Şimdi Ara

Herkesi bıktıran 'focus'un yol tutuşu çok iyi' muhabbeti (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
292
Cevap
3
Favori
13.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Ford BMW MB ile VW arasında bir çitadır

    Kalkıp vag lar gibi BMW MB den iyiyiz demiyor sınıfını biliyorlar

    Ne meraklıymışız sınıf olayına :)
    Sen üst sınıfsın usta he he..

    sende alt sınıfsın usta he he
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotel.california

    Bu arada Ford u yere göğe sığdıramayanlar veya @zotacing gibi bircok konuda normal üstü ve premium a yakın görenler sayesinde böyle konuları cok görürüz daha..

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=102784305

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=106178581


    100bin liraya focus satılıyor artık.

    Ama olsun..

    Yol tutuşu iyi!..



    Forumda herkes rallici, yol tutuş uzmanı bilmiyor muydun?

    Yıllardır çeşit araba kullanırım bir türlü çıkaramadık arabayı yoldan.
    Bu da bizim ayıbımız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Arkadasimin focus 2.5 titanium dizel aracıyla kocaeli ye gidip geldik; ne izolasyonu kotu, ne de bu konudaki gibi dem vuruldugu kadar, normal bir yol tutusu var..

    alet hem oyle yol sesi almiyor hem de yoldan cikmiyor.. esp pakedi var ama calistiramadik, buna direkt tepkili direksiyon da eklenince viraj yapmak keyif haline geliyor yana yatmanin da olmamasi guven veriyor

    180 ile muhendislik harikasi(!) bir virajdan cizgisini bozmadan cikabildi..

    Sehiricinde makul duzeyde suspansiyon sesi var, kisa darbelerde gosteremedigi basariyi, uzun darbelerde hakkiyla gosteriyor..

    Keske kapi ici trimleri de bu derece basarili olsa

    Bu kadar yol tutus normal bir sofore gerekli degil demeyin, insanin dalginligina gelip viraja bodoslama daldigi da oluyor.. bu gibi durumlarda altina s.çirtmak yerine işetiyor

    diger yandan aracin yabancisi oldugunuz durumlarda "korkma, güven bana" diyor adeta..mesela fluence ilk bindigimde izdirap yasatti bir miktar; bas bas bagirdi "sen bana yabancisin" diye. Ama focusta koltugun sizi sarmasindan tutun da, direksiyonun , aracin burnunun ve arkasının tepkilerinden verdigi guven hissi, sanki uzun suredir aracla birlikteymissiniz izlenimi veriyor

    Başlıktaki gibi dusunenlerin çoğu, ya gui. sevicidir, ya focus kullanmamistir veya limitleri zorlamamistir, ya da d sinifindan asagi araca binmiyordur

    Cordi'den sonra yarışır da yakışır da sana :D

    Yazılımla beraber 140-150 safkan arap atı gücüne geliyor bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Ford BMW MB ile VW arasında bir çitadır

    Kalkıp vag lar gibi BMW MB den iyiyiz demiyor sınıfını biliyorlar

    Ne meraklıymışız sınıf olayına :)
    Sen üst sınıfsın usta he he..

    sende alt sınıfsın usta he he

    Aynen aynen
    Yanlız yemediğim kazık cebimde kalıyor o başka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen yeni focus için içi dar ve basık, malzeme kalitesi de denildiği kadar iyi değil bence dedim birisinden dayak yiyecektim az daha.

    O yüzden tek yorurumum c segmentinde en son tercihim olur malesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Ford BMW MB ile VW arasında bir çitadır

    Kalkıp vag lar gibi BMW MB den iyiyiz demiyor sınıfını biliyorlar

    Ne meraklıymışız sınıf olayına :)
    Sen üst sınıfsın usta he he..

    sende alt sınıfsın usta he he

    Aynen aynen
    Yanlız yemediğim kazık cebimde kalıyor o başka.

    bi dahakine yemek için mi saklıyorsun çünkü ben hiç kazık ortada görmedimde görenlerin tecrübesini merak ettim bak şimdi herkes sen gibi saklıyormu acaba ?




