Şimdi Ara

Honda Garanti Yalanı (6 yıl 150bin hikaye) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
205
Cevap
4
Favori
8.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Geçmiş olsun, bu garanti kapsamına ne giriyor merak ediyorum.

    Bende merak ediyorum 6 yıl direksiyon garantisi veriyor heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Geçmiş olsun, bu garanti kapsamına ne giriyor merak ediyorum.

    silecek bile girmiyor o kadar söylüyorum.

    uzun yolda fırtınalı bi hava otobanda mecburen tır arkasında gitmek zorunda kaldım (sollayana kadar) yağmur yağıyor silecekler son ayarda çalışıyor tırın tekerleklerinden ve yoldan gelen kum taneleri sileceği bozdu aracı 1000km bakımına götürmüştüm dedim böyle böyle bana dedikleri kullanıcı hatası dedim arabanın kitapçığında yağmurlu havalarda tır arkasında gitmeyin diye bi ibare bulunmuyor. kem küm etmeye başladılar.

    o gün bugündür aracımı yetkili servise götürmüyorum. gerekli bakımı honda ikiler de yaptırıyorum. garanti maranti hepsi hikaye işleri güçleri milleti sövüşlemek

    Keşke bende Hep özel serviste yaptırsaydım. En son bakımda 790 lira para verdim abidik gubidik 150 200 lira tutcak şeylere bi ton para ver. bi da karşılaştığım durum. Malesef.




  • Honda alicaktik vazgectik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2

    şu firmaların kime ne tutturabilirsem mantığına sinir oluyorum. aç gözlüler, senin nerde pes edeceğini test ediyorlar resmen. mahkemeye verip çatır çatır alacağını onlar da biliyor ama belki vazgeçersin ''allahından bulsunlar'' dersin diye bekliyorlar. evet allahından da bulsunlar ama sen mahkemeye ver hocam.

    Belgeleri Toplayip Tüketici haklarına ve mahkeme yolunu deneyeceğim. Yok öyle dalga geçmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam her gittiğinizde şanzımandaki sorunu iş emri formu doldurttunuz mu yoksa sözle mi ifade ettiniz sadece.Eğer her seferinde kayıda aldılarsa bunları da isteyin.Yine arkadaşların söylediği gibi neden garanti kapsamında tamir edilmediğine dair yazılı belge isteyin ve hukuki süreci başlatın.Bakın nasıl geri adım atacaklar ama yine de uzun ve zor bir süreç sizi bekliyor.

    Hocam Bakım kağıdında Vitesle ilgili problem yazıyor. Elimde var. hukuki süreci başlatacağım fakat araba kullanılmaz halde. İş uzadıkça arabasızlık devam ediyor. Garantiye neden girmediği hakkında belgeleri istedim. hepsini kısa sürede toparlayacağım. Honda Türkiyenin beni araması 5 günü buldu. Dedikleri kullanıcı hatası. Yarım debriaja basılarak vites değişimi. Kullanıcı araba sürme alışkanlıkları. 5-10 bin km arasında olsa garanti karsılayacagını fakat araba 30 bin kmde oldugu için bişey yapamıyacakları. vs vs. Belge olarak istedim bakalm kaç günde gelecek ve ne yazaklarıda merak konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1tan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Geçmiş olsun, bu garanti kapsamına ne giriyor merak ediyorum.

    Bende merak ediyorum 6 yıl direksiyon garantisi veriyor heralde.

    6 yil gatantiyi paketleyip evde kullan diye veriyor sen yanlis anlamissin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibine geçmiş olsun.

    Şanzıman arızası ise olsa olsa dsg dir Honda olsa duramazsın

    Honda'nın bu 6 yıl garanti yalanından mağdur olan kaçıncı kişisiniz.

    Birde Hyundai övenler var 5 yıl garantisi var diye. Servis sunroftan gelen sesler yüzünden vidaları değiştirerek ve aracın 3 gün Serviste kalması lazım ama gel gelelim Hyundai ikame araç vermiyor. İşte marka ve servis kalitesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Konu sahibine geçmiş olsun.

    Şanzıman arızası ise olsa olsa dsg dir Honda olsa duramazsın

    Honda'nın bu 6 yıl garanti yalanından mağdur olan kaçıncı kişisiniz.

    Birde Hyundai övenler var 5 yıl garantisi var diye. Servis sunroftan gelen sesler yüzünden vidaları değiştirerek ve aracın 3 gün Serviste kalması lazım ama gel gelelim Hyundai ikame araç vermiyor. İşte marka ve servis kalitesi.

