25.11.2022 tarihinde teslim almış olduğum 2022 Hyundai Bayon 1.4 MPİ Elite A/T - Atlas Beyazı aracımı 2 haftadan biraz uzun bir süredir kullanmaktayım. Aracım şuanda yaklaşık olarak 650 Km civarında. Benim için aracın yeni olması, tam otomatik olması ve sessiz (Yalıtım olarak bence yeterli) olması benim için bir nimet diyebilirim. iç hacim ve bagaj (411 Lt) eski aracım C-Max'a göre dar ama bagajı sadece yılda 2 defa uzun yolda kullanacağım için benim için bir sorun teşkil etmiyor ki Bayon'un bagaj genişliği de hiç fena sayılmaz. C-Max' a göre iç hacmi görece daha küçük olduğundan, cam tavan yerine de sunroof olduğu için muhtemelen yaz aylarında araç içi klima ile daha çabuk soğuyacak. Bu aylarda ise motor birkaç dakika içerisinde optimum çalışma sıcaklığına geldiğinden dolayı kaloriferi hemen açıp aracın içini ısıtabiliyorum. Burada araç yeni olduğundan dolayı yalıtımının da daha iyi olması göz önünde tutulmalı. C-Max hem iç hacim genişliği, + cam tavan ve dizel olması sebebi ile şehir içi kısa mesafede ısınması ve soğuması pek mümkün olmuyordu. Bayon'un 40 Litre benzin deposu var ama ben en fazla 32 Litre benzin koyabildim. Şuanda şehir içinde 9 - 10 litre şehir dışında ise 5.5 - 7 litre arasında yolun durumuna göre yakıyor. Aracı yoğun olarak şehir içi kullandığım için 100 beygirlik 1.4 MPİ atmosferik motorun performansı fazla fazla yeterli. Şehir dışında ise düzde bir sorun yok ama rampalara geldiğinde mecburen vites düşürme oluyor. Hızı kesiliyor. Sollamaları turbo dizel C-Max' da ki gibi elbette yapamıyorum. Ama performans beklentim çok yüksek olmadığı için çok sorun olmuyor ve araca alışılabiliyor. Bu arada araç 1.4 MPİ atmosferik motora sahip ama dizel motor gibi bozulması veya arızalanma riski çok daha az. (Bozulsa bile en azından garantisi var:)) Bu nedenle sorunsuz olacaktır diyebilirim. Şanzıman 6 ileri tork konvektörlü ve motorla uyumlu sarsıntısız ve hızlı geçişleri var. Araçtaki şerit takip asistanı, şerit ortalama sistemi, uzun far asistanı ve çarpışma önleyici sistemler işini iyi yapıyor. Şerit takip ve çarpışma sisteminde siz müdahale etmezseniz araç müdahalesini yapıyor. Direksiyona zıt yönde tork uyguluyor veya frene basıyor. İsterseniz müdahaleleri kapatmak mümkün. Araçta arahtasız giriş çalıştırma, ön ve arka led farlar, kablosuz Apple /Android Car Plar gibi donanımlar çok kullanışlı. Araç zaten donanım olarak fazla fazla yeterli, pek eksik bir özellik gözüme çarpmadı. Hele ki sınıfını ve fiyatını göz önüne aldığımızda tam bir f/p aracı diyebilirim. Esasen Hyundai motorun performans açığını donanım ile kapatmaya çalışmış. Araç yerden 18 Cm yüksek olması sagnak yağışlarda yolarda biriken sulardan geçme konusunda pek tedirgin olmuyorsunuz ve rahatça geçebiliyorsunuz. Aracın arkasında torksiyon çubuğu (Malum maliyetler) var ve lastikler 17 inç ve yanakları 55 mm olup süsyansyonlar mecburen biraz sert ayarlanmış. Ama öyle dan dun edip de amortisörlerin çalışma sınırlarını aşmıyor. Bu konuda C-MAx çok daha sert bir araçtı (17 inç jantlar vardı ve lastik yanaklar 50mm idi.) ama arka bağımsız süspansiyon ile geliyordu. Aklıma geldikçe yazacağım arkadaşlar. |
Hyundai BAYON Ana Konu (14. sayfa)
-
-
Araç daha çok düşük kilometrelerde olduğundan ileride muhtemelen bir miktar daha yakıt düşecektir diye tahmin ediyorum ama bu miktar çok fazla olmayacaktır. Aracın bakım aralıkları 15.000 Km'de bir olduğu için bakımı yetili serviste de yaptırsam en fazla eski dizel aracım kadar bakım masrafı çıkacağını tahmin ediyorum. Araç yeni olduğundan ruhsatta ilk muayenesi Kasım 2025 yılı görünüyor.
-
Aydınlatıcı bilgiler olmuş, teşekkürler.
Açıkçası araç bulsam şuan alma niyetindeyim Elite paket. 1.0 da elite yok sanırım, 1.4 motorun da şehir içi daha az yakacağını umuyordum ama anladığım kadarıyla 9-10 ortalaması var.
İşin özünde şuan araç bulmak mucize gibi, beklemedeyim, tüm bayiler ocak ilk haftası diyor ne olacak göreceğiz.
