Şimdi Ara

hidrolik direksiyonum çok sert

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar aracımı aldığım günden beri direksiyonundan şikayetçiyim. aracı ilk aldığımda bakımsızdı ve direksiyon da çok sertti. ön kaputu açtım ve direksiyon hidroliğine baktım bir damla bile yağ yoktu içinde hemen gidip bir ATF yağ aldım ve ekledim. ilk başta sebebi bu olduğu için sevindim ama yağ hiçbir işe yaramadı acaba neden arkadaşlar direksiyonum hidrolik olmayan direksiyonlardan farksız acaba yağın kalitesindenmi. değilse sebebi ne olabilir paylaşırsanız çok sevinirim.



  • Direksiyon EPS limi yoksa hidrolik yağlı olan mı ?
    hidrolik yağlı ise servise götür kontak spreyi tarzı bişi sıkıyolar bayagı farkediyor yolda
    EPS ise servise götür snn yiyebilceğin ekmek deil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PaWL0

    Direksiyon EPS limi yoksa hidrolik yağlı olan mı ?
    hidrolik yağlı ise servise götür kontak spreyi tarzı bişi sıkıyolar bayagı farkediyor yolda
    EPS ise servise götür snn yiyebilceğin ekmek deil
    eğer uzun zaman hidrolik pompası yağsız çalıştıysa zarar görmüş olabilir.
    pompada basıncı sağlayan tribünler, kanatçıklar bulunur, zamanla yanlış kullanımın ve bakımsızlığın da etkisiyle bu parçalarda aşınma ve buna bağlı olarak gereken basıncı sağlayamama durumu ortaya çıkabilir. genelde tamiri yapılmaz veya uğraşacak usta bulmak zordur. zaten tam olarak tamiri randıman vermez.
    pompa çıkmacılarda bulunabiliyor araştırın çünkü sıfırı pahalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    eğer uzun zaman hidrolik pompası yağsız çalıştıysa zarar görmüş olabilir.
    pompada basıncı sağlayan tribünler, kanatçıklar bulunur, zamanla yanlış kullanımın ve bakımsızlığın da etkisiyle bu parçalarda aşınma ve buna bağlı olarak gereken basıncı sağlayamama durumu ortaya çıkabilir. genelde tamiri yapılmaz veya uğraşacak usta bulmak zordur. zaten tam olarak tamiri randıman vermez.
    pompa çıkmacılarda bulunabiliyor araştırın çünkü sıfırı pahalıdır.

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim arkadaşlar fikir edinmiş oldum dediğinizi yapacam




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sekersizcay

    merhaba arkadaşlar aracımı aldığım günden beri direksiyonundan şikayetçiyim. aracı ilk aldığımda bakımsızdı ve direksiyon da çok sertti. ön kaputu açtım ve direksiyon hidroliğine baktım bir damla bile yağ yoktu içinde hemen gidip bir ATF yağ aldım ve ekledim. ilk başta sebebi bu olduğu için sevindim ama yağ hiçbir işe yaramadı acaba neden arkadaşlar direksiyonum hidrolik olmayan direksiyonlardan farksız acaba yağın kalitesindenmi. değilse sebebi ne olabilir paylaşırsanız çok sevinirim.

    Dostum direksiyonu o kadar ağır arabayı yaptırmadan kullanman mucize. sorunun pompa kanatcıkları aşınmış. yağsız kalmış ondan olmuş büyük ihtimalle.

    Ya bu sanayideki ustaları sopaya çekmek lazım. Hidrolik direksiyonun yağını değiştirmezler millete değişince arıza yapar ses yapar yağ kaçırır derler. halbuki 2 yılda bir değşien HD bişy olmaz. 5 yıl 8 yıl değişmezssen tabi ondan sonra ses de yapar yeni yağı koyunca sızdırma da yapar. benim aracın tüm sıvılarını muntazam değişirim HD sıfır araç gibi. her sistemi mükemmel klima dahil. Klimacı bile gaz değşimine gerek yok demezmi bana töbee. Gazın içinde yağ taşıdığını ve yağın zamanla özelliğini yitirdiğini pompanın aşınmasına yol açacağını söledim hemen yaptı. 50 ytl aldı 1 sene önce. Ve müşterilere daha orda benim dediklerimi satmaya başladı. sağlam olsa bile 5 yılda bi değişmeli abi....vs




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sekersizcay

    merhaba arkadaşlar aracımı aldığım günden beri direksiyonundan şikayetçiyim. aracı ilk aldığımda bakımsızdı ve direksiyon da çok sertti. ön kaputu açtım ve direksiyon hidroliğine baktım bir damla bile yağ yoktu içinde hemen gidip bir ATF yağ aldım ve ekledim. ilk başta sebebi bu olduğu için sevindim ama yağ hiçbir işe yaramadı acaba neden arkadaşlar direksiyonum hidrolik olmayan direksiyonlardan farksız acaba yağın kalitesindenmi. değilse sebebi ne olabilir paylaşırsanız çok sevinirim.


    eüer pompa yağsız çalışmış ise yağ keçeleri hasar görmüş olabilir buda gerekli hidrolik basıncını yakalamanızı engelliyor olabilir.Elden geçirmenşizde yarar var pompanın bakımı olmaz derler ama aslında uzun vadede vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: sekersizcay

    merhaba arkadaşlar aracımı aldığım günden beri direksiyonundan şikayetçiyim. aracı ilk aldığımda bakımsızdı ve direksiyon da çok sertti. ön kaputu açtım ve direksiyon hidroliğine baktım bir damla bile yağ yoktu içinde hemen gidip bir ATF yağ aldım ve ekledim. ilk başta sebebi bu olduğu için sevindim ama yağ hiçbir işe yaramadı acaba neden arkadaşlar direksiyonum hidrolik olmayan direksiyonlardan farksız acaba yağın kalitesindenmi. değilse sebebi ne olabilir paylaşırsanız çok sevinirim.