    Kime sorsan En iyi şanzıman honda der neye göre arkadaş. Türkiyedeki garanti olayi küllüm yalan. 3 yıl 5 yıl 6 yıl hikaye. Bi sunrof 3 gün sürermi hocam sürse bile sanırım onunda kılıfına uydurmuşlar 10 günden fazla serviste kalırsa ikame araç veriyolar diye biliyorum.




  • Honda daha üretim hatası far kumandasını kabul etmiyor da şanzıman arızası kabul eder mi?. Neymiş aracı sürerken devamlı far açık olduğundan(orjinal halojen) far anahtarını eritmiş. Servisteki ustası ne derse beğenirsiniz ' yüksek akım geçiyor o yüzden sürekli açmayın' röle niye icat edilmiş acaba?

    Ülkemizde hangi marka model olursa olsun bariz olarak üçkağıt peşindeler.İlle tanıdık, dayı, ya da sert olacan ki doğru düzgün iş yapsınlar. Yoksa siz efendi şekilde durursanız ne yazıkki yolunacak kaz gibi bakıyorlar.

    En azından Japon yöneticiler sağolsun sürücü ve yolcu havayastıları ateşleyicisi değişecekmiş diye bülten yayınlamışlar herhalde gelen mesaja göre(2007-09 model City ve 2007-08 model Jazz'ların.). Yoksa bizimkilerin maşallahı! var .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Konu sahibine geçmiş olsun.

    Şanzıman arızası ise olsa olsa dsg dir Honda olsa duramazsın

    Honda'nın bu 6 yıl garanti yalanından mağdur olan kaçıncı kişisiniz.

    Birde Hyundai övenler var 5 yıl garantisi var diye. Servis sunroftan gelen sesler yüzünden vidaları değiştirerek ve aracın 3 gün Serviste kalması lazım ama gel gelelim Hyundai ikame araç vermiyor. İşte marka ve servis kalitesi.

    Hyundai'yi garantisine laf edilmemeli ...

    Biz ağzımızı açmadan 4,5 yaşındaki aracın direksyon derisinden , koltuk süngerlerine , radyodaki düğmedeki deforme diye komple sistemi değiştirdiler.
    Öyle bir hal aldı ki olay artık biz durun tamam daha fazla bir şey değiştirmeyin, istemiyoruza geldik , servisteki eleman abi olsun ya bunu da deiştirelim şunu da değiştirelim nolcak diye söylenip duruyordu.

    Herhealde genel merkezi sövüşlüyorlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1tan

    quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Geçmiş olsun, bu garanti kapsamına ne giriyor merak ediyorum.

    silecek bile girmiyor o kadar söylüyorum.

    uzun yolda fırtınalı bi hava otobanda mecburen tır arkasında gitmek zorunda kaldım (sollayana kadar) yağmur yağıyor silecekler son ayarda çalışıyor tırın tekerleklerinden ve yoldan gelen kum taneleri sileceği bozdu aracı 1000km bakımına götürmüştüm dedim böyle böyle bana dedikleri kullanıcı hatası dedim arabanın kitapçığında yağmurlu havalarda tır arkasında gitmeyin diye bi ibare bulunmuyor. kem küm etmeye başladılar.

    o gün bugündür aracımı yetkili servise götürmüyorum. gerekli bakımı honda ikiler de yaptırıyorum. garanti maranti hepsi hikaye işleri güçleri milleti sövüşlemek

    Keşke bende Hep özel serviste yaptırsaydım. En son bakımda 790 lira para verdim abidik gubidik 150 200 lira tutcak şeylere bi ton para ver. bi da karşılaştığım durum. Malesef.

    size geçmiş olsun o zaman. ben o olaydan sonra anlayacağımı anladım dahada gitmedim. bu arada meşhur servis happyhan

    ama aklınızda bulunsun garanti felan hepsi hikaye araca birşey olacaksa zaten oluyor engelleyemiyorsunuz ve güvendiğiniz garantide böylece boşa çıkıyor neden? çünkü kullanıcı hatası! be sik kırığı tabi kullanıcı hatası olacak bu araç şoförsüz üretildi de biz mi şoförlü kullandık! gelip uzaylılar zarar verecek değilya elbette insanoğlu zarar verecek, senin 1 müşteriyi memnun etmen demek, 1000 müşteriyi kapına getirtmek demek.

