Şimdi Ara

Herkesi bıktıran 'focus'un yol tutuşu çok iyi' muhabbeti (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
292
Cevap
3
Favori
13.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Benim kullandigim focusta, goodyear efficentgrip performance lastikler takiliydi ve sedandi.. davlumbazlar bagaj icinde kaldigindan rahatsiz edici bir lastik sesi almadim, hblerde biraz daha fazla diye biliyorum..
    Motor gurultusu olarak , megane3e gore daha sesli evet, 2000devirde 100 veya 105kms yapiyordu 5.viteste focus.. megane 6.viteste ayni hizlari yapmasina ragmen izolasyon yuzunden daha sessizdi..ama direksiyonu logitechten oteye gecemez

    Bendeki de sedan, focusun direksiyonuna bunu diyen ilk sizi gördüm valla, direksiykn bence başarılı, şehiriçinde biraz ağır kalıyor dar manevra sırasında ama hıza göre sertleşip yumuşaması başarılı, tepkilerde oldukça net


    Edit: iki hatfa önce michelin primacy 3 lastik aldım sıfır, yol sesi azaldı ama motora çare yok malesef

    Megane3e idi o sözüm
    Focusun yaninda oyuncak gibi kaliyor

    Focusta 3 mod vardi, bir normal modda kullandik yanlis hatirlamiyorsam buna ragmen fevkaladeydi..

    Ama tuketim olarak 160+ gidince içti mubarek.. hdi gibi yakmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn


    quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    Astra H kasaya binmeyenlerin söylemi.

    Peki siz focusa bindiniz mi

    Geçen yaz 3 ay 2010 focus titanium x paket kullandım. Manuel. Traktör gibi bir hissi vardı aracın. Alelacele satıp Vectra B kasa aldık eşekten inip ata binmiş gibi olduk. Sonra da Astra H kasa. Yol tutuşu da normal araba gibi işte. Yeni kasaları bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Benim kullandigim focusta, goodyear efficentgrip performance lastikler takiliydi ve sedandi.. davlumbazlar bagaj icinde kaldigindan rahatsiz edici bir lastik sesi almadim, hblerde biraz daha fazla diye biliyorum..
    Motor gurultusu olarak , megane3e gore daha sesli evet, 2000devirde 100 veya 105kms yapiyordu 5.viteste focus.. megane 6.viteste ayni hizlari yapmasina ragmen izolasyon yuzunden daha sessizdi..ama direksiyonu logitechten oteye gecemez

    Bendeki de sedan, focusun direksiyonuna bunu diyen ilk sizi gördüm valla, direksiykn bence başarılı, şehiriçinde biraz ağır kalıyor dar manevra sırasında ama hıza göre sertleşip yumuşaması başarılı, tepkilerde oldukça net


    Edit: iki hatfa önce michelin primacy 3 lastik aldım sıfır, yol sesi azaldı ama motora çare yok malesef

    Megane3e idi o sözüm
    Focusun yaninda oyuncak gibi kaliyor

    Focusta 3 mod vardi, bir normal modda kullandik yanlis hatirlamiyorsam buna ragmen fevkaladeydi..

    Ama tuketim olarak 160+ gidince içti mubarek.. hdi gibi yakmıyor

    Pardon Hocam kusura bakma o zaman, ben konforda kullanıyorum uzun yola gideceğim zaman normale alıyorum, tüketim için bişey diyemem ya basmıcaz ya da katlancaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn


    quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    Astra H kasaya binmeyenlerin söylemi.

    Peki siz focusa bindiniz mi

    Geçen yaz 3 ay 2010 focus titanium x paket kullandım. Manuel. Traktör gibi bir hissi vardı aracın. Alelacele satıp Vectra B kasa aldık eşekten inip ata binmiş gibi olduk. Sonra da Astra H kasa. Yol tutuşu da normal araba gibi işte. Yeni kasaları bilmiyorum.

    C sınıfından D sınıfına geçince illa ki bi rahatlık olur, ama astrayla arasında bahsini ettiğiniz gibi bir fark olduğunu sanmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fcsrn kullanıcısına yanıt
    Focusu kullandiktan sonra mazda3 1.6dizeli ciddi olarak dusunmeye basladim..makyajli kasalari 6 ileri ve yakiti daha az focusa gore.. platform ve suspansiyon ayni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Focusu kullandiktan sonra mazda3 1.6dizeli ciddi olarak dusunmeye basladim..makyajli kasalari 6 ileri ve yakiti daha az focusa gore.. platform ve suspansiyon ayni

    Kızacak çok olacak biliyorum daha almadan ikimci eli düşünüyor diye ama günümüz şartları bunu gerektiriyor, ikinci eli de aynı mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn


    quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn


    quote:

    Orijinalden alıntı: dtsaykopat

    Astra H kasaya binmeyenlerin söylemi.