  • Focusu kabul ettik birde üzerine fiesta eklendi hatta ticarisi kamyoneti bile virajda esnemiyor yazıldı peki hay maşallah Herkes yol tutuyor yazdı iyi güzelde bu esp'ye gerek bile duymayan sağlamslık neye dayanıyor ? süspansiyon, kule gergisi vs. ne var fordun üzerinde ?
  • 100.000 liraya golf bulmak da mümkün
    Ama o bir volkswagen o hak ediyor değil mi?
    Kimse istemez o paralara golf focus astra vb almayı ama fiyatları birbirine çok yakın iken sadece focusu eleştirmek haksızlık
    Evet focus 100.000 tlyi haketmiyor, peki ya diğerleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Octavia varken focus sedan
    Golf varken focus hb
    Passat varken mondeo asla almam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalan mı ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Octavia varken focus sedan
    Golf varken focus hb
    Passat varken mondeo asla almam

    Biliyorum kardesim zaten,sen olumune Vag cisin

    Sen almayabilirsin.Millet tercih ediyor,gecen satis listesinde de gormussundur.Focus Octavia,Golf ve Jetta yi gecti,sen istedigin kadar karala

    Bu arada neden Vag grubunun bu kadar fazla sattigi da belli.Senin gibi fanatikler veya satis temsilcileri mi desem artik,varken bunlarin sirti yere gelmez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Bu yorumu bekliyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamların bi yol tutuşu konusu var ki haklılar da ama vagcilarin buna bile tahammülü yok. istisnasız her gün vw ile ilgili bi konu açılıyor şurda, neden kimse rahatsız olmuyor bundan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Focusu kabul ettik birde üzerine fiesta eklendi hatta ticarisi kamyoneti bile virajda esnemiyor yazıldı peki hay maşallah Herkes yol tutuyor yazdı iyi güzelde bu esp'ye gerek bile duymayan sağlamslık neye dayanıyor ? süspansiyon, kule gergisi vs. ne var fordun üzerinde ?

    Yukarda uzun uzun yaziyor karsilastirma diye

    Okuyun bir zahmet

    Focus taki tam bagimsiz suspansiyon,piyasada cogu aracta kullanilan ise torsiyon(Corolla,Octavia,Jetta vs)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni focus varken gidip passat çakması,passati alamayanlar için yapılmış jettayi alan adam ağır vag fanatigidir.

    Ha genişlik tamam eyvallah. geri kalanlarda jettanin hangi halti üst derece cidden merak ettim?

    Trendline donanımdaki dandik sert plastikten göğüsü mu?artık ticarilerde bile kullanmamaya özen gösteriyorlar be.

    1.2 1.4 yağ yakan tsi motoru mu?

    7ileri kuru kavrama şanzımanın ısınınca hata vermesi mi?

    Arkasında bağımsız süspansiyon yerine hala ucuz torsiyon çubuğu mu?

    Sunuda ekleyeyim jettayi alman sananlar var bu forumda:jetta meksikada meksika işçiliği ile üretilen bir araçtır.kendi markası altındaki golften sürüş dinamiği ve kalite olarak arasında bariz fark varken bu kaliteli diyenler neyin kafasında merak ediyorum.

    Bu sene volkswagen hariç neredeyse tüm orta sınıf markalar c sınıfında çıtayı yükseltmeyi amaçladılar

    Yeni 308
    Yeni i30
    Yeni focus
    Fiat bile kendi bünyesinde çıtayı zorlamaya basladi.

    Golfe söz ettirmeyenleri anlarım arabanın kaç yıllık geçmişi var.passat ve golf volkswagenin zirvesidir.kalani ise milleti aynı kalitede diye kandırmaya çalışmaktan başka bir şey değildir.

    Adamlar harbiden iyi reklam yapmışlar arkadas
    Prestij:Jetta
    Millet bunu istiyor çünkü reklamlarda arabasının ovulmesini.

    sabah sabah iyi stres attım birilerini kırdıysam affola

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kullandığım araçlar içinde BMW ye en yakın yol tutuş fabia rs idi, bende onu aldım, zira diğerine para yetmedi.. Diğer gruptakiler açısından focus çok ta aman aman bir his vermedi bana.. Yine de 4 tekerlek üstünde kayan aciz renault, chevrolet, toyota, yeni vag grubu,hyundai vs vs dahil hepsinden biraz iyi..
  • Hayatında hızlı viraja girmemiş adamlar bıdı bıdı konuşuyor.

