Şimdi Ara

HDI motor ve Turbo Basıncı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar,

    1.6 HDI 92 BG motora sahip olan
    yeni C4 ve eski C3 :) kullaniyoruz.

    Ancak devirlenme ve gaz tepkilerininde bariz farklar olması beni biraz araştırmaya itti :)
    şimdi durum şu ki yeni C4 gaz tepkileri ve devirlenmesi çok hızlı.motorun daha 10000km de olmasi da bir etkendir c3 150000 de.
    ama bu kadar fark olurmu sizce?

    turbo basınclarini ölçtüm
    boş viteste
    2000rpm de
    yeni c4 1.5 psi
    eski c3 1.0 psi

    oldugunu gördüm.

    ayni motora sahip iki araçta ayni devirde bu basınç farkı neden olur ?

    C3 te ayrıca maksimum tork 1750 devirde degilde 2500 civarlarindaymiş gibi geliyor bana sanki. yani 1750 dd sanki maksimum torkunu veremiyor gibi hissediyorum,ancak c4 te 1750 cizgisi net bir sekilde belli.. Birde c3 2. viteste ani hızlanma yaparken 2700 3000 rpm de patinaja düşüyor...

    yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler.







  • Motorların ikiside 16V mi? İkisininde 92 beygir olduğuna emin misiniz?
  • wastegate hortumu çatlak yada yırtık olmasın ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Motorların ikiside 16V mi? İkisininde 92 beygir olduğuna emin misiniz?

    evet ikiside 16V ,1.6 hacimli ve 92 bg lik motora sahip.
  • AirDream kullanıcısına yanıt
    herhangi bir catlak yada yırtık olsa üst devirlerde daha cok belli etmez mi kendini?cunku üst devirlerde toparliyor kendini motor alt devirlerde biraz cansızlık var.

    ustalar bir sorunu yok gayet normal bu motor diyorlar ama var bir sacmalik.1.viteste patinaj cekmeyen arac 2 viteste gaza yuklenince patinaja düşüyor üstelik gaza basar basmaz da degil biraz sonra devir 3000 civarina gelince yapıyor bunu.lastiklerde sıfır ve basınclari tam olmasi gereken değerde ve orjinal ebatlarında.
  • 3 ün katalitik konvertör ü iyice dolmuş kurum bağlamış olabilir bu yüzden de belli bir çekiş kaybı yaşanır temizletirseniz veya değiştirirseniz bariz bir fark görebilirsiniz

    ayrıca araçların ikisinde de intercooler var mı acaba bu da önemli bir faktör
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

    1.6 motor hacminde farklı kodlara sahip motorlar var.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C3

    Bu linkte ise C3 1.6 HDI için 90ps yazıyor ayrıca torku 2000 devirde maksimum değerde.Umarım linkler yardımcı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

    1.6 motor hacminde farklı kodlara sahip motorlar var.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C3

    Bu linkte ise C3 1.6 HDI için 90ps yazıyor ayrıca torku 2000 devirde maksimum değerde.Umarım linkler yardımcı olur.

    http://www.automobile-catalog.com/car/2012/1451885/citroen_c4_hdi_90_attraction.html
    http://www.automobile-catalog.com/make/citroen/c3_1gen/c3_1gen_series_ii_hatchback/2007.html

    hocam linklerde de görüldüğü gibi yeni c4 SOHC yani 8V miş.eski c3 ise DOHC 16V miş.
    peki bu durumda 8V daha mi iyidir :)kafam karıştı şimdi ,tam tersi olsa anlayacagim ama yeni motoru 8V e ye düşürmüşler




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.