Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (169. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.126
Cevap
193
Favori
241.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 167168169170171
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kartel1 K kullanıcısına yanıt

    Hocam haklısınız ama bakış açımızı değiştirelim,

    Dediğiniz şekilde elektrikli araçlar çok ciddi şekilde yaygınlaşırsa bu ülkemiz için harika bir şey olur.

    Fosil yakıtlı araçların şehir içinde çok büyük sağlık problemlerine yol açtığına dair sürekli bilimsel makale yayınlanıyor.

    Yakın zamanda cadde üzerindeki apartmanlarda yaşayan çocukların, aynı şehirde ara sokakta yaşayanlara göre daha fazla astım, bronşit, vs gibi hastalıklar geçirdiğini iddaa eden bir araştırma yayınlandı.

    Bize olan oldu ama çocuklar bari biraz daha temiz şehirlerde yaşasın.

    Devlet fosil de kullansak, elektrikli de kullansak yüksek vergiyi almaya devam edecek, ülke gerçeklerinden kaçamıyoruz.

    Ayrıca, dolar/euro kurlarının artmasının nedeni cari açık biliyorsunuz, ülkede rüzgar/güneş bol, elektrikli araç kullanımı uzun vadede cari açığı da aşağı indirme şansı var.


    Maddi imkanı olmayana canım feda, elindekini kullanmaya devam edecek. Ama, maddi gücü olan insanların fosilden elektrikliye geçmesini ciddi şekilde teşvik etmek lazım. Şuan elektrikli araçlarda ciddi vergi avantajı var. Belki ilerde, otopark gibi avantajlar da sağlanabilir.





  • Guven29gs G kullanıcısına yanıt

    İoniq sahibi olmadan önce bu konuyu çok araştırdım hocam, çünkü bana göre en önemli konu buydu.

    BMS bataryayı korumak için harika bir iş çıkarıyor. Hyundai ve KIA'nin iyi bir altyapisi var.

    Yüksek kilometre yapan kullanıcıların youtube üzerinden yaptıkları pil sağlığı paylaşımlarını ve reddit'teki yazıları okudum. Epey paylaşım var, kendi aralarında tutarlı görünüyor.

    Sizin verdiğiniz örneğe göre cevaplayayım, 90 binde %91'den çok daha iyi sonuçlar çıkıyor. Hatta DC yoğunluklu şarj edilmesi bile bu durumu çok etkilemiyor.

    Tabi bu rakamlar %20-%80 aralığında genel kullanım, ve %100 ile uzun süre bekletmeme koşuluyla..


    "Hyundai Ioniq Degradation" yazarsınız erişebilirsiniz.

  • obenturk O kullanıcısına yanıt

    Hoş geldiniz hocam, öncelikle yazdığım yazıya dikkat etmenize ve bizzat donanımı açıp baktığınız için minnettarım. Ioniq 6 2024 aracım var. En kısa zamanda ben de multimedyayı sökeceğim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dürüstmezarci kullanıcısına yanıt

    hocam batarya menzile diyecek yok fakat 1640 olanı çok boş paket 😑 aldınmı imkan var ise 1840 olanı almak lazım oonunda fiyat kafa karıştırır. Zor seçim

  • Herkese merhaba;
    Agustos sonunda ioniq 6 aldim ben de, 2 aydan biraz fazla oldu, her seyinden oldukca memnunum acikcasi, gunluk 70 km duzenli yol yapiyorum, evin 2. araci C5 aircross var bir tane de, clio5 im vardi onu satip bunu aldim. Acikcasi almaya niyetlenirken ilk amacim yakit tasarrufuydu, ayda 2000 km yapan birine cok fark olusuyor, araci test surusune gittikten sonra yakit isi arka plana dustu, surus konforu, ses yalitimi cok iyi. Vites gecisi diye bir sey olmamasi ise mukemmel acikcasi C5 ten de cok memnumum ama bundan ona binince vites ve motor gurultusu isi cok garibime gidiyor, traktor hissiyati olustu bende :)

