Şimdi Ara

HARARET !!!! YANIYORUZ RESMEN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün aydın otobanından izmire gelirken bi 15 dakika 200km hızla gittim.hava sıcaklığı en az 37 derece falandı.Aracım 98 1.6 audi a3 bir baktım hararet 110 a gelmiş hemen sağa çekip rolantide çalıştırdım aracı bi 10 dakka sonra stop ettim.yavaşça suyu kontrol ettim azalma çok az vardı.tekrar kalktım ve 3000 deviri geçmeden 60 km kadar yol yaptıktan sonra eve vardım.fakat hararet bi 90a geliyo bi 100e sonra tekrar 90 tekrar 110 çok hassas kullanmaya çalıştım.sizce bu normalmi bu havada yoksa bi arıza söz konusumu.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: murataltayua

    Arkadaşlar bugün aydın otobanından izmire gelirken bi 15 dakika 200km hızla gittim.hava sıcaklığı en az 37 derece falandı.Aracım 98 1.6 audi a3 bir baktım hararet 110 a gelmiş hemen sağa çekip rolantide çalıştırdım aracı bi 10 dakka sonra stop ettim.yavaşça suyu kontrol ettim azalma çok az vardı.tekrar kalktım ve 3000 deviri geçmeden 60 km kadar yol yaptıktan sonra eve vardım.fakat hararet bi 90a geliyo bi 100e sonra tekrar 90 tekrar 110 çok hassas kullanmaya çalıştım.sizce bu normalmi bu havada yoksa bi arıza söz konusumu.



    arkadaş normaL..havaLar sıcak bide Audı'ler biraz geç açar fanLarı yani yüksek dereceLi termostat vardır..onun için korkmaya gerek yok ama dikkat et havaLar çoook sıcak..!!




  • teşekkürler.bi de yaptığım hareket doğrumu yada yazın hep bu şekildemi olucak hararet.sürekli marmaris-izmir yapıyorum.sanırsam otoyolda hız denemesi yapmamam gerekiyo artık :)
  • dediğiniz rakamlar yüksek soğutma sistemini kontrol ettirin
  • havalar sıcakken yüksek sürat denemesi yapmak sakıncalıır. Soğutma sisteminiz aşırı yüklenmektedir.Birde tasarım nedeniyle eğer fan geç açıyorsa risk artmaktadır.

    Ancak normal kullnımda hareret kırmızı çizgiye ulaşırsa ciddi oolarak sistemi elden geçirmekte fayda vardır.hareretin bir yükselip düşmesi gayet normel bir drumdur çünkü fan devreye girince hareret düşer çıkınca tekrar yükselir.

    birde dip not olarak ekleyeyim. YÜksek süretlerde hava eğer çok sıcvka değilse fan kolay kolay açmaz çünkü dış hava yüksek hız nedeniyle radyatörü etkili olrak soğutmaktadır.Fanın üfleme hızının çok daha yüksek bir etkisi vardır. ama Hız artınca bu sefer motor harereti arttığı için dengeler tersine dönebiliyor bu nedenkle fan bir açıyor bir kapıyor .bu da arıza rüskini artırarak uzun vadede klasik fan problemlerinin çıkmasına neden olmaktadır.




  • Üstad o yoldan bende didime gidip geliyorum,sen geç 37 yi en az 45-46 derece oluyor sıcaklık.Saat 20:00 ye kadarda düşmüyor kolay kolay.Benimde hararet sorunum var.Benim arabam şahin.. Acaba kaloriferi açsam faydası oluyormu?Çünkü bir yerde okumuştum harareti düşürür diye.Birde sanırım motoru fazla sıkıştırmıycaz,5.viteste 90-100 km le gidicez o zaman sorun olmaz değilmi??
  • farukaan o sıcakta kalöriferi açarsanız aracın içinde duramazsınız.arabadan önce sizin hararet yükselir aman dikkat
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: farukaan

    Üstad o yoldan bende didime gidip geliyorum,sen geç 37 yi en az 45-46 derece oluyor sıcaklık.Saat 20:00 ye kadarda düşmüyor kolay kolay.Benimde hararet sorunum var.Benim arabam şahin.. Acaba kaloriferi açsam faydası oluyormu?Çünkü bir yerde okumuştum harareti düşürür diye.Birde sanırım motoru fazla sıkıştırmıycaz,5.viteste 90-100 km le gidicez o zaman sorun olmaz değilmi??


    araba haddinden fazla hareret yaparsa kısa mesafeler ulaşmak için geçerli bir çözüm. Eskişehirden ankaraya giderken polatlı civarında aracın kalorifer borusu patladı ve soğutma suyunu boşalttı. Yanıma aldım 15lt su yolda değiştire değiştire ankara'da servise kadar götürdüm. Bu arada kaloriferi de açtım mecburen. Çünkü soğutma suyu eksik olduğundan arabanın motor fazla hararet yapıyordu. Radyatörlere ek olarak kaloriferi de açıp bu ısı yükünü atmam gerekti.




  • arkadaşlar bugün ustam sabahtan akşama kadar uğraştı.sonunda devir daim motorunun pervanesi kırılmış.aldık parçayı değiştirdik şuan beş beş oldu.230 ytlde işçilik+malzeme bayıldım.
  • önemli arıza sınıfına girmiş sizinki.

    Aklıma takıldı da , acaba kırık pervaneyi bulabildiler mi ? yoksa sistemde dolaşımda mı !!
    quote:

    Orjinalden alıntı: murataltayua

    arkadaşlar bugün ustam sabahtan akşama kadar uğraştı.sonunda devir daim motorunun pervanesi kırılmış.aldık parçayı değiştirdik şuan beş beş oldu.230 ytlde işçilik+malzeme bayıldım.
  • parça elimizdeydi zaten gördük kırık yeri bi eksik yoktu.kopmuş ama dolaşmamış.zaten plastik parça tek satılmıyo komple motoruyla aldık 85 ytl ye.
  • geçmiş olsun
  • radyatoru de temizletin bir....

    üzerinde zamanla çok pislik oluyor buda sağlıklı olarak soğumasını gerçekten etkiliyor.....

    ilaçlı bir suyu sprey olarak iyice sıkıp sonra suyla tazzikli yıkayınca çok temiz oluyor....

    soğutma suyunu düzgün karışım olarak komple bir değiştirebilirsiniz.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    radyatoru de temizletin bir....

    üzerinde zamanla çok pislik oluyor buda sağlıklı olarak soğumasını gerçekten etkiliyor.....

    ilaçlı bir suyu sprey olarak iyice sıkıp sonra suyla tazzikli yıkayınca çok temiz oluyor....

    soğutma suyunu düzgün karışım olarak komple bir değiştirebilirsiniz.....



    hocam benden radyator temizligine 60 lira almislardi gecen sene gittim parcayi sordum orjinali 90 yan sanayisi 70 liraydi.. ilacli suda porcoz gidip ben almistim deterjancidan hakkaten temizlendi ama delinecek diye yuregim hopladi halada delinme korkusu yasiyorum..

    bir daha tikanirsa kesin degistrrim gerci fiatin parcasi ucuz ama temizletcekler bir daha dusunsun..
  • temizlik derken dışarıdan temizlik .....
    önüne yığılan her türlü toz kelebek sinek kalıntıları

    10 ytl ye yaptılar bostancıda....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.