Şimdi Ara

Herkesi bıktıran 'focus'un yol tutuşu çok iyi' muhabbeti (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
292
Cevap
3
Favori
13.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ama öyle deme tutunca bırakmıyo. kene gibi tutup kısrak gibi gidiyo :D

    Haklısınız artık gına geldi. Sanki her araba 4 teker fordlar 10 teker üzerinde gidiyo. 10x10 mübarek :)
  • Benim ilk aracım Focus oldu. Ocak ayından beri kullanıyorum. Yol tutuşu iyi. Aracımla giderken diğer araçlara bakıyorum; ne bileyim sanki yolu iyi tutamıyorlarmış da, yoldan çıkacaklarmış gibi geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur.k


    quote:

    Orijinalden alıntı: noyedi

    fiesta kullanıcısı olarak yol yutuş demek ford demek.

    Fiestanin yol tutusu iyi değil.

    B sınıfının en iyi yol tutan aracı kusura bakmayın .

    Düşük hızda Küçük bi direksiyon hareketimde g.tu dağıttı..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford ve Toyota için çok iyi araba diyorlar ,bozulmaz yaptır yaptır bin diyorlar amerikalı ustalar ,alman arabalarının yeni turbo teknolijisini kırılgan buluyorlarmış uzun vadede anlıycaz bakalım gerçekmi bu durum.
  • Adam bi yol tutus muhabbeti yuzunden focusu itici buluyor. Dusun bide bu forumda vw neden sevilmiyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibinde hak veriyorum,bilen bilmeyen aynı tatavayı tutturmuş gidiyor.
    Millitin hezeyan hezeyan konuştuğu Mk5 golf'ün skidpad değeri 0.90 g yani focustan ve daha bir çok otomobilden daha iyi fakat bunu kimse görmüyor,vw önceden süspansiyon parasından kaçmıyordu ve sonuç ortada mk5 gti 0.90g,ayrıca şasi rijitliğide çok iyi top gear'da mk5 r32'yi test ederken virajı 3 teker ile dönüyordu buda demek oluyor ki şasi esnemiyor.
    Ayrıca mk5 serisinde esp komple devre dışı bırakılabiyordu,anlayan adam bunlardan işi çözer yeni golfte esp devre dışı bırakılamıyor neden??
    Vw süspansiyonda,şaside vs. ne halt yediğini biliyor da o yüzden kapattırmıyor esp yi.

    Üreticilerin çoğu daha çok kar etmek için ketenpere peşine düşüyor madrabazlığın kralını yapıp her şeyin ucuzuna kaçıyor araçlarda doğal olarak geri tırıslıyor yeni kasada otomobilin her konudaki skalası müspetleşeceğine bilakis menfileşiyor.

    Yol tutuş konusunda yazılacak çok şey var ülkemizin içler acısı buz pisti kisvesindeki asfaltı,fwd,rwd,awd farkı vs.vs. ama hepsine değinirsem uzun olacak saatte baya geç oldu şimdilik bu kadarı kafi.




  • mk3 kasa mondeo da var asıl yol tutuş

    gelsin o yakışıklı passatlar w204 ler virajlara
  • Ford bu işe çok kafa yoruyor. Özellikle üzerinde çalışıyor otomotiv sektöründe bilinen bir gerçek bu. Sadece focus ailesi değil escortlar, mk5 fiestalar, mondeolar, sierralar da yere sağlam basar denkleri araçlara göre. Ben denildiği kadar var diyenlerdenim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    en önemli şeyi yapıyor işte yol tutuyor sürücüye keyif veriyor