-
Hayırlı olsun güle güle kullanın,2017 i20 aracım var,nasipse bende beyaz bir bayon almak istiyorumquote:
Orijinalden alıntı: VoLKaN06725.11.2022 tarihinde teslim almış olduğum 2022 Hyundai Bayon 1.4 MPİ Elite A/T - Atlas Beyazı aracımı 2 haftadan biraz uzun bir süredir kullanmaktayım. Aracım şuanda yaklaşık olarak 650 Km civarında. Benim için aracın yeni olması, tam otomatik olması ve sessiz (Yalıtım olarak bence yeterli) olması benim için bir nimet diyebilirim. iç hacim ve bagaj (411 Lt) eski aracım C-Max'a göre dar ama bagajı sadece yılda 2 defa uzun yolda kullanacağım için benim için bir sorun teşkil etmiyor ki Bayon'un bagaj genişliği de hiç fena sayılmaz. C-Max' a göre iç hacmi görece daha küçük olduğundan, cam tavan yerine de sunroof olduğu için muhtemelen yaz aylarında araç içi klima ile daha çabuk soğuyacak. Bu aylarda ise motor birkaç dakika içerisinde optimum çalışma sıcaklığına geldiğinden dolayı kaloriferi hemen açıp aracın içini ısıtabiliyorum. Burada araç yeni olduğundan dolayı yalıtımının da daha iyi olması göz önünde tutulmalı. C-Max hem iç hacim genişliği, + cam tavan ve dizel olması sebebi ile şehir içi kısa mesafede ısınması ve soğuması pek mümkün olmuyordu. Bayon'un 40 Litre benzin deposu var ama ben en fazla 32 Litre benzin koyabildim. Şuanda şehir içinde 9 - 10 litre şehir dışında ise 5.5 - 7 litre arasında yolun durumuna göre yakıyor. Aracı yoğun olarak şehir içi kullandığım için 100 beygirlik 1.4 MPİ atmosferik motorun performansı fazla fazla yeterli. Şehir dışında ise düzde bir sorun yok ama rampalara geldiğinde mecburen vites düşürme oluyor. Hızı kesiliyor. Sollamaları turbo dizel C-Max' da ki gibi elbette yapamıyorum. Ama performans beklentim çok yüksek olmadığı için çok sorun olmuyor ve araca alışılabiliyor. Bu arada araç 1.4 MPİ atmosferik motora sahip ama dizel motor gibi bozulması veya arızalanma riski çok daha az. (Bozulsa bile en azından garantisi var:)) Bu nedenle sorunsuz olacaktır diyebilirim. Şanzıman 6 ileri tork konvektörlü ve motorla uyumlu sarsıntısız ve hızlı geçişleri var. Araçtaki şerit takip asistanı, şerit ortalama sistemi, uzun far asistanı ve çarpışma önleyici sistemler işini iyi yapıyor. Şerit takip ve çarpışma sisteminde siz müdahale etmezseniz araç müdahalesini yapıyor. Direksiyona zıt yönde tork uyguluyor veya frene basıyor. İsterseniz müdahaleleri kapatmak mümkün. Araçta arahtasız giriş çalıştırma, ön ve arka led farlar, kablosuz Apple /Android Car Plar gibi donanımlar çok kullanışlı. Araç zaten donanım olarak fazla fazla yeterli, pek eksik bir özellik gözüme çarpmadı. Hele ki sınıfını ve fiyatını göz önüne aldığımızda tam bir f/p aracı diyebilirim. Esasen Hyundai motorun performans açığını donanım ile kapatmaya çalışmış. Araç yerden 18 Cm yüksek olması sagnak yağışlarda yolarda biriken sulardan geçme konusunda pek tedirgin olmuyorsunuz ve rahatça geçebiliyorsunuz. Aracın arkasında torksiyon çubuğu (Malum maliyetler) var ve lastikler 17 inç ve yanakları 55 mm olup süsyansyonlar mecburen biraz sert ayarlanmış. Ama öyle dan dun edip de amortisörlerin çalışma sınırlarını aşmıyor. Bu konuda C-MAx çok daha sert bir araçtı (17 inç jantlar vardı ve lastik yanaklar 50mm idi.) ama arka bağımsız süspansiyon ile geliyordu. Aklıma geldikçe yazacağım arkadaşlar.
-
Merhabalar. Şubat 2022 tarihinde Bayon Style aldım. 3600 KM'ye kadar yakıt tüketimi gayet güzel iken kullanıcı hassasiyeti ve tüm ortamlar aynı olduğu halde aracımda %50'ye varan yakıt tüketiminde artış oldu. Bu durum hem göstergeden hem de yakıt tüketiminden anlaşılmaktadır. Bilgisi/önerisi olan cevaplarsa sevinirim.