    1 dişli değişiminin sana maliyeti ne olacak ki? zaten yıllardır garanti kapsamı adında milleti soydunuz en azından bu tamiri bu paralara sayın arada 3-5 insanı mutlu edin gebermezsiniz.

    anladık aracınız sorunsuz sıkıntısız ama böyle durumlarda da müşteri velinimetimiz deyip sahip çıkın. tamam sakinim

    Garantinin karşılayacağını düşünerek hiç fiyatı ne kadar diye sormadık. Kullanıcı hatası olsa bütün viteslere sıkıntı olmazmı? sadece 1 de olmasımı kullanıcı hatası. Son olarak ta sanırım set olarak satılıyor diye biliyorm. Fiyat olarak çok fazla çıkacağını düşünüyorum.




  • 1tan kullanıcısına yanıt
    Gecmis olsun.
    Sonuç ne oldu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, Honda Türkiye merkeze veya gerekirse yurtdışı genel merkeze mail atın. Debriyajı yarı kullanma ile ne alakası var, bu sadece debriyaj balatasını sıyırır veya erken bitirir. Bunun haricinde 3. vitesle giderken hız düşürmeden 1 e atamazsınız, istesenizde atamazsınız, nasıl oluyorda kullanıcı hatası oluyormuş bu.

    Bir araçta kavrama başka şey vites geçmesi başka şey. Debriyaj ile araca yarı kavrama yapılabilir ama bu vitesinde yarı geçtiği anlamına gelmez vites ya geçer ya geçmez, bunun arası yoktur. Vites geçmezse araç yürümez ama geçtiyse de debriyaj ile istediğiniz ayarda kavrama yaptırıp gücü tekerlere aktarım organlarına iletirsiniz. Şanzımana yapılabilecek en büyük işkence çok dik bir yokuşta "el frenini çekmeden" aracı viteste bırakıp bütün ağırlığı şanzımana yüklemek olur ama bunu bile sürekli yapmak bu arızayı hemen vermez.

    Bu arada araca ne kadar masraf çıkardılar?

    Edit: fiyat sormadığınızı okudum düzeltiyorum. Bu arada araç uygun deviri yakaladıktan sonra debriyaja dahi basmadan vites değiştirenler var. Bunların ki lafmı şimdi debriyajı hatalı kullanmaktan vites bozuldu, tuzlayalım da kokmasın. Çok yüksek ihtimal araç üretim bandından çıkarken zaten kalbinde bu sorunla doğdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre4748 -- 19 Ocak 2016; 14:44:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Konu sahibine geçmiş olsun.

    Şanzıman arızası ise olsa olsa dsg dir Honda olsa duramazsın

    Honda'nın bu 6 yıl garanti yalanından mağdur olan kaçıncı kişisiniz.

    Birde Hyundai övenler var 5 yıl garantisi var diye. Servis sunroftan gelen sesler yüzünden vidaları değiştirerek ve aracın 3 gün Serviste kalması lazım ama gel gelelim Hyundai ikame araç vermiyor. İşte marka ve servis kalitesi.

    Hyundai'yi garantisine laf edilmemeli ...

    Biz ağzımızı açmadan 4,5 yaşındaki aracın direksyon derisinden , koltuk süngerlerine , radyodaki düğmedeki deforme diye komple sistemi değiştirdiler.
    Öyle bir hal aldı ki olay artık biz durun tamam daha fazla bir şey değiştirmeyin, istemiyoruza geldik , servisteki eleman abi olsun ya bunu da deiştirelim şunu da değiştirelim nolcak diye söylenip duruyordu.

    Herhealde genel merkezi sövüşlüyorlardı


    O tarz şeylerde yardım ediyorlar. Kapı kolları değişti bazen boyaya rötüş yaptılar ücret ödemeden. Ama mekanik arızalara gelince üçkağıt yapmaya başlıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1tan

    quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1tan

    quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Geçmiş olsun, bu garanti kapsamına ne giriyor merak ediyorum.

    silecek bile girmiyor o kadar söylüyorum.

    uzun yolda fırtınalı bi hava otobanda mecburen tır arkasında gitmek zorunda kaldım (sollayana kadar) yağmur yağıyor silecekler son ayarda çalışıyor tırın tekerleklerinden ve yoldan gelen kum taneleri sileceği bozdu aracı 1000km bakımına götürmüştüm dedim böyle böyle bana dedikleri kullanıcı hatası dedim arabanın kitapçığında yağmurlu havalarda tır arkasında gitmeyin diye bi ibare bulunmuyor. kem küm etmeye başladılar.

    o gün bugündür aracımı yetkili servise götürmüyorum. gerekli bakımı honda ikiler de yaptırıyorum. garanti maranti hepsi hikaye işleri güçleri milleti sövüşlemek

    Keşke bende Hep özel serviste yaptırsaydım. En son bakımda 790 lira para verdim abidik gubidik 150 200 lira tutcak şeylere bi ton para ver. bi da karşılaştığım durum. Malesef.

