Şimdi Ara

Golf 7 Kafadan Kayma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Golf 7'lerin meşhur virajda gaza yüklenince kafadan kayma olayının çok güzel bir örneği, böyle bir kafadan kayma durumunda ne yapmak gerekir ?

    Edit: Gifin boyutu büyük oldu video ekliyorum 10. saniyeden itibaren




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mclaren-Honda -- 12 Ağustos 2016; 14:49:25 >







  • Videoyu izlemedim. Kafadan kayınca ayağını gazdan çekmek kafi. Yada önde elektronik yada mekanik kilit lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Videoyu izlemedim. Kafadan kayınca ayağını gazdan çekmek kafi. Yada önde elektronik yada mekanik kilit lazım.
    ayağını gazdan çekeceksin, colt'ta bol bol kafadan kayıyor gaza yüklenince..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Videoyu izlemedim. Kafadan kayınca ayağını gazdan çekmek kafi. Yada önde elektronik yada mekanik kilit lazım.
    Ne yapmak gerekire gelirse ; Bu videoda anlayabildiğim kadarıyla ayağını gazdan çekebilir ama daha zor durumda tam olarak gazdan çekmemek lazım biraz daha az basılmalı.

    Bunun yanısıra sol ayağıyla hafif (duruma göre aralıklarla) frene basıp tekrar kafasını çizgiye sokabilir. En güvenli ve hızlı yol bu diye düşünüyorum. Bu sırada gaza basmaya devam etmeli ama daha fazla basmamalı aynı yada biraz daha az basmalı

    Biraz daha dar keskin ( u şekline benzer) ve yavaş virajlarda da el freni kullanılabilir.


    Düzeltme ; Video gelmiş. Şimdi biraz daha baktım da sürücünün çizgisi de biraz problemli sanki o kadar uzun bir virajda içe biraz erken giriyor yada erken tam gaz yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 12 Ağustos 2016; 14:52:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURRAT


    Ne yapmak gerekire gelirse ; Bu videoda anlayabildiğim kadarıyla ayağını gazdan çekebilir ama daha zor durumda tam olarak gazdan çekmemek lazım biraz daha az basılmalı.

    Bunun yanısıra sol ayağıyla hafif (duruma göre aralıklarla) frene basıp tekrar kafasını çizgiye sokabilir. En güvenli ve hızlı yol bu diye düşünüyorum.


    Sol ayak frenini profesyonel değil iseniz kullanmayın hele viraj içinde. Önce boş bir alanda sol ayak frenini test edin.
  • kerim026 kullanıcısına yanıt
    uyarınız banaysa teşekkür ederim uyardığınız için , ben alışığım kullanıyorum ve çok işe yarıyor.

    yorumu okuyan diğer üyeler içinde şunu söyleyeyim , sol ayak freni zaten viraj içinde kullanılır başka kullanılabilecek bir alan yok. Piste giren adamında bunu bilmesi gerekiyor.

    Ancak şöyle bişey var doğrudan sol ayakla fren yapmak bir çözüm değil i o an ki durumunuza göre kısa aralıklarla hafif hafif yada bir kere hafif yapılabilir. Sert sol ayak freni 2 ihtimal oluşturabilir ;


    yüksek hızda ve tekerleklerdeki dengesiz ağırlıkta kontra verebilirsiniz sert sol ayak freni ile ama muhtemelen önden kayma daha şiddetli bir hal alır ve iş karışır

    düşük ihtimal arkası açılır kafa içeri girer. ( yokuş aşağı ve düz yolda olmasına pek ihtimal vermiyorum)


    Bunun dışında eğer kullandığınız aracı tanıyorsanız ve dönemeyeceğini bildiğiniz keskin bir viraj varsa öne ağırlık transferi yapıp arkadan açıp kafayı içeri sokabilirsiniz ama bunu gerçekten çok şuursuz yüksek hızlarda yapacaksanız normal fren değil sol ayak freni gerekiyor çünkü arkası araç ne olursa olsun(her aracın bir limiti var x 50 ile olan y 90 la olur vs..) yüksüz durumda kalanar arka taraf kontrolsüz savrulup aracı tümüyle savurabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 12 Ağustos 2016; 15:11:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURRAT

    uyarınız banaysa teşekkür ederim uyardığınız için , ben alışığım kullanıyorum ve çok işe yarıyor.

    yorumu okuyan diğer üyeler içinde şunu söyleyeyim , sol ayak freni zaten viraj içinde kullanılır başka kullanılabilecek bir alan yok. Piste giren adamında bunu bilmesi gerekiyor.

