Şimdi Ara

HANGİ DİZEL SHELL-BP-OPET-PO VS (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
2
Favori
40.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

HANGİ DİZEL SHELL-BP-OPET-PO VS


(En Son Oy Tarihi: 10.6.2022)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebulkenan

    ben ise hem performans hem de menzil konusunda daha iyisini görmedim. fakat her araç ve motorda aynı etkiyi göstermeyebilir.
    Depo 200 TL'ye doluyor. Shell,BP,Total,Opet,PO hepsinden 40 ar liralık alıyorum kafam rahat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_firattr

    Depo 200 TL'ye doluyor. Shell,BP,Total,Opet,PO hepsinden 40 ar liralık alıyorum kafam rahat.

    20 kağıtta 5 ine giderken motoru aç kapa yaparken harcıyorsundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebulkenan

    ben ise hem performans hem de menzil konusunda daha iyisini görmedim. fakat her araç ve motorda aynı etkiyi göstermeyebilir.
    Shell katkılı en performanslı, PO ise en iyi yakıt tüketimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebulkenan

    ben ise hem performans hem de menzil konusunda daha iyisini görmedim. fakat her araç ve motorda aynı etkiyi göstermeyebilir.
    yakınlarda bir opet olsa yerli olduğu için opetten alırım ancak shell yakın olduğu için shell nitro plus alıyorum motoru temizleme özelliği olması ve az ses yapması gibi özelliklerinden dolayı, menzil olarak ikiside neredeyse birbrinin aynısı BP üçkağıtçı üstasyonlarından dolayı beni kendinden soğutmuştur zorda kalsam bile almam :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknoturk

    Fordculara Opet tavsiye ediyo sanırım bayileri. Opet kabul ettirmiş kendini sanırım. Daha önce de buna benzer 3-5 akaryakıt tercihi konusu gördüm, opetci çok

    O olayın aslı rekabet kurallarına aykırı. Bir akrabam x ilinde ford bayisi. Hergün opet ten gelip müşterilere opet önerin diye telkinde bulunuluyor. Çünkü opet in %50 si ve ford un distribütörü aynı şirket--> koç holding.
  • cıvıq06 kullanıcısına yanıt
    hocam 2.nesil olarak 28 yıllık akaryakıt satıcısıyız böyle bir tespit görmedim .:)) doğrudur yanlıştır bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xperia007 -- 12 Şubat 2015; 14:07:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xperia007

    hocam 2.nesil olarak 28 yıllık akaryakıt satıcısıyız böyle bir tespit görmedim .:)) doğrudur yanlıştır bilmiyorum
    selam.

    Yakıt hem en pahalı hem de iyisini ve araca uyanını bumak çok zor, ne zor işmiş arkadaş

    Benzinli (Renault 1.2) araç kullanırken edindiğim izlenimlerimi paylaşmak isterim;
    -BP - Çok kötü, araç yokuşta çekmez. 3-4 depo denedim farklı istasyonlardan hepsi çok berbattı. Depo bitsin diye dua ettiğimi hatırlıyorum, o kadar kötü. Ancak sessiz çalışır...
    -Total - Çekişte, km'de en iyi olmasa da iyi. Benziklikleri çok nadir olduğu için sürekli kullanamadım.
    -Shell nitro - aracın sesini arttırır, çekişi çok iyi hatta en iyisi. Km olarak da iyiydi. Uzun yolda özellikle tavsiye olunur. Sık sık bu yakıtı kullandım.
    -Opet - idare eder. çok zorda kalırsam alıyordum. Bir de çok sıkıştıysam, WC'leri 10 numara da...
    -PO; ortalama seviyede iyi. km olarak kötü değil. Shell fuelsave'den bir farkı yoktu. Evimin tam karşısında olduğu için sıkça kullandım.