    size geçmiş olsun o zaman. ben o olaydan sonra anlayacağımı anladım dahada gitmedim. bu arada meşhur servis happyhan

    ama aklınızda bulunsun garanti felan hepsi hikaye araca birşey olacaksa zaten oluyor engelleyemiyorsunuz ve güvendiğiniz garantide böylece boşa çıkıyor neden? çünkü kullanıcı hatası! be sik kırığı tabi kullanıcı hatası olacak bu araç şoförsüz üretildi de biz mi şoförlü kullandık! gelip uzaylılar zarar verecek değilya elbette insanoğlu zarar verecek, senin 1 müşteriyi memnun etmen demek, 1000 müşteriyi kapına getirtmek demek.

    1 dişli değişiminin sana maliyeti ne olacak ki? zaten yıllardır garanti kapsamı adında milleti soydunuz en azından bu tamiri bu paralara sayın arada 3-5 insanı mutlu edin gebermezsiniz.

    anladık aracınız sorunsuz sıkıntısız ama böyle durumlarda da müşteri velinimetimiz deyip sahip çıkın. tamam sakinim

    Garantinin karşılayacağını düşünerek hiç fiyatı ne kadar diye sormadık. Kullanıcı hatası olsa bütün viteslere sıkıntı olmazmı? sadece 1 de olmasımı kullanıcı hatası. Son olarak ta sanırım set olarak satılıyor diye biliyorm. Fiyat olarak çok fazla çıkacağını düşünüyorum.

    1. vites yükü alan/ilk hareketi aktaran bölümdür ilerdeki viteslerde sorun olmaması aracın belli bir hızda seyretmesindendir. (2 den 3 ten sonra geçişler kolaylaşır)

    ben bu şekilde yorumluyorum daha detaylı bilgisi olanlar yanlışlarımı düzeltsin lütfen.

    demek istediğim şuydu sen şube olarak honda nın civic in itibarını düşünüyorsan masraf 5.000 lirada olsa 1 sefere mahsus değişimi yap müşteriyi memnun et ne olur? ne kaybedersin? zaten her araban bu tür sorunlarla gelmiyor ki senin iyi niyetin suistimal edilsin.

    ya ben çok iyimserim ya millet çok çakal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748

    Geçmiş olsun, Honda Türkiye merkeze veya gerekirse yurtdışı genel merkeze mail atın. Debriyajı yarı kullanma ile ne alakası var, bu sadece debriyaj balatasını sıyırır veya erken bitirir. Bunun haricinde 3. vitesle giderken hız düşürmeden 1 e atamazsınız, istesenizde atamazsınız, nasıl oluyorda kullanıcı hatası oluyormuş bu.

    Bir araçta kavrama başka şey vites geçmesi başka şey. Debriyaj ile araca yarı kavrama yapılabilir ama bu vitesinde yarı geçtiği anlamına gelmez vites ya geçer ya geçmez, bunun arası yoktur. Vites geçmezse araç yürümez ama geçtiyse de debriyaj ile istediğiniz ayarda kavrama yaptırıp gücü tekerlere aktarım organlarına iletirsiniz. Şanzımana yapılabilecek en büyük işkence çok dik bir yokuşta "el frenini çekmeden" aracı viteste bırakıp bütün ağırlığı şanzımana yüklemek olur ama bunu bile sürekli yapmak bu arızayı hemen vermez.

    Bu arada araca ne kadar masraf çıkardılar?

    Hocam dedikleriniz doğru. Yokuşta bile yokuş kalkış desteği var şanzımanı yoracak bi durum yok arabada. Masraf hiç konuşulmadı. Serviş garantiden karşılanır demişti. Honda Türkiye Garanti kapsamını kabul etmemiş kullanıcı hatası demiş. Bir de biz şikayetimizi yaptık bugun sabah aradılar. Kullanım koşullarına bağlı hata dediler. vites ya geçer ya geçmez dediğiniz gibi. Ama kabul etmiyorlar çözemedim gitti. Yazılı açıklamasını bekliyorum araba serviste şanzıman dağinik vaziyette. Kullanamıyorum. Mağdurum üzgünüm ve kendimi keriz yerine konulmuş hissediyorum.




