Hangi viskoziteye sahip motor yağını kullanmalıyız? ve Yağ Değişim Aralığı?
-
-
Servisi arayıp sorabilirsiniz. Aracımı bakıma sokmak istiyorum. Fiyat alabilir miyim, hangi yağı kullanıyorsunuz diye sorabilirsiniz. En uygun cevabı alacağınız yer orası. 2006 model için 10w40 diye tahmin ediyorum ben.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 31 Ocak 2024; 16:15:5 > -
5w30 dedi servis hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
0w40 lpg için daha iyi.
0w -> kış. ne kadar düşük o kadar iyi, bunun lamı cimi, kitabı, servisi yok. E ben mısırda oturuyorum ne gerek var. sana gerek olmaya bilir yinede tam sentetik olmasına dikkat edin.
40-> motor 90 derecede olduğunda viskositeyi gösterir. motor ısındığında motor yağını kalın istersiniz. - Ama hocam üretici diyorki ? üreticinin şeyinde olan o motorun .01 bile olsa az yakmasıdır. Onun hesabına göre sen 4 5 sene sonra bu arabayı kullanamayacaksın zaten. Yüksek ısıda viskosite farkları çok azalır.
arac orjinalde 0w30 ise ben niye 0w40 kullanayım. LPG yüzünden, imkan varsa 0w50 kullan 0w60 kullan ki. Zaten bozuk olan lpg ayarından fazla gelen lpg yüzünden artan sıcaklığa belki bir ihtmal direncin olsun.
-
Bakım için fiyat aldınız mı peki?Bazen yaşı büyük araçlara güzel teklifler verebiliyorlar.
Sanayide usta olduğunu iddia edip ne idüğü belirsiz yağ ve filtreler kullananlara gitmektense serviste bakım yaptırmak daha mantıklı olabiliyor kampanya dönemlerinde.
-
vw 504/507 onaylı yağ kullanmanız lazım hocam.
-
Yok hocam hiç mantıklı fiyat vermediler. 13k dediler. Volkswagen mobil uygulama kampanyası varmış o kampanyayla birlikte 9k fiyat verdiler. Bence çok fazla fiyat.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
9k kampanyalı millet kolay para kazanmanın yolunu bulmuş. rutin bakımsa 10w40 yağ 500 tl, filtreler 500tl desen 500de ustaya ateşle 1500tl ye yaptırırsın bakımı
-
Tam sentetik yağ konulduysa ve şehir içi trafiği ağırlıklı kullanılmıyorsa 15bin km rahat gider.
Verilen bakım fiyatı abartılı saçma. Petrol istasyonundan yağınızı parçaıdan filtrenizi alıp yağ değişimi yapan yere gidip bir kaçyüz tl işçilik ile bakımı yaptırabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
9000 TL sadece yağ ve filtre değişimi mi? İçeriğini sordunuz mu? En fazla 4500-6000TL arası olur diye bekledim. Bu fiyatta anormal bir şeyler var.
Yukarıda bir arkadaşın da yazdığı gibi W504-507 motor onay kodu olan Shell-Castrol-Mobil gibi kaliteli yağlardan birini alıp filtrelerinizi de kendiniz alıp işçilik vererek 3000 TL civarında rahatlıkla yapabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 1 Şubat 2024; 10:4:36 > -
Ayrıca buji var eklemeyi unutmuşum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen öyle hocam. Yolunacak kaz arıyorlar :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam hayatımda bu kadar yanlış bilgiyi bir arada görmedim tebrik ediyorum. tüm bu dediklerinizin lamı, cimi kitabı vardır, kafanıza göre yazmışsınız bir şeyler. her cümlesi yanlış neredeyse inanılmaz gerçekten.
0w kısmı kış için doğru ama ne kadar düşük o kadar iyi diye bir şey yok. kitapçıkta yazana uyulmalı çok soğuk veya çok sıcak bir yerde yaşanmıyorsa. 40 kısmı da evet çalışma sıcaklığı kısmını temsil ediyor ama bunu motorun çalışma sıcaklığını ölçerek karar vermiyorsunuz. yine yaşadığınız yerin sıcaklığı ile ilgili. lpgsiz araç normal araçtan kaç derece daha sıcak çalışıyor. kesin bir bilginiz var mı? sizin o fazla sanığınız sıcaklık yakıtın patlayıp çıktığı sıcaklık, yani yanma odasındaki sıcaklık. araba normalde 90 derecede çalışıyorsa yine 90 derece olacaktır, bunun kontrolünü soğutma sistemi yapıyor. benim arabam lpgli 120 derecede çalışıyor gibi bir durum yok ki adam daha kalın yağ koysun. öyle olsa üst kapak contası dayanmaz zaten.