    Rapid 1.6 TDI aracımdaki (CAYC) izlenimlerim;
    -Shell nitro +; çekişi iyi, km olarak da fena değil ancak araç ~1500 gibi düşük devirlerde çok titriyor. Motorün ömrünü azaltacak diye korkuyorum. Özellikle 5.ci viteste 2000 devir altında vitez topuzu resmen sallanıyor. Benim motora fazla şıralı geliyor bu yakıt, bu sebeple bir daha Shell'den almıcam.
    -Shell fuelsave'i deneyebilirim. Deneyen arkadaşlar nitro+ ile aradaki farkı yazabilirse çok sevinirim.
    PO; Shell'e kıyasla sessiz, çekişi daha iyi gibi geldi, özellikle alt devirlerde araç titremiyor ve daha güzel devirleniyor. ancak menzil olarak Shell'den bir tık geride olabilir.
    TP; bunu denicem. iyi çıkarsa burayı güncellerim.
    Lukoil; bunu da tavsiye eden çok. denemeyi planlıyorum.
    Opet: CAYC TDI motorlu araçların hepsi egzos filtresi hatası vermiş, herkes şikayetçi. Ancak skoda servisine sorduğumda "opet" kullanın dedi, ekmek yemek istiyorlar anlaşılan.
    Total: buna iyi deniyor ama alışmamak lazım galiba TR'den ayrılacaklar.
    BP'yi hiç denemicem. Önyargılı yaklaşıp, bezini bu kadar kötü olan bir markanın mazotu iyi olması mümkün değil dicem. Nevrim döndü resmen.

    Şu ana kadar kesin olan; BP, Shell ve Opet kullanmamak. Tek bir pompadan sürekli almak istiyorum, total de bu sebeple kaybediyor.
    TP ve lukoil'i de deneyip son kararımı vermeyi planlıyorum.




  • CanM kullanıcısına yanıt
    Haraam haraamm
  • kaptan666 kullanıcısına yanıt
    Shell Eurodizel Nitro +'dan sonra 1 depo TP katkısız eurodizel yakıt kullandım. Litresini 3,83tl'den aldım, Shell'e göre %7 daha ucuz. Karşılaştıracak olursak;
    - Araç daha geç ısınıyor.
    - Yağ sıcaklığı nitro'ya kıyasla daha düşük seyrediyor.
    - TP hem düşük hem de yüksek devirlerde çook daha sessiz çalışıyor. Bu konfor algısını ve sürüş zevkini ciddi oranda arttırdı diyebilirim.
    - Düşük devirlerde titreme ve sarsıntı yok. Motor boğulmuyor ve düşük devirlerde pedala daha canlı cevap veriyor. Kısaca alt devirleri daha kullanışlı kılıyor.
    - 1750 - 4000 devir ivmelenmede Nitro+kadar koltuğa yaslamıyor.
    - Şehir içinde yakıt nitro+'a oranla 0.2 gibi küçük bir miktar daha fazla ancak %7 daha ucuz olduğu için neticede biraz daha ekonomik.
    - Şehir dışında 140+ hızlarda çekişin düşük olduğunu hissediyorsunuz. Ankara - Bilecik arası tüketim değerleri şu şekilde gerşekleşti;
    * Ankara --> Bilecik: 2 saat 40 dakika, 99 km/h ortalama hız, toplam 263 km, Ortalama 4,3lt. (şehir içi hız sınırı, ş.arası sürekli 120-140)
    * Bilecik --> Ankara: 2 saat 33 dakika, 104km/h ortalama hız, toplam 266km, Ortalama 4,8lt. (şehir içi hız sınırı, ş.arası minimum 120, mümkün olduğunca 180) (ankarada trafiğe yakalandım ve güzergah üzerindeki neredeyse bütün ışıklarda bekledim)

    Netice olarak, şehir içi sakin kullanımda TP düz katkısız Eurodizel, Sheel'e kıyasla daha konforlu ve ekonomik bir sürüş sunuyor. Shell ile inemediğiniz devirlere rahat ve sarsıntısız inebiliyor ve ekonomi yapabiliyorsunuz. Diğer yandan Yüksek hızlarda ve hızlanmalarda güç eksikliği hissedilir ölçülerde. Bu anlamda TP eurodizel, PO'nun katkısız eurodizeline benziyor ancak PO'dan biraz daha sessiz çalışıyor, daha düşük devri seviyor ve yüksek devirlerde daha güçsüz.