    Ancak şöyle bişey var doğrudan sol ayakla fren yapmak bir çözüm değil i o an ki durumunuza göre kısa aralıklarla hafif hafif yada bir kere hafif yapılabilir. Sert sol ayak freni 2 ihtimal oluşturabilir ;


    yüksek hızda ve tekerleklerdeki dengesiz ağırlıkta kontra verebilirsiniz sert sol ayak freni ile ama muhtemelen önden kayma daha şiddetli bir hal alır ve iş karışır

    düşük ihtimal arkası açılır kafa içeri girer. ( yokuş aşağı ve düz yolda olmasına pek ihtimal vermiyorum)


    Bunun dışında eğer kullandığınız aracı tanıyorsanız ve dönemeyeceğini bildiğiniz keskin bir viraj varsa öne ağırlık transferi yapıp arkadan açıp kafayı içeri sokabilirsiniz ama bunu gerçekten çok şuursuz yüksek hızlarda yapacaksanız normal fren değil sol ayak freni gerekiyor çünkü arkası araç ne olursa olsun(her aracın bir limiti var x 50 ile olan y 90 la olur vs..) yüksüz durumda kalanar arka taraf kontrolsüz savrulup aracı tümüyle savurabilir.
    ESP kapalıyken böyle şeyler olur.
    Biz normal kullanıcılar hız sınırlarına uyup ESP açık şekilde o virajlara girersek kafadan kaymamış oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    ESP kapalıyken böyle şeyler olur.
    Biz normal kullanıcılar hız sınırlarına uyup ESP açık şekilde o virajlara girersek kafadan kaymamış oluruz.

    Golf'te ESP kapatılamıyor, Golf'ün bilinen bir sorunu bu kafadan kayması, Astra'da yok mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    ESP kapalıyken böyle şeyler olur.
    Biz normal kullanıcılar hız sınırlarına uyup ESP açık şekilde o virajlara girersek kafadan kaymamış oluruz.

    Sonunda düzgün mantikli bir cevap
    Yok sol ayak freni bilmem ne hey allahim
  • Arabadaki beygirlerin bir önemi yok şöför eşşek olduktan sonra
  • Sol ayak freni ulan bee,colin mcrae misin mubarek :-)
  • OnurD7 kullanıcısına yanıt
    Polemik çıkarmak için sölyemiyorum ama kafadan kaymayan önden çekişli bir araba olduğunu sanmıyorum. Birisi daha iyi olabilir daha geç kayabilir ama buna doğru çizgide doğru sürüş biçiminde aynı virajda karar verilir. Yada slalom testi gibi testlerde. Opel Astra kullanmadım ama sizin söyediğiniz gibi bir çok insandan astra'nın iyi yol tuttuğunu duyduğum için yazıoyrum. Bir diğer konuda bizde yol tutuş kavramı subjektif olmuş durumda. 90'la gidip bu araba çok iyi yol tutuyor diyen de var , viraja girmeyi bilmeyip bu araba çok kayıyıor diyende.

    Ama merak ettim bir gün astra denk gelirse deneyeceğim bugüne kadar kimseden astra ile ilgili olumsuz bir şey duymadım çünkü bu alanda.
  • MURRAT kullanıcısına yanıt
    Tabi ki ben de Astra kafadan kaymıyor demedim zaten, demek istediğim Astra Golf kadar çabuk ve kolay kafadan kaymıyor biraz daha yola tutunuyor.
  • talharo123 T kullanıcısına yanıt
    balikcibili B kullanıcısına yanıt
    Yıllardır kartingden başlayarak sürüş tekniklerine çalışıyorum.

    balikcibili ; Okuduğunu anlamaktan aciz olduğunu düşünüyorum O kadar mantıklı değilsin demek ki. Konuyu açan adam ne demiş? Bir oku bakalım. Adam ne sormuş ? "Esp yi kapatmazsam böyle kaymaz demi" diye mi sormuş ? Ben adamın sorusuna cevap verdim. Ayrıca Standart Golf7 ' ler de ESP de kapatılmıyor. (R ve GTI ı bilmiyorum)

    Hem adamın ne sorduğunu anlayamıyorsun hemde bilgin olmadığı bir konuda artistik yapıyorsun. Bilmiyorsan yada soru sana tersse konuşmamayı dene. Cevap yazmak zorunda değilsin. Saçmaymış ! Saygılı Ol !

    Herkesin nasıl eğlendiği zevk aldığı bir alan varsa bizimde bu var. Adam girmiş piste ne güzel tur atıyor , konuyu açan da bir tersliği soruyor , ben de cevap veriyorum. Bu konunun kritiğini yapmak sana neden batıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURRAT

    Yıllardır kartingden başlayarak sürüş tekniklerine çalışıyorum.

    balikcibili ; Okuduğunu anlamaktan aciz olduğunu düşünüyorum O kadar mantıklı değilsin demek ki. Konuyu açan adam ne demiş? Bir oku bakalım. Adam ne sormuş ? "Esp yi kapatmazsam böyle kaymaz demi" diye mi sormuş ? Ben adamın sorusuna cevap verdim. Ayrıca Standart Golf7 ' ler de ESP de kapatılmıyor. (R ve GTI ı bilmiyorum)

    Hem adamın ne sorduğunu anlayamıyorsun hemde bilgin olmadığı bir konuda artistik yapıyorsun. Bilmiyorsan yada soru sana tersse konuşmamayı dene. Cevap yazmak zorunda değilsin. Saçmaymış ! Saygılı Ol !

    Herkesin nasıl eğlendiği zevk aldığı bir alan varsa bizimde bu var. Adam girmiş piste ne güzel tur atıyor , konuyu açan da bir tersliği soruyor , ben de cevap veriyorum. Bu konunun kritiğini yapmak sana neden batıyor?