    hiç 1 kasa focus kullandınmı 15 senelik araba şu an
    focus rs önden çekişiyle golf r32nin 4 motion çekiş sisteminden daha iyi bir derece yapmıştı bunuda söyleyeyim
    2 kasaların tek eksiği gürültü alması
    örnegin g kasa astraların yol tutuşda iyidir çünkü şasisi lotus tarafından tasarlandı focustan pek geri kalmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 27 Mayıs 2015; 3:52:43 >
  • Ford'un yol tutuşunu ve direksiyon hissini ben de beğeniyorum fakat burada konu sahibine ben de katılıyorum her konuda olay direksiyon hissine, yol tutuş değerlerine falan geliyor ki bu araçlar B segment, C segment, D segment 1.0,1.2,1.4 hadi bilemedin 1.6 motorlu araçlar. Çoğunun 0-100 değeri 10sn ve üzeri, maksimum hızı 200km altı, beygir gücü 70-130hp arası. Yani bu araçları alanların önceliği araç önden kaymaya başladığında direksiyon yumuşamasın, ya da esp'yi kapatıp virajlarda arkayı kontrollü kaydırayım değil.

    Ben bu zamana kadar gerçek hayatta, yol tutuşuna ya da direksiyon hissine bakarak 1.6 dizel c-d segment araç alan adam görmedim. Genelde sıkıntılarda, memnuniyetlerde hep aynı konulardan gelir. Yakıt, Sağlamlık(dayanıklılık), İç hacim ve bagaj, Konfor(sertlik, gürültü, trim sesi). Fakat ford konuları nasıl oluyorsa hep yol tutuş üzerinden dönüyor. Yani konuyu açan arkadaşda muhtemelen Ford'un yol tutuşuna laf etmiyordur, olayın sürekli bunun üzerinden dönmesine laf ediyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Ama yol tutuşu iyi...

    Bu yorumu bekliyordum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • focusu yol tutuyorsa kusmuyor mu acaba uzun yolda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Ford'un yol tutuşunu ve direksiyon hissini ben de beğeniyorum fakat burada konu sahibine ben de katılıyorum her konuda olay direksiyon hissine, yol tutuş değerlerine falan geliyor ki bu araçlar B segment, C segment, D segment 1.0,1.2,1.4 hadi bilemedin 1.6 motorlu araçlar. Çoğunun 0-100 değeri 10sn ve üzeri, maksimum hızı 200km altı, beygir gücü 70-130hp arası. Yani bu araçları alanların önceliği araç önden kaymaya başladığında direksiyon yumuşamasın, ya da esp'yi kapatıp virajlarda arkayı kontrollü kaydırayım değil.

    Ben bu zamana kadar gerçek hayatta, yol tutuşuna ya da direksiyon hissine bakarak 1.6 dizel c-d segment araç alan adam görmedim. Genelde sıkıntılarda, memnuniyetlerde hep aynı konulardan gelir. Yakıt, Sağlamlık(dayanıklılık), İç hacim ve bagaj, Konfor(sertlik, gürültü, trim sesi). Fakat ford konuları nasıl oluyorsa hep yol tutuş üzerinden dönüyor. Yani konuyu açan arkadaşda muhtemelen Ford'un yol tutuşuna laf etmiyordur, olayın sürekli bunun üzerinden dönmesine laf ediyordur.

    Tam olarak budur hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    Ford'un "For.." harfleri geçtiği anda "YOL YOL YOL" ibaresi beliriyor artık aklımda. Kendi Cmax aracımızdan gayet memnunuz. Fakat Fiesta'sı olan arkadaşım aynısını söylemiyor. Focus içinde keza aynı şekilde. Bu forumda nasıl Volkwagen hayranları hor görülüyorsa, sürekli papağan gibi birşeyi tekrarlayan Focus, Mazda 3 hayranları da aynı tepkileri almalı diye düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Ford kendi rakipleri arasında mesela; VW-Renault-PSA(Citroén C5 hariç) vs... gibi markaların her modelinden iyi yol tutuş sunuyor. Premium markaları dahil etmiyorum.