-
1.4 atmosferik motorlu Hyundai Bayon Elite aracıma Lovato Ego-II model kiti taktırmayı düşünyorum. Nasıl bir kittir, uzun ömürlü müdür, aracımla uyum sağlar mı acaba? Bilgisi olan var mı? Teşekkürler. -
Bayide banada bu markayı önermişlerdi bu konuyla ilgilenen arkadaşla 15 dk görüşme fırsatım oldu motora tam uyumlu bayon içinde özel bit kit ürettiklerinden bahsetmişti 3 yılda motor garantisi veriyorlardı.Benle aynı dönemde bayon alan bşr arkadaşım ise daha önce İ20 5 yıl deneyimlediği prins silver modelini taktirdı çok yeni arabası 1.000 kö geçtikten sonra kullanmaya başlıyacak maliyet 14.000 tl -
Bu kadar ani artış normal değil. Serviste cihaza bağlanıp bir bakılması lazım.
-
LPG ve benzinin ikisini de kullanan bir arkadaş kaç km de LPG sistemi kendini amorti ediyor onu yazabilir mi. Dönüşüme değer mi, değmezmi onu değerlendirmek istiyorum. -
Arkadaşlar, soğuk havalarda ilk kalkışta frene basılmadığı halde arka balatalarda fren uğultusu sesi sorununu yaşayanlarınız olmuştur. Bunu çözebilen var mı? Parçalar sıfır olduğu için alışma süreci muhabbeti bana saçma geliyor. O zaman tüm sıfır araçlarda aynısı olması lazım. -
Bende bayağı kanırır gibi bir ses oluyordu kalkışta arka tekerleklerden kısa bir süre sonra geçiyordu fakat çoğalmaya başladı servise gidene kadarda ses kesilecekti video çekip servise gittim usta dinledi arka polya bilyasından geliyor dedi bir kaç araba daha böyle gelmiş ön frenlerdende ses var pedalı çekip bırakıcanca anlamadım 200 km olmamoş arabada bu sesler yarın için randevu almıştık bırakıcam sonucu yazarım buraya😕 -
Umarım çözülür ama bence porya bilyası değil hocam. Porya bilyası bariz bilya sesi gibi olur ve sürekli yapar. Bence frenleme ile alakalı. Kalkarken o ses başladığı anda frene belli belirsiz dokunun o sesi daha belirgin yapıyor. Balata, disk ya da kaliper üçlüsünden birinde hata var ama servisler ölüye yatıyor. Gittiğiniz servis Ankarada ise onu da paylaşırsanız biz de oraya gideriz.
-
Bugün sabahları ilk kalkışta arka balatalardan gelen uğultu sesi için servise gittim. Telefondan sesi dinletince araç Bayon'mu diye direk sordu usta. El freninden geldiğini gerekli ayarlamaları yapacağını söyledi. Sabah deneyeceğim artık. Servis olarak Ankara Altınsoy'a gittim. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlarımın bilgisine.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oft1974 -- 19 Aralık 2022; 17:24:52 > -
Bende bugün altınsoya gittim aynı ayarı banada yaptılar ön tekerleklerden gelen ses içinde soğuk havalarda normal dendi.Takip edeceğim burayada bilgi geçerim.Bu arada ön farlar için (araç style paket )beyaz ışık yani led ampül takılabilirmi diye sordum far hazır geliyormuş elite paketlerde olan içindeki ampulü değiştiremiyoruz dediler bu serviste -
Videodaki gibi değiştirebilirsiniz hocam
https://www.youtube.com/watch?v=nBNxdnwADjo&feature=youtu.be
HB3 9005 led ampul almanız lazım. Philips veya Photon Mono serisi alabilirsiniz.
https://m.n11.com/urun/photon-9005-ultimate-3-plus-led-xenon-hb3-saf-beyaz-photon-led-7985472
-
Teşekkürler siz değiştirdinizmi acaba ? -
Ben bayon kullanmıyorum ama Hyundai bu HB3 9005 merceği uzun zamandır kullanıyor, i20 lerdeki mercekle aynı. Sonucu merak ediyorsanız önceki kasa i20 ve stonic araçlara takılan ledlere bakabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=mKNRDIvlSA8&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=8zmtcEshnI8&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=zaY85ucI1X0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=9FF6QS3pcxM&feature=youtu.be
-
Teşekkürler ilginiz için 🖐 -
Facebook Bayon gruplarında benzer şikayetler okumuştum, tam sebebini bilmiyorum ama fren sistemi (balatalar vs.) ile ilgili olabilir diye yorum yapmıştı bazı kullanıcılar. Servise gittiğinizde kontrol ettirebilirsiniz.
-
Bende değiştirmek istiyorum hala araştırmadayım internetteki videolarda direk Bayon değiştiren yok maalesef (https://www.youtube.com/watch?v=nBNxdnwADjo&feature=youtu.be) sadece bu var onda da videonun yorumlarında Led lerin far çizgilerini bozduğunu ve söktüğünü söylemiş. "mercek far olduğu için esasında uyumlu değil ledler. Mercedes için Çin'de satılan 360 ° ledler mevcut. Onlardan almak lazım." demiş videoyu hazırlayan arkadaş.
Beyaz led kullanıp üründen memnun olan varsa bilgi verirse sevinirim. Özellikle yağmurlu havada görüş açısından orjinal sarı farlara göre nasıl olduğu konusunda.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X