    Dostum direksiyonu o kadar ağır arabayı yaptırmadan kullanman mucize. sorunun pompa kanatcıkları aşınmış. yağsız kalmış ondan olmuş büyük ihtimalle.

    Ya bu sanayideki ustaları sopaya çekmek lazım. Hidrolik direksiyonun yağını değiştirmezler millete değişince arıza yapar ses yapar yağ kaçırır derler. halbuki 2 yılda bir değşien HD bişy olmaz. 5 yıl 8 yıl değişmezssen tabi ondan sonra ses de yapar yeni yağı koyunca sızdırma da yapar. benim aracın tüm sıvılarını muntazam değişirim HD sıfır araç gibi. her sistemi mükemmel klima dahil. Klimacı bile gaz değşimine gerek yok demezmi bana töbee. Gazın içinde yağ taşıdığını ve yağın zamanla özelliğini yitirdiğini pompanın aşınmasına yol açacağını söledim hemen yaptı. 50 ytl aldı 1 sene önce. Ve müşterilere daha orda benim dediklerimi satmaya başladı. sağlam olsa bile 5 yılda bi değişmeli abi....vs
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    [Ya bu sanayideki ustaları sopaya çekmek lazım. Hidrolik direksiyonun yağını değiştirmezler millete değişince arıza yapar ses yapar yağ kaçırır derler. halbuki 2 yılda bir değşien HD bişy olmaz. 5 yıl 8 yıl değişmezssen tabi ondan sonra ses de yapar yeni yağı koyunca sızdırma da yapar. benim aracın tüm sıvılarını muntazam değişirim HD sıfır araç gibi. her sistemi mükemmel klima dahil. Klimacı bile gaz değşimine gerek yok demezmi bana töbee. Gazın içinde yağ taşıdığını ve yağın zamanla özelliğini yitirdiğini pompanın aşınmasına yol açacağını söledim hemen yaptı. 50 ytl aldı 1 sene önce. Ve müşterilere daha orda benim dediklerimi satmaya başladı. sağlam olsa bile 5 yılda bi değişmeli abi....vs


    Sienna,
    Klima gazı ile yaş birbirine karışmazlar sanırım.Yağ ,klima kompresörün silindirlerini yağlamak için gereklidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    [Ya bu sanayideki ustaları sopaya çekmek lazım. Hidrolik direksiyonun yağını değiştirmezler millete değişince arıza yapar ses yapar yağ kaçırır derler. halbuki 2 yılda bir değşien HD bişy olmaz. 5 yıl 8 yıl değişmezssen tabi ondan sonra ses de yapar yeni yağı koyunca sızdırma da yapar. benim aracın tüm sıvılarını muntazam değişirim HD sıfır araç gibi. her sistemi mükemmel klima dahil. Klimacı bile gaz değşimine gerek yok demezmi bana töbee. Gazın içinde yağ taşıdığını ve yağın zamanla özelliğini yitirdiğini pompanın aşınmasına yol açacağını söledim hemen yaptı. 50 ytl aldı 1 sene önce. Ve müşterilere daha orda benim dediklerimi satmaya başladı. sağlam olsa bile 5 yılda bi değişmeli abi....vs


    Sienna,
    Klima gazı ile yaş birbirine karışmazlar sanırım.Yağ ,klima kompresörün silindirlerini yağlamak için gereklidir.

    Alıntıları Göster
    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.

    Alıntıları Göster
    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




    En sağlıklı komprasör yağ ekleme yöntemi komprasör üzerindeki tapadan ekleme yapmaktır. Ancak malumunuz o tapaya ulaşmak zor. Ayrıca tapa açılınca gaz da açığa çıkıyor.

    Genelde yeni toplanan, yani içinde gaz olmayan komprasörlere yağ kopmrasörün tapasından ekleniyor. Ama içinde gaz olan komprasörlere gaz dolum makineleriyle gazla birlikte yağ veriliyor.

    Klima gazı Siena arkadaşın da belirttiği gibi yağı tutuyor ancak tabiki gazla birlikte verilen yağ pek de sağlıklı olmuyor. Çünkü komprasöre gitmeden tüpte de birikebiliyor.

    En doğru ve güzel yağlama için kopmrasörün tapasından yağ eklemek gerek...

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




    En sağlıklı komprasör yağ ekleme yöntemi komprasör üzerindeki tapadan ekleme yapmaktır. Ancak malumunuz o tapaya ulaşmak zor. Ayrıca tapa açılınca gaz da açığa çıkıyor.

    Genelde yeni toplanan, yani içinde gaz olmayan komprasörlere yağ kopmrasörün tapasından ekleniyor. Ama içinde gaz olan komprasörlere gaz dolum makineleriyle gazla birlikte yağ veriliyor.

    Klima gazı Siena arkadaşın da belirttiği gibi yağı tutuyor ancak tabiki gazla birlikte verilen yağ pek de sağlıklı olmuyor. Çünkü komprasöre gitmeden tüpte de birikebiliyor.

    En doğru ve güzel yağlama için kopmrasörün tapasından yağ eklemek gerek...