üreticinin hesabını nerden biliyorsunuz, kimse bilemez her şirketin farklı stratejileri olabilir ama genel olarak uzun ömürlü olmasını istiyorlar ki otomobil bozuluyor algısı olmasın. planlı eskitme evet günümüzde var ama motorun ömrü yine de 5 yıl değil. binlerce parametre var üreticinin göz önünde aldığı, emisyon, regülasyonlar vs. ama size kalsa 0.1 az yaksın :)
yapılması gereken polonun kitapçığına bakıp önerilen viskozitede yağı koymak. araç 265 bin kmde olduğu için servise danışılarak biraz daha kalın koyulabilir belki.
-
Bilindik bir markanın vw 504/507 onaylı bir 5W-30 yağını kullanabilirsiniz,eğer 1 yılda 15 bin km ve üstünü görüyorsanız 15 binde bir değişim uygundur.Benim tavsiyem Liqui Moly Toptec 4200 olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 1 Şubat 2024; 19:54:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim tavsiyem karıştırın. Eğer üreticinin tavsiyesi 5w30 ise araç ilk 100000km bu şekilde kullanılmalı. 100000 geçtikten sonra gene 5w30 kullanılmalı fakat 1/5 gibi bir oranda 5w40 veya 10w40 yağdan eklenmeli örneğin 5 lt 5w30 yerine, 4lt 5w30 ve 1 lt 5w40 karışık kullanılmalı. Bu sırada aracın yağ standardı sadece 5w30 değildir. Yağın viskozite ve dayanma sıcaklığı Acea c1-c2-c3-c4 gibi farklı standartlarda. Örneğin dpf'siz araca A3/B3 standardı ucuz bir 5w30 koymanız yeterliyken. DPF olan yeni araçlara mutlaka C sınıfı yağ koymalısınız. Araç üreticisi 5w30 C3 diyorsa kullanacağınız yağın C3 olması gerekir, yoksa viskozitesi uymazsa yağ pompasının arızasına kadar gider. Aynı durum C2 isteyen araca C3 yağ koyarsanız hızla dpf arızası alabilirsiniz, çünkü C2'nin dayandığı sıcaklığa C3 dayanmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydayd -- 22 Şubat 2024; 0:9:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracin modeli nedir.? 5w30 ile 0w40 arasinda fazla fark yok akişkanlik konusun da vizkozite dişinda iki aracin modeli düşük km yüksek lpg vs varsa kitapcik da 0w40 yaziliysa kullanabilirsin.Önemli olan motor da onay kodu varmi kitapcik paylaşsan şahane olurdu,ayrica 9k cok yüksek fiyat flitreyi yaği bujiyi dişarda alsan 2-3k patlar sana
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha da göremezsin. Kıymetini bil.
Çok soğuk bir yerde yaşamasan da, marşa ilk bastığında yağın viskozitesi motor ömrüne direkt etki eder.
Neden klasik araçlar kapalı hatta ısıtmalı yerde tutulur ? Veya soğuk tarafı düşük viskozite neden önemlidir. ?
Crazy About CARyoutube#shorts #short #shortvideo #shortsvideo #youtubeshort #youtubeshorts #ytshort #ytshorts #viralshort #viralshorts #viralvideo #viral #trending #carlover #car #engine #oil #engineoil #grade #bike #petrol #dieselhttps://www.youtube.com/shorts/unPt6yLDzWUVall ZimovyoutubeВсе, что нужно знать о вязкости масла в сильный мороз... What you need to know about oil viscosity in severe frost...https://www.youtube.com/watch?v=V5a4kP-5Jiwİkinci video çok daha soğuk yerler için. Bulunduğunuz yörenin sıcaklığına ve aracınıza verdiğiniz değere göre seçebilirsiniz.
Gelelim sıcaklık vizkozitesine. Aslında 20w50 sıcak için daha iyi yani özünde motor kendi çalışma ısısına geldiğimde tüm vizkozite yağlar hemen aynı seviyeye gelir. aradaki farklar kapanır.
Sıcak ta asıl sorunlardan bir tanesi, ısının motoryağını çürütmesidir. Bu yüzden sentetik yağlar daha uzun dayanır. Performans araçlarına bakarsanız, hepsinde yüksek vizkozite yağ kullanılır.
LPGli araçlar daha sıcak çalışır. LPG nin ısıtma değeri fazladır, düzgün lpg ayarında bile %20 daha fazla LPG koyman lazım. Türkiyede benzile bire bir yapıyorlar yani motorda en az %30 daha fazla sıcaklık var.
Hatta bu yüzden opeller çatır çatır kapak çatlatır 50 bin de 70 binde.
-
Millet acea standardına bakmadan motoruna yağ koyuyor. Mutlaka dpf'li araca c ile başlayan yağ konulmalıdır.(C kısaltması Catalyst kelimesinin baş harfinden geliyor, yani katalitik konvertöre uygun demek.) Aksi durumda hemen partikül filtresini doldurursunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X