    Peki siz focusa bindiniz mi

    Geçen yaz 3 ay 2010 focus titanium x paket kullandım. Manuel. Traktör gibi bir hissi vardı aracın. Alelacele satıp Vectra B kasa aldık eşekten inip ata binmiş gibi olduk. Sonra da Astra H kasa. Yol tutuşu da normal araba gibi işte. Yeni kasaları bilmiyorum.

    C sınıfından D sınıfına geçince illa ki bi rahatlık olur, ama astrayla arasında bahsini ettiğiniz gibi bir fark olduğunu sanmıyorum

    Yok fark var demedim. Kötü de demedim zaten. Tek değil bence. Astra Focus ikisi de iyi yol tutuyor. Focusun yüksek ticari araç gibi hissini sevmedim. Kişiden kişiye değişir tabi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Focusu kullandiktan sonra mazda3 1.6dizeli ciddi olarak dusunmeye basladim..makyajli kasalari 6 ileri ve yakiti daha az focusa gore.. platform ve suspansiyon ayni

    Kızacak çok olacak biliyorum daha almadan ikimci eli düşünüyor diye ama günümüz şartları bunu gerektiriyor, ikinci eli de aynı mı

    Hocam zaten Mazda3 dizeli alamaz sifir olarak cunku su an sadece benzinli satiliyor.Yani illa ikinci el olacak

    Motorda Ford un 1.6 Tdci 115 lik motoru

    Hdi temelli bir motor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: fcsrn


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Focusu kullandiktan sonra mazda3 1.6dizeli ciddi olarak dusunmeye basladim..makyajli kasalari 6 ileri ve yakiti daha az focusa gore.. platform ve suspansiyon ayni

    Kızacak çok olacak biliyorum daha almadan ikimci eli düşünüyor diye ama günümüz şartları bunu gerektiriyor, ikinci eli de aynı mı

    Hocam zaten Mazda3 dizeli alamaz sifir olarak cunku su an sadece benzinli satiliyor.Yani illa ikinci el olacak

    Motorda Ford un 1.6 Tdci 115 lik motoru

    Hdi temelli bir motor

    O zaman hayırlı olsun demek düşer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    Artis mi ne artisi?

    Guncel kasa degil, eskisi mevzu bahis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    Artis mi ne artisi?

    Guncel kasa degil, eskisi mevzu bahis

    Alayı aynı ya
    Zaten 10 tane satıyorsa 8 tanesi trend donanım filo arabası
    Yol tutuşu iyi eyvallahta başka ne var ?

    Ferah değil insan stop etsede bir an önce insem diyor

    Mk2 kasa leonda çok iyi yol tutuyordu limitleri çok zorladım daha hiç sorun yaşamadım misal

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    Harbiden Ford dusmani bu adam

    Jetta vsde neden genis bagaj peki?Kullandigi torsiyonla baya iliskili

    Focus ta tam bagimsiz suspansiyon,kendisine cok daha maliyetli olmasina ragmen ucuz torsiyon yerine bu var

    Al oku o Vag ciginin her araca dayadigi torsiyonun guzelliklerini

    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ; bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noyedi

    fiesta kullanıcısı olarak yol yutuş demek ford demek.

    Fiestanin yol tutusu iyi değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford'un "For.." harfleri geçtiği anda "YOL YOL YOL" ibaresi beliriyor artık aklımda. Kendi Cmax aracımızdan gayet memnunuz. Fakat Fiesta'sı olan arkadaşım aynısını söylemiyor. Focus içinde keza aynı şekilde. Bu forumda nasıl Volkwagen hayranları hor görülüyorsa, sürekli papağan gibi birşeyi tekrarlayan Focus, Mazda 3 hayranları da aynı tepkileri almalı diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    Artis mi ne artisi?

    Guncel kasa degil, eskisi mevzu bahis


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Audi'yi satıp renault'a bindikten sonra focus'a da bineriz artık hayırlısı :( ucuz web tasarımı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur.k


    quote:

    Orijinalden alıntı: noyedi

    fiesta kullanıcısı olarak yol yutuş demek ford demek.

    Fiestanin yol tutusu iyi değil.

    B sınıfının en iyi yol tutan aracı kusura bakmayın .
  • Fluence kullanıcısıyım focusun yoltutuşu çok iyi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • eskide efsane kasa atmosferik toyotalar sayesinde toyota için taş gibi araba algısı oluşmuştu üstünden on beş sene geçti kime sorsan "abi toyota taş gibi"
    fordda ilk z süspansiyonu kullandı diye bir defa ün yaptı yol tutuşlunda ben lisedeyken reklamlarını hatırlıyor sürekli reklamda bu konuya değinirlerdi üstün yol tutuşu, ama üstünden yıllar geçti halen espsiz fordlar bile iyi yol tutar
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.