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    eğer ustalarımızın dediğinden kaynaklanmıyorsa. aracının aküsü bitmiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




    En sağlıklı komprasör yağ ekleme yöntemi komprasör üzerindeki tapadan ekleme yapmaktır. Ancak malumunuz o tapaya ulaşmak zor. Ayrıca tapa açılınca gaz da açığa çıkıyor.

    Genelde yeni toplanan, yani içinde gaz olmayan komprasörlere yağ kopmrasörün tapasından ekleniyor. Ama içinde gaz olan komprasörlere gaz dolum makineleriyle gazla birlikte yağ veriliyor.

    Klima gazı Siena arkadaşın da belirttiği gibi yağı tutuyor ancak tabiki gazla birlikte verilen yağ pek de sağlıklı olmuyor. Çünkü komprasöre gitmeden tüpte de birikebiliyor.

    En doğru ve güzel yağlama için kopmrasörün tapasından yağ eklemek gerek...

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




    En sağlıklı komprasör yağ ekleme yöntemi komprasör üzerindeki tapadan ekleme yapmaktır. Ancak malumunuz o tapaya ulaşmak zor. Ayrıca tapa açılınca gaz da açığa çıkıyor.

    Genelde yeni toplanan, yani içinde gaz olmayan komprasörlere yağ kopmrasörün tapasından ekleniyor. Ama içinde gaz olan komprasörlere gaz dolum makineleriyle gazla birlikte yağ veriliyor.

    Klima gazı Siena arkadaşın da belirttiği gibi yağı tutuyor ancak tabiki gazla birlikte verilen yağ pek de sağlıklı olmuyor. Çünkü komprasöre gitmeden tüpte de birikebiliyor.

    En doğru ve güzel yağlama için kopmrasörün tapasından yağ eklemek gerek...

    Kolay gelsin...


    evet en doğrusu kompresörün tapasından verilmesi için komple gazı boşaltarak sistemi basınçsızlaştırıp kompresörün bakımını yapmaktır.

    gaz basılan yerden yağ basılması işini hiç beğenmedim.Bu resmi bir bakım işlemi midir , yoksa bizim ustaların uydurma işlerinden midir.

    Not: yapın termodinamik ısı katsayısı işle gazın absortion katsayıları arasında çıok ciddi ve bir arada kullnılmaması gereken teknik bir neden vardır.yANİ KISACA İŞİN DETAYI BİLMEYENLER İÇİN GAZI SOĞUTMA AMACIYLA KULLNIYORSAK BUNUN ÖZEL BİR NEDENİ VARDIR.bUNA YAĞ KATILIRSA GAZIN BUHARLAŞMA MİKTARI İÇİNDEKİ YAĞ AZALTIR.yani buharlaşma için daha fazla enerji gerekir buda kompresörün kapasitesinin verimli kullanılmasını sağlar.Biz kompröçsürü verimli çalışsın kinetik sürtünme katsayısı düşsün diye yağlarken işine kattığımız alakasız yağ dolayısı ile bir taraftan da verimi azaltıyoruz. Yani tam bir devri daim mantığı oluyor sonuçta olan bol çalışarak bezin yakan kompresor olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sienna,

    Benim bildiğim kadarıyla klima kompesörlerinin hepsi piston tipi basınçlı kompresörlerdir.Bunlar hava sıkıştıran pistonlu kompresörler ile aynı prensiplerde çalışırlar sistemde dolaşan şey hava yerine gaz dır. Yağ ise klima kompresörünün yataklarını yağlamak için kullnılır ve eksiltme yaparsa klima kompresörü motor gibi dağılır. Evet bir yağ olayı var ama bunu klima piston içine değil dışına yararak yapılması lazım.Bu yağ işi de eksilince öyle tamamlanması kolay birşey değildir.Ama bir yağ tapası bulunuyor bazılarında. Şimdi sizin bahsettiğiniz sistemibilmiyorum, belki başka bir amaçla gazın içine yağ basılıyor olabilir.Ama ilk bakışta bana hiç de akıllıca gelmedi.Bu motor silindirleri için yağ basmakla aynı şey olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    klima kompresöründe tıpkı hidrolik direksiyon pompası gibi kanatçıklar var. dönerken kanatçıklar gazı sıkıştıryor. başka bi modelinde de pistonlar var. Ama segman yok sanırım. Varsa da 1 tane olmalı. tam hatırlamıyorum. bi zaman içine bakmıştım bi hurdanın. Neyse kompresörün yatak kavrama kısımlarında kendi yağı var ayrıeten klima gazı yağ taşıma özelliğine sahip. piston yada kanatçıkların yağlaması gaz ile beraber dolaşan yağla yapılıyor. Gaz basma çekme aletlerine bakarsanız gr la yağ veren yeri var. 60 gr olması lazım gaza göre araca göre farkediyor ama otomobillerde 60 gr yağ veriliyor gazla beraber sisteme basılıyor.




    En sağlıklı komprasör yağ ekleme yöntemi komprasör üzerindeki tapadan ekleme yapmaktır. Ancak malumunuz o tapaya ulaşmak zor. Ayrıca tapa açılınca gaz da açığa çıkıyor.

    Genelde yeni toplanan, yani içinde gaz olmayan komprasörlere yağ kopmrasörün tapasından ekleniyor. Ama içinde gaz olan komprasörlere gaz dolum makineleriyle gazla birlikte yağ veriliyor.