  • Allah cezalarını versin hocam diyecek söz yok... Neden illa bizi mahkeme ile uğraştırıyorlar... Müşteriyi mağdur etmek hoşlarına mı gidiyor anlamıyorum... Vites dişlisi sarf malzemesi değil ki... Bir tek kaporta küflenmesi dahilmiş? Ona da yıkadığınız için demesinler?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1tan kullanıcısına yanıt
    Hocam sattığım passat 1 gün serviste kaldı sabah bıraktım ertesi gün aldım ve bana ikame araç verildi. Aracımı bakıma soktum. İşi uzayacak dediler ve bakımda dahi araç temin ettiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 19 Ocak 2016; 14:53:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1tan

    quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1tan

    quote:

    Orijinalden alıntı: akrepyusuf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Geçmiş olsun, bu garanti kapsamına ne giriyor merak ediyorum.

    silecek bile girmiyor o kadar söylüyorum.

    uzun yolda fırtınalı bi hava otobanda mecburen tır arkasında gitmek zorunda kaldım (sollayana kadar) yağmur yağıyor silecekler son ayarda çalışıyor tırın tekerleklerinden ve yoldan gelen kum taneleri sileceği bozdu aracı 1000km bakımına götürmüştüm dedim böyle böyle bana dedikleri kullanıcı hatası dedim arabanın kitapçığında yağmurlu havalarda tır arkasında gitmeyin diye bi ibare bulunmuyor. kem küm etmeye başladılar.

    o gün bugündür aracımı yetkili servise götürmüyorum. gerekli bakımı honda ikiler de yaptırıyorum. garanti maranti hepsi hikaye işleri güçleri milleti sövüşlemek

    Keşke bende Hep özel serviste yaptırsaydım. En son bakımda 790 lira para verdim abidik gubidik 150 200 lira tutcak şeylere bi ton para ver. bi da karşılaştığım durum. Malesef.

    size geçmiş olsun o zaman. ben o olaydan sonra anlayacağımı anladım dahada gitmedim. bu arada meşhur servis happyhan

    ama aklınızda bulunsun garanti felan hepsi hikaye araca birşey olacaksa zaten oluyor engelleyemiyorsunuz ve güvendiğiniz garantide böylece boşa çıkıyor neden? çünkü kullanıcı hatası! be sik kırığı tabi kullanıcı hatası olacak bu araç şoförsüz üretildi de biz mi şoförlü kullandık! gelip uzaylılar zarar verecek değilya elbette insanoğlu zarar verecek, senin 1 müşteriyi memnun etmen demek, 1000 müşteriyi kapına getirtmek demek.

    1 dişli değişiminin sana maliyeti ne olacak ki? zaten yıllardır garanti kapsamı adında milleti soydunuz en azından bu tamiri bu paralara sayın arada 3-5 insanı mutlu edin gebermezsiniz.

    anladık aracınız sorunsuz sıkıntısız ama böyle durumlarda da müşteri velinimetimiz deyip sahip çıkın. tamam sakinim

    Garantinin karşılayacağını düşünerek hiç fiyatı ne kadar diye sormadık. Kullanıcı hatası olsa bütün viteslere sıkıntı olmazmı? sadece 1 de olmasımı kullanıcı hatası. Son olarak ta sanırım set olarak satılıyor diye biliyorm. Fiyat olarak çok fazla çıkacağını düşünüyorum.

    1. vites yükü alan/ilk hareketi aktaran bölümdür ilerdeki viteslerde sorun olmaması aracın belli bir hızda seyretmesindendir. (2 den 3 ten sonra geçişler kolaylaşır)

    ben bu şekilde yorumluyorum daha detaylı bilgisi olanlar yanlışlarımı düzeltsin lütfen.

    demek istediğim şuydu sen şube olarak honda nın civic in itibarını düşünüyorsan masraf 5.000 lirada olsa 1 sefere mahsus değişimi yap müşteriyi memnun et ne olur? ne kaybedersin? zaten her araban bu tür sorunlarla gelmiyor ki senin iyi niyetin suistimal edilsin.

    ya ben çok iyimserim ya millet çok çakal

    Hocam sen çok iyimsersin. Ben 3 kere gittim vites hatası yüzünden. zamanıdna geri vitese geçmede problem oluyordu. Hatta serviste hondaların çoğunda olur dediler. ben 14 yıllık cliomu sattim 2 sene önce bir gram vites geçişlerinde sorun yoktu R,1,2,3,4,5 hepsi gayet iyiydi. Bu arabada mekanik problem olmasa neden geri vitestede sıkıntı yapsın. Her araba dediğiniz gbi bu tarz sorunlar olmuyor. Parça bile ellerinde mevcut değil çünki binde bir geliyor bu sıkıntı ki sanırım serviste ilk defa bizim arabada oldu bu sorun. 2012 yılında çıkan yeni kasa.




  • günümüzde 5-6 yıl kapı gibi garanti verecek uluslararası firma olmasını beklemek biraz iyimserlik olur bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.