    Arkadaş, kimi için önemli bu yol tutuş mevzusu ve kusura bakmayın Ford bu konuda iyi. Ama ne kadar iyi söyleyeyim:

    2008 Ford Focus TDCI aracım geldiğinde 1994 Saab 900'ümü yol tutuş konusunda çok aratmamıştı. Daha doğrusu biri 185hp, biri 109hp olduğu için, o performans kaybı, yol tutuş kaybından daha fazlaydı. Böylece daha dengeli bir arabam oldu diyebilirim. Focus'umu hiç sevmedim. Neticede Saab'dan indim Focus'a bindim. Ama Focus'u da yedirtmeyiz yani. Haddinizi biliniz.

    Ancak karşılaştırdığım arabaların kendisinden 14 yaş yaşlı olduğunu unutmayınız.

    Ford Focus'un fena halde yerden yüksek ve maksimum 205-55-16 lastikli olduğu düşünülürse, büyük bir başarı bu. Bugün 225-45-17 lastikli A3'e bindiğimde Ford'a göre büyük bir fark görmüyorum. Tabii ki Audi daha iyi. Ama maharet büyük lastikle bunu yapmak değil. Benim kullandığım ford 185-65-15 lastikliydi. Bu araçta 225-45-17 olsa ve yerden yüksekliği A3 kadar olsa yol tutuşu nasıl olurdu merak etmiyor değilim.

    Ben göz yanılmalarına, kullanmayacağım donanıma para verecek biri değilim. Arabanın içinde plastik artığı var diye parça kalitesi düşük diyecek bir tip de değilim. Ben arabanın bütününe bakarım. Sıralamam da hep şu şekilde:

    1) Güvenlik
    2) Güvenilirlik
    3) Yol tutuş ve Keyif
    4) Performans
    5) Konfor
    6) Görünüm

    Bu sıralamaya sahip biri için Ford iyi arabadır. Ancak iç malzeme kalitesi sizin için arabanın kalitesinin bütününü etkiliyorsa Ford size uymayabilir. Veya yılda 40.000km yolun 30.000km'sini otobanda yapan bir araba, 3 yılda iki kere cruise kontrol açtığı düşünülürse, bu zebercetin benim için değerinin sıfır olduğu anlaşılabilir. Veya biraz daha keyif için otomatik çift taraflı klimadan manuel klimaya düşmeyi hiç dert etmem. Bir arabada beni donanım olarak etkileyecek birkeç şey vardır. Kullandığım şeyler:

    0) Silecek fasıla ayarı (artık sanırım her arabada var)
    1) Taban sacına mümkün olduğunca yaklaşabilen, bacak destek ayarlı koltuk
    2) Deri koltuk. Gerçek deri olacak. Adamı hasta etmeyecek. kıç ve sırt kısmı delikli olacak. Yoksa kumaş tercihimdir.
    3) Kıç ısıtma. Benden çok hatun kullanıyor.
    4) Otomatik ayarlı mercekli xenon far. Otomatik ayarlı değilse bırak halojen olsun far. Çok dert değil.
    5) Katlanır ayna. Ters yönden gelen dangalakları beklemek gibi bir huyum yok. Aynayı kapatıp adamları yalamak gibi bir huyum var (Bkz. Yalarım, ıstırırım)
    6) Elektrikli-hafızalı koltuk.

    Yağmur sensörü, park sensörü, baba bir müzik seti (ne olsan sökücem seni müzik seti, bana yetmezsin), hız sabitleyici, otomatik klima, çift bölgeli klima, otomatik kararan dikiz aynası, torpido soğutucusu, bardaklık, start-stop, tuşlu marş, geri vites kamerası gibi donanımlar benim için olmasa da olur.

    Sunroof olursa kullanırım ve tercih ederim. Olmazsa çok dert etmem.

    Ancak otomobilden beklentim, sınıfının iyi güvenlik sonuçlarına sahip olması, sınıfının iyi yol tutuşuna sahip olması, sınıfının kullanması keyifli arabası olması. Bu kadar.

    Türkiye'de satılsa benim 2008 yılında tercihim 2.0 benzinli veya 2.0tdci 3 kapı focus 2.5 olurdu. Yarım deri koltuklu, 17" jantlı tatlı bir modeli vardı. Ama Türkiye'ye getirilmeyen araç filo kiralama ile kiralanamıyor biliyon mu? Bana kırmızı bile vermediler. Avalon gri bindim 3 yıl. Benim Focus'un adı gaffurdu. Koltukları gri çizgili olduğu için...