    Klima gazı Siena arkadaşın da belirttiği gibi yağı tutuyor ancak tabiki gazla birlikte verilen yağ pek de sağlıklı olmuyor. Çünkü komprasöre gitmeden tüpte de birikebiliyor.

    En doğru ve güzel yağlama için kopmrasörün tapasından yağ eklemek gerek...

    Kolay gelsin...


    evet en doğrusu kompresörün tapasından verilmesi için komple gazı boşaltarak sistemi basınçsızlaştırıp kompresörün bakımını yapmaktır.

    gaz basılan yerden yağ basılması işini hiç beğenmedim.Bu resmi bir bakım işlemi midir , yoksa bizim ustaların uydurma işlerinden midir.

    Not: yapın termodinamik ısı katsayısı işle gazın absortion katsayıları arasında çıok ciddi ve bir arada kullnılmaması gereken teknik bir neden vardır.yANİ KISACA İŞİN DETAYI BİLMEYENLER İÇİN GAZI SOĞUTMA AMACIYLA KULLNIYORSAK BUNUN ÖZEL BİR NEDENİ VARDIR.bUNA YAĞ KATILIRSA GAZIN BUHARLAŞMA MİKTARI İÇİNDEKİ YAĞ AZALTIR.yani buharlaşma için daha fazla enerji gerekir buda kompresörün kapasitesinin verimli kullanılmasını sağlar.Biz kompröçsürü verimli çalışsın kinetik sürtünme katsayısı düşsün diye yağlarken işine kattığımız alakasız yağ dolayısı ile bir taraftan da verimi azaltıyoruz. Yani tam bir devri daim mantığı oluyor sonuçta olan bol çalışarak bezin yakan kompresor olur.

    Alıntıları Göster
    ekte verdiğim dökümana bir göz atın.Beraber kullanılan yağın termodinamik özellikleri açısından ne kadar titizbir çalışma yapılmaıs gerektiğini güzelce anlatıyor.

    http://www.supercool.ac/images/aftermarket6.05.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Mayıs 2008; 13:21:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ekte verdiğim dökümana bir göz atın.Beraber kullanılan yağın termodinamik özellikleri açısından ne kadar titizbir çalışma yapılmaıs gerektiğini güzelce anlatıyor.

    http://www.supercool.ac/images/aftermarket6.05.pdf

    Alıntıları Göster
    VEZİR, O.B.K ve SİENA ustalarımı hazır yakalamışken ben de bir soru sorayım şu klima kompresörleri ile ilgili.
    -gerçi konu hid.drk'dan klima sistemine kaydı ama olsun bilgi edinmenin yeri ve zamanı yoktur diyelim-

    ben de hurda bir kompresör incelemiştim bir klimacıda ve sanırım 5-6 piston vardı. benim merak ettiğim şey şu:

    klimam uzun bir yolculuk sırasında işlevini yitirdi daha sonra gittiğim usta da arızanın suçunun bende olduğunu söyledi.
    bahsettiğim hurda kompresörün içini göstererek durumu izah etmeye ve beni ikna etmeye çalıştı.
    sorun hareket halinde yüksek devirdeyken klimayı açıp kapatmamdan kaynaklanıyormuş.
    hurda içindeki pistonları göstererek, her açıp kapatmamda kasnağın -yüksek devirde- hızla pompayı devreye soktuğunu
    ve yatakların aşındığını sonuç olarak basınçlama görevini yitirdiğini söyledi.

    şu an klimayı yaptırmadım usta pompa değişimimden bahsediyor (baya maliyetli)
    klima manuel ve araç karburatörlü... düğmeye bastığımda kasnak oturuyor ve motor devri bir miktar düşüyor sanki sistem çalışıyormuş gibi
    ama hiç soğutma gerçekleşmiyor. klima gazı da tam.

    acaba klimayı açıp kapatırken devri düşürmek gerektiği doğrumu?
    ve benim kullandığım şekilde klima tamamen basınçlama görevini yitirirmi?

    teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 27 Mayıs 2008; 16:36:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    VEZİR, O.B.K ve SİENA ustalarımı hazır yakalamışken ben de bir soru sorayım şu klima kompresörleri ile ilgili.
    -gerçi konu hid.drk'dan klima sistemine kaydı ama olsun bilgi edinmenin yeri ve zamanı yoktur diyelim-

    ben de hurda bir kompresör incelemiştim bir klimacıda ve sanırım 5-6 piston vardı. benim merak ettiğim şey şu:

    klimam uzun bir yolculuk sırasında işlevini yitirdi daha sonra gittiğim usta da arızanın suçunun bende olduğunu söyledi.
    bahsettiğim hurda kompresörün içini göstererek durumu izah etmeye ve beni ikna etmeye çalıştı.
    sorun hareket halinde yüksek devirdeyken klimayı açıp kapatmamdan kaynaklanıyormuş.
    hurda içindeki pistonları göstererek, her açıp kapatmamda kasnağın -yüksek devirde- hızla pompayı devreye soktuğunu
    ve yatakların aşındığını sonuç olarak basınçlama görevini yitirdiğini söyledi.

    şu an klimayı yaptırmadım usta pompa değişimimden bahsediyor (baya maliyetli)
    klima manuel ve araç karburatörlü... düğmeye bastığımda kasnak oturuyor ve motor devri bir miktar düşüyor sanki sistem çalışıyormuş gibi
    ama hiç soğutma gerçekleşmiyor. klima gazı da tam.

    acaba klimayı açıp kapatırken devri düşürmek gerektiği doğrumu?
    ve benim kullandığım şekilde klima tamamen basınçlama görevini yitirirmi?

    teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Mustyyyy,

    Güzel bir konuya değinmişsiniz. Aslında bu konu klima kompresörlerinin zayıf noktalarından biridir.