    Konfordan dolayı denemelerim bittiğinde şehir içinde kullanmayı planlıyorum. Şu anda TP katkılı eurodizel doldurdum. İlk izlenimlerim nitrodan bir farkı olmadığı yönünde. ilk 50km izlenimim olarak; çekişin, sesin ve tüketimin nitrodan daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Depo bitiminde düşüncelerimi paylaşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan666

    Shell Eurodizel Nitro +'dan sonra 1 depo TP katkısız eurodizel yakıt kullandım. Litresini 3,83tl'den aldım, Shell'e göre %7 daha ucuz. Karşılaştıracak olursak;
    - Araç daha geç ısınıyor.
    - Yağ sıcaklığı nitro'ya kıyasla daha düşük seyrediyor.
    - TP hem düşük hem de yüksek devirlerde çook daha sessiz çalışıyor. Bu konfor algısını ve sürüş zevkini ciddi oranda arttırdı diyebilirim.
    - Düşük devirlerde titreme ve sarsıntı yok. Motor boğulmuyor ve düşük devirlerde pedala daha canlı cevap veriyor. Kısaca alt devirleri daha kullanışlı kılıyor.
    - 1750 - 4000 devir ivmelenmede Nitro+kadar koltuğa yaslamıyor.
    - Şehir içinde yakıt nitro+'a oranla 0.2 gibi küçük bir miktar daha fazla ancak %7 daha ucuz olduğu için neticede biraz daha ekonomik.
    - Şehir dışında 140+ hızlarda çekişin düşük olduğunu hissediyorsunuz. Ankara - Bilecik arası tüketim değerleri şu şekilde gerşekleşti;
    * Ankara --> Bilecik: 2 saat 40 dakika, 99 km/h ortalama hız, toplam 263 km, Ortalama 4,3lt. (şehir içi hız sınırı, ş.arası sürekli 120-140)
    * Bilecik --> Ankara: 2 saat 33 dakika, 104km/h ortalama hız, toplam 266km, Ortalama 4,8lt. (şehir içi hız sınırı, ş.arası minimum 120, mümkün olduğunca 180) (ankarada trafiğe yakalandım ve güzergah üzerindeki neredeyse bütün ışıklarda bekledim)

    Netice olarak, şehir içi sakin kullanımda TP düz katkısız Eurodizel, Sheel'e kıyasla daha konforlu ve ekonomik bir sürüş sunuyor. Shell ile inemediğiniz devirlere rahat ve sarsıntısız inebiliyor ve ekonomi yapabiliyorsunuz. Diğer yandan Yüksek hızlarda ve hızlanmalarda güç eksikliği hissedilir ölçülerde. Bu anlamda TP eurodizel, PO'nun katkısız eurodizeline benziyor ancak PO'dan biraz daha sessiz çalışıyor, daha düşük devri seviyor ve yüksek devirlerde daha güçsüz.

    Konfordan dolayı denemelerim bittiğinde şehir içinde kullanmayı planlıyorum. Şu anda TP katkılı eurodizel doldurdum. İlk izlenimlerim nitrodan bir farkı olmadığı yönünde. ilk 50km izlenimim olarak; çekişin, sesin ve tüketimin nitrodan daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Depo bitiminde düşüncelerimi paylaşırım.
    1 depo da TP katkılı eurodizel bitirdim. Çekiş, ses ve yakıt tüketimi bakımından Shell Nitro +'a benziyor ancak kanaatim bir tık geride. Fiyatı da öyle. Km/kuruş çok değişmeyecektir diye tahmin ediyorum.
    - Ankara -> Amasra: 3 saat 5 dakika, 99km/h otalama hız, 310km, Ortalama 5 lt.
    - Amasra-> Ankara : 3 saat 40 dakika, 89 km/h ortalama hız, 330km, ortalama 4,9 lt.

    Bundan sonraki tercihim, şehir içinde alt devirlerde üzmediği için TP, şehirler arası Shell nitro gibi gözüküyor. Son olarak katkılı PO denmeyi planlıyorum.




  • Son on yıldır shell dizel (Eskiden GTL son zamanlarda nitro) müşterisi idim, Toyota, Volkswagen ve Peugeot araçlarımda çok iyi performans aldım. Opel'e geçince shell'in motoru diğer yakıtlara göre daha sert ve sanki kuru kuru çalıştırdığını hissettim. BP Ultimate diesel'e geçtim çok güzel bir yakıt. Motor daha yumuşak, sessiz ve esnek çalışıyor. Üstelik menzil de 50km kadar arttı.