    Hesap islerine hep ilgim vardi, elektrikli arac isi biraz hesapla ilgili aslinda ne kadar sarj ile nereye kac durakta giderim hesabi eglenceli geliyor bana, apartmanin kapali garajina eversarj dan 22 kw lik bir tasinabilir sarj aleti aldim, sigorta panosundan da hat cektirdim, bizim sigortalar monofaze oldugu icin 7 kw uzerinden bir sistem kurduk apartmana da yuk binmesin diye, sarj aleti otomatik algilayip ona gore akim aliyor, 6.9 ile 7 kw civarinda gidip geliyor genelde. Bu marka sarj aleti alacaklar icin ufak bir dipnot paylasayim sistemi kurduktan sonra bir sure verimli sekilde calistiramadik anlamsiz sekilde sigorta atmalari oluyordu her yerine 2-3 kez baktirdim sistemin ama farkli ustalar sorun yok olarak degerlendirdiler en son Siemens olan sigortayi Schneider olarak degistirince sorun cozuldu. DC sarj yine de cok cekici geliyor halen 17 dk da doldurup gelesim geliyor surekli :)


    Evim dik bir yokusun uzerine hergun en az 1 kez 500 m yokusu in cik yapiyorum bazi gunler 3 kez inip ciktigim oluyor, eger sakin kullanirsam sehir ici yokusla beraber 12.5 ortalamayi rahat yakaliyorum, sehirler arasi 110-120 kullanimda da yokus ile beraber 13-15 arasi oluyor. Ilk elektrikli aracim bu, alirken anlatilanlari acikcasi icten yanmalilar gibi imkansiz degerler olarak dusunuyordum cunku icten yanmalilar ile ilgili anlatilan dusuk yakit tuketimlerinin cogu cok ekstrem kosullarda yakalanmis degerler ulasmaniz neredeyse mumkum degil. Bu aracta sehir icinde azicik ayaginizi gazdan sakinirsaniz 10kwh altina dusersiniz. Ben dustum sahsen tabi ki tum bataryayi bu degerle kullanmak mumkun degil ama duz bir yerde sehir ici 11 12 ler cok standart.

    Forumu yeni buldum 50 60 sayfa kadar okudum geriye dogru, tabi hakli olarak herkes verdigi paranin karsiligini almak istiyor fakat bazi detaylari burayi okuyana kadar farketmemisim bile, bu kadar takilmaya gerek yok diye dusunuyorum. Aracin arka diz mesafesine halen her arka kapiyi actigimda sasiriyorum. Tabi ki eksik yonleri var, batarya 77kw olsa mesela tadindan yenmezdi.Biraz da fazla uzun sehir ici icin ama alisiliyor bir sure sonra. Renk takintim yok, cok absurt bir renk olmazsa en uygun araci alirim genelde, ama alacak arkadaslara ufak bir not paylasayim mat boya araclara pasta cila yapilamiyor bilginize ben de aldiktan sonra ogrendim, araci kaplatmak lazim kaliteli bir film ile biraz maliyetli.

    Almadan once Tesla Togg Kona ve I6 arasinda kalmistim, hizli sarj olmasi, Teslanin icini ve gorunusunu begenmemem arti finansman imkaninin zayif olmasi teslimat tarihi belirsizligi ve fiyatin teslimat tarihine gore degismesi, Togg daki kronik sorunlar ve servis yetersizligi, Kona nin da sarj hizi nedeniyle I6 da karar kildim, 700 bin sifir faiz kredi kafa karistirici ama donsem sanirim yine ayni tercihi yapardim diye dusunuyorum. Tek canimi sıkan konu basinda dolasan elektrik fiyatlari ile ilgili aciklamalar, 2.5 kat bir artistan soz ediliyor , yine de icten yanmalinin yarisina denk gelir, nasip deyip mutlu sekilde binmeye devam edicez :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fnrbhc001 F kullanıcısına yanıt
    hocam tabiki siyaset yeri değil burası ama elektrikle alakalı düzenleme konusu öyle anlatıldığı gibi olmaz daha doğrusu olmamalı. bunun için yasal yollara başvurulacağını açıklayanlar var. misal kış şartları ağır olduğu için doğalgazın daha fazla tüketildiği bölgelerde doğalgaz birim fiyatı daha uygunsa, elektriğin mevsimsel şartlardan dolayı daha fazla tüketildiği bölgelerde de birim fiyatın daha uygun olması gerekir. adalet bunu gerektirir. ben elektiriği fazla tüketiyorum diye zenginim anlamı çıkmaz. misal kiracıyımdır ve ev sahibim doğalgaz tesisatı çektirmemiştir ama yan komşum kendi evidir ve doğalgaz kullanıyordur. şimdi ben mecburen elektrikle (klima, infrared ısıtıcı vs) ısınmak zorundayım. maddi durumu iyi olan ben miyim yoksa komşum mu? güney illerde yazın klimasız yaşamak imkansız ve bu lüks değil kış şartları için de yine güneyde bazı bölgelere doğalgaz verilmiyor ve mecburen elektrikle ısınılıyor. nasılki doğalgaz bazı bölgelerde daha uygunsa elektrikte bir sübvansiyon yapılacaksa güney illerindeki vatandaşlara yapılmalı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Merhaba arkadaşlar,

    Ioniq 5 125 kW 4x2 Advance mi yoksa Ioniq 6 111 kW 4x2 Advance mı? Karar veremedim. Sizce hangisini tercih etmeliyim?