    Söyle ki, araç hızından bağımsız olarak klima kompresörleri v kayış ile krank kasnağından direk tahrik alırlar.Bu da devir yükselince yüksek hızlanma veya ivmelenmesi demektir

    Normal konumda klima komrösüzrü devrede iken ne kadar devir basarsanız basın problem olmaz.Çünkü motor ve klima kompresörü beraber devirlenir.Ancak klima soğutmayı tamalayınca devreden bir çıkar bir girer.İşte bu anlarda klima komresörü kasnağı durağan halde olduğundan aniden 3000-4000 devre çıkma anındaki ivmelenmeyi göğüsleyemez.Bu yüzden sisteminiz arıza yapmıştır.

    bunu basite indirisek , vites kutusunda 5. vitesten ikinci vitese birden atamazsınıznedeni devir uyuşmazlıdır zamana ihtiyaç vardırkieşitlenme olsun.

    Burada tasarım olarak klima komprösürünü farklı bir tahrik mesela elektromagnetik veua klaisk debriyaj balatası yöntemi ile ani devir farkını göğüsleyebilecek bir tasarım olursa ortada sorun kalmayacaktır.Benim duyduğum yok ama belki yeni nesil araçlarda böyle ileri sistemler vardır.

    Demek ki klima komprösörünü araç devirlenmeden açmak gereklidir.Ben eğer klima açmam gerekiyor ve hızlı seyrediyorsam şu işlemi uyguluyorum ,tavsiye ederim.

    Öncelikle hızımı azaltmadan boş vitese atıyorum ve devir saatinin rölantiye düşmesini bekliyorum. Sonra klima butonun basıyorum .Tekrar vitese atarken enyüksek vitesten devreye alıyorum yani 5. vitesten araç biraz sakinleşiyor ve motor devri ile birlikte klima komp. devri artıyor sonra gerçekte kaçıncı vitesle gitmek istiyorsam o vitese atıyorum böylece klima komp. devri biraz daha artıyor ve yumuşak geçiş oluyor.

    Devreden çıkarma için sadece araç viteste iken off butonuna basıp devreden çıkarıyorum.bunun için aracı boşa almanın bir faydası olmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Mustyyyy,

    Güzel bir konuya değinmişsiniz. Aslında bu konu klima kompresörlerinin zayıf noktalarından biridir.

    Söyle ki, araç hızından bağımsız olarak klima kompresörleri v kayış ile krank kasnağından direk tahrik alırlar.Bu da devir yükselince yüksek hızlanma veya ivmelenmesi demektir

    Normal konumda klima komrösüzrü devrede iken ne kadar devir basarsanız basın problem olmaz.Çünkü motor ve klima kompresörü beraber devirlenir.Ancak klima soğutmayı tamalayınca devreden bir çıkar bir girer.İşte bu anlarda klima komresörü kasnağı durağan halde olduğundan aniden 3000-4000 devre çıkma anındaki ivmelenmeyi göğüsleyemez.Bu yüzden sisteminiz arıza yapmıştır.

    bunu basite indirisek , vites kutusunda 5. vitesten ikinci vitese birden atamazsınıznedeni devir uyuşmazlıdır zamana ihtiyaç vardırkieşitlenme olsun.

    Burada tasarım olarak klima komprösürünü farklı bir tahrik mesela elektromagnetik veua klaisk debriyaj balatası yöntemi ile ani devir farkını göğüsleyebilecek bir tasarım olursa ortada sorun kalmayacaktır.Benim duyduğum yok ama belki yeni nesil araçlarda böyle ileri sistemler vardır.

    Demek ki klima komprösörünü araç devirlenmeden açmak gereklidir.Ben eğer klima açmam gerekiyor ve hızlı seyrediyorsam şu işlemi uyguluyorum ,tavsiye ederim.

    Öncelikle hızımı azaltmadan boş vitese atıyorum ve devir saatinin rölantiye düşmesini bekliyorum. Sonra klima butonun basıyorum .Tekrar vitese atarken enyüksek vitesten devreye alıyorum yani 5. vitesten araç biraz sakinleşiyor ve motor devri ile birlikte klima komp. devri artıyor sonra gerçekte kaçıncı vitesle gitmek istiyorsam o vitese atıyorum böylece klima komp. devri biraz daha artıyor ve yumuşak geçiş oluyor.

    Devreden çıkarma için sadece araç viteste iken off butonuna basıp devreden çıkarıyorum.bunun için aracı boşa almanın bir faydası olmayacaktır.

    Alıntıları Göster
    Vezir hocamın söylediklerine ek olarak;

    Klima komprasörü araç seyir halindeyken, siz de klimayı açmışken yeterli soğutmayı sağladığında sık sık devreden çıkar ve tekrar girer.

    Siz klimayı sürekli açık tutsanız da zaten komprasör defalarca devreden çıkar ve tekrar devreye girer. Yani sizin yüksek devirde açmanızın haricinde kendi kendine soğutmayı yapıp devreden çıkıp sonra yüksek devirde kendisi de devreye girebilir. Normalde klima komprasörünün bunu kaldıracak durumda olması lazım.

    Burada en önemli konu klima komprasörünün yağsız kalmamasıdır.

    Yağsız kalan bir komprasör uzun süre kullanılmayıp da yüksek devirlerde devreye girerse hasar oluşur. Hatta bazen patlar bile.

