım oyunu bitirmiş olan herkes anlamıştır. Angrboda bölümlerinden her ne kadar pek çok kişinin aksine baymayıp keyif alsam da biraz daha kısa tutulup hikayenin başka bölümlerine daha fazla zaman ayrılmasını tercih ederdim. Ragnarok savaşının çok hızlı gerçekleşmesinden ve etkileyicilikten uzak sunumundan ben de şikayetçiyim. Ayrıca General ilan edildikten sonra diğer diyarları bir araya getirme konusunda da bence çok daha fazla etkimiz olmalıydı. Her bir diyarda son bir görev yapıp onları birleştirip Asgard'a öyle gitmeliydik kesinlikle. Zaten tüm diyarların ve ırkların savaşı olması gereken Ragnarok'un sadece Einheri vs Elf olması da ayrı bir saçmalıktı. Bu kısımlar eğer dediğim gibi daha dolu ve uzun işlenseydi herhalde gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biri olurdu GOW Ragnarok. Bu haliyle bile mükemmel bir oyun olsa da işte o son bölümler içimde hafif bir burukluk bıraktı.
Bir de gameplay açısından eklenen en önemli 2 şey olan Draupnir ve Atreus'tan da kısaca bahsedeyim hemen. Draupnir'e başlarda ısınamasam da özellikle yetenekleri açıp Muspelheim sınavlarında ve Valhalla'da iyice kullandıktan sonra baya bi alıştım, oldukça keyifli bi combat dinamiğine sahip olduğunu söyleyebilirim. Doğru kullanıldığında balta ve kılıçlardan çok daha efektif bir silah aslında. Atreus da hiç beklemediğim kadar eğlenceli bir oynanışa sahipti. Kratos'a kıyasla daha güçsüz ama daha atik ve çevik bir savaşçı olduğu hissini iyi vermeyi başarmışlar. Hikayenin sonuna bakılırsa zaten galiba Miles Morales - Uncharted Lost Legacy ayarında bi ara oyunla kendisi hakkında daha fazla içerik göreceğiz.
-
Ey Santa Monica çalışanları ve Cory Barlog ilk oyunda gizemini yarattığınız boruyu kim üfledi de yılanı çağırdı, Kratos bu diyara nasıl geldi, Faye nasıl öldü bunlara cevap vermeden nors mitini nasıl bitiriyorsunuz. Gerçi ragnarokun hikayesini o kadar değiştirmişssiniz ki boruyu kimin üflediği çokta önemli değil bari Kratosun nasıl geldiğini 3. oyun sonunda nasıl hayatta kaldığını söyleseydiniz
-
x (formerly twitter)The Oath Breaker (@Mojica_Rosas) on Xhttps://x.com/mojica_rosas/status/1854064184540958885?s=46&t=elULkX8nrmBiYbL5jUAiow
Herif stüdyoya ve corye yakın biri bakalım hangi haberleri alacağız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hata Düzeltmeleri
- Brok'un Freyr'in kampındaki dükkana doğru şekilde gitmemesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Bir NG+ çalışmasından önce eşya işlenmemişse Hilts'in işlenememesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Hilts üretimi için gerekli özel kaynaklar artık satılamıyor
- Oyuncu eşyayı kazara sattıysa Hilts üretmek için gereken özel kaynaklar tekrar düşecek
Yeni Oynanış Seçenekleri Eklendi
- Azaltılmış Bulmaca İpuçları: Daha fazla keşif süresi ve deneme yanılma olanağı sağlamak için oyun boyunca yardımcı bulmaca ipuçlarını azaltır.
- Sesli Açıklamalar: Oyundaki tüm sinematiklere sesli açıklamalar ekleyen yeni erişilebilirlik seçeneği eklendi.
Kaynak :
support.sms.playstation.comJust a moment...https://support.sms.playstation.com/hc/en-us/articles/31642737345293-Patch-Notes-v-06-00
-
Oyunu keyifle oynadım bitti emeği geçenlere teşekkürler oyun için oynanış muazzam hikayeye laf yok arada boşluklar hala var ama olsun dövüş dinamikleri çok güzel ilk oyundaki runik saldırılar düz olmuş öyle diyeyim :) ara ara girip stres atmalık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X