  • yafess Y kullanıcısına yanıt

    Zevkler ve renkler meselesi. Yaş gençse, çocuk 1 yada hiç yoksa 6. Orta yaş ve üzeri isen, bagaj lazımsa 5. Gerisi teferruat. Bu arada ioniq 6, ioniq 5 e göre gaz tepkimelerinde çok güçsüz geliyor bana. ( kişisel görüşüm)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 Çocuk var tabikide

  • Merhaba, geri çağırma işlemi için aracını götüren arkadaşlar, bu işlemin ne kadar sürdüğünü paylaşabilir mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kayıp biraz fazla gibi ne düşünüyorsunuz sizler
    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar bina montaj Elektrikli Araç Şarj Öneriniz Nedir Arkadaşlar

  • Kartel1 K kullanıcısına yanıt

    Zaten elektrik zam meselesi bu isin başlangıcı. Dizel veya lpg den farkı bu araçların evde sarj edilebilme özelliğidir. Nerden bunlari vururuz dediler ve yaptılar. Bence otv meselesi %10da kaldığı surece bu isin sonunda elektrikli araclar asiri ucuz kalacak. Cunku gelen her zam icten yanmali icin x2 demek. Bu is de elektrikli araclara otv zammi demek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar makyajlı i5 alma arefesindeyim,
    Sadece sormak istediğim bikaç soru var
    1. Kablosuz Android auto var mı?
    2. Güncelleme alıyor mu?
    3. Bluetooth ile telefonu bağlasak sesli komutları kullanabiliyor muyuz?
    Relax Mode diye bişey vardı, o gitmiş galiba, güzel özellikte o. Bir de 360kamera olmaması canımı sıktı.
    Son olarak yakın zamanda fiyat alan oldu mu? Kredi kampanyası gelir mi bilgisi olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beetleguese kullanıcısına yanıt

    Cuma 1800 fiyat almıştım istda bir bayiden. Bu ay baya satış yapmışlar çoğu bayi fiyatları 1830-1850 aralığına yükseltti cuma günü. Ben de sizin gibi alma arefesindeyim. Bayiyi arıyorsunuz yeni gelecek araçlar cam tavansız gelecek elinizi çabuk tutun ayağına 1850ye itelemeye çalışıyolar. Bence 1850 yüksek fiyat malesef hyundai nin enteresan bi fiyat politikası var Tutturabildiğine yapıştırıyor. Ben 15 kasımda byd yi beklemeye karar verdim. Byd hayal kırıklığı yaratırsa ioniq 5 için son bi araştırma yapacam bayiler bu şekilde devam ederse de tasarımını beğenmesem de satış politikası daha tüketici dostu olan tesla sipariş edip araç alımını bitirmeyi düşünüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aylmzk A kullanıcısına yanıt

    Tamamen aynı düşünüyorum.

    Bugün İzmir yükselişten 1840 fiyat aldım(boya koruma ve bagaj havuzu ile) , 28 ekimde 1800 demişti.

    Hafta içi birkaç Bayi arayacağım. Boya koruma ile 1800 ve hatta 1780leri zorlayacağım alabilirsem bu fiyatı alırım.

    Aksi halde 15 kasım byd yi bekler o da tırt çıkarsa tesla alır geçerim diye düşünüyordum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @yafess Bütçenizi bilmiyorum ama kaliteli bir marka seçmenizi tavsiye ederim.

    Cihaz olarak; GO-E CHARGER GEMİNİ 22 kW veya Fronius Wattpilot 22Kw Elektrikli Araç Şarj Cihazı (

    https://azkarbon.com/fronius-wattpilot-22kw-elektrikli-arac-sarj-cihazi9805879 )


    Alt yapı olarak pano kurulum aşamasında; Schneider marka ürünler kullanın derim.


    Bütçeniz kısıtlıysa ve sabit bir cihaz kuracaksanız, Vestel ürünlerine bakabilirsiniz ekonomik. Pano kurulumu olarak bunda da Schneider Electric ürünlerini kullanın.





  • bu ürünlerde kampanya varmış şimdi sordum


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR




  • 
Sayfa: önceki 167168169170171
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.