    Ama yağı eksiksiz olan bir komprasör için yüksek devirde veya düşük devirde devreye girip çıkmak sorun olmamalıdır. Zira siz düşük devirde klimayı açsanız bile peteklerde buzlanma başladığı zaman kendi kendine devreden çıkar ve sonra tekrar devreye girer. Ve bu devreye tekrar girme bazen yüksek devirde de olabilir. Eğer bu sorun olacak bir durum olsa, üreticiler bunu önleyecek çözümler üretirlerdi.

    Ayrıca Klima komprasörünün kavraması çoğu araçta bobin vasıtasıyla elektromanyetik olarak gerçekleştirilir. Kavrama esnasında tıpkı debriyaj sisteminde olduğu gibi kasnak bobin sayesinde kavranır. Ve yumuşak bir geçiş sağlanır.

    Sonuç olarak yağsız kalmayan bir komprasör yükse devirde de devreye girse bir problem oluşmaması lazım. Zira siz yüksek devirde devreye sokmasanız bile kendi kendine defalarca yüksek devirde de devreye girer ve çıkar.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Vezir hocamın söylediklerine ek olarak;

    Klima komprasörü araç seyir halindeyken, siz de klimayı açmışken yeterli soğutmayı sağladığında sık sık devreden çıkar ve tekrar girer.

    Siz klimayı sürekli açık tutsanız da zaten komprasör defalarca devreden çıkar ve tekrar devreye girer. Yani sizin yüksek devirde açmanızın haricinde kendi kendine soğutmayı yapıp devreden çıkıp sonra yüksek devirde kendisi de devreye girebilir. Normalde klima komprasörünün bunu kaldıracak durumda olması lazım.

    Burada en önemli konu klima komprasörünün yağsız kalmamasıdır.

    Yağsız kalan bir komprasör uzun süre kullanılmayıp da yüksek devirlerde devreye girerse hasar oluşur. Hatta bazen patlar bile.

    Ama yağı eksiksiz olan bir komprasör için yüksek devirde veya düşük devirde devreye girip çıkmak sorun olmamalıdır. Zira siz düşük devirde klimayı açsanız bile peteklerde buzlanma başladığı zaman kendi kendine devreden çıkar ve sonra tekrar devreye girer. Ve bu devreye tekrar girme bazen yüksek devirde de olabilir. Eğer bu sorun olacak bir durum olsa, üreticiler bunu önleyecek çözümler üretirlerdi.

    Ayrıca Klima komprasörünün kavraması çoğu araçta bobin vasıtasıyla elektromanyetik olarak gerçekleştirilir. Kavrama esnasında tıpkı debriyaj sisteminde olduğu gibi kasnak bobin sayesinde kavranır. Ve yumuşak bir geçiş sağlanır.

    Sonuç olarak yağsız kalmayan bir komprasör yükse devirde de devreye girse bir problem oluşmaması lazım. Zira siz yüksek devirde devreye sokmasanız bile kendi kendine defalarca yüksek devirde de devreye girer ve çıkar.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    aslında ben de tam bu noktada ikilemde kalmıştım. çünkü daha önceki arabadan biliyorum ki pompa sık sık devreye girip çıkıyor termostat sayesinde.

    ben de ustaya bunu söyleyerek durumu savunmuştum.
    yani diğer araçta yüksek devirde kendiliğinden çalışabiliyor ve problem oluşmuyor da bu araçta ben kasnağı manuel olarak devreye soktuğumda neden arıze veriyor diye.

    ayrıca tekrar belirteyim, klima tamamen manuel çünkü sonradan montaj ve çalıştığı zamanlarda da kendiliğnden termostatın attığını hiç hissetmedim, ben kapatana kadar hep çalışıyordu. zaten sorunun kökeninde de bu var sanırım.

    cevaplarınız için teşekkür ederim sayın vezir ve O.B.K ustalarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    aslında ben de tam bu noktada ikilemde kalmıştım. çünkü daha önceki arabadan biliyorum ki pompa sık sık devreye girip çıkıyor termostat sayesinde.

    ben de ustaya bunu söyleyerek durumu savunmuştum.
    yani diğer araçta yüksek devirde kendiliğinden çalışabiliyor ve problem oluşmuyor da bu araçta ben kasnağı manuel olarak devreye soktuğumda neden arıze veriyor diye.

    ayrıca tekrar belirteyim, klima tamamen manuel çünkü sonradan montaj ve çalıştığı zamanlarda da kendiliğnden termostatın attığını hiç hissetmedim, ben kapatana kadar hep çalışıyordu. zaten sorunun kökeninde de bu var sanırım.

    cevaplarınız için teşekkür ederim sayın vezir ve O.B.K ustalarım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    aslında ben de tam bu noktada ikilemde kalmıştım. çünkü daha önceki arabadan biliyorum ki pompa sık sık devreye girip çıkıyor termostat sayesinde.

    ben de ustaya bunu söyleyerek durumu savunmuştum.
    yani diğer araçta yüksek devirde kendiliğinden çalışabiliyor ve problem oluşmuyor da bu araçta ben kasnağı manuel olarak devreye soktuğumda neden arıze veriyor diye.

    ayrıca tekrar belirteyim, klima tamamen manuel çünkü sonradan montaj ve çalıştığı zamanlarda da kendiliğnden termostatın attığını hiç hissetmedim, ben kapatana kadar hep çalışıyordu. zaten sorunun kökeninde de bu var sanırım.

    cevaplarınız için teşekkür ederim sayın vezir ve O.B.K ustalarım.