    Fiesta, Polo-Corsa vs... gibi tüm B segmentlerden iyi bir yol tutuş ve sürüş dinamikleri sunuyor. B segment arabanın sürüş dinamiğimi olur diyenler olabilir, binip yaşamaları lazım Fiesta çok keyifli bir araçtır, özellikle 2013'de makyaj gördükten sonra.

    Focus, Jetta-Golf-Megane-Fluence vs... gibi araçlardan üstün bir yol tutuş ve sürüş dinamiği sunar. Astra ile kafa kafaya gider ama Astra'da hantallık ve çok ağır ve hissiz direksiyondan kaybeder.

    Mondeo, Passat-Latitude-508 vs... gibi araçlardan çok üstün bir yol tutuşa sahiptir, çok iyi sürüş dinamikleri sunar ve açık ara liderdir D segmentinde bu markalar arasında. Sadece 1.6 motorlar hariç daha yüksek hacimerde sunulan, hidropnömatik/hidraaktif 3 süspansiyon sistemine sahip C5'den iyi değildir, C5 daha konforludur ve yüksek hızlarda keskin virajlara Mondeo'dan daha güvenli girip çıkar.

    Ford, Premium marka ile normal marka arasında bir çıtadadır çoğu konuda. Tasarımı veya dizel/otomatik seçeneği olmaması 60 milyon Türkiye'nin sorunu olsa da, Dünya'nın ve özellikle ABD'nin hiç sorunu değildir.

    "Ford premium marka ile normal marka arasında bir çıtadadır çoğu konuda"

    ???

    Abartma istersen hocam.

    Vw fanları hep konu oluyor ama bu forumda ford fanatikleri de azımsanmayacak kadar çok.

    Bir yol tutuş parametresi üzerinden premium marka seviyesine kadar çıkardınız. Kaldı ki yüzlerce kıstas arasından sadece biridir bu. Pek anlam veremiyorum açıkçası. Çok uzun zamandır bu forumdaki ford fanatikliği fazlasıyla dikkatimi çekiyor. Ama nedense tartışmalar hep Vag üzerinden yürüyor. Dikkat edin bakın Fordlara olumsuz birşey söyleyen tonla eksi alıyor, övenler artıları topluyor. Vag ile ilgili olumlu, Fordla ilgili olumsuz bir yoruma bir anda eksiler ve tepkiler yağıyor. Fakat ford fanatikliği ile ilgili bir farkındalık yok. Ford a sahip çıkmak son derece normal ve milli bir görev gibi görülüyor sanırım. Kahrolsun Vag Yaşasın Ford!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    Harbiden Ford dusmani bu adam

    Jetta vsde neden genis bagaj peki?Kullandigi torsiyonla baya iliskili

    Focus ta tam bagimsiz suspansiyon,kendisine cok daha maliyetli olmasina ragmen ucuz torsiyon yerine bu var

    Al oku o Vag ciginin her araca dayadigi torsiyonun guzelliklerini

    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ; bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.


    hocam o adam ford dusmani degil vw grup hayrani.seat skoda vw audi bunlarla geleceksin o adama.diger her marka arabayi karalar kusur koyar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ford BMW MB ile VW arasında bir çitadır

    Kalkıp vag lar gibi BMW MB den iyiyiz demiyor sınıfını biliyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 dci megane kullandim, 2002 focus ghia daha güzeldi sürüş keyfi ve yol tutuşu bakımından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada Ford u yere göğe sığdıramayanlar veya @zotacing gibi bircok konuda normal üstü ve premium a yakın görenler sayesinde böyle konuları cok görürüz daha..

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=102784305

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=106178581


    100bin liraya focus satılıyor artık.

    Ama olsun..

    Yol tutuşu iyi!..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Ford BMW MB ile VW arasında bir çitadır

    Kalkıp vag lar gibi BMW MB den iyiyiz demiyor sınıfını biliyorlar

    Ne meraklıymışız sınıf olayına :)
    Sen üst sınıfsın usta he he..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.