|
HYUNDAI I20 Porya Ve Bilya Değişimi Sonrasi Abs Sorunu
-
-
Yedek parça sitelerinde i20 poryalarına baktım, anladığım kadarıyla arka poryalarda abs dişlisi ve sensör bağlantıları var fakat ön porya üzerinde yok. Yani önlerde aks kafasında bulunuyor olması mantıklı. Durum böyle olunca takılan yan sanayi poryadan değil de yapılan işçilik hatasından kaynaklı bir sorun olabileceği ortaya çıkıyor. Tahminim yeni poryalar çakılırken aks üzerinde bulunan dişli ve okuyucu mesafesi bozulmuş olabilir.Çünkü bu sistem çalışma mantığı gereği sensörle dişli arasında milimetrik mesafede manyetik değişim ölçümü yapar. Bu mesafenin fabrikasyon ölçülerin dışına çıkması ile çalışma seyri bozuluyor olabilir. -
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Yedek parça sitelerinde i20 poryalarına baktım, anladığım kadarıyla arka poryalarda abs dişlisi ve sensör bağlantıları var fakat ön porya üzerinde yok. Yani önlerde aks kafasında bulunuyor olması mantıklı. Durum böyle olunca takılan yan sanayi poryadan değil de yapılan işçilik hatasından kaynaklı bir sorun olabileceği ortaya çıkıyor. Tahminim yeni poryalar çakılırken aks üzerinde bulunan dişli ve okuyucu mesafesi bozulmuş olabilir.Çünkü bu sistem çalışma mantığı gereği sensörle dişli arasında milimetrik mesafede manyetik değişim ölçümü yapar. Bu mesafenin fabrikasyon ölçülerin dışına çıkması ile çalışma seyri bozuluyor olabilir.
Teşekkürler açıklama için. Bu durumda öneriniz nedir? Yani sorun bu mesafe ise değişmesi gereken veya düzeltilmesi gereken ne vardır acaba?
-
Çözüm bulabildiniz mı acaba aynı sorun bende de mevcut bilgi verirseniz memnun olurum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
s.a
konuyu hortlatıcam bu sorunu yaşayanlar faydalansın diye
sorunun cevabını bende 2 sene yaşadım gerçek i20 ustası bir abimiz direk söyledi basitmiş :)
zamanında benimde poryadan kaza geçirme sonucu değişim yaptık abs sürekli devre dışı kalıyordu kimi aldığın porya bozuk dedi tekrar sıfır porya aldık düzelmedi kimisi abs kablosu eski değiş dedi onuda değiştik sorun düzelmedi
meğersem gerçek ustamın dediği yan sayani poryalardan dolayı yapıyormuş i20 lerde abs sensörü poryanın üstünde ve sabit değişmez km ve abs yi o sensörden okuyor yan sanayi ve orijinal arasında milimetrik fark varmış oda okuma hatası verip abs 'yi devre dışı bırakıyor :)
orijinal porya çokkk pahalı bende çıkma temiz orijinal ( arabadan yanımda söküldü ) porya alıp taktırdık üzerinden 5 sene geçti 1 kere bile abs hatası vermedi
Saygılarımla
-
Merhaba Arkadaşlar
2012 Renault symbol 1.2 LPG li aracım var. Farklı marka sol aks değişim sonrası Aracı çalıştırıp 2 - 3 Km gittikten sonra Abs, el freni, servis lambası yandı. Arıza lambaları yanana kadar Abs sistemi devreye giriyordu. Tekrar ustaya gittim cihazı bağladı söndürdü. Arıza kodu da (DF063- tekerleklerin hız uyumu, frekans karışması) Fakat arıza devam etti. Yok sensörleri bozuk vs. Muhabbeti oldu. Aks değişmeden önce herhangi bir arızası yoktu. Neyse üzerinden çıkan aks ın çember dişlisini yeni aks e aktarmadığı için arıza veriyormuş. İnce freze dişli diyor parçalılar. İnce frezeli çember dişlisi ile değiştirdikten sonra arıza çözüldü. Aklınızda bulunsun aks üzerinden çıkan çember dişlisi yeni aks üzerinde bulunan çember dişlisi ile değiştirin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X