    Ben bugünlerde BP ultimtate diesel tavsiye ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebulkenan

    ben ise hem performans hem de menzil konusunda daha iyisini görmedim. fakat her araç ve motorda aynı etkiyi göstermeyebilir.
    shell nitro olan mazotu alınca sessiz ve yumuşak bir kalkış yapıyor ani hızlanmalar ve düşük devirde iken kendisini kolay toparlamasını fark ettim iyi geldi.1.5 crdi.
  • %5 indirim ile total ve %4 indirim ile Lukoil kullanıyorum. Çok memnunum. Özellikle Lukoil beklediğimden iyi. Bu 4. Sene. Sıkıntı yaşamadım hiç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    %5 indirim ile total ve %4 indirim ile Lukoil kullanıyorum. Çok memnunum. Özellikle Lukoil beklediğimden iyi. Bu 4. Sene. Sıkıntı yaşamadım hiç.
    Mazota yaklaşık 15 kuruş indirim gelmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan666

    Mazota yaklaşık 15 kuruş indirim gelmiş

    Alıntıları Göster
    3-4 depo Shell nitro +,
    2 depo TP katkısız
    1 depo da TP katkılı dizel yakıt kullandıktan sonra;
    - Shell iyi çekiyor. uzun yol için ideal. şehir içinde gaz-debriyaj döngüsünde pahalı olduğu için ekonomik değil.
    - TP uzun yolda da şehir içinde de ucuz olması sebebi ile kuruş cinsinden kilometrede en az yakan yakıt. Hem nitro +'a yakın yakıt verileri gördüm hem çekiş fena değil, fiyatsa diğer katkısızlara kıyasla %7 daha ucuz.
    - TP katkılı pahalı ve katkısıza kıyasla bir fark göremedim. Belki başka bir istasyondan tekrar denenebilir.

    Kışa kadar TP katkısız kullanmaya karar verdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arathorn

    Arkadaşlarım selam dizel golf almamla bende aranıza katılmıs bulunuyorum yakıt olarak shell v-power kullanıyorum dizel kullanan arkadaslarım sızler hangı yakıtı ve hangi markayaı kullanıyorsunuz ?En ıyııs hangısı

    ben motor teknisyeniyim Türk petrol varsa , yoksa opetten şaşma asla shell e yanaşma
    akaryakıtların incelik değerleri ve kükürt oranlarını netten araştırabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Ben arabamı aldığımdan beri hemen hemen bütün markaları denedim, sonuç:



     HANGİ DİZEL SHELL-BP-OPET-PO VS


    Sizin tespitinize göre Shell boşuna Türkiye piyasasında duruyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebulkenan

    ben ise hem performans hem de menzil konusunda daha iyisini görmedim. fakat her araç ve motorda aynı etkiyi göstermeyebilir.
    Shell markasının nitro ismindeki dizel yakıtı çok iyi performanslıdır ve ses şiddeti azalır motorun. az km gider40-50km az gider depoda. Ama diğer katkısız olan dizel yakıtı tamamen ekonomidir fazla yol gider motor sesi artar ve performans az düşer ama vasat derece değildir tabiki. opet yakıtı da shellin katkısızı gibidir hoşunuza gitmeyeceğinden eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata.BeG


    quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Ben arabamı aldığımdan beri hemen hemen bütün markaları denedim, sonuç:



     HANGİ DİZEL SHELL-BP-OPET-PO VS


    Sizin tespitinize göre Shell boşuna Türkiye piyasasında duruyor

    O mesajı 2010'da yazmışım. Tam 5 yıl olmuş.

    Aracım yakıta verdiği tepki aracın markasına, yakıtın markasına, yakıtı aldığınız istasyona göre değişebilir. Benim tecrübem o şekildeydi. Bu Shell'in Türkiye'de boşuna iş yaptığı anlamına gelemez. Zira siz gider yakıt alırsınız sizin izleniminiz de çok olumlu olur. Kaldı ki bir ara bu şirketin çıkarmış olduğu GTL isimli yakıt bir numaralı favorimdi başka yakıt almıyordum. Ama nedense güzel şeylerim ömrü fazla olmuyor.

    5 yıldan beri yakıt teknolojisinde bir çok gelişme oldu. Son zamanlarda da PO'dan şaşmıyorum.




  • Eski aracimda genelde opetten alirdim takintinli birsekilde cok da memnundum, total bi kac kez aldim ama performansta dusus hissettim bir daha mecbur kalmadikca almadim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.