    Manuel klimalarda da termostat vardır. Ve evaporatörde buzlanma başlayınca termostat komprasörü devreden çıkarır. Eğer çıkarmıyorsa arıza var demektir.

    Ve eğer komprasör evaporatörde buzlanma başladıktan sonra hala devrede ise sonunda gaz donabilir ve komprasör kilitlenebilir.

    Manuel olsun otomatik olsun klima komprasörü termostat vasıtasıyla ara ara devreye girer ve çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Vezir hocamın söylediklerine ek olarak;

    Klima komprasörü araç seyir halindeyken, siz de klimayı açmışken yeterli soğutmayı sağladığında sık sık devreden çıkar ve tekrar girer.

    Siz klimayı sürekli açık tutsanız da zaten komprasör defalarca devreden çıkar ve tekrar devreye girer. Yani sizin yüksek devirde açmanızın haricinde kendi kendine soğutmayı yapıp devreden çıkıp sonra yüksek devirde kendisi de devreye girebilir. Normalde klima komprasörünün bunu kaldıracak durumda olması lazım.

    Burada en önemli konu klima komprasörünün yağsız kalmamasıdır.

    Yağsız kalan bir komprasör uzun süre kullanılmayıp da yüksek devirlerde devreye girerse hasar oluşur. Hatta bazen patlar bile.

    Ama yağı eksiksiz olan bir komprasör için yüksek devirde veya düşük devirde devreye girip çıkmak sorun olmamalıdır. Zira siz düşük devirde klimayı açsanız bile peteklerde buzlanma başladığı zaman kendi kendine devreden çıkar ve sonra tekrar devreye girer. Ve bu devreye tekrar girme bazen yüksek devirde de olabilir. Eğer bu sorun olacak bir durum olsa, üreticiler bunu önleyecek çözümler üretirlerdi.

    Ayrıca Klima komprasörünün kavraması çoğu araçta bobin vasıtasıyla elektromanyetik olarak gerçekleştirilir. Kavrama esnasında tıpkı debriyaj sisteminde olduğu gibi kasnak bobin sayesinde kavranır. Ve yumuşak bir geçiş sağlanır.

    Sonuç olarak yağsız kalmayan bir komprasör yükse devirde de devreye girse bir problem oluşmaması lazım. Zira siz yüksek devirde devreye sokmasanız bile kendi kendine defalarca yüksek devirde de devreye girer ve çıkar.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Bu bilgileri ilk defa duyuyorum, teşekkürler arkadaşlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Vezir hocamın söylediklerine ek olarak;

    Klima komprasörü araç seyir halindeyken, siz de klimayı açmışken yeterli soğutmayı sağladığında sık sık devreden çıkar ve tekrar girer.

    Siz klimayı sürekli açık tutsanız da zaten komprasör defalarca devreden çıkar ve tekrar devreye girer. Yani sizin yüksek devirde açmanızın haricinde kendi kendine soğutmayı yapıp devreden çıkıp sonra yüksek devirde kendisi de devreye girebilir. Normalde klima komprasörünün bunu kaldıracak durumda olması lazım.

    Burada en önemli konu klima komprasörünün yağsız kalmamasıdır.

    Yağsız kalan bir komprasör uzun süre kullanılmayıp da yüksek devirlerde devreye girerse hasar oluşur. Hatta bazen patlar bile.

    Ama yağı eksiksiz olan bir komprasör için yüksek devirde veya düşük devirde devreye girip çıkmak sorun olmamalıdır. Zira siz düşük devirde klimayı açsanız bile peteklerde buzlanma başladığı zaman kendi kendine devreden çıkar ve sonra tekrar devreye girer. Ve bu devreye tekrar girme bazen yüksek devirde de olabilir. Eğer bu sorun olacak bir durum olsa, üreticiler bunu önleyecek çözümler üretirlerdi.

    Ayrıca Klima komprasörünün kavraması çoğu araçta bobin vasıtasıyla elektromanyetik olarak gerçekleştirilir. Kavrama esnasında tıpkı debriyaj sisteminde olduğu gibi kasnak bobin sayesinde kavranır. Ve yumuşak bir geçiş sağlanır.

    Sonuç olarak yağsız kalmayan bir komprasör yükse devirde de devreye girse bir problem oluşmaması lazım. Zira siz yüksek devirde devreye sokmasanız bile kendi kendine defalarca yüksek devirde de devreye girer ve çıkar.

    Kolay gelsin...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Vezir hocamın söylediklerine ek olarak;

    Klima komprasörü araç seyir halindeyken, siz de klimayı açmışken yeterli soğutmayı sağladığında sık sık devreden çıkar ve tekrar girer.

    Siz klimayı sürekli açık tutsanız da zaten komprasör defalarca devreden çıkar ve tekrar devreye girer. Yani sizin yüksek devirde açmanızın haricinde kendi kendine soğutmayı yapıp devreden çıkıp sonra yüksek devirde kendisi de devreye girebilir. Normalde klima komprasörünün bunu kaldıracak durumda olması lazım.

    Burada en önemli konu klima komprasörünün yağsız kalmamasıdır.

    Yağsız kalan bir komprasör uzun süre kullanılmayıp da yüksek devirlerde devreye girerse hasar oluşur. Hatta bazen patlar bile.