    Beni artık iki çeker aciz arabalar kesmiyor. 4 çeker otomobillerle ilgileniyorum. Bir kere tadına vardım. Şimdi daha güçlülerinin de tadına bakacağım. Allah aşkına hangi 4 ayaklı mahlukatın iki ayağı işlevsiz? Biri bunu açıklasın la bana!? 2 çeker araba ney la!?

    Neyse, özetle, Ford iyidir, hoştur. Oyuncak araba kategorisinde bence güzeldir. Ancak yeni kasaları bilmem. Test etmeye tenezzül etmedim bile. Eskiden piyasa arabalarını şöyle test eder fikrim olmasına çabalardım. Artık yapmıyorum. Çünkü üreticiler karşılarındaki şuursuz orta sınıf müşteri kitlesi sağ olsun, işi iyice rezilliğe döktü. Her geçen yıl arabaları büyütüp, otomobilden hiç anlamayan insanların gözüne daha çekici gelmeye çalışıp, maliyet kısımı için arabanın önemli yerlerinde kesintiye gidiyorlar. Artık bu tip arabalar benim kalemim değil. Dönsünler bir kedi gözlü focus'un 3 kapı 2.0'ına baksınlar. Bir de gelsinler şimdiki modellerine baksınlar. Yazık...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 27 Mayıs 2015; 10:11:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Focusu kabul ettik birde üzerine fiesta eklendi hatta ticarisi kamyoneti bile virajda esnemiyor yazıldı peki hay maşallah Herkes yol tutuyor yazdı iyi güzelde bu esp'ye gerek bile duymayan sağlamslık neye dayanıyor ? süspansiyon, kule gergisi vs. ne var fordun üzerinde ?

    Yukarda uzun uzun yaziyor karsilastirma diye

    Okuyun bir zahmet

    Focus taki tam bagimsiz suspansiyon,piyasada cogu aracta kullanilan ise torsiyon(Corolla,Octavia,Jetta vs)

    Bir şey demedik kızmaya sertleşmeye gerek yok sadece bilgi amaçlı sordum bu kadar övülüyor sistemin yi olmasının sebebi nedir diye neyse allah mesut etsin araçlarınızla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Focusu kabul ettik birde üzerine fiesta eklendi hatta ticarisi kamyoneti bile virajda esnemiyor yazıldı peki hay maşallah Herkes yol tutuyor yazdı iyi güzelde bu esp'ye gerek bile duymayan sağlamslık neye dayanıyor ? süspansiyon, kule gergisi vs. ne var fordun üzerinde ?

    Yukarda uzun uzun yaziyor karsilastirma diye

    Okuyun bir zahmet

    Focus taki tam bagimsiz suspansiyon,piyasada cogu aracta kullanilan ise torsiyon(Corolla,Octavia,Jetta vs)

    Bir şey demedik kızmaya sertleşmeye gerek yok sadece bilgi amaçlı sordum bu kadar övülüyor sistemin yi olmasının sebebi nedir diye neyse allah mesut etsin araçlarınızla...

    Kizmadim ki

    Sanirim okuyun bir zahmet kismini kizma olarak algiladiniz

    Cidden okuyun,Allah herkesi mutlu mesut etsin araclari ile

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: santa FE


    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mezar gibi araba tek artısı yol tutuşu onuda bir zahmet yapsın ya
    İçi dar bagajı yok yol tutuyor işte başkada bir cacık yok zaten

    Harbiden Ford dusmani bu adam

    Jetta vsde neden genis bagaj peki?Kullandigi torsiyonla baya iliskili

    Focus ta tam bagimsiz suspansiyon,kendisine cok daha maliyetli olmasina ragmen ucuz torsiyon yerine bu var

    Al oku o Vag ciginin her araca dayadigi torsiyonun guzelliklerini

    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ; bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.


    hocam o adam ford dusmani degil vw grup hayrani.seat skoda vw audi bunlarla geleceksin o adama.diger her marka arabayi karalar kusur koyar.

    Yok,cok konuda sahit oldum

    Dedigi su

    Ford sadece ticari yapabilir

    Otomotiv dunyasina Vag dan once girmis,resmen sektoru olusturmus firmaya bunu diyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.