Fren merkez silindiri de fren tekerlek silindirleri de çelik diye biliyorum.
Fren hortumları filan hep çelik bende öyle tahmin ediorum.
Araştırdım net bir bilgi bulamadım.
İlginç bir soru olmuş. Ben pirinçten (sarı/messing) yapıldığını tamirhaneden hatırlıyorum ama aradan geçeden zamanda neler değiştmedi ki? Emme manifoldu bile plastikten yapılmaya başlandı. Fakat bazı parçaların pirinçten (sarı/messing) yapılmasının sebebi fren hidroliğinin korozif etkisine karşı koymak olabilir.
Ticari araçlarda kullanılan master silindirlerin tamamına yakını bildiğim kadarıyla dökme çelikten mamuldür. Boru yuvaları ile piston yatakları CNC tezgah görür. Dökme çelik, ucuzluğu, imalat sürecinin asitliği ve korozyon ile basınca dayanıklılığı gibi nedenlerle tercih edilir.
Öte yandan aliminyumdan, magnezyuma, oradan da plastiğe kadar piyasada alternatif silindirler de vardır. Bunlar genellikle ağırlığın istenmediği ve bazen de uzun ömrün beklenmediği uygulamalar için tasarlanmışlardır. Hafiflik esas olduğunda dökme çelik silindirler değil, bu tarz silindirler kullanılır. Bunlardan magnezyum ve aluminyum daha iyi "heat dissipation" karakteristikleri gösteririler ve bu da aşırı şartlar altında daha iyi bir fren hissine yol açar/açabilir.
Ayrıca bazı silindirler gömlekliyken bazıları gömleksizdir. Gömlekli silindirlerin çoğunda gömlek olarak pirinç kullanımı yaygındır.
Araç araç, model model hangisinde ne var bilmek mümkün değil elbette ancak çoğu araçta ucuzluğu, basitliği ve güvenilirliği vs. gibi sebeplerle dökme çelik silindirlerin (pirinç veya çelik gömlekli) kullanıldığını söylemek yanlış olmayacaktır.
arkadaşım cevabın imal usulleri dersinden kokil döküm bölümünde bulabilirsin
genellikle dökme demir veya çelik kullanılır
extra özellikler aranıyorsa da alüminyumdan da örnekleri vardır..
Teşekkürler arkadaşlar verdiğiniz bilgiler faydalı oldu
Forumda farklı konularda da bilgili insan olduğunu bilmek,bilgilerden faydalanabilmek güzel bişe eksik olmayın
Silindir çelik piston pirinç tir.
Merkez silindiri ısıl işlemli dökme demirdir. D tipi dökme demir olup döküm sonrası 30 saat fırınlanır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme