Şimdi Ara

Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022 (191. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.065
Cevap
51
Favori
189.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 189190191192193
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fatihsar kullanıcısına yanıt

    10 saat az değil mi hocam? Görev olarak en kolay görevleri mi verir yoksa zaten oyunu bitirdiğimiz için zorlu görevler mi verir. Git bak bakıyım şu dağda bir kuş var tarzı ayak işleri vermez umarım.


    Merak ettiğim ön satış ile public satış arasındaki fiyat farkı ne kadar oluyor?

  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt
    dlc'ler genelde kısa oluyor hocam,ayrı bir bölge açılacak o yüzden basit görev olmaz normal levelimize uygun ortalama zor arası görevler olur ve bu görevlerin güzel hikayesi olur,dediğiniz tarz ayak işleri yan görevlerde olur genelde ama içiniz rahat olsun şuan piyasaya çıkan oyunların %70-80'ninden sağlam bir oyun olur dlc olmasına rağmen :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • fatihsar kullanıcısına yanıt

    Güzel bir oyun olacağından endişem yok. İki oyunu da bitirdim gayet keyif aldım.


    Bunu biliyor musunuz? Ön satış ile public satış arasındaki fiyat farkı ne kadar oluyor?

  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt
    Hocam o bizim ülkede hiçbir zaman belli olmuyor malesef,ucuza koyulan oyunlar genelde çıkışından sonra zam yiyor bazen 100 lira oluyor bazen 300 lira oyunun kalitesi,aldığı tepkiler vs fiyatı değiştiriyor bence bence fiyatı,alma niyetiniz varsa alın gitsin 200 lira güzel fiyat 10.5 $ yapıyor normal satış fiyatı 20$ oyunun

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Oyunu bitirmiştim dlc çıkmadan bir alıştırma yapayım dedim oyun full harita açık görevler tamam ama kamp ateşlerine hızlı seyahat yapamıyorum ne ücretsiz kamp ateşlerinden nede hızlı seyahat paketim var 38 tane şuan hızlı seyahat edemezsin diyor nereyi atlıyorum acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamer-x

    Oyunu bitirmiştim dlc çıkmadan bir alıştırma yapayım dedim oyun full harita açık görevler tamam ama kamp ateşlerine hızlı seyahat yapamıyorum ne ücretsiz kamp ateşlerinden nede hızlı seyahat paketim var 38 tane şuan hızlı seyahat edemezsin diyor nereyi atlıyorum acaba
    Hocam en yakın kamp ateşine gidin. Onların üzerinden haritanın farklı noktalarındaki kamp ateşlerine seyahat yapılıyor diye hatırlıyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Düzeldi hocam kamp ateşinden save yapıp tekrar giriş yapınca oldu Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu DLC nin sadece PS5 için çıkmasının mantığı nedir acaba? ana oyunu ps4 için çıkartıp DLC nin çıkmaması garip ozaman baştan oyunu yeni nesil için çıkartırsın anlarım. PS5 sahibiyim ama PS4 olupta DLC yi oynayamayacak olanlarda aynı şeyi düşünüyordur tahminim

    Yapımcının açıklaması

    Guerrilla said, “To achieve this grand vision technically and creatively, we’ve made the difficult decision to focus all our efforts on making an incredible experience exclusively for the PlayStation 5 console.”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 28 Mart 2023; 19:54:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gamer-x kullanıcısına yanıt

    yapımcının söylediğine göre ana oyun ps4 e çıktığı için grafikler ve animasyonlardan kısmak zoruda kalmışlar dlc yi sadece yeni nesil için yapıp ps5 in gücünü kullanacaklarmış.


    bence çok doğru bir karar yeni nesil oyun görmek istiyorsak ps4 desteği kesilmeli artık


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • byvolcan kullanıcısına yanıt

    Süperde hocam ozaman ana oyunu niye sadece PS5 için çıkarmadılar diye sormazlarmı adama bize teknik açıdan yarım bir oyun oynatdınız PS4 pro ile devam ederdik yola

    edit : buarada size tamamen katılıyorum hocam yanlış anlaşılma olmasın RE 4 GOW Ragnarok ve niceleri satış stratejisi nedeniyle PS5 sahipleri için revize edilmiş şekilde satışa çıkartıldı tamamen saçmalık




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 28 Mart 2023; 20:6:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gamer-x kullanıcısına yanıt

    Sormaz kimse. Hatta oyun crossgen çıktığı için bile dua etmeli ps4 sahipleri, hatta bedava yükseltme bile yaptı adamlar daha ne yapsınlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nier kullanıcısına yanıt

    PS5 sahibi olarak bütün yeni çıkacak sony exc oyunların PS5 exclusive ve teknik açıdan tam olarak çıkmasını istiyorum benim sorumda o yöndeydi zaten inşallah bundan sonra böyle olur hocam Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 28 Mart 2023; 20:14:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sınırları zorlamak: Horizon Forbidden West: Burning Shores'ta bir sonraki seviye bulutlara ulaşmak



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022


    Çeviridir :


    Guerrilla'nın ekipleri, yaklaşan genişletme için serinin gökyüzü manzarasını nasıl yükselttiğini ayrıntılarıyla anlatıyor.


    Horizon dünyası uçsuz bucaksız gibi görünen gökyüzüyle taçlandırılmış yemyeşil manzaralara sahip, uçsuz bucaksız ve görkemli. Guerrilla'daki ekip bu dünyayı yaratmaya başladığında, çeşitli disiplinlerden geliştiriciler dünyaya nasıl sürükleyici bir yaşam düzeyi getireceğini düşündüler. Guerrilla'nın Atmosfer ekibi için bu, gökyüzünü gerçeğe yakın bulutlarla doldurmak anlamına geliyordu. 

    Bu çalışma Horizon Forbidden West için geliştirildi. Ve şimdi Burning Shores'ta Aloy, her zamankinden daha nefes kesici, gerçekçi gökyüzünde süzülecek. 


    Yaklaşım  


    Guerrilla'nın Baş FX Sanatçısı Andrew Schneider, "Ufku düşündüğümüzde, açık okyanus gibi uçsuz bucaksız genişlikleri ve bulutların ve güneşin onlara ölçülemez bir mesafeden dokunmak için nasıl eğildiğini hayal ediyoruz" diyor. "Açık dünya oyunları, geliştiricilere mecazi olarak benzer zorluklar sunuyor. Oyuncunun sonsuz olabilecek bir ortamda olduğunu hissetmesi için deneyimi nasıl zorlarız? 



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    Soruyu sormak bir şeydi, ama onu teknik görevlere bölmek başka bir şeydi. 

    2010'ların başında, uzun metrajlı film ve animasyon VFX'i, bulutlar oluşturmak için hacimsel oluşturmayı kullanmaya başladı. Video oyunları için, bu tekniğin etkileşimli çerçeve hızlarında yüksek kaliteli sonuçlarla işlenmesi çok uzun sürdü, ancak geliştiriciler oyunun kurallarını değiştirme potansiyeline sahip olduğunu biliyorlardı.


    Donanımdaki yeniliklerle bu durum değişmeye başladı. 2015'te PlayStation 4'ün bağlantı noktasında Andrew, Guerrilla'da Baş Teknoloji Programcısı Nathan Vos ile ortaklık kurdu. Birlikte, Horizon Zero Dawn'da görülebilen yüksek verimli açık dünya hacimsel bulut sistemini geliştirdiler. Karmaşık ayrıntılara sahip bulutlar, Aloy'un dünyasını umut verici ve güzel bir dünya olarak çerçeveledi. Günün saatindeki değişiklikleri ve gerçekçi animasyonları destekleyerek tamamen yaşayan, nefes alan bir dünya hissi yarattı. 


    Bu, ekibin Horizon Forbidden West için üzerine inşa edeceği temeli oluşturdu. 


    Evrim 


    Video oyunlarında bulutlar, bir ruh halini iletmeye yardımcı olabilir. Yeşil, berrak suların ve sarp kayalıkların bolluğu ile birlikte, Horizon bulutları dünyayı duygu ile noktalıyor. Bunu başarmak için, Aloy'un başının çok yukarısında beyaz demetlerden daha fazlası olmaları gerekiyordu; harekete, çeşitliliğe ve tanıma ihtiyaçları vardı. 

    “19. yüzyıl ressamı Albert Bierstadt gibi lüminizm hareketinin bir parçası olan sanatçılara ilham kaynağı olduk. Bu ressamlar, gerçekten dramatik manzara resimleri üreterek, alan yaratmak için ışık ve ayrıntıları kullanarak bulutlar ve altındaki arazi arasındaki etkileşimde ustalaşmışlardı.  



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    "Bu efekti 3 boyutlu olarak yeniden yaratmak için bulutları modellemek için bir yol geliştirmemiz gerekiyordu. Horizon Zero Dawn için bulut manzaraları oluşturmak için çeşitli yöntemler araştırdık. Vokseller, hacimsel 3B bulutlar oluşturabilen bloklardır. Aslında bir bulut simülatörü yapmıştık ve üç boyutlu 'voksel' verilerini gerçek zamanlı olarak işlemeyi denedik.” 


    Andrew, "Ama teknolojik olarak bunun için çok erkendi," diye hatırlıyor. “Donanım ve yazılım, geliştirmenin doğru aşamasında değildi. Bu nedenle, yine de yüksek kaliteli sonuçlar veren, ancak simülasyondan daha fazla modelleme çabası gerektiren, oluşturması verimli bir şekilde modelleme bulutlarına karar verdik." 

    Çözüm, tek tek oluşumlar yerine sabit bulut katmanlarını boyamaktı. Ancak Horizon Forbidden West'e uçan bineklerin eklenmesini desteklemek için bu sürecin genişletilmesi gerekecek. 


    Devam oyunu için Andrew ve Nathan, Zero Dawn'da kullanılan temel sistemin işleme kalitesini yükselterek, oyuncunun alçak irtifalarda uçabileceği yeni bir sis benzeri bulutu desteklemek için genişletti. Bu, uğursuz girdap hareketi ve dahili şimşek efektleri olan bir süper fırtına gibi hayranlık uyandıran atmosfere izin verdi. Şimdi, atmosferik gerilimle gümbürdeyen bulutlar kendilerine ait bir karakterdi. 



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    Bir sonraki teknik zorluk 


    Doğal olarak bir sonraki adım, Horizon Forbidden West: Burning Shores için bu sistemi yenilemeye devam etmekti. Genişletme için ekip, dünyadaki diğer birçok teknik iyileştirmenin yanı sıra voksel teknolojisini kullanarak deneyimini yükseltti. 


    “Horizon Zero Dawn ve Horizon Forbidden West için geliştirdiğimiz bulut sistemleri hızlıydı çünkü bulutları 3 boyutlu nesneler olarak değil, sınırlı 2 boyutlu bilgilerden 3 boyutlu bulutlar oluşturmaya yönelik talimatlar olarak depolıyorlardı. PlayStation 5, daha büyük veri kümelerini işleyebilir. Bu nedenle, Yasak Batı tamamlandıktan sonra, kalite standartlarımızı karşılayabilecek ve aslında oyuncunun son derece ayrıntılı bulut oluşumları arasında uçmasına izin verebilecek bir voksel bulut oluşturucu prototipi yazmaya başladık." 



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    Oyuncu yerdeyken ve havadayken performans ve kalite arasındaki dengeyi sağlamak iddialı bir mücadeleydi. Yine de prototip, alçak ve yüksek irtifalarda yoğun, dinamik sonuçlar üreterek işe yaradı; bu, çok çalışmanın yanı sıra PlayStation 5'in artan gücünün mümkün kıldığı bir başarı. 

    Ancak tek bir bulut oluşturmak, bütün bir bulut manzarası oluşturmaktan çok uzaktı. 



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    Andrew, "Frankencloudscapes" adını verdiği şeyi yaratmıştı - büyük bulut oluşumları, böylece gökyüzüne bir arazi modelleyicisinin yapacağı bir manzara gibi davranılabilirdi. Sonuç olarak, bulut manzarası hem bir arka plan öğesi hem de keşfedilecek bir ortam görevi gördü. 


    Bunun Burning Shores için gereken ölçekte çalışmasını sağlamak için Guerrilla'daki bir saldırı ekibi, performansın ve kalitenin gerçek testi olan bulutların arasından uçma zorluğunun üstesinden geldi. Andrew, Nathan ile birlikte çalıştı ve Kıdemli Baş Teknoloji Programcısı olan Hugh Malan'ı işe aldı. 

    Karşılaştıkları ilk engel son derece teknikti: çok büyük miktarda hacimsel voksel verisini nasıl ele alıyorsunuz? 


    "Hugh ve ben bu konuyu fethetmek için paylaştık. Düşük detaylı voksel verilerini almanın ve işleme sırasında detay eklemenin bir yolunu geliştirdim. Bu arada Hugh, bellekten daha hızlı erişilebilmesi için verileri sıkıştırmaya çalıştı. Birlikte, bu süreçler Hacimsel Voksel Bulutlarının işlenmesini katlanarak daha hızlı hale getirdi." 


    Andrew, "Ama yine de yeterince hızlı değildi," diye hatırlıyor. "Bu sürecin en maliyetli kısmı, kendi içinde karmaşık olan bulut aydınlatmasını hesaplamaktı. Bunu aşmak için Nathan, işleme süresini hem standart hem de yüksek kare hızı modlarında çalışacak bir hıza indirecek bir yöntem geliştirdi.” 

    "Bu aynı zamanda bir optimizasyonun daha iyi bir görsel sonuç ürettiği nadir durumlardan biriydi. Buluttan buluta gölgeleri çok daha uzak mesafelere atmamıza izin vererek gerçekçiliği geliştirdi. Bu noktada, yerdeki ve havadaki hacimsel bulutları hemen yanlarında işlemek için bir yöntemimiz vardı." 



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022


    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    İkinci zorluk dengelemekti. Andrew, "Gerçek zamanlı grafik mühendislerinin kalite ve performansı dengelemek için yaptıkları bir dans var," diye devam ediyor. “Kalitenin işleme açısından genellikle bir 'maliyeti' vardır. Bu nedenle, bulutlarımızın kalitesini her iyileştirdiğimizde, bunu bulut sisteminin mevcut maliyeti kadar veya daha az maliyetli olacak şekilde yapmalıyız." 


    Bu dengeyi bulmak için Kıdemli Baş Teknoloji Programcısı ve grafik mühendisi James McLaren, ekibin kodun PlayStation donanımının kendisinde düşük seviyede nasıl davrandığını anlamasına yardımcı oldu. Uzmanlığı, PlayStation 5 kodunu optimize ederek donanımdan tam olarak yararlanmalarını sağladı. Andrew, “James'in katkıları, geliştirmenin ilk aşamalarında temeldi ve Guerrilla'nın üretim sırasında sınırları zorlamasına izin verdi” diye hatırlıyor.  


    Sonunda, parçalar bir araya gelerek oyuncuya aşağıdaki arazi kadar doğru ve çeşitli bir bulut manzarasının içinde ve çevresinde süzülmenin hayranlık uyandıran hissini veriyor. Hepsi Sunwing'lerinin arkasında. 


    Burning Shores'ta sizi neler bekliyor? 


    Aloy, Burning Shores'a giderken tanıdık makineler ve yüzlerle karşılaşacak. Ama aynı zamanda dünyasını keşfetmenin yeni yollarını da keşfedecek. 


    “Deneyimini ana oyunun dışında kendi başına eğlenceli ve keyifli hale getirmek bizim için önemliydi. Bulutlar sadece sürükleyici bir manzara değil, kendi başlarına keşfedilebilir bir manzaradır. Oyuncular, bulutların arasında uçmayı eğlenceli hale getiren tünelleri, mağaraları ve diğer sürprizleri keşfedebilecekler” diyor Andrew. 



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022



    "En iyi yanı, bu özelliklerden herhangi birini ne zaman denediğinize bağlı olarak deneyimin farklı olacağıdır. Gün ilerledikçe ışığın niteliği ve yönü değişir, bu özelliklerin bazılarını gizleyip açığa çıkarır ve her yolculuğun verdiği hissi değiştirir. 


    Ve hiçbir şeyi mahvetmek istemiyorum - ama umarız küçük bir şimşekten korkmazsınız.


    Blog :

    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022
    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022playstation.blog
    Pushing the envelope: Achieving next-level clouds in Horizon Forbidden West: Burning Shores
    https://blog.playstation.com/2023/03/29/pushing-the-envelope-achieving-next-level-clouds-in-horizon-forbidden-west-burning-shores



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 29 Mart 2023; 16:25:1 >




  • A r c h A n g e L. kullanıcısına yanıt

    İşte Bu Yüzden Sadece Ps5 Üzerinden Oyun Geliştirilmeli Hele Şükür Dlc Ek Paket Bile Olsa Güzel Gelişmeler Yapıyorlar

    Ps4 Üzerinden Yapılsa Direk El Freni Çekilecek Zaten Iyiki Ps4 Gelmiyor Dlc.

  • 120 milyon ps4 sahibine veda vakti gelmiş belli ki.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Roronoa Zoro R kullanıcısına yanıt

    Decima Motoru zaten kendisini kanıtlamış bir motor. Bunu Yeni nesile entegre ederek yola devam edilmesi ve Konsola göre yapılması hem geliştiricilere hemde bizlere güzellikler sunulacağını düşünüyorum.


    Bunlar daha birde başlangıç seviyesindeler DLC adı altında devam veya Yeni IP'lerde daha da boy göstereceklerdir. :)


    Devamında ise daha üst seviye göreceğimiz bir Death Stranding II geliyor. Hideo Kojima bu motoru daha da ileriye götürebiliyor. Kısacası daha yeni girişler başlıyor. 1. Parti Stüdyoların ise neler yaptıklarını daha bilmiyoruz bile. :)

  • Makinelerle Tanışın!


    Waterwing, sualtının derinliklerine dalabilen orta büyüklükte bir uçan makinedir. Yüksek manevra kabiliyetine sahiptir ve rahatsız edildiğinde amansız bir düşmandır.


    Horizon Forbidden West: Burning Shores'daki bu destansı yeni makineyle dalmaya hazırlanın!



    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022
    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022Guerrillatwitter
    “Meet The Machines! The Waterwing is a medium-sized flying machine that can dive deep underwater. It is highly maneuverable and, when disturbed, is an unrelenting foe. Get ready to take the plunge with this epic new machine in Horizon Forbidden West: Burning Shores!”
    https://twitter.com/Guerrilla/status/1641425053664563200
  • Açıkçası Nisan ayında oynamayı düşündüğüm oyunlar içerisinde burning shores dlc si birinci sırada. Türkçe desteği , ana oyunda olduğu için olacaktır diye düşünüyorum.

  • Dlc yi kaptım ben de 😎
    Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gamer-x kullanıcısına yanıt

    Bende de şunu farkettim. Önceden sahildeki Katildiken bölgesinde beyaz bir sandal ikonu vardı oraya doğrudan hızlı seyahat edebiliyordum ama artık ikon kayboldu sebebini bulamadım.

  • 
Sayfa: önceki 189190191192193
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.