    Kalitesiz insanlarla tartismiyorum, konu sahibi profesyonel anlamda piste çıkacaksa golfle çıkacak degilya
    Okudugumuzu anlayalim sonra terbiyeli yorumlar yapalım
    Dediğiniz terbiyesiz kelimeleri aynen iade ediyorum ve konuyu kapatıyorum burda




  • Sol ayak freni uzmanlık gerektirir ve bu videodaki gibi bir kayma da tek kullanılacak teknik değil. Burda araç önden çeker olduğu için ayağını kademeli olarak gazdan çekip hafif bir kontrayla toplaması gerekiyordu. Hız sınırları, ESP diyenler pist burası neyin kafası bu yorumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efective -- 12 Ağustos 2016; 16:21:18 >
  • Mclaren-Honda kullanıcısına yanıt
    Böyle bir durumda sakın sakın sakın sakın sakın gaza dokunma gazdan ayağını çekersin kendi zaten girer yoluna aşırı hızlı değilsen yukarıda biri demiş gazla ayarlayarak gir diye hayatımda öyle kurtabailen görmedim ayrıca esp açıksa böyle bir durumu düşünmene gerek yok çünkü esp hem gazı keser hemde gereken tekerlere fren yaparak seni yolda tutar ama tabi ki fizik kurallarına karşı koyamaz viraja yavaş girmen gerek bu dediğim durum virajın içinde kayarsa

    Profesyonel sürücüler el freni ile sokuyorlar ama hiç tavsiye etmem adı üstünde profesyonel

    bir kere öyle kaydım çok kötü bir his Bursa Gemlik arası Gemlik'e giderken yokuş inmeye başlıyorsunuz ilk indiğimiz yokuşun 2. virajında orta şeritten bariyerlere doğru gittim ama allahtan çok hızlı değildim gazdan ayağımı çekince geri girdi araba yola
  • Efective kullanıcısına yanıt
    Bende burada gazdan çekmekle kurtarılacağını belirttim ancak daha zor durumlarda gazdan ayak çekmek kurtarmıyor. Birde arkadaki ağırlığıda alıp arkayı boşaltıp savrulmaya açmış oluyorsunuz.

    Virgülden sonraki kısmına cümlenizin canı gönülden katılıyorum .

    cagatay igci , El freninin burda kullanımı biraz zor olur bence çünkü araba zaten kayıyor yoğunluğunuzu direksiyona verip sol ayak freni ile toparlamak bence daha kolay olur gibi. Alıştıktan sonra el freninden daha kolay kullanılıyor ve hala 2 eliniz direksiyonda oluyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 12 Ağustos 2016; 16:51:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gazeteciya

    Böyle bir durumda sakın sakın sakın sakın sakın gaza dokunma gazdan ayağını çekersin kendi zaten girer yoluna aşırı hızlı değilsen yukarıda biri demiş gazla ayarlayarak gir diye hayatımda öyle kurtabailen görmedim ayrıca esp açıksa böyle bir durumu düşünmene gerek yok çünkü esp hem gazı keser hemde gereken tekerlere fren yaparak seni yolda tutar ama tabi ki fizik kurallarına karşı koyamaz viraja yavaş girmen gerek bu dediğim durum virajın içinde kayarsa

    Profesyonel sürücüler el freni ile sokuyorlar ama hiç tavsiye etmem adı üstünde profesyonel

    bir kere öyle kaydım çok kötü bir his Bursa Gemlik arası Gemlik'e giderken yokuş inmeye başlıyorsunuz ilk indiğimiz yokuşun 2. virajında orta şeritten bariyerlere doğru gittim ama allahtan çok hızlı değildim gazdan ayağımı çekince geri girdi araba yola
    Önden çekişli araçların klasik proglemini "golflerin meşhur problemi" diye aktaran adama kötü bakarım, hadi yoluna.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURRAT

    Bende burada gazdan çekmekle kurtarılacağını belirttim ancak daha zor durumlarda gazdan ayak çekmek kurtarmıyor. Birde arkadaki ağırlığıda alıp arkayı boşaltıp savrulmaya açmış oluyorsunuz.

    Virgülden sonraki kısmına cümlenizin canı gönülden katılıyorum .

    cagatay igci , El freninin burda kullanımı biraz zor olur bence çünkü araba zaten kayıyor yoğunluğunuzu direksiyona verip sol ayak freni ile toparlamak bence daha kolay olur gibi. Alıştıktan sonra el freninden daha kolay kullanılıyor ve hala 2 eliniz direksiyonda oluyor .

    Ne demek pistte Esp kapatilir ? Pist bile olsa sehir ici hiz siniri 50 km olmali sonucta istanbul park sehiricinde

    Bana cizgisi normalmis gibi geldi aslinda olay kamera ile Golf u ceken aracin , Golf u gecmesiyle basliyor gibi Golf un freni de guvensiz geldi sonra iceri duzgun girdi gibi ama erken mi asildi anlayamadim tam toparlayamadi bir daha .




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.