    Ama yağı eksiksiz olan bir komprasör için yüksek devirde veya düşük devirde devreye girip çıkmak sorun olmamalıdır. Zira siz düşük devirde klimayı açsanız bile peteklerde buzlanma başladığı zaman kendi kendine devreden çıkar ve sonra tekrar devreye girer. Ve bu devreye tekrar girme bazen yüksek devirde de olabilir. Eğer bu sorun olacak bir durum olsa, üreticiler bunu önleyecek çözümler üretirlerdi.

    Ayrıca Klima komprasörünün kavraması çoğu araçta bobin vasıtasıyla elektromanyetik olarak gerçekleştirilir. Kavrama esnasında tıpkı debriyaj sisteminde olduğu gibi kasnak bobin sayesinde kavranır. Ve yumuşak bir geçiş sağlanır.

    Sonuç olarak yağsız kalmayan bir komprasör yükse devirde de devreye girse bir problem oluşmaması lazım. Zira siz yüksek devirde devreye sokmasanız bile kendi kendine defalarca yüksek devirde de devreye girer ve çıkar.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Vezir hocamın söylediklerine ek olarak;

    Klima komprasörü araç seyir halindeyken, siz de klimayı açmışken yeterli soğutmayı sağladığında sık sık devreden çıkar ve tekrar girer.

    Siz klimayı sürekli açık tutsanız da zaten komprasör defalarca devreden çıkar ve tekrar devreye girer. Yani sizin yüksek devirde açmanızın haricinde kendi kendine soğutmayı yapıp devreden çıkıp sonra yüksek devirde kendisi de devreye girebilir. Normalde klima komprasörünün bunu kaldıracak durumda olması lazım.

    Burada en önemli konu klima komprasörünün yağsız kalmamasıdır.

    Yağsız kalan bir komprasör uzun süre kullanılmayıp da yüksek devirlerde devreye girerse hasar oluşur. Hatta bazen patlar bile.

    Ama yağı eksiksiz olan bir komprasör için yüksek devirde veya düşük devirde devreye girip çıkmak sorun olmamalıdır. Zira siz düşük devirde klimayı açsanız bile peteklerde buzlanma başladığı zaman kendi kendine devreden çıkar ve sonra tekrar devreye girer. Ve bu devreye tekrar girme bazen yüksek devirde de olabilir. Eğer bu sorun olacak bir durum olsa, üreticiler bunu önleyecek çözümler üretirlerdi.

    Ayrıca Klima komprasörünün kavraması çoğu araçta bobin vasıtasıyla elektromanyetik olarak gerçekleştirilir. Kavrama esnasında tıpkı debriyaj sisteminde olduğu gibi kasnak bobin sayesinde kavranır. Ve yumuşak bir geçiş sağlanır.

    Sonuç olarak yağsız kalmayan bir komprasör yükse devirde de devreye girse bir problem oluşmaması lazım. Zira siz yüksek devirde devreye sokmasanız bile kendi kendine defalarca yüksek devirde de devreye girer ve çıkar.

    Kolay gelsin...




    O.B.K hocam ,

    izninizle bir konunun altını yanlış anlaşılabilir diye çizmek istiyorum.Sanırım sizin de aynı fikirde olacağınızı sanıyorum.

    Hızla giderken hiç açılmamış bir klimanın devreye alınması esnasında kompresörün maruz kaldığı statik direnç ile , önceden açılmış devreye girip çıkan kompresor arasında ciddi bir fark bulunmaktadır.Bu fark yüzünden hızla giderken sıfırdan butana basılarak açılan kompresör arızaları oluşur.

    evet ilk bakışta ne farkeder gibi duruyor ikiside sıfırdan aynı hıza çıkıyor. Ancak ince bir nokta vardır ki zaten arıza da bu nedenle olmaktadır.Buda hiç çalışmamış bir gazın sıfır basınçtan maksimum basınca çıkmama için yarattığı dirençtir.halbuki klimanın devreye giriep çıkması konumunda basınç zaten sistemde bir miktar yükseltilmiştir bu delta P belirli bir değerin altına girince kompresopr devreye girer dolayısıyla kompresorün dönmemme eyilimi butona basılma durumunda maksimum olur.Bunun dışında klima komresörünün içindeki yağ yağlama ve viskosite deperi aöçısından çalışmış bir kompresçr ile aynı değerde değildir.Yani aynen ısınmış motor ve soğuk motor arasındaki fark gibi (viskosite değeri olarak değil mentalite olarak) bir direnci vardır buıda kasnağın kasmasına ve kayışın zorlanmasına neden olur .Eğer motorunuz zayıfsa klima komresörünün çalıştığı an çektiği gücü hissedersiniz.

    Bunu herkesin anlayabileceği düzeyde bir şekilde anlatmak gerekirse tamamen farazi bir değer olarak veriyorum;
    Butona ilk basıldığında belirli bir motor devrinde 2500 diyelim ilk saniyelerde kompresör 5 -8 beygir arası güç çekiyorsa bu gerekli soğukluğa erişilip devreye girip çıkma durumunda 3-5 beygire düşer.Yani her elektirk motorunda olduğu gibi sistemin bir kalkış gücü vardır bir de sürdürülebilir devamlı çektiği güç vardır.Bu değer asla sabit değildir.İçerinin ne kadar BTU soğultuğuna ve kompresör devrene göre bir eğri çizeer. Aynen motor tork ve beygir gücü eğrileri gibi benzer diagramları vardır ve en ekonomik çalışma devri vardır.Bunu bana sormayın peşinen söyleyeyim bilmiyorum ama belki teknik chartları web sitelerinde bulunabilir.Vyea bilerek yazmazlarki COP verimleri ortaya çıkmasın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.