Şimdi Ara

Grande Punto-Aks Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar.
    2011 model 56000 de grande punto aracım var.araçta yaklaşık 2000km önce gaza yüklenince-yüksek devirde-özellikle yokuş çıkarken ve inerken gaz ve fren pedallarında titreme hasıl oldu.öyle ki bu ön koltukta oturanlar tarafından da hissedilmeye başlandı.
    neyse aracı fiat servisine arıza tespiti için götürdüğümde,sağ aksta sorun olduğu ,değişmesi gerektiği,sol aksında değişmesinin iyi olacağı söylendi.bu şekilde binmenin sıkıntı doğurmayacağı fakat titremenin daha da artacağı bilgisi verildi.sadece sağ aks için 1500 iki aks değişimi içinse 2500tl fiyat verildi.eyvallah dedim yaptırmadan çıktım.

    deneyim sahibi arkadaşların yanıtlaması ricası ile;
    1.bu km de bu arıza normal mi?
    2.verilen fiyat uygun mu?
    3.tamir de edilebileceği söylendi serviste,tamir yolunu seçmeli miyim?
    4.yan sanayi aks takılırsa iki aks toplamda 1000tl tutacak tercih edilebilir mi?hangi marka tercih edilmeli?







  • 2-Fiyat uygun

    Yaptırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayilerde garantili olarak akis onaran tornacilar var onlara yaptirin ya da çıkma parcayla değiştirebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorunu ben de yasamıstım, 200 300 tl gibi bir fiyata halletmiştim. İnternetten siprai verdim aksı, 1 tanesi bozuktu benimkinin. Aldığım aksin ucu ile bozuk olanın kolunu değiştirmişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erci541 -- 8 Ağustos 2017; 22:41:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aks pahalı bir şey olsa da tamir yöntemine ve ya sanayide yaptırmayı deneyin derim. Çok daha ucuza mal olur
  • Çok büyük darbe yoksa km düşük, tamirle düzelir. Boşuna parçayı değiştirmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dış aks kafası satın al kaliteli 300e filan. Onu taksınlar
  • Teşekkürler arkadaşlar yanıtlarınız için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorunu Mazda 3 ile yaşamıştım yaklaşık 2 yıl önce. Servisten fiyat alma, internetten parça araştırma derken birisi Ankara Ostim'deki bir aksçıyı tavsiye etti. Gittim, adamlar parçayı söktü, temin edilen yeni aks kafasını tornayla çıkan parçanın 1-1 aynısını yaptı ve geri taktı. 400 TL gibi bir ödeme yapmıştım. Bir yıl da garanti verdiler. Hala sorunsuz kullanmaktayım. Ankara'da iseniz telefonunu bulabilirsem paylaşırım.



    Bilgi: Bu tür aks sorunları genelde km'ye göre ortaya çıkmamakta olup aracı hor kullanmaktan, ışıklarda falan ani kalkışlardan dolayı yaşanmakta bilginize.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aks körükleri yırtılıyor, gres boşalıyor, içeri nem giriyor ve bozuluyor. Kırsal yerde diken ve çalılardan geçince yırtılabiliyor.

    Hor kullanmakatan da bozluyor tabii. Özellile direksiyon açılıyken patinaj yapılırsa dış aks eklemleri bozulabilir. Sizin titremeler ama iç aks, yani şanzıman tarafı mafsal sorununa benziyor. Onlar kolay bozulmazlar. Büyük ihtimalle körük yırtıldı bir yerde. Körükler sağlamsa bence normal değil 56bin km'de bozulması.
  • son 1 senedir yan sanayi akslarda çok ciddi sıkıntı var demişti benim usta. aksta sorun olmasına rağmen değiştirmedi. ben sana haber veririm dedi üstünden 6 ay geçti. kalkışta titreme vardı bende de yine ustayı dinlemeyip debriyajdan diyerek debriyajı değiştim sorun aynen devam edince usta ben demiştim diyerek sırıttı biraz :) istanbuldaysan telefonuna vereyim arayıp aksların durumunu sor tamir işlerini sor fiyat al. punto forumlarında sürekli tavsiye edilen bir ustadır.
  • Şehir Konya. İstanbul'a gidemem ama telefon varsa bilgi almak isterim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Aracı hor kullanma gibi bir durumum yok. Fakat köyde kullanmak durumundayım görev sebebiyle. Dağlık bir köy,yollar mıcır asfalt. Her hafta git gel 200km yol yapıyorum bu şekil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu parça değişince rot-balans da gerekiyor. Bu yüzden düzgün yapmak işçilik yönünden karlı olur. fakat eğer körükler yırtılmışsa büyük ihtimalle yağsız kaldılar. Temizlenip yeni gres konulursa henüz çok bozulmadıysa titreme azalır.

    Ama vakit müsaitse bence değiştirin. Çünkü her ne kadar servis böyle uzun süre idare eder diyorsa da bu titreme direktman diferansiyel yataklarını ve şanzıman girişindeki aks contasını yoruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emkem

    Şehir Konya. İstanbul'a gidemem ama telefon varsa bilgi almak isterim.

    ero servis erhan usta akınsal sanayi sitesi cevizlibağ

    0530 470 08 77

    0212 482 53 56

    puntoların mekanikte ciğerini bilen